Kırmızı ışıkta N konumuna almak

Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
N konumunda, oldugu yerde rölantide çalışan bir aracın şanzumanının içinde hareket eden parçaları soyler misiniz?
Aracınız kaç ileri ise o sayıdan daha fazla dişli var mesela.
Dizel otomatiklerde L yok sanırım.Bu aracimdan once otomatik kullanmamistim.Ondan sordum.L nedir hangilerinde var?
L "low" modunda vites kutusundan aktarılan güç törpülenir. D ve L arasındaki fark şöyledir. Aracın yerden teması kesilirse L de tekerlerin dönme hızı Dden daha yavaştır. Bu da özellikle kaygan zeminlerde çekişi artırır. Düz vitesli araçlarda 2. viteste kalkmak gibi düşünün.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,524
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Manuel şanzımanlar ve bazı otomatik şanzımanlar yağ değişimi periyotları çok uzundur hatta halk arasında "ömürlük"tür ve yağ değişimi genelde yapılmaz. Ancak bizim araçlarımızda ve bazı markalarda yağ basıncıyla çalışan sistemler farklıdır ve yağ değişimine ihtiyaç duyarlar. Bunu nasıl açıklarsınız peki? Hadi düz tipleri geçin yağ basıncıyla çalışan sistemlerdeki bu yağ değişim olayını nasıl açıklayacaksınız? Ben anlatıyım. Birinde sizin deiğiniz gibi yağ sürekli soğuma dolaşımındadır ancak bizim araçlarımızda n'de yağ içerisinde parçalar hareketlerine devam ederler ve yağı ısıtırlar. Yağın dolaşımı yağı ısıtmaz, parçaların hareketi sonuçu açığa çıkan ısıya maruz kalır yağ ve bu nedenle ısınır.

Siz madem günlerce beklerim birşey olmaz diyorsanız deneyin bizlerlede paylaşın bu deney sonrası yağın kimyasal analizini?

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bizim araçlarda yağ değişim periyodu 40 bin km dir Yani diyor ki araç 40 bin km yol yapacak şekilde o şanzıman çalışacak , bende aracımı hiç yerinden oynatmadım vites N konumda 2 yıl çalıştırdım aracı yağın değişim periyodunu neye göre belirleyeceğim? Ayrıca aracın motorundan gelen hareketi iletim tork konvertörünün görevidir( manuellerde kavrama) tork konvertöründen geçen hareketin tekerlere ne oranda iletileceğini de şanzıman belirler vitesleri değiştirerek. Yani ısıklarda araç viteste beklediğinizde temel olarak siz tork konvertörünü yoruyorsunuz. Araç ileriye gitmek istiyor siz fren yapıyorsunuz, konvertör içerisindeki pompa yağın basıncını arttırıyor sizin frenle durdurduğunuz aracı hareket ettirebilmek için. Bu da konvertör içerisindeki pompayı yoruyor,basıncı artan yağ ısınıyor. Ayrıca yağlar basınca maruz kaldıklarında özelliklerini de zamanla kaybetmeye başlıyor. Vites N konumdayken motordan gelen hareket şanzımana iletilmiyor,vites N de olduğu için konvertör içerisindeki pompa yağın basıncını arttırıp ısınmasına da sebep olmuyor,basınca maruz kalmayan yağ özelliğinden de bişey kaybetmiyor. Motordan gelen hareket Konvertörden şanzımana geçmediği için şanzımanda dönen bişey de olmadığından orada da zarar görecek bişey olmuyor.
Ben konuyu iyi biliyorum hocam da siz bir türlü kabullenmiyorsunuz. Bende size şöyle bişey teklif edeyim ben aracımı alıp geleceğim yanınıza , benim aracım vites N konumda çalışacak sizin aracınız vites D konumda ve frenleme yapar vaziyette. Hangisine ne olacak birlikte görelim. Başka türlü kabullenmiceksiniz anlaşılan


06 HONDA 2234
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
O zaman motor yağınıda km dolmadan 10 yıl kullanın üstadım siz. Yılda 1000 km yapan bir civic 10000km sonunda yağ değiştirirse vay o motorun haline.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
249
Tepki puanı
225
Konum
ankara
Ad Soyad
Erkan Can KÖSE
Yaş
29
Aracınız
Civic FE1 2022
O zaman motor yağınıda km dolmadan 10 yıl kullanın üstadım siz. Yılda 1000 km yapan bir civic 10000km sonunda yağ değiştirirse vay o motorun haline.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şanzıman yağı için sadece 40 K mi deniyor bilmiyorum ama motor yağı için zaten 10 K ya da 1 yıl denildiğini biliyorum. Ama ikisinin farklı konular olduğu aşikar.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,524
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
O zaman motor yağınıda km dolmadan 10 yıl kullanın üstadım siz. Yılda 1000 km yapan bir civic 10000km sonunda yağ değiştirirse vay o motorun haline.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Motor yağıyla şanzıman yağını bir tuttunuz ya benim için konu kapanmıştır


06 HONDA 2234
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Motor yağıyla şanzıman yağını bir tuttunuz ya benim için konu kapanmıştır


06 HONDA 2234
Siz ne yazdığınızdan bihabersiniz, kusura bakmayın.

İkisininde işi aynıdır. Parçaların sürüntünmesini minimalize etmek. Eğer konuştuğumuz şanzıman içerisinde dişli bulunan tork konvektörlü sistem ise düz viteslerde dişlilerin yer değiştirmesini burada yağ basıncı sağlar. Ama diyorsanız honda'nında kullanmış olduğu cvt'ler için zaten işin içinde geleneksel bir dişli sistemi yoktur. Sanırım öncelikle otomatik şanzımanlar üzerine biraz araştırma yapmak gerekli.

Bencede konu uzar gider, siz zamanı dolsada km olmadan sakın gerekli değişimleri yapmayın.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,524
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Siz ne yazdığınızdan bihabersiniz, kusura bakmayın.

İkisininde işi aynıdır. Parçaların sürüntünmesini minimalize etmek. Eğer konuştuğumuz şanzıman içerisinde dişli bulunan tork konvektörlü sistem ise düz viteslerde dişlilerin yer değiştirmesini burada yağ basıncı sağlar. Ama diyorsanız honda'nında kullanmış olduğu cvt'ler için zaten işin içinde geleneksel bir dişli sistemi yoktur. Sanırım öncelikle otomatik şanzımanlar üzerine biraz araştırma yapmak gerekli.

Bencede konu uzar gider, siz zamanı dolsada km olmadan sakın gerekli değişimleri yapmayın.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Tork konvertörünün içersinde dişli yoktur açısal kanatçıklar vardır , tork konvertörünün içersindeki yağ basıncı arttırılarak hareket iletimi sağlanır, türbin kanatlarına çarpan yağ statoru döndürmeye başlar ve böylece konvertör motordan aldığı hareketi şanzıman kısmına iletir.vitesi N ye aldığınızda motordan gelen kavramadan ileriye geçmeyeceği için söylediklerinizin savunduklarınızın hiç birisi gerçekleşmez. Ben ne söylediğimi biliyorum da siz tork konvertörü nedir onu bilmeden bana şanzıman içindeki yağı anlatıyorsunuz. Motor yağıyla şanzıman yağını bir tutmanıza ayrı bir şok oldum , şanzımanı N ye almanızın motor yağına etkisinin olmasını beklemek te neyin nesi? Kaldı ki ben size şanzımanı konvertörü anlatırken motordan motordaki yağdan da bahsetmedim. Motor rölantide çalışırken de yağlama gerçekleşir ateşleme ve sürtünme gerçekleşir. Vitesi N ye almanızın motor yağını değiştirme periyodunuza bir etkisi yoktur. Daha nasıl açıklanır bilmiyorum benden bu kadar
Ekli dosyayı görüntüle 251412


06 HONDA 2234
 
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
294
Tepki puanı
110
Konum
Gebze
Aracınız
Civic FC5 2018
Ben araya girerek birşey sormak istiyorum Dizel araçlarda ZF şanzımanın yağ değişim periyodunu bilen arkadaşımız var mı?

Lenovo K33a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst