Hondata performans

Arkadaşlar araçta tork limitörü ve hız limitörü var.2 si de cvt yi korumak için.Gerçekten çok tatsız bir mevzu. 200 e yoğun uğraşlarla çıkan bir araç olsa neyse kolay ulaşıp aşamayınca daha çok sırıtıyor.Ve bu limiti de on off şekilde değil motorun un ya da şanzumanın yazılımı ile oynayarak yapmışlar kaldıramasınlar diye.Ama hiçbir sebeple oynanmasını tavsiye etmem yazılımla.
hondatayı uygun seçeneklerle kullanırsan problem yaşayacağınızı sanmam.

Amerikada hondata müh. cvt şanzımanlı civiclerle gerekli testleri yaptılar zaten ve max ne kadar torka dayanabileceğini keşfettiler.

Eğer siz bu değerlerin dışında setup yaparsanız sıkıntı yaşarsınız diyolar. Ama kendi içinde gelen setuplarla kullanırsanız problem çıkmayacağı düşüncesindeyim.
 
Arkadaşlar araçta tork limitörü ve hız limitörü var.2 si de cvt yi korumak için.Gerçekten çok tatsız bir mevzu. 200 e yoğun uğraşlarla çıkan bir araç olsa neyse kolay ulaşıp aşamayınca daha çok sırıtıyor.Ve bu limiti de on off şekilde değil motorun un ya da şanzumanın yazılımı ile oynayarak yapmışlar kaldıramasınlar diye.Ama hiçbir sebeple oynanmasını tavsiye etmem yazılımla.
bu durumda hondata da seçeneklerden sadece limitör iptali yaptırmak yeterli demek istiyorsunuz :) motor gaz haritasını değiştirip 220hp yapmaya gerek yok bence de öyle, zaten stock FK7 35-36 saniyede 200 görüyor 45-50 saniyede 230 görüversin:)

honda otomatik şanzımanını bozana madalya veriyorlar:)

accent blue, kia venga vs ecoperformans yazılım ile 240km hıza ulaşıyor 0-100 leri 7-8 saniye

volkswagen polo megachips yazılımla 250km yi geçiyor 0-100 6,5 saniye.

civic fk7 bu yüzden chiptuning yapılmaz yapılsa bile bunlara düz yolda otobanda yetişemez zaten deseniz doğru ama şanzıman bozulur o yüzden yapılmaz derseniz yanlış:)
 
Bence cvt şanzuman bu arabaya çok büyük bir engel torku biraz daha arttırıp manual ya da 9 ileri koysalar efsane olur kimsede kara kara düşünmez hondata vs.
 
Bence cvt şanzuman bu arabaya çok büyük bir engel torku biraz daha arttırıp manual ya da 9 ileri koysalar efsane olur kimsede kara kara düşünmez hondata vs.
doğrudur:) cvt şanzıman tam otomatik vites konforu ve sorunsuzluğu ile ünlü fazla yer kaplamayan kompakt hafif basit bir otomatik şanzıman tipidir. Zaten geçmişte 1970-1980 gibi yıllarda cvt şanzımanların çok yüksek motor güçlerine dayanmadığı için 200-250hp lik güce sahip motorlu araçlarda kullanılmadığı söylenir bu olay günümüzde cvt nin zamanın gelişen teknolojisi ile artık biraz daha fazla motor güçlerine dayanabildiğini gösteriyor 182hp lik arabada artık cvt var. 220hp olsa problem yine olmaz ancak:

sportif karakterli performans bazlı otomobillerin olması gereken şanzıman tipi manuel vites olabilir, sıralı tip yarı otomatik kuru kavramalı olabilir, çift kavrama hızlı vites değiştiren tipte kuru kavramalı olabilir yada tek kavramalı otomatik olabilir. Bunlar motor gücünü fazla törpülemezler manuel ile hemen hemen aynı motor gücünü verirler yalnızca debriyaj pedalı olmadığı için debriyaj ile yapılan ekstra işlerde geri kalırlar.

9 ileri vitesi olan ve dizel civic te bulunan ZF nin şanzımanı da tam otomatik tork konvertörlü ve planet dişli sistemli bir şanzıman, bu da tam olarak sportif karakterli bir şanzıman değildir bu şanzıman sorunsuzluk amaçlı ve piyasada bol miktarda üreticinin tercih ettiği geleneksel klasik otomatik şanzıman çeşitlerinden biridir. Tork konvertörü yani yağlı kavrama olduğu sürece motor gücü yüzde 10-15 gibi kayıplar yaşar.

birde şu var kuru kavramalı motor güç kaybı az olan sportif karakterli şanzımanların nerdeyse tamamı tam otomatik yağlı kavramalı yani tork konvertörlü cvt yada planet dişli şanzımanlar kadar uzun ömürlü ve sorunsuz değildir. Eninde sonunda kavramaları aşınır ve balatasının değiştirilmesi gerekir. Yarı otomatik kuru kavramalı ve çift kavrama otomatiklerin yakıt sarfiyatı da azdır ama konforu da azdır, vites değiştirirken azcık hoplatabilir, dur kalklarda azıcık titretebilir. Kullanması da biraz daha zor iştir gaz pedalına basıldığı zaman çok ani şekilde fırlarlar karlı kaygan zeminde kalkışlarda çekiş kayıpları çok olur.

cvt şanzıman yerine manuel şanzıman kullanan bir FK7 yada civic RS nin 0-100 hızlanması 7,5 saniye sürer ama şu anda bu değer 8,1-8,2 saniye şeklinde:) tam otomatik cvt sebebiyle:) yine aynı şekilde 230-240km hızlarda cvt şanzımanın deviri sona dayanıyor manuel olsa vites oranı tasarımına göre 250-260km hızları görebilir. Ancak cvt şanzımanı 250-260km hızları görecek biçimde tasarlamak iki kasnak arası mesafe ve kasnak boylarının uzatılması gerekir kasnak çap değiştirme mekanizmaları vs. değişmesi gerekir o kadar basit iş değildir cvt vites kutusu böyle bir tasarım ile ebatı iki misline çıkabilir kaputun altına bile sığmayabilir sadece son dişli oranı ile oynansa bu sefer 0-100 değeri 11-12 saniyelere çıkar ama cvt ile 250-260km hızlar 90-100 saniyede görülür..
 
Arkadaşlar fabrika ile iletişim halindeyim sürekli bugün çok ilginç birşey oldu ve aracımın şasi numarasını ve bazı bilgileri istediler.Mail konusu hız limitörü idi ve yazılım güncellemesi olup olmayacağı idi.Bu mail sonrası heyecanlandım ama çok da umutlanmak istemiyorum.Sizlerle paylaşmak istedim.Belki bu konuda çok şikayet alıyorlarsa bir yazılım güncellemesi gelebilir eğer cvt düşündüğümüzden sağlamsa.
 
Arkadaşlar fabrika ile iletişim halindeyim sürekli bugün çok ilginç birşey oldu ve aracımın şasi numarasını ve bazı bilgileri istediler.Mail konusu hız limitörü idi ve yazılım güncellemesi olup olmayacağı idi.Bu mail sonrası heyecanlandım ama çok da umutlanmak istemiyorum.Sizlerle paylaşmak istedim.Belki bu konuda çok şikayet alıyorlarsa bir yazılım güncellemesi gelebilir eğer cvt düşündüğümüzden sağlamsa.

Gelişmeleri paylaşın lütfen üstad , serviste bana aynı şeyi söylemişti aylar önce ama bir ses çıkmadı


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Yeter ki iyi haber gelsin direkt paylaşacağım hiç şüpheniz olmasın.

Benim bildigim honda tr yazilim mudahalesine izin vermez, hele ki avrupada yakin zamanda tum sifir araclara hiz limiti (yanlis hatirlamiyorsam 180 km)koyulacagi kesinlesmisken bu isi hic yapmaz. Adamlar garanti kapsamina girmesi kesin islere bile olumlu yanit vermiyorlar, bir de yazilima mudahale ettirip baslarina is acmazlar...


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Merak etmeyin arkadaşlar herhangi bir regülasyon sebebiyle satamadıkları araçları Türkiye ye satarız diyerek bize yolluyorlar.
 
Merak etmeyin arkadaşlar herhangi bir regülasyon sebebiyle satamadıkları araçları Türkiye ye satarız diyerek bize yolluyorlar.
Bundan birkaç sene önce Türkiyede reno bayilerinde sıfır kilometre olarak satılan Clio 4 dci dizellerin egr valfi olması gereken yerinde kör tapa çakılı idi :) fabrikadan direkt egr iptal edilmiş olarak geliyor. Sıkıysa bunu bu şekilde avrupada satsın görelim:) .
 
Geri
Üst