Civic FB7 Motor soğutma suyu değişimi

41sd

0
Katılım
14 Ocak 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Konum
Muğla
Aracınız
tahliye vanası nerede acaba .ayrıca radyatör kaç litre antifiriz su karışımı alıyor bilgisi olan arkadaş varmı.resimli anlatım olursa sevinirim
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
tahliye vanası nerede acaba .ayrıca radyatör kaç litre antifiriz su karışımı alıyor bilgisi olan arkadaş varmı.resimli anlatım olursa sevinirim
Sorunuzun cevabı konuda yer almakta. Tahliye vanası da radyatörün alt kısmında plastik bir kelebek.

HTC One_M8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Tem 2017
Mesajlar
23
Tepki puanı
2
Yaş
41
Konum
Gaziantep
tahliye vanası nerede acaba .ayrıca radyatör kaç litre antifiriz su karışımı alıyor bilgisi olan arkadaş varmı.resimli anlatım olursa sevinirim

Düz vites 1.6 motor ==> 5.29 LT
Otomatik vites 1.6 ==> 5.50 LT

bunlar değişim hacmidir. Sistemde kalan 1.3 - 1.5 lt soğutma suyu olur her zaman. Çok obsesif biriyseniz (kalanı da değiştirmek için) 2 defa boşaltıp distile su koyup motoru yarım saat çalıştırarak değiştirin. üçüncüde gerçek karışımınızı koyun. Distile su pahalıdır. Arıtma cihazından çıkan suyu ya da kaynatılıp 1 saat bekletilip çöktürülmüş ve sonrasında süzülmüş suyu kullanabilirsiniz.
 

41sd

0
Katılım
14 Ocak 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Konum
Muğla
Aracınız
Düz vites 1.6 motor ==> 5.29 LT
Otomatik vites 1.6 ==> 5.50 LT

bunlar değişim hacmidir. Sistemde kalan 1.3 - 1.5 lt soğutma suyu olur her zaman. Çok obsesif biriyseniz (kalanı da değiştirmek için) 2 defa boşaltıp distile su koyup motoru yarım saat çalıştırarak değiştirin. üçüncüde gerçek karışımınızı koyun. Distile su pahalıdır. Arıtma cihazından çıkan suyu ya da kaynatılıp 1 saat bekletilip çöktürülmüş ve sonrasında süzülmüş suyu kullanabilirsiniz.

en iyisi kırmızı antifiriz diyorlar.ancak marka olarak öneriniz varmı
 
Katılım
11 Tem 2017
Mesajlar
23
Tepki puanı
2
Yaş
41
Konum
Gaziantep
en iyisi kırmızı antifiriz diyorlar.ancak marka olarak öneriniz varmı
bulabilirseniz honda orjinal antifriz 2 sise alın. değilse petrol ofisi mavi 3 litre (×2 distile su ile seyreltme) yeterli.

antifriz sık değiştirilmez honda'da. orijinal ise ve boğaza kadar radyatör dolu ise gerek yok. 10 yıl ömrü var onun. yedek depo 400 cc alir o da aynı kurallar geçerli.

sık yapılan bir hatadır bunu değiştirmek. diğer bir sık hata ise fren hidroliği değiştirmemek mesela. kmden bağımsız 3 yılı görmeyecek fren hidroligi. buna kimse dikkat etmez sonra vay efendim honda'nın frenler kötü.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Fuse

0
Katılım
29 Ara 2017
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Konum
Manisa
merhaba , size zahmet olmazsa motor soğutma suyunu değiştirilmesini sırayla anlatır mısınız. radyatör tıpasını sök boşalt ,yedek depoyu çıkar temizle % 50 % 50 saf su antifirz koy- sonra boşalan yerine kapaktan doldur -sonra aracı çalıştır -sıcak kaloriferi max. aç. -koyulan karışım çökünce üstüne ilave et biliyorum. Ancak ben motor bloğundaki suyu da güvenilir bir şekilde akıtmak istiyorum o nasıl olacak. çünkü aracı yeni aldım ( 2011 fd6) önceden ne doldurdular bilmiyorum , yeşil bir antifiriz var çökmüş dibe yedek depoda. ben bulamıyorum Honda original antifirizi -onun için castrol radicool SF almayı düşünüyorum -silikatsız olduğu için. asitler içermiyor diyor ( ama borat var mı içinde bilmiyorum) sanırım bizim antifirize en yakın castrol SF . ama bu da kırmızı olduğu için ve mevcutta yeşil antifiriz olduğu için motor bloğundaki suyunda değişmesini istiyorum.
Bana Kolayca ve sırayla anlatabilir misiniz. Birde hava yapmaması için ne yapmak gerekiyor
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
merhaba , size zahmet olmazsa motor soğutma suyunu değiştirilmesini sırayla anlatır mısınız. radyatör tıpasını sök boşalt ,yedek depoyu çıkar temizle % 50 % 50 saf su antifirz koy- sonra boşalan yerine kapaktan doldur -sonra aracı çalıştır -sıcak kaloriferi max. aç. -koyulan karışım çökünce üstüne ilave et biliyorum. Ancak ben motor bloğundaki suyu da güvenilir bir şekilde akıtmak istiyorum o nasıl olacak. çünkü aracı yeni aldım ( 2011 fd6) önceden ne doldurdular bilmiyorum , yeşil bir antifiriz var çökmüş dibe yedek depoda. ben bulamıyorum Honda original antifirizi -onun için castrol radicool SF almayı düşünüyorum -silikatsız olduğu için. asitler içermiyor diyor ( ama borat var mı içinde bilmiyorum) sanırım bizim antifirize en yakın castrol SF . ama bu da kırmızı olduğu için ve mevcutta yeşil antifiriz olduğu için motor bloğundaki suyunda değişmesini istiyorum.
Bana Kolayca ve sırayla anlatabilir misiniz. Birde hava yapmaması için ne yapmak gerekiyor
Merhaba, sıralamanız bir nokta haricinde doğru. Suyu boşalttıktan sonra radyotöre su ilavesi yaparken motor su girişini sökün ve su doldurmaya başlayın. Hortumdan su gelene kadar doldurun ve hortumu yerine takın. Gelelim ana sorunuza. Motor bloğundaki suyu çıkarmak istiyorsanız radyotörü boşalttıktan sonra antifreezli su yerine normal su koyun ve içine motoru çalıştırdıktan sonra kalorifer açık klima kapalı modda termostat açana kadar çalıştırın. Bu durumda radyotör kapağı açık kalsın ve termostat açtıktan sonra ufak ara gazlarla havasını alın. Piyasadan veya internetten radyatör temizleyici alarak sisteme ilave edin. 250 ml 20 ila 30TL arasında. Bu işlemi yaptıktan sonra müsaitseniz bu şekilde biraz araçla dolaşın. Daha sonra soğutma suyunu tekrar boşaltınız, yeni su ile doldurunuz. Yine kapak açıkken termostatın açılmasını bekleyin ve 10 dk devirdaim yaptırın. Artık hem motor hem radyatör temiz. Tapayı tekrar açıp sistemi boşaltın. Motor bloğunuzda yaklaşık 0.4 lt su olacağını unutmadan yeni antifreez karışımını sisteme ilave edin.

Umarım açıklayıcı şekilde anlatabilmişimdir. Kolay gelsin.

HTC U11 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Fuse

0
Katılım
29 Ara 2017
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Konum
Manisa
Merhaba, sıralamanız bir nokta haricinde doğru. Suyu boşalttıktan sonra radyotöre su ilavesi yaparken motor su girişini sökün ve su doldurmaya başlayın. Hortumdan su gelene kadar doldurun ve hortumu yerine takın. Gelelim ana sorunuza. Motor bloğundaki suyu çıkarmak istiyorsanız radyotörü boşalttıktan sonra antifreezli su yerine normal su koyun ve içine motoru çalıştırdıktan sonra kalorifer açık klima kapalı modda termostat açana kadar çalıştırın. Bu durumda radyotör kapağı açık kalsın ve termostat açtıktan sonra ufak ara gazlarla havasını alın. Piyasadan veya internetten radyatör temizleyici alarak sisteme ilave edin. 250 ml 20 ila 30TL arasında. Bu işlemi yaptıktan sonra müsaitseniz bu şekilde biraz araçla dolaşın. Daha sonra soğutma suyunu tekrar boşaltınız, yeni su ile doldurunuz. Yine kapak açıkken termostatın açılmasını bekleyin ve 10 dk devirdaim yaptırın. Artık hem motor hem radyatör temiz. Tapayı tekrar açıp sistemi boşaltın. Motor bloğunuzda yaklaşık 0.4 lt su olacağını unutmadan yeni antifreez karışımını sisteme ilave edin.

Umarım açıklayıcı şekilde anlatabilmişimdir. Kolay gelsin.

HTC U11 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.


Teşekkür ederim yanıtınız için. Ancak ilk cümleniz benim bütün kafayı dağıttı , sıralamamı bozdu. Motor su girişi nerede ,öğrendim diyelim , sökünce hangi hortumdan su gelmesini izleyeceğim - eğer söktüğüm hortumsa su geldiğinde tekrar girişe bağlayınca motora o su girmeyecek mi ? burada bir amaç var ama ben anlamıyorum.
Bu işlemi motor bloğundaki suyu çıkarmak için ve temizleme yapma işlemlerinde mi yapacağım. En sonra karışımı radyatöre doldururken tekrar motor su girişine sökecek miyim.
 
Geri
Üst