Honda'nızda Neleri Orijinal, Neleri Yan Sanayi Kullanırsınız?

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Honda’ların çoğu modelinde fabrikasyon ampuller Philips, ayrıca serviste de çok ucuz ampuller zaten. En son park ampulü almıştım 1,5 TL fiyatı vardı Mutluhan’da... ben ampulleri genelde servisten alırım, kendim değiştiririm.


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
FC5 ve FK7 nin Led uzun kısa farlarının ampülünün tanesine 250-300 lira gibi birşey demişlerdi zamanında, şimdilerde 600 700 lira olmuştur tanesi diye tahmin ediyorum, halojen ampüller zaten genellikle ucuzdur. Led farlarında ömürleri çok uzun fazla ihtiyaç olmuyor ama böyle durumlara hazırlıklı olmak her zaman iyidir.
 

Armour

0
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
190
Tepki puanı
242
Konum
Türkiye
Aracınız
Honda CRV
Honda’larda orijinal yağ 0w20 malumunuz. Fakat Fabrikasyon LPG li ler için 0w20 ye devam ya da 5w30, fabrikasyon olmayan LPG li modeller için 5w30 ya da 10w40 öneriyor ustalar. Hatta 20w50 bile öneren bile var ama bence en uygunu 10w40... LPG li motorlar çok daha sıcak ortamda çalıştığı İçin daha kalın yağ öneriliyor genelde.


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
10w40 bence fazla kalın bir yağ, FD6 ve öncesi modellerde tam sentetik 5w30 veya 5w40 yağların daha uygun olduğunu düşünüyorum.
 

Armour

0
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
190
Tepki puanı
242
Konum
Türkiye
Aracınız
Honda CRV
LPG li araçlarda Yağ kullanımı kritik bir konu dolayisiyla profesyonellerin ne dediğine bakmak gereklidir. Yağ eksilmesi sorunu yaşayan bir arkadaşımızın açtığı diğer başlıkta da daha ayrıntılı yazdım, ülkemizde LPG çok yaygın olduğu İçin OPET ve PO bu alanda özel çalışmalar yaptı ve her ikisi de Honda’nın spesifikasyonu da karşılayan 10w40 numara yağı geliştirdi ve tavsiye ediyor LPG li tüm araçlar İçin.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Ben son bakımı yetkili servise götüremedim. Yağ filtremi servisten almıştım. Eskiden servis PO 10w-40 koyuyordu, son bakımda Eneos 10w-40 koymuşlardı.

Daha önce kullandığım bir 307'im vardı. Yetkili servis o aracada total 10w40 koyuyordu. Sonra 5w-40 döndüler, güncelleme oldu demişlerdi.

Son bakımda bende PO 5w-40 koydum.

Bu araçların üretim dönemleri düşünülürse 5w-40 ve 10w-40 yeterli yağlar.

Fd6 sonrası R16 kodlu motorlar fiziken aynı görünseler bile malzeme materyalleri noktasında bence farklılıklar var. Zira 0w-20 kullanan fb7 ve fc5'in eco serisi var mesela. Ama aynı motor.

Fd6 R16 kodlu motor kullanıyor ama 10w-40 kullanan servis sonuçta ve bu bülteni fabrika yayınlıyor. Ben fd6'lardaki motorda kullanılan materyallerin farklı olduğunu düşünüyorum ve servisin dediği gibi ...w-40 yağdan vazgeçmiyorum.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Ben son bakımı yetkili servise götüremedim. Yağ filtremi servisten almıştım. Eskiden servis PO 10w-40 koyuyordu, son bakımda Eneos 10w-40 koymuşlardı.

Daha önce kullandığım bir 307'im vardı. Yetkili servis o aracada total 10w40 koyuyordu. Sonra 5w-40 döndüler, güncelleme oldu demişlerdi.

Son bakımda bende PO 5w-40 koydum.

Bu araçların üretim dönemleri düşünülürse 5w-40 ve 10w-40 yeterli yağlar.

Fd6 sonrası R16 kodlu motorlar fiziken aynı görünseler bile malzeme materyalleri noktasında bence farklılıklar var. Zira 0w-20 kullanan fb7 ve fc5'in eco serisi var mesela. Ama aynı motor.

Fd6 R16 kodlu motor kullanıyor ama 10w-40 kullanan servis sonuçta ve bu bülteni fabrika yayınlıyor. Ben fd6'lardaki motorda kullanılan materyallerin farklı olduğunu düşünüyorum ve servisin dediği gibi ...w-40 yağdan vazgeçmiyorum.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
FD6 R16 motor A versiyon motorudur, sonraki motorlarda genel yapı aynı olmakla birlikte iç sürtünme ve ateşleme verimliliğin artması için iyileştirmeler mevcut.

FD6daki motorun kodu R16A2 yani R16A serisi motor,
FB7ve FC5tekiler ise R16B serisi motorlar hatta FB7de R16B1, FC5te ise R16B2 olarak geçiyor.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Arkadaşlar 10w ile başlayan yağların kalitesi düşüktür. Madeni baz yağlara sahiptir genelde ama iyi olanları da mevcut tabi. 10w 15w yağlar kullanacak araçlar var elbette ancak bunlar 1.6lt motora sahip araç değiller kesinlikle. 10w ile başlayan yağları ustaların kullandırma sebepleri : 1. Yağ ucuz. 2. Araçta yağ kaçağı varsa düşük viskozitedeki kanlınlığı yüksektir 10w yağın bu da yağ kaçırmayı azaltır. Yağın 2. parametresi ise çalışma sıcaklığındaki viskoziteyi temsil eder kısmen yani 40 olan misal. Bu da direkt olarak yakıt ekonomisine ve yağ film kalınlığına etki eder (HTHS). 10w40 gibi yağların viskozite endeksi genelde 150'nin altındadır yani yağ ısındıkça çok incelir, soğudukça da çok kalınlaşır. Bu hem çok ısınan motor için zararlı hem de soğuk yerlerde sabah ilk çalıştırmadaki yağlama için çok yetersiz kalmakta. 0w ile başlayan yağların baz yağ kalitesi en yüksektir. Bu sebeple kalın ve iyi koruyan ancak soğukta da daha iyi yağlama yapabilecek araçlara bu tip yağlar seçilse daha iyi olur eski de olsalar.

Normal bir lpg kullanıcısı 10w40 yağa pek ihtiyaç duymaz. LPG'nin yanmasıyla kısmen daha fazla enerji açığa çıksa da egzos subaplarından yapılan ölçümlerde doğru montaj ve afr ayarı olan lpg'li araçlarda çok farklı bir sıcaklık ortaya çıkmıyor normal bir kullanımda. Bunun dışında; İnce yağ aynı zamanda daha iyi bir ısı iletimi sağladığı için aslında motorun soğutmasına da katkıda bulunmakta. Kalın yağ molekülleri birbiri içinde daha fazla sürtünmeden dolayı daha fazla ısınır aslında. Bu noktada optimum yağ seçimi yapmak gerek. "Performanslı ve LPG'li" bir kullanım için eski r16 motora sahip olanlar Eneos Sustina 0w50 kullanabilir en fazla (bu yağın düşük sıcaklıktaki vizkozite değeri 10w göre daha iyi) ki bu yağ biraz ekstrem. LPG'den dolayı kaygısı olanlar Motul specific LPG/CNG 5w40 kullanabilir. Standart kullanıcılar da Motul Eco lite 5w30 kullanabilir API-SP RC'li. Bu yağlar ucuz değil farkındayım ancak 10bin+ km kafanız rahat eder, 10w40'ı lpg'li araç kullananlar %10 daha erken bakıma soksa iyi olur. Yoğun trafikli yerlerde 8bin, normal olanlar da 9bin km'de bir misal... Yağ kullanıldıkça daha da kalınlaşır unutmayın

PO vb. firmaların LPG için özel yağ üretmiş olması güzel. API SL olması mininimum SM kullanılmasının önerildiği motorlarda kötü. Bu yağ yakan araçlarda katalizörün tıkanmasına sebebiyet verebilir yağ yakmayanlarda sıkıntı olmaz da teknik veri sayfasında kül oranının belirtilmemesi kafalarda soru işareti bırakıyor... %1-5 arasında çinko katkılı ester içermekte bu da koruyuculuk açısından fikir verebilir(+). 40 derecedeki viskozitesi ise 91 gibi çok kalın bir değerde. Kül oranı vs. belirtilmediği için riskli buluyorum ama 50bin km üstünde kullanan varsa yorumu dikkate alınabilir. Donma noktası -33 ile doğu bölgeleri için uygun değil kışın bu viskozitelerdeki böyle yağlar...

 
Son düzenleme:

Armour

0
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
190
Tepki puanı
242
Konum
Türkiye
Aracınız
Honda CRV
Beşiroğlu kardeşim ne iş yapıyorsun bilmiyorum ama ben Makine Mühensidiyim, her ne kadar alanım farklı olsa da otomotiv konusu özel ilgi alanım. Bazen şöyle düşünüyorum; acaba fazla mı bilinçli ve bilgili mi davranıyoruz? Ustaların işine çok mu müdahil oluyoruz? Eskiden, mesela benim ilk arabam 1995 model Broadway dı, 1998 de ikinci el almıştım, Keşan sanayinde 800 mark a lovato marka tüp taktırmıştım... yağ değişimi 3500 de bir olurdu o zamanlar, Geliboludaydım o aralar, sanayiye götürüdüm, peruklu bir usta vardı :) usta ne koyuyor naapıyor bilmezdik bile... Tıkır tıkır da kullanırdık. Hey gidi günler.... Şimdi ise en küçük detaya bile kafa yorar hale geldik. Bazen acaba bu kadar kafa yormasak mı? götür ustaya/servise napıyorsa yapsınlar diye düşündüğüm de olmuyor değil hani... Neyse, İşin esprisi bir yana teknik bilgilendirmelerin için teşekürler....
 
Geri
Üst