Lpg + yokuş + klima =zorlanma

Katılım
23 May 2016
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Konum
İZMİR
Aracınız
Son günlerde aklima takilan bir konu önceden böyle bir şeye rastlamadim. Arac rampada yokusta epey dik duraksarken traftikte kalkista gucluk cekiyorum devir 4bin civarina gelip gelip gaz kesiyor ileri geri sallaniyoruz haliyle arac icinde motorun bu kadar zorlanmasi normal gelmedi sizce nedir ?
peki aynı şartlarda benzinde denedinizmi ?
bana kalırsa 4-5bin devirlerde gaz kesiyorsa ( benzinede geçme ihtimalinide göz önünde bulundurursak ) lpg filtrelerin değiştirilme zamanı gelmiştir.
 

seckins33

Super Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
1,123
Tepki puanı
541
Konum
Adana
merhabalar birkaç cümle yazıp kaçacam o yüzden kendimi tanıtmamı istemezseniz sevinirim :) seckins33 nickli arkadaşın dediği yoldan sık gidip gelen biriyim , rakım yükseldiğinde araç yüklüyse hiçte öyle kolay devir çeviremiyosun arkadaşımız objektif yaklaşmış duruma, yine ankara yolundan tekire tırmanırken rampa uzun soluklu ve yolu bildiğim için tepeye doğru 4.vites 5000 devirde giriyorum araç tam rampayı bitirip tekire çıkmışken 3000 devire düşüyor , 3'e sallasan bile 4'e atınca yine ölüyor bu durumda nasıl kapışacaksın dizellerle , yeni nesil dizeller hayli hayli plaka okutuyor bu tür rakımlı ve virajlı yollarda .

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yolu bilen adamın hâli başka oluyor 😄

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
627
Tepki puanı
8
Konum
İzmir
[MENTION=214]Sercan[/MENTION]
 
Katılım
29 Ara 2014
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Konum
BURSA
Aracınız
4 te 5000 devir diyorsunuz. Min. Hızınız 170olmalı.. 3000 devirlere iniyorsa ve inmesinide bekliyorsan hiç zorlama aracını çünkü 3 e alabileceğin en yüksek hızda 143 lerde o hıza inmeden alamazsın.Girişte 3. Vites son gaz gir bak bakalım ne kadar düşüyor.

Burda fanboyluk yapmıyorum. 4 te yemiyorsa ve 140 a kadar düşmesini bekliceğime, rampa başı dayarım deviri basa basa çıkarım.



Yazdıklarım otomatik araç için bu arada.

O yüzden bunca boş ve uzun muhabbetin kısası olarak, herkes mutlu olduğu ile takılsın.

İyi akşamlar.



D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Adana
Aracınız
4 te 5000 devir diyorsunuz. Min. Hızınız 170olmalı.. 3000 devirlere iniyorsa ve inmesinide bekliyorsan hiç zorlama aracını çünkü 3 e alabileceğin en yüksek hızda 143 lerde o hıza inmeden alamazsın.Girişte 3. Vites son gaz gir bak bakalım ne kadar düşüyor.

Burda fanboyluk yapmıyorum. 4 te yemiyorsa ve 140 a kadar düşmesini bekliceğime, rampa başı dayarım deviri basa basa çıkarım.



Yazdıklarım otomatik araç için bu arada.

O yüzden bunca boş ve uzun muhabbetin kısası olarak, herkes mutlu olduğu ile takılsın.

İyi akşamlar.



D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
hoca önce sakin olda , burda boş bir muhabbet dönüyorsa oda senin yorumların, bi konu hakkında tartışıyoruz ortamı germe. Araç manuel bu arada , şuan tartıştığımız konu dizel benzinli mevzusuydu, bahsettiğim rampada rakım 1300lerde manuel araçla 3.viteste anca devrini koruyabildiği rampada sen otomatik şanzımanınla 2.vites redline dayarsın anca , sen devir çeviremezsen dip gaz yapsanda fayda etmez, bahsettiğimiz rampada belli bi süratte hızını koruyabiliyosun anca . Burada bizim bahsettiğimiz kilit nokta rakım yükseldikçe atmosferik biter, üstüne 4-5 kişi + bagaj ekle 150 torkla ne dip gazıymış bu. bayramda 2000 rakıma çıktım yeri geliyo rampalarda 2ye atamıyorsun .

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

yau

Katılım
13 Eki 2014
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Konum
Sinop
peki aynı şartlarda benzinde denedinizmi ?
bana kalırsa 4-5bin devirlerde gaz kesiyorsa ( benzinede geçme ihtimalinide göz önünde bulundurursak ) lpg filtrelerin değiştirilme zamanı gelmiştir.
Henuz ayni durumu yasayacak bir tola girmedim... ilk firsatta tekrar benzindede denerim
 
Katılım
16 Haz 2016
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Son günlerde aklima takilan bir konu önceden böyle bir şeye rastlamadim. Arac rampada yokusta epey dik duraksarken traftikte kalkista gucluk cekiyorum devir 4bin civarina gelip gelip gaz kesiyor ileri geri sallaniyoruz haliyle arac icinde motorun bu kadar zorlanmasi normal gelmedi sizce nedir ?

Hocam öncelikle aracın gaz kesmesinin nedeni arabada antipatinaj sisteminin devrede olmasından kaynaklidir ESP yi devre dışı bırakırsanız aracın gaz kesmedigini göreceksiniz benim araçim 2016 fb7 manuel çok dik yokuslarda 3 bin devir yarım debriyaj gayet güzel şekilde kalkiyorum lpg+klima ESP açık herhangi bir sorun olmuyor tabi cvt şanzıman nasıldır bilmiyorum.
 

seckins33

Super Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
1,123
Tepki puanı
541
Konum
Adana
Hocam öncelikle aracın gaz kesmesinin nedeni arabada antipatinaj sisteminin devrede olmasından kaynaklidir ESP yi devre dışı bırakırsanız aracın gaz kesmedigini göreceksiniz benim araçim 2016 fb7 manuel çok dik yokuslarda 3 bin devir yarım debriyaj gayet güzel şekilde kalkiyorum lpg+klima ESP açık herhangi bir sorun olmuyor tabi cvt şanzıman nasıldır bilmiyorum.
Sanırım ASR ile karıştırıyorsunuz. ESP (Elektronik stabilize programı) yani virajlarda aracı yolda stabil tutar,savrulmayı engeller. ASR yani sizin dediğiniz sistem kalkışlarda veya herhangi bir yol şartında tekerlerin patinaj yapmasını önler. Bu durumda ESP 'yi kapatmak bir işe yaramayacağı gibi birde güvenlik eksikliğine sebep olacaktır.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
16 Haz 2016
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Sanırım ASR ile karıştırıyorsunuz. ESP (Elektronik stabilize programı) yani virajlarda aracı yolda stabil tutar,savrulmayı engeller. ASR yani sizin dediğiniz sistem kalkışlarda veya herhangi bir yol şartında tekerlerin patinaj yapmasını önler. Bu durumda ESP 'yi kapatmak bir işe yaramayacağı gibi birde güvenlik eksikliğine sebep olacaktır.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Haklısınız tabi 2 side farklı şeyler ama birebir kendim denediğim için böyle bir yargıya ulaştım. Peki söyle bişey sorayım size araç ile dip gaz kalkiş yaptığım zaman ESP açıkken pati çekmiyor da ESP kapalıyken neden 2.vites de bile araç sarıyor cevaplarsaniz sevinirim
 

seckins33

Super Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
1,123
Tepki puanı
541
Konum
Adana
Haklısınız tabi 2 side farklı şeyler ama birebir kendim denediğim için böyle bir yargıya ulaştım. Peki söyle bişey sorayım size araç ile dip gaz kalkiş yaptığım zaman ESP açıkken pati çekmiyor da ESP kapalıyken neden 2.vites de bile araç sarıyor cevaplarsaniz sevinirim
Çünkü siz hissetmeseniz bile patinaj çekmeye başlayınca araç kendi çizgisinden çıkmaya başlıyor. Sensörlerde aracın savrulduğunu algılıyor. Bu sebeple ESP devreye giriyor.
Yanlış anlaşılmasın, niyetim sizi bozmak değil. Amacım doğru bildiğimiz yanlışları düzeltmek.Zaten forumun amacı da bu değil mi? Türk halkı olarak okumayı sevmediğimiz için doğru bildiğimiz yanlışlar maalesef çok fazla...

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
Üst