Lastik Hava Basıncınız?

uzun yola çıkıcam bayramda 1000 km kadar lastik basınlarım ne olmalı ?? fb7 2015 model orjinal jant lastik
 
Ben her zaman ön ve arka lastikleri 32 yaparim. Yüklü yüksüz ugrasmam. yaz kış farketmez. Kisin zaten kar lastigi takiyorum.
 
Lastik basıncı kapı içlerinde ya da benzin kapağında yazar, bunun dışındaki hiçbir değer doğru değildir. Yaz, kış farketmez... Arabadaki kişi sayısına göre değişebilir. Mesela benim önceki aracım Polo'da 38 yazıyordu, lastikçiyi ikna edemiyordum... lastikçi için tek doğru 32:) Bu arada bizim araçlarda genelde 32 zaten...
 
Lastik basıncı kapı içlerinde ya da benzin kapağında yazar, bunun dışındaki hiçbir değer doğru değildir. Yaz, kış farketmez... Arabadaki kişi sayısına göre değişebilir. Mesela benim önceki aracım Polo'da 38 yazıyordu, lastikçiyi ikna edemiyordum... lastikçi için tek doğru 32:) Bu arada bizim araçlarda genelde 32 zaten...


uzun yol için farklı bir durum söz konusumu ? yol sesinin daha az içeri gelmesi için yda yakıt sarfiyatı için ne olmalı ?
 
Sabah en soğuk hali ile 32 olmalı, zaten lastik 10-15 km sonra ısındığında basınç 35-36 psi.lere çıkıyor.
Daha fazla lastik basıncı yakıt tüketimini azaltır ancak lastiğin orta kısımdan yenmesine ve konforun düşmesine neden olur.
 
Uzun yol - kısa yol 32 psi bastırın ama böyle benzinlikte falan değil. Düzgün kalibrasyona sahip lastikçilerde bastırın. Uzun yol için önemli kriter lastik basıncının düşük olmamasıdır. 32psi ile 48psi arasında yapılan deneyde yakıt tasarrufu olarak bir getiri sağlanmamıştı bir amerikan programında(Myth Busters).
Uzun yolda zaten ısınan lastik ile hava basıncı artıyor, ekstra yüksek basınç ile de zıp zıp gitmenin bi manası yok, hatta yol tutuşu düşmekte ve lastik patlama olasılığını daha da arttırmakta bu durum. Risk almayın.
İzolasyon içinse yapabileceğiniz tek şey nitrojen doldurmak. Onun da etkisi tartışılır.
 
Araçlarınıza üreticinin size tavsiye ettiği lastik basıncında kullanın. Bu kimi araçta 32'dir, kimi araçta 24'tür kiminde 36, kiminde 38'dir.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Uzun yol - kısa yol 32 psi bastırın ama böyle benzinlikte falan değil. Düzgün kalibrasyona sahip lastikçilerde bastırın. Uzun yol için önemli kriter lastik basıncının düşük olmamasıdır. 32psi ile 48psi arasında yapılan deneyde yakıt tasarrufu olarak bir getiri sağlanmamıştı bir amerikan programında(Myth Busters).
Uzun yolda zaten ısınan lastik ile hava basıncı artıyor, ekstra yüksek basınç ile de zıp zıp gitmenin bi manası yok, hatta yol tutuşu düşmekte ve lastik patlama olasılığını daha da arttırmakta bu durum. Risk almayın.
İzolasyon içinse yapabileceğiniz tek şey nitrojen doldurmak. Onun da etkisi tartışılır.
+1 (y)?
 
uzun yol için farklı bir durum söz konusumu ? yol sesinin daha az içeri gelmesi için yda yakıt sarfiyatı için ne olmalı ?
Uzun yol, kısa yol farketmez, lastikler ısınmadan basıncı ayarlamalısınız. Konfor, fazla/az yakıt gibi şeyler önemsiz. Lastiğe fazla ya da az basınç uygularsanız yola daha az tutunurlar, bu da diğer faktörlerden çok daha önemlidir sanırım.
 
Arkadaşlar lastik hava basınçları mı o kadar araştırmaya gerek yok aracın kapısında zaten kaç bar yazacağı belli Ayrıca bir arkadaş 42 hava bastığını söylemiş bu değer çok ama çok yüksek otomobil markaları bu değerleri kapıya bizim Can güvenliğimiz için yazıyorlar kısacası kendini bilmeyen lastikçi arkadaşlar abi biz buna 38 basıyoruz diyecek kadar Cahiller diğer bir konu ise lastikçilerde mi ve Benzin istasyonlarında bulunan dijital lastik hava saatleri aylık olarak kalibre edilmesi gerekmektedir Bundan dolayı saatte 32 yazdığı halde gerçekte 40 veya daha farklı rakamlar olmaktadır bunun için en doğru sistem manuel kalem saatleridir

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst