Kaput altı sıcaklığı

Katılım
4 May 2024
Mesajlar
80
Tepki puanı
27
Konum
Mersin
Ad Soyad
onur sayar
Yaş
25
Aracınız
Civic FD6 2011
İes kullanırkende durum aynıydı Fd6 kullanırkende aynı biraz yol yaptıktan sonra kaputu açınca motor cehennem ateşi gibi alev alev yanıyor. Lpg yüzünden daha yüksek sıcaklıkta çalıştığının farkındayım ama bana fazla sıcak geliyor. durumu anlayabilmek için 10km kadar yol yaptıktan sonra kaputu kaldırıp bakın alev alev.
 
Motorun normal optimum çalışma sıcaklığı zaten 85-95 derece arasıdır, yazin sıcaklık etkisi ile bu degerler 95-100lere kadar çıkabilir ve tolerans aralığında bu degerler normaldir diyebiliriz, bu nedenle ısınmış motorda kaputu açınca sıcaklık hissetmeniz gayet normal diyebilirim.
 
Araçta hararet yok ise sorunda yok demektir. Motor suyu ortalama 95 derece aralarında duru ama siz kaputu açıp baktığınızda hissetiğiniz sıcaklık daha çoktur diye düşüyorum. Katalizatör yüksek sıcaklıklarda çalışan bir parça mesela. Yazın siz kaputu açıp baktığınızda sıcak bir motorda 90-100 derecelerin çok daha üstünü görüyorsunuz.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst