Civic FC5 Hondanın yetkili servisi artık benim için bitti. (SOYULUYORUZ)

Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Arkaardaşlar 50 bin km bakım yaklaşıyor yetkili servisi aramaya çekiniyorum yüksek fiyatlar işitiyorum sürekli 1500 ile 2000 tl ödemek saçma İstanbul içinde Honda Civic özel servis tavsiyesi olan var mı nereye gideyim de yarı fiyatına halledeyim şu işlemi önceden pek düşünmezdim ama bu servis parasını ama maaşın yarısını servise veremem artık. :censored:
 
Katılım
1 Kas 2018
Mesajlar
526
Tepki puanı
616
Yaş
35
Konum
İzmir
Aracınız
Honda CRV
Bu arada sattıgım beyaz Crv de ön-arka balatalar ıcın 2000 tl ıstedıler geçen sene. n11 den bosch alıp sanayıde degıstım ön arka 400 e mal olmustu gecen sene. Yetkılı servıste balata degısmedım dıye aracım da garantı dısı kalmamıstı Öyle bi dunya yok. Garantı dısı kalmamak ıcın aracın rutın servıse gırmesı lazım. Balata ıcın servıse para vermeyın bence
 
Katılım
12 Eyl 2019
Mesajlar
185
Tepki puanı
162
Konum
6806362c
Aracınız
Civic FC5 2019
herkes aynı dertten muzdarip. yağı, filtreleri dışarıdan 260 tl ye, 40 tl de işçilik 300 tl ye motor periyodik bakımını mal ederken 1250 tl servise para vermek akıl karı değil. 4 bakımda 950*4=3700 tl eder. bu parayı peşinen vermek bana uymuyor. şanzıman bakımını ayrı, yetkili servisten başkasına yaptırmam

MI 6X cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Sadece şanzıman bakımını serviste yaptırmanızın sebebi nedir. Şanzıman kaynaklı bir sıkıntı olduğunda garantiden faydalanabilmek için mi. Bir diğer sorum herhangi bir bakımı dışarıda yaptırdığımızda araç komple garanti dışına mı çıkıyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
196
Yaş
54
Tüm sarf malzemeleri alıp servise değiştirtiyordum ben yağ dahil. Tek şartları o zamanlar yağın 0w20 seçilmiş olmasıydı.

Ben de 6 yil boyunca yagimi kendim goturdum ama servis fisine musteri kendi yagini getirmistir diye yaziyorlardi. Yeni aracimda da yagi alip gidiyorum


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
garanti şartlarını iyice okumanızı öneririm:) multimedya gibi elektronik parçaların garantisi 2 yada 3 yıl, komple arabanın garantisi de 3 yıl ancak 3+3 şeklinde zorlanarak ıkınarak diyebildikleri bir garanti var 6 yıl ediyor ama zorla:)

fren balatası, diskler, kayışlar, ön düzen, amortisör, camlar, farların ampülleri gibi parçaların bir çoğu garantiye girmiyor.

Altı yıl garantiye giren tek şey motor bloğu, silindir, piston, kapak vs. ve şanzıman dişlileri ile şanzımanın mekanik demir parçaları:) bujiler kayışlar ve motor takozu gibi parçalar da motor parçası ama garantiye girmez. Vites kolundan kilometre sensörüne şanzıman takozuna kadar hepsi şanzımanın parçalarıdır ama bunlarda tahminimce garantiye girmez.

garantiye girmesi için bu parçaların serviste tamir görüp hatalı onarıma maruz kalması gerekir. Mesela far ampülünü serviste değiştirdiniz ama bozuk çıktı yanmadı yada kayışı servis taktı ama marşa basar basmaz kayış koparsa garantiye anca girer:) öteki türlü siz koparırsanız garanti yok kullanıcı hatası:)

bence bu kadar kafa yorana kadar motor yağı ve şanzıman yağını bujilerini fren balatalarını vs. garajda kendi imkanlarıyla değiştirmeye kalkışanlar kendi bakımını kendisi yapan yada dışarıda yaptıranlar bu işi başaracaklardır atla deve değil aslında kolay. Bu işlemleri kendileri yapanlar detaylıca forumda paylaşıp herkese iletirse gideriz servisten filtreleri şanzıman yağını 0w-20 type 2 motor yağını mazot filtresini ne lazımsa kılavuzda yazıyor servisten en orjinalini perakende alırız polen filtresidir silecektir onlar zaten sanayiden aftermarket alınır sonra ya kendimiz ya imkan olan yerde arabanın başında dura dura ustaya anlatarak halledilebilir. Böyle bir bakımı ben eski kullandığım otomobilde hep yaptım. Babam da eski arabasına hep aynısını yapardı önemli parçaları yağ filtresi hava filtresi mazot veya benzin filtresi servisten orjinal alırdık ama polen filtresi ve motor yağını sanayiden alırdık pahalı kıyak yağlardan motul, valvoline, shell helix ultra vs. ustaya verip laflaya laflaya çayımızı içe içe güle oynaya bakım yaptırır çıkardık. Parası önemli değil mesela yetkili servise 1000 lira verecek olsak dışarda 700-800 liraya gelirdi bu bakımlar yan sanayi parçalar ile 400-500 liraya kadar iner:) ama çok tehlikeli, birde bu bakımlarda acaba usta bizi düdükledimi diye gözümüz arkada kalmazdı hem orjinal parçaya güvenirdik hemde garanti işinin bir halta yaramadığını eskiden de bilirdik:) otomobil özünde sorunsuz ve sağlam bir marka ve model ise garantiden çıkmak çok birşey değiştirmez ama şimdiki yeni otomobillerin hiçbirisi 10-15 sene önce üretilen eskileri kadar sorunsuz değiller. Detay çok o yüzden arıza çok, bu durumda dışarıda bakım yapacak isek öğrenmemiz bilmemiz gereken şey çok ama imkansız değil.

Şu otomatik şanzıman yağını değiştirmeyi bir öğrensem iş kolay olacak serviste bakım yaparken arabaya yaklaştırmıyor adamlar bakalım bu sefer nasıl olacak önümüzdeki günlerde gideceğim. İlk bakımda mutluhan a gittim ama bu sefer Sakarya daki sandıkçı yı denesemmi ? bilemiyorum. mutluhan da müşteri çok şikayet çok sandıkçı da müşteri az şikayet az belli bir oranlama yapamıyorum yani garantiyi devam ettirme değil de hizmet kalitesi olarak yetkili servis tercih etmeye kalksam internet ortamındaki şikayetlere baktığımda yine bu servislerin ikisi de beni tatmin etmeyebilir gibi duruyorlar.
 
Geri
Üst