Civic FB7 Motor soğutma suyu değişimi

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
Teşekkür ederim yanıtınız için. Ancak ilk cümleniz benim bütün kafayı dağıttı , sıralamamı bozdu. Motor su girişi nerede ,öğrendim diyelim , sökünce hangi hortumdan su gelmesini izleyeceğim - eğer söktüğüm hortumsa su geldiğinde tekrar girişe bağlayınca motora o su girmeyecek mi ? burada bir amaç var ama ben anlamıyorum.
Bu işlemi motor bloğundaki suyu çıkarmak için ve temizleme yapma işlemlerinde mi yapacağım. En sonra karışımı radyatöre doldururken tekrar motor su girişine sökecek miyim.
[MENTION=11273]Fuse[/MENTION] tekrardan selamlar. Motor su girişi radyatörden çıkıp motor bloğuna giren devirdaimin sağlandığı hortumdur. Akşam vaktim olursa fotoğrafını çeker paylaşırım veya forumdaki arkadaşların vakti varsa onlar da paylaşsın. Sorularınıza gelirsek;

***** sökünce hangi hortumdan su gelmesini izleyeceğim
----- suyu boşalttıktan sonra zaten tek hortum sökeceğin için radyatöre su ekledikçe bu hortuma su gelecek ve içindeki hava su koydukça su ile beraber çıkacak ve bloğa fazla hava girmesini engelleyecek, hava alırken çok uğraşmayacaksın.

*****eğer söktüğüm hortumsa su geldiğinde tekrar girişe bağlayınca motora o su girmeyecek mi ? burada bir amaç var ama ben anlamıyorum.
----- İstenilen zaten bloğa su girmesi ve sağlıklı soğutmanın olması. Sonuçta rafyatör motordan gelen sıcak suyu soğutup tekrar soğutarak bloğa veriyor. Burada amaç yukarıda da yazdığım gibi motor bloğuna sistemdeki havayı en aza indirip hava yapmasını engellemek ve her kaloriferi açtığında şarrr diye bir ses duymaman.

*****Bu işlemi motor bloğundaki suyu çıkarmak için ve temizleme yapma işlemlerinde mi yapacağım. En sonra karışımı radyatöre doldururken tekrar motor su girişine sökecek miyim.
----- Bu işelemi radyotörü her boşalttığında yapmanız gerekiyor. En son karışımı sökerken daha yavaş ve daha özenli yapmakta fayda var ki son döngü olacak ve en çok hava almak için burada özen göstereceksiniz.

Aslında bildiğiniz şeyler bunlar. Yaparken mantık daha sağlam oluşacak. Sonuçta kapalı sistem bir devre var ve içinde hava oluşması soğutma performansını düşürecek. Biz motor girişindeki hortumu sökerek girişe hava yerine safi su vermiş olacağız. Yaptıktan sonra da ne kadar basitmiş o kadar yazı yazdık diyeceksin. Umarım açıklayıcı olmuştur.

Kolay gelsin.
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
Düzeltme: motor bloğundaki suya 0,4 lt yazmışım . o değer 0,5 ile 0,7 litre arası olacak. Antifreez karışımını ona göre ayarlayın. Radyatör hacmi de yaklaşık 4,5 lt. Karışım oranları antifreeze etiketinde yer alacaktır.
 

Fuse

0
Katılım
29 Ara 2017
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Konum
Manisa
[MENTION=11273]Fuse[/MENTION] tekrardan selamlar. Motor su girişi radyatörden çıkıp motor bloğuna giren devirdaimin sağlandığı hortumdur. Akşam vaktim olursa fotoğrafını çeker paylaşırım veya forumdaki arkadaşların vakti varsa onlar da paylaşsın. Sorularınıza gelirsek;

***** sökünce hangi hortumdan su gelmesini izleyeceğim
----- suyu boşalttıktan sonra zaten tek hortum sökeceğin için radyatöre su ekledikçe bu hortuma su gelecek ve içindeki hava su koydukça su ile beraber çıkacak ve bloğa fazla hava girmesini engelleyecek, hava alırken çok uğraşmayacaksın.

*****eğer söktüğüm hortumsa su geldiğinde tekrar girişe bağlayınca motora o su girmeyecek mi ? burada bir amaç var ama ben anlamıyorum.
----- İstenilen zaten bloğa su girmesi ve sağlıklı soğutmanın olması. Sonuçta rafyatör motordan gelen sıcak suyu soğutup tekrar soğutarak bloğa veriyor. Burada amaç yukarıda da yazdığım gibi motor bloğuna sistemdeki havayı en aza indirip hava yapmasını engellemek ve her kaloriferi açtığında şarrr diye bir ses duymaman.

*****Bu işlemi motor bloğundaki suyu çıkarmak için ve temizleme yapma işlemlerinde mi yapacağım. En sonra karışımı radyatöre doldururken tekrar motor su girişine sökecek miyim.
----- Bu işelemi radyotörü her boşalttığında yapmanız gerekiyor. En son karışımı sökerken daha yavaş ve daha özenli yapmakta fayda var ki son döngü olacak ve en çok hava almak için burada özen göstereceksiniz.

Aslında bildiğiniz şeyler bunlar. Yaparken mantık daha sağlam oluşacak. Sonuçta kapalı sistem bir devre var ve içinde hava oluşması soğutma performansını düşürecek. Biz motor girişindeki hortumu sökerek girişe hava yerine safi su vermiş olacağız. Yaptıktan sonra da ne kadar basitmiş o kadar yazı yazdık diyeceksin. Umarım açıklayıcı olmuştur.

Kolay gelsin.

Çok teşekkür ederim , çok güzel ve sabırla izah etmişsiniz. İşlemleri anladım şimdi öğrendiklerimi sıraya koyacağım.Yalnız öncesinde aklımda son kalan pürüzleri sormak istiyorum affınıza sığınarak ;
*** Radyatöre deiyonize suyu verirken ( temizlemek için) Motor bloğuna giren hortumu çıkartmamın sebebi bloğa hava girmesin diye,net anladım.Hortumun ağzına su geldiği gibi aynı yere takacağım. (takriben kaç sn.de su gelir borunun ağzına ? Ve radyatör ağzına kadar dolunca kapak kapatılarak mı aracı çalıştırmalıyım , yoksa radyatör kapağı açık mı kalmalı. Ve fan devreye girinceye kadar araç çalışmalı mı. Ben radyatör temizleyici atmayı düşünmüyorum.

*** 2 Defa radyatör ve motor bloğunu saf su ile çalıştırdıktan sonra boşaltıp. son defa sisteme % 50 antifirizli ( PO Long Life silikatsız,kırmızı) % 50 deiyonize su karışımını radyatör kapağından dökeceğim. Dökerken tekrar motor bloğuna giren hortumu çıkarıp antifirizli suyun gelmesini mi bekliyorum. su geldiği gibi bu hortumu tekrar bağlayıp kapağın ağzına kadar dolduracağım. sonra kapak açık kalıp tekrar aracı çalıştırıp havasının çıkmasını bekleyeceğim ,içeri çöktükçe ilave antifirizli su ekleyeceğim. Ve fan devreye girince motoru stop edeceğim. sonunda kapağı kapatacağım.

Muhakkak kolay bir işlem ama ilk defa yapıcam ve doğru zararsız yapmak istiyorum , sanayiye gitsem biliyorum sallama bir iş olacak ,ve içime sinmeyecek -ustalar kendi bildiğini okuyacak.

Ayrıca sizden FD6 fren hidroliğinin orijinal yağı hangisi olduğunu öğrenebilir miyim. Klavuzda orijinal DOT3 & DOT 4 kullanılmalı diyor , ama orijinalinin ne olduğunu bilmiyorum. Motul dot 4 alsam uyar mı ,yada en iyi hangi yağdan performans alınabiliyor ,hangi marka fd6 için kullanılan en randımanlısıdır.
Teşekkürler herşey için
***
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
Çok teşekkür ederim , çok güzel ve sabırla izah etmişsiniz. İşlemleri anladım şimdi öğrendiklerimi sıraya koyacağım.Yalnız öncesinde aklımda son kalan pürüzleri sormak istiyorum affınıza sığınarak ;
*** Radyatöre deiyonize suyu verirken ( temizlemek için) Motor bloğuna giren hortumu çıkartmamın sebebi bloğa hava girmesin diye,net anladım.Hortumun ağzına su geldiği gibi aynı yere takacağım. (takriben kaç sn.de su gelir borunun ağzına ? Ve radyatör ağzına kadar dolunca kapak kapatılarak mı aracı çalıştırmalıyım , yoksa radyatör kapağı açık mı kalmalı. Ve fan devreye girinceye kadar araç çalışmalı mı. Ben radyatör temizleyici atmayı düşünmüyorum.

*** 2 Defa radyatör ve motor bloğunu saf su ile çalıştırdıktan sonra boşaltıp. son defa sisteme % 50 antifirizli ( PO Long Life silikatsız,kırmızı) % 50 deiyonize su karışımını radyatör kapağından dökeceğim. Dökerken tekrar motor bloğuna giren hortumu çıkarıp antifirizli suyun gelmesini mi bekliyorum. su geldiği gibi bu hortumu tekrar bağlayıp kapağın ağzına kadar dolduracağım. sonra kapak açık kalıp tekrar aracı çalıştırıp havasının çıkmasını bekleyeceğim ,içeri çöktükçe ilave antifirizli su ekleyeceğim. Ve fan devreye girince motoru stop edeceğim. sonunda kapağı kapatacağım.

Muhakkak kolay bir işlem ama ilk defa yapıcam ve doğru zararsız yapmak istiyorum , sanayiye gitsem biliyorum sallama bir iş olacak ,ve içime sinmeyecek -ustalar kendi bildiğini okuyacak.

Ayrıca sizden FD6 fren hidroliğinin orijinal yağı hangisi olduğunu öğrenebilir miyim. Klavuzda orijinal DOT3 & DOT 4 kullanılmalı diyor , ama orijinalinin ne olduğunu bilmiyorum. Motul dot 4 alsam uyar mı ,yada en iyi hangi yağdan performans alınabiliyor ,hangi marka fd6 için kullanılan en randımanlısıdır.
Teşekkürler herşey için
***

Soru Cevap şeklinde gidelim yine;

*** Radyatöre deiyonize suyu verirken ( temizlemek için) Motor bloğuna giren hortumu çıkartmamın sebebi bloğa hava girmesin diye,net anladım.Hortumun ağzına su geldiği gibi aynı yere takacağım. (takriben kaç sn.de su gelir borunun ağzına ? Ve radyatör ağzına kadar dolunca kapak kapatılarak mı aracı çalıştırmalıyım , yoksa radyatör kapağı açık mı kalmalı. Ve fan devreye girinceye kadar araç çalışmalı mı. Ben radyatör temizleyici atmayı düşünmüyorum.

--- Rakamsal olarak bir şey diyemem 4,5 lt blok harici radyatör hacmi. Radyatör dolunca hortumdan su gelecek. Geldiğinde akmaya devam ettir (suda önemli değil su aksın , antifreezde de bir kap koy en az 200-300 ml aksın hortumdan)ve sonrasında hortumu yerine tak. Radyatör kapağını hava alma işlemi bitene kadar hiç kapatmayacaksın ve hep açık kalacak. En son hava alma işlemi bitince eksilen kadar su veya antifreez ekleyip öyle kapatacaksın. Termostat açıp fan devreye girene kadar (soğuk motorda 20 dk sürebilir) blokta tahliye olmaz ve motor bloğunda hava kalır. Mutlaka termostat açmalı. ve mutlaka kalorifer sıcak konumda son kademede klima kapalı çalışmalı.

*** 2 Defa radyatör ve motor bloğunu saf su ile çalıştırdıktan sonra boşaltıp. son defa sisteme % 50 antifirizli ( PO Long Life silikatsız,kırmızı) % 50 deiyonize su karışımını radyatör kapağından dökeceğim. Dökerken tekrar motor bloğuna giren hortumu çıkarıp antifirizli suyun gelmesini mi bekliyorum. su geldiği gibi bu hortumu tekrar bağlayıp kapağın ağzına kadar dolduracağım. sonra kapak açık kalıp tekrar aracı çalıştırıp havasının çıkmasını bekleyeceğim ,içeri çöktükçe ilave antifirizli su ekleyeceğim. Ve fan devreye girince motoru stop edeceğim. sonunda kapağı kapatacağım.

--- Radyatör temizleyici kullanmayacaksan 1 defa su ile bu işlemi yapsanız yeterli olur. 2 defaya gerek yok. %50 %50 oranı kaça tekabül ediyor bilmiyorum ama antifreez bidonunun üstünde oranlar yer alır. Bulunduğunuz coğrafi ortama göre karışımı kendiniz ayarlarsınız . Hava alma işlemi termostat devreye girdikten sonra hava bitene kadar birinin yardımı ile ara gaz yapmadan sabit devirle (örneğin 2500d/dk) baloncuk olayının bittiğini gözleyin. Eksilen suyu en son tamamlayın, sonunda kapağı kapatın.


--------------------------------

Ayrıca sizden FD6 fren hidroliğinin orijinal yağı hangisi olduğunu öğrenebilir miyim. Klavuzda orijinal DOT3 & DOT 4 kullanılmalı diyor , ama orijinalinin ne olduğunu bilmiyorum. Motul dot 4 alsam uyar mı ,yada en iyi hangi yağdan performans alınabiliyor ,hangi marka fd6 için kullanılan en randımanlısıdır.

***Dot 3 ve dot4 ün farkları kaynama sıcaklıklarıdır. Dot 4 155 derecede kaynarken dot 3 140 derecede kaynar. Fren hidroliğinin kapağında ne olduğu yazar. İkiside yazıyorsa dot 4 alın. Ama fren işini bilmiyorsanız siz yapmayın. Onda da hava almak gerekiyor ama onu tarif etmek çok zor. Bilmeme rağmen ben kendim yapmıyorum.

Kolay Gelsin.



motor soğutma suyu.jpg
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
[MENTION=964]maksu[/MENTION] Murat hocam eline sağlık mükemmel açıklamalar olmuş :eek:k:
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
Abi bilgi paylaştıkça güzel ama bezen arkadaşlar bizi yanlış anlıyor :) o kadar da iyi ifade edemiyorum demek ki

HTC U11 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bende bazen aynı duruma düşüyorum foruma konu açılıyor yeni konunun iki altında sorunun cevabı bulunan konu oluyor, sabırla iki aşağıda yer alan konunun linkini yeni konuya yapıştırıyorum :)
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
[MENTION=11273]Fuse[/MENTION] ha bu arada video veya fotoğraf bekliyoruz senden. Hadi kolay gelsin.

HTC U11 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Fuse

0
Katılım
29 Ara 2017
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Konum
Manisa
[MENTION=11273]Fuse[/MENTION] ha bu arada video veya fotoğraf bekliyoruz senden. Hadi kolay gelsin.

HTC U11 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Maksu merhaba ,
Geçen hafta sonu ,anlattıklarını uygulamaya çalıştım. Ancak başarılı olamadım sanırım. Bazı şeyler aksiliklerle sonuçlandı -bu yüzden video ,foto ile güle oynaya keyifle işi sürdüremedim,paylaşımda bulunamayacağım maalesef. Karşılaştığım sıkıntıyı dile getirmek istiyorum. Pazar gününden bu yana her gün çok azda olsa biryerlerden su eksiltiyor. Radyatör boğazından bir baş parmak kadar su eksiliyor.Yedek depo ise min. max arasında bırakmama rağmen min. çizgisine iniyor. Contayı mı sıyırdık / yaktık acaba dedim ama götürdüğüm ustalar birşey yok dediler. Egzozdan biraz biraz su damlatıyordu , motor ısınınca kesiyor yalnız bu su damlaları.( bu su damlatma olayı beni korkutmuştu. ) O gün yaptığım işlemleri yazacağım ,

1-Radyatör tıpasını açtım boşalttım , hortumu verdim radyatörden suyu aşağıya akıttım. Tıpayı kapattım sonra saf su ve liuoqi molly radyatör temizlyeciyi döktüm ( 300 ml) . (saf su+radyatör temizleyiciyi dökmeden hemen önce mi aracı çalıştırmıştım tam hatırlamıyorum , ya döktüm öyle çalıştırdım yada çalıştırdım ve hemen suyu +temizleyici radyatör kapağından döktüm.)
* Dediğin gibi boruyu çıkartmak istedim ama maalesef çıkaramadım, kelepçeyi açmama rağmen boru çok sıkıydı bende boruyu açmadan devam ettim işleme. *

2- Radyatör kapağı açık ,su eksilirse ekleme yapacaktım.10-30 dk. aracı rolanti de kapak açık Fan devreye girene kadar çalışacaktı ( kaloriferler sıcakta 28drc-klima off.) fan devreye girerek motor bloğundaki Yeşil antifirizi de almak istiyordum. Ama 10 dk. geçti 30 dkç geçti baktım 1sa. 10 dk. geçmiş hala FAN devreye girmedi canımı sıktı olay. telaşlanmaya başladım , temizleyici içeride su köpürüyor ,( ilaçtan olsa gerek dedim) fan açmıyor ,içeride temizleyici zarar verecek korkuyorum , araç rolanti de çalışmasına rağmen yakıt göstergesi 25-30 lt. lere çıkmış. zaman geçiyor , yok fan girmiyor devreye. Kapattım kapağı dolandım biraz gezindim ,döndüm sonra açtı herhalde boşalttım radyatör tıpasından tekrar.

3-Sonra temizlemek için tekrar saf su koydum ,aracı çalıştırdım ,kapak açık yine eksilttikçe ekledim , yine 1 saat geçti fan açmadı.araç suyla çalışıyor. Eksozdan çok yoğun olmasa da beyaz duman geliyordu ,su damlacıkları geliyordu. Bir arkadaşı aradım ,kapağı kapat 3000-4000 devirde tut dedi , fan devreye girince klimayı aç dedi , sonra borular salar yavaşca kapağı açarsın dedi. öyle yaptım fan açtı , biraz klimada çalıştı ,stop ettim tekrar radyatörü boşalttım.

4-Radyatörü boşalttırken baktım hala yeşil gelir , ayrıca su eklerken köpük oluyordu ilacın etkisi geçmedi diye sanırım tekrar saf suyla doldurdum çalıştırdım ,yine kapak açık - uzun zaman geçti yine fan açmayınca gittim klimayı açtım fan otomotik açıldı , sonra boşalttım radyatörden.

5- sonunda Petrol ofisi coolant uzun ömürlü Kırmızı antifirizi % 50 % 50 suyla 5 lt.lik pette birleştirdim kapak açık boşalttım , eksildikçe eklemeye devam ettim. Sonra kapattım kaputu topladım eşyalarımı evimin yolunu tuttum.

6- Ertesi günü yaklaşık 12 saat sonra, aracın başına gittim antifirizi kontrol ettim , radyatör boğazında biraz eksilmiş ,yedek depoya baktım -min. max. arasında bıraktığım su min. çizgisine çekilmiş. İlave ettim her iki tarafa. eksoza baktım yine su damlacıkları araç çalışırken. Tabi beni korku sarmaya başladı. ( contayı mı yaktık diye )

7-Ertesi günü sabah işe gitmeden yine baktım antifiriz yine aynı az eksilmiş -hem radyatör kapağının altında bir parmak uzunluğu kadar , hemde yedek depodan.Neyse tamamladım tekrar , sonra işe. İşten izin aldım gittim sanayiye-araca binmeden yine bi kontrol yine bi miktar eksilme. ( Sıkı can iyidir ,hayra yormaya çalıştım herşeyi )

8- 2,3 yer dolaştım derdi anlattım , yok conta sıyırmamıştır diyorlar , su damlatması iyidir motorun iyi olduğunu gösterir diyorlar vs. yahu dedim damlatmayan su şimdi niye damlatıyor. neyse 1 usta çok şükür contanın yaktığı sıvı tüpü var onu koydu radyatörün üstüne renk dönmedi ,tamam yakmamış rahat ol dedi. takip et ertesi günü eksilirse tamamla ,2. gün eksilirse tekrar gel kaçağı buluruz dedi. Dedim yakıt niye böyle saçmaladı , 8.6 yı geçmeyen aracım ,C.tesi günü bu işlemlerden sonra 11-12 lt. çıktı.

** işin başka aksi yanı rolantide aracın yakıtı artıyor , 8.6 yı geçmezdim ortalamada. şu an 10.5 'e inemiyorum.tabi kısa mesafeler kullandım 1 haftadır. 8-10 km.

Neyse 3 ustadan sonra motor yağı satan bir tanıdığım vardı , dükkanına gittim , ona derdimi anlattım , vallahi ustalardan daha dikkatlı davrandı sağolsun , aracı rolanti de bıraktık 15. dk. izledik damlaları. ısındıktan sonra damla keserse iyi , ama hala kesmez devam ederse kötü durumlar dedi. Velhasıl gittim biraz gezindim döndüm ısınınca damlatmayı bırakmış.

-ertesi sabah oldu ,yine bir miktar eksilme ( salı sabahı ) yine tamamladım , işe gittim -işten dönücem baktım radyatörün tam altların bir yerlere bi miktar birşeyler akmış. çektim foto ,götürdüm tekrar bir ustaya - biri dedi radyatör delindi yada çatladıysa değişecek , c.tesi günü gel süpap ayarını yaparken radyatörü de sökeriz , birşey varsa değiştiririz radyatörü. Diğer usta cumartesi günü sabahtan bırakacaksın bize biz basınç test vs. uygulayacağız bakacağız nereden kaçırıyor çözeceğiz.

Bende arabayı park ederken koyuyorum bir karton nereye damlıyor onu fotoğraflıyorum belki işe yarar diye. Düşünüyorum acaba o Luigi molly uzun süre araç çalışırken durdu , radyatöre yada hortumlara bazı yerlere zarar verdi bir yerden kaçak var. ama araba eski değil 2011 -46 binde , önceden pası kireçi olmuş olsa -o ilaçta açmış olsa oraları. acaba tıkayıcılar var ondan kullansam tıkar beni 3-5 yıl götürür mü. radyatör çok para bir de orijinalini nereden bulucam. Hangi ustaya götüreyim ,ne gibi işlem yapsınlar -kafam darmadağın.

Araçta tüp yok , tüp boruları ,beyni vs. kaçak oralardan değil.
Bana artık aranızda hangi arkadaşlar yardımcı olabilecekse memnuniyet duyarım , fikirlerinizi öğrenmek istiyorum arkadaşlar.
 
Geri
Üst