Lpg + yokuş + klima =zorlanma

yau

Katılım
13 Eki 2014
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Konum
Sinop
Yüksek devirlerde kullanırsanız tabiiki sıkıntı yok. 4000-6000 devir aralığında. Ama bu defa da yakıt tüketimini hesapladınızmı? Mesela ben her hafta sonu yaylaya gidiyorum. Adana - Tekir yaylası arasında bir bölümde 11 km rampa var klima açık araç yüklü bir şekilde rahat rahat uzayın da bir görelim.
Kısa rampalarda zaten etkilenmez. Arkadaşın söylediği uzun rampalar sanırım?
Hele hele benzinli araçla turbo dizel bir aracı sakın kıyaslamayın. Çünkü dizeller alt devirlerden yüksek devirlere vites küçültmeden rahatça rampada benzinli bir araca eksoz koklatır.Altımda Honda var diye güvenmeyin. Yakalamanız mümkün değil.
Rampada bayılmak istemiyorsanız 3000 devrin altına düşmeden vites küçültmekte fayda var...

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Benim ki sehir ici kalkis yapar gibi bir zamanda oldu. Ama uzun rampalarda 3.viteste arabanin tirmanisi degisiyorr
 

seckins33

Super Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
1,123
Tepki puanı
541
Konum
Adana
Benim ki sehir ici kalkis yapar gibi bir zamanda oldu. Ama uzun rampalarda 3.viteste arabanin tirmanisi degisiyorr
Klima açıkken ilk kalkışta fark olur ama aşırı da bir fark olmaz. Kalkarken biraz fazla gaz verin bence...

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
29 Ara 2014
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Konum
BURSA
Aracınız
Yüksek devirlerde kullanırsanız tabiiki sıkıntı yok. 4000-6000 devir aralığında. Ama bu defa da yakıt tüketimini hesapladınızmı? Mesela ben her hafta sonu yaylaya gidiyorum. Adana - Tekir yaylası arasında bir bölümde 11 km rampa var klima açık araç yüklü bir şekilde rahat rahat uzayın da bir görelim.
Kısa rampalarda zaten etkilenmez. Arkadaşın söylediği uzun rampalar sanırım?
Hele hele benzinli araçla turbo dizel bir aracı sakın kıyaslamayın. Çünkü dizeller alt devirlerden yüksek devirlere vites küçültmeden rahatça rampada benzinli bir araca eksoz koklatır.Altımda Honda var diye güvenmeyin. Yakalamanız mümkün değil.
Rampada bayılmak istemiyorsanız 3000 devrin altına düşmeden vites küçültmekte fayda var...

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Merhaba, hiç yakıt takıntım yoktur pek hesaplamam o yüzden. Bu mesajınız için hesap ettimde şehir içi agresif kullanıyorum dediğiniz şekilde o dizellerle her şekilde her yolda takışırım :) depo her bittiğinde en 250 km görmüş olurum. 29 lt ye de o lpg deposu dolar hep. O Yüzden arada büyük bir kazanç görmüyorum dizel benzin arasında.

Herkesin kendi tercihi :) ama rampada altımda dizel var torkum var benim diye egzoz megzoz koklatmaya kalkmayın :) bu işler karmakarışık işler.

İyi forumlar.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
12 Şub 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
10
Konum
ELAZIĞ
Aracınız
Vsa isigi goremedim acikcasi benim aklima ilk o geldi. Dediginiz gibi asfalt sicak Ins oyledir uygun biryer bulayim deneyeceğim. 2 kez hastane yokusunda yasadigimdan tedirgin oldum. Düz yolda böyle bir sikayetim olmadi. Vsa ikazini gorebileydim keske..
Siz yine de bir VSA ışığına dikkatli bakın, tariflerinizle benim yaşadıklarım paralel. Harici, mekanik bir arızası yoksa araçlarımız aynı, bizde de olması gerekir. Sizin araçta da mekanik arıza ihtimali çok zayıf. İnşallah o esnada VSA ışığınızın yandığını görürsünüz, sizinde içinize su serpilir.
 

seckins33

Super Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
1,123
Tepki puanı
541
Konum
Adana
Merhaba, hiç yakıt takıntım yoktur pek hesaplamam o yüzden. Bu mesajınız için hesap ettimde şehir içi agresif kullanıyorum dediğiniz şekilde o dizellerle her şekilde her yolda takışırım :) depo her bittiğinde en 250 km görmüş olurum. 29 lt ye de o lpg deposu dolar hep. O Yüzden arada büyük bir kazanç görmüyorum dizel benzin arasında.

Herkesin kendi tercihi :) ama rampada altımda dizel var torkum var benim diye egzoz megzoz koklatmaya kalkmayın :) bu işler karmakarışık işler.

İyi forumlar.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tabiiki herkesin kendi tercihi. Ben ekonomiden yanayım. Gerektiğinde de performanstan yanayım.29 lt ile 250 km yapacağıma 37 lt ile 470 km yapmayı tercih ederim 😊(Kendi aracımın değerleri)
Aracın da eğer performans arttırıcı bir ekipman yoksa, ikiside eşit motor hacimleri olmak kaydı ile bence sen yine de yeni nesil turbo dizel bir araçla kapışma derim 😊
Otomotiv üretim hattında çalışan birisi olarak mesleğiniz veya ilgi alanınızı bilmemekle beraber kendi fikrimi söylüyorum.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
29 Ara 2014
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Konum
BURSA
Aracınız
Demek istediğim şu. Performans ise, 3. vites sonu 170 küsür km yapan bi araba, ve bu araba 115 ten sonra 3 e geçiyor. böyle yazdım ki devir bandını göz önüne getirin.. 4000 lerde felan oluyor 2-->3 yaptığında. Yani gücünü göstermeye başladığı noktada. Bana rampada tekrar vites düşürmek yada yükseltmek ihtiyacını gerektirmeden hızlanabiliyorsa, benim için iyidir.çünkü dizelin torqu o hızlarda o rampada araçta sinir bozucu bir titreme olarak size dönecek.

Meslek birşey ifade etmez bu konularda ama, ettiğini düşünüyorsanız, enjektör test hatlarından sorumlu mühendisim.

Dediğim gibi, meslek önemli değil, önemli olan tecrübe.

Şunu tekrar hatırlatmak istiyorum...

Dizel tmm alt devir de iyi ve bunu atmosferik bir araç yakalayamaz. Dizel kullanıcısı iseniz şunu görmüşssünüzdür. Rampada. Devir yükselir tork ölür. Vites atmak istersin vites büyük gelir, küçültmek istersin devir yüksek gelir.

Ben hangi dizeli kullandıysam yaşadım bunu.

Rampa için konuşuyor.
O vites yükseltmen gerektiğin yükselttiğin vites te aracını tartartar sallar.

Bunları, 1-2 yıllık c5, volvo, c3, transporter, gibi araçlarda çokça yaşadım.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

seckins33

Super Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
1,123
Tepki puanı
541
Konum
Adana
"Dizel tmm alt devir de iyi ve bunu atmosferik bir araç yakalayamaz."

Uzun lafın kısası, ben de tam bu söylediğinizi kastetmiştim.
İyi günler diliyorum... 👍



LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
29 Ara 2014
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Konum
BURSA
Aracınız
Düzeltmek istediğim geri kalanında söylediğiniz yanlışlarınızdı ;)

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
627
Tepki puanı
8
Konum
İzmir
1.6 dizel aracı ve Honda Civic otm aracı olan biri olarak söylüyorum şartlar ne olursa olsun yokuş yukarı üzülürsünüz. Tabi dizel kullanan araç sizin gibi kullanıyorsa. Ha bu arada düz yolda da dikkat etmekte fayda var. Yeni nesil dizel motorların değerleri baya iddalı. Araçlarımız güzel, keyifli ve zevkli :eek:k:
[MENTION=392]yau[/MENTION] Yokuş yukarı yaşadığınız sorunda vsa nın açık olmasından kaynaklanıyor.
 
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Adana
Aracınız
Merhaba, hiç yakıt takıntım yoktur pek hesaplamam o yüzden. Bu mesajınız için hesap ettimde şehir içi agresif kullanıyorum dediğiniz şekilde o dizellerle her şekilde her yolda takışırım :) depo her bittiğinde en 250 km görmüş olurum. 29 lt ye de o lpg deposu dolar hep. O Yüzden arada büyük bir kazanç görmüyorum dizel benzin arasında.

Herkesin kendi tercihi :) ama rampada altımda dizel var torkum var benim diye egzoz megzoz koklatmaya kalkmayın :) bu işler karmakarışık işler.

İyi forumlar.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
merhabalar birkaç cümle yazıp kaçacam o yüzden kendimi tanıtmamı istemezseniz sevinirim :) seckins33 nickli arkadaşın dediği yoldan sık gidip gelen biriyim , rakım yükseldiğinde araç yüklüyse hiçte öyle kolay devir çeviremiyosun arkadaşımız objektif yaklaşmış duruma, yine ankara yolundan tekire tırmanırken rampa uzun soluklu ve yolu bildiğim için tepeye doğru 4.vites 5000 devirde giriyorum araç tam rampayı bitirip tekire çıkmışken 3000 devire düşüyor , 3'e sallasan bile 4'e atınca yine ölüyor bu durumda nasıl kapışacaksın dizellerle , yeni nesil dizeller hayli hayli plaka okutuyor bu tür rakımlı ve virajlı yollarda .

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst