Civic FD6 Motordan gelen tak tak vurma sesi - V Kayış Gergisi Sorunu

Katılım
4 Ara 2018
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Konum
654321
Aracınız
Civic FD6 2007
Arkadaşlar 2007 Premium Otomatik Vites aracimdaki sesin kaynağı hakkında yardımcı olurmusunuz ? Videonun ilk 10 sn si Vites P modundaki motor sesi 11.snden itibaren Vites D modunda iken gelen motor sesi...
 
Çözüm
D konumundayken ortaya çıkan "tak-tak" tarzı ses V kayışı zamanla bollaştığı/yıprandığı veya gergi arızalandığı için oluşuyor.
Sorunun çözümü için öncelikle V kayışın değiştirilmesi (tavsiyem uzun ömürlü olduğu için orjinal kayışla), kayış değişimine rağmen ses azalmadan devam ediyorsa gergiyi değiştirmek yoluna gitmek gerekli diye düşünüyorum.
Araçlarımızdaki gergiyi çıkan parçalardan anladığımız kadarıyla INA firması üretmektedir. INA firması SCHAFFLER grupta yüksek kalitede üretim yapan bir otomotiv parça firmasıdır.
Bence gergi'nin fahiş fiyatlı ise servisten alınması pek zorunlu değil gibi çünkü bu parça Honda'nın kendi üretimi değil.
Araştırmalarımda parça kodları olarak,

FD6 için gerginin kodu INA 534 0316 10, gergi...
Evet, hatta ilerde ses yapabilme ihtimali olan bir rulman daha mevcut içinde, o rulman genelde 200bin km sonrası ufak ve pek farkedilmeyen bir ses yapmaya başlıyor, değiştirilmesi ileriye yönelik faydalı.
Özel servis gergi bilyası değişmesi lazım demişti sanırım o rulman o olması gerek? Peki hocam normaşde kayış set halinde olmuyormu yani bilyaları ile değişmesi gerekmiyormu?
 
Özel servis gergi bilyası değişmesi lazım demişti sanırım o rulman o olması gerek? Peki hocam normaşde kayış set halinde olmuyormu yani bilyaları ile değişmesi gerekmiyormu?
Olabilir.
normalde öncelikle kayış değiştirilir çünkü kayış zamanla bollaşır yani gerginliğini kaybeder, yeni bir kayışta sesi kesebilir
Ancak genelde kayış gergisi zamanla eskimeye bağlı olarak içindeki yağı salarak ses yapmaya başlar, eğer aracın üstündeki kayış fabrikasyon kayışı ise, uzun süre bollaşmış kayış kullanımı nedeniyle gergide ses yapmaya başlamış olabilir.
 
Benim arabadada hırıltı var sabahları r ve d de çok belli ediyor kullanırkende 1500 devir civarı hırıltıyı hafif hissediyorum. Sadece kayış değişimi ile kesin çözüme ulaşan var mı önce kayış sonra kütük vs uğraşmak sıkıcı hemde iki işçilik parası vermiş olurum kararsız kaldım.
 
Merhabalar.
Aracım 2008 model elegans 70 bin km de.
Aracım motor ısınınca d ve r konumunda motordan tak tak tak diye ses geliyor.böyle bir sorun ile karşılaşan soruna çözüm bulan arkadaşlar yoruma yazarsa sevinirim.ustaların çoğu yatak sesi diyor.(gergi kütüğü kayış değişti)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Merhabalar.
Aracım 2008 model elegans 70 bin km de.
Aracım motor ısınınca d ve r konumunda motordan tak tak tak diye ses geliyor.böyle bir sorun ile karşılaşan soruna çözüm bulan arkadaşlar yoruma yazarsa sevinirim.ustaların çoğu yatak sesi diyor.(gergi kütüğü kayış değişti)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Gergi kütüğü ve kayış orjinal parçalarla mı değişti, takılan ürünler araç üstünden çıkanlarla birebir aynımıydı?
 
Arkadaşlar, bu aralar başımda bir sorun var. Motor kulağındandır diyerek yan sanayi motor kulağı ile değişİm yaptım ama aynı sesi yine aldım.

Sabah soğuk iken ileri veya geri taktığımda tak tak vurma yapıyor. düşük hızlarda giderken sorun yok ama 50-60 km ve üstü hızlarda yine bu tak tak şeklinde ama daha titreşimli bir uğultu çıkıyor. Sorunum bu gergi kütüğümü aceba.
 
Arkadaşlar, bu aralar başımda bir sorun var. Motor kulağındandır diyerek yan sanayi motor kulağı ile değişİm yaptım ama aynı sesi yine aldım.

Sabah soğuk iken ileri veya geri taktığımda tak tak vurma yapıyor. düşük hızlarda giderken sorun yok ama 50-60 km ve üstü hızlarda yine bu tak tak şeklinde ama daha titreşimli bir uğultu çıkıyor. Sorunum bu gergi kütüğümü aceba.
Gergi genelde ilk çalıştırmadan ziyade motor sıcakken kendini bariz belli eder, ama gergi ciddi bozulmuşsa o da neden olabilir, motor bölümündeki bütün parçaların sabitliğini iyice kontrol ettiniz mi? Ayrıca subap ayarı en son ne zaman yapıldı. Bazen basit bir parçanın yerine oturmaması da bu sese neden olabiliyor.
 
Gergi genelde ilk çalıştırmadan ziyade motor sıcakken kendini bariz belli eder, ama gergi ciddi bozulmuşsa o da neden olabilir, motor bölümündeki bütün parçaların sabitliğini iyice kontrol ettiniz mi? Ayrıca subap ayarı en son ne zaman yapıldı. Bazen basit bir parçanın yerine oturmaması da bu sese neden olabiliyor.
Aracın normal çalışmasında sıkıntı yok. Sabah ilk çalıştırdığımda vitese takıp gideceğim sırada tak tak vuruyor. birde dediğim gibi hızlandıkça artan bir ses halinde uğultu titreme gibi rahatsız edici bir ses veriyor içeri. Aracla ben 20 bin km yaptım daha önce subap ayarı yapıldımı bilmiyorum. Ama rolantide hiç bozulma yok, aracın çekişi gidişi çok iyi . Kafayı motor kulağına taktığım için sağına soluna çok bakmadım. bu sabah bir bakayım dedim soğuktu uğraşamadım :D
ama rolantide çalışmasında veya sesinde bir sıkıntı yok .
 
Aracın normal çalışmasında sıkıntı yok. Sabah ilk çalıştırdığımda vitese takıp gideceğim sırada tak tak vuruyor. birde dediğim gibi hızlandıkça artan bir ses halinde uğultu titreme gibi rahatsız edici bir ses veriyor içeri. Aracla ben 20 bin km yaptım daha önce subap ayarı yapıldımı bilmiyorum. Ama rolantide hiç bozulma yok, aracın çekişi gidişi çok iyi . Kafayı motor kulağına taktığım için sağına soluna çok bakmadım. bu sabah bir bakayım dedim soğuktu uğraşamadım :D
ama rolantide çalışmasında veya sesinde bir sıkıntı yok .
Anlatımınız motor kulağını düşündürtüyor, yan sanayi kulaklarda arızalı çıkabiliyor, bir tanıdığımın başına bu gelmişti, orjinal servisten motor kulağı taktırınca sorunu kalmamıştı.
Bence öncelikle aracın önceki sahibi ile konuşup subap ayarını ne zaman yaptırdığını öğrenin, eğer 40bin geçmişse güvenilir bir yerde subap ayarı yaptırın, bu sürede de motor bölümünde yerine düzgün oturmamış bir parça varmı iyice kontrol ettirin, gevşek veya birbirine değmemesi gereken hortum varsa düzenlettirin.
Eğer bu kontrol ve subap ayarı sonrasında da hiçbir iyileşme yoksa veya subap ayarı daha önceden zamanında yapılmışsa ve kayış gergisi hiç değişmemişse kayış ve kayış gergisi değişimi üzerinde durulabilir (veya isterseniz subap ayarından önce gergiyi değiştirebilirsiniz), düşük bir ihtimal yan sanayi motor kulağıda arızalı olabilir.
İhtimalleri eleyerek aşama aşama ilerlemeye çalışın(y)
 
Son düzenleme:
Geri
Üst