Motorumuzu Tanıyalım. (L15B7)

Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Bugün araştırırken şöyle bir videoya denk geldim. Meraklı olanlar için buraya videoyu bırakıyorum.

Anlamakta güçlük çekenler için alt yazı kısmından Türkçeyi seçebilirler.

Özetle turbo civic ilk çıktığı zaman yapılmış bir video ve anlatan kişi muhtemelen bizim ülkemizde de satılan(ex olarak bahsettiği) 1.5L turbo beslemeli "L15B7" kodlu motoru tanıtıyor ve Amerika'da "SI" olarak satılan Sport Injected motorla arasındaki farkları anlatıyor.

DİPNOT: Bu motorların VTEC teknolojisi değil VTC teknolojisi barındırdığından bahsediyor. Yani turbo modellerde değişken zamanlı sübap zamanlaması yokmuş.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
1,133
Tepki puanı
1,463
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Bugün araştırırken şöyle bir videoya denk geldim. Meraklı olanlar için buraya videoyu bırakıyorum.

Anlamakta güçlük çekenler için alt yazı kısmından Türkçeyi seçebilirler.

Özetle turbo civic ilk çıktığı zaman yapılmış bir video ve anlatan kişi muhtemelen bizim ülkemizde de satılan(ex olarak bahsettiği) 1.5L turbo beslemeli "L15B7" kodlu motoru tanıtıyor ve Amerika'da "SI" olarak satılan Sport Injected motorla arasındaki farkları anlatıyor.

DİPNOT: Bu motorların VTEC teknolojisi değil VTC teknolojisi barındırdığından bahsediyor. Yani turbo modellerde değişken zamanlı sübap zamanlaması yokmuş.


şuan ki 1.5 turbolu motorlarda da mı değişken zamanlı sübap zamanlaması yokmuş yani ?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
VTEC ile VTC aynı teknoloji değiller zaten, VTC, aslında VTEC üzerine eklenerek ortaya çıkan bir teknoloji.
Bu teknolojinin VTEC üzerine entegre edilmesi ile i-VTEC ortaya çıktı.
1.5 Turbo motorda ise Dual VTC olarak hem emme hemde egzos subaplarında ayrıca çalışabiliyor.
VTEC Turbo ise aslında bir teknolojinin genel ismi gibi düşünebilirsiniz. 1.5 Turbolarda aslında VTEC yok, çünkü performans değil yakıt tüketimi amacında turbolu motorlar için pek gereği yok. VTEC sistemi aynı özellikteki motorun yakıta daha rahat yüklenmesini ve performansı sağlıyor.
Ancak daha fazla performans hedefleyen 2.0 Turbolarda i-VTEC'te mevcut.


Kavramların aşağıya ingilizce açıklamasını kaynakları ile koyuyorum, müsait vaktimde çevirisini de yaparım

i-VTEC is the technology used in the latest family of Honda engines. The engines incorporate a host of innovative features designed to deliver a cutting-edge combination of performance, efficiency and low emissions. The technology combines VTC (Variable Timing Control) - which continually adjusts camshaft timing - with Variable Valve Timing and Lift Electronic Control (VTEC), which changes valve lift, timing and duration. The result is impressive horsepower and high torque with outstanding fuel economy and low emissions. In addition, the new engines are rotated 180 degrees from the traditional Honda layout, bringing the exhaust manifold closer to the catalyst for improved operating temperature and reduced emissions at start-up.
Honda has designed a multitude of engine variations dependant on engine requirements, for example, a high-performance version of i-VTEC which operates VTEC on both camshafts.

i-VTEC Valve Control System
The 'intelligent' i-VTEC system adds new VTC (Variable Timing Control) to VTEC to provide continuously variable camshaft timing - taking the concept of variable valve timing to new heights. In short, VTEC + VTC. Not only does i-VTEC provide a substantial performance increase across a broad power band, it boosts fuel economy while also reducing exhaust emissions.
VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control):
The innovative VTEC system is able to adjust the lift and opening duration of the valves to help the engine produce both abundant low rpm torque and excellent high-rpm power. At low rpm, VTEC adjusts valve timing and lift for optimum cylinder filling and fuel efficiency. In addition, the timing of the intake valves is staggered and their lift asymmetric - creating a swirl effect within the combustion chamber. The result is increasing burn speed with improved combustion stability. As engine rpm builds, VTEC transitions to a high-lift, long-duration cam profile for improved high-rpm engine output.



VTEC TURBO's Three Vital Technologies

Small displacement engines are fuel efficient and light, but compared to a large engine, do not have a much power or torque. Supercharging using a turbo charger overcomes the power problem.
Honda' s VTEC TURBO realizes high fuel economy and exhilarating power through three vital technologies: Dual VTC for Intake and Exhaust, Direct Injection System and High Tumble Intake Port, and Highly-responsive Turbocharger with Electronic Wastegate.

 
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
VTEC ile VTC aynı teknoloji değiller zaten, VTC, aslında VTEC üzerine eklenerek ortaya çıkan bir teknoloji.
Bu teknolojinin VTEC üzerine entegre edilmesi ile i-VTEC ortaya çıktı.
1.5 Turbo motorda ise Dual VTC olarak hem emme hemde egzos subaplarında ayrıca çalışabiliyor.
VTEC Turbo ise aslında bir teknolojinin genel ismi gibi düşünebilirsiniz. 1.5 Turbolarda aslında VTEC yok, çünkü performans değil yakıt tüketimi amacında turbolu motorlar için pek gereği yok. VTEC sistemi aynı özellikteki motorun yakıta daha rahat yüklenmesini ve performansı sağlıyor.
Ancak daha fazla performans hedefleyen 2.0 Turbolarda i-VTEC'te mevcut.


Kavramların aşağıya ingilizce açıklamasını kaynakları ile koyuyorum, müsait vaktimde çevirisini de yaparım

i-VTEC is the technology used in the latest family of Honda engines. The engines incorporate a host of innovative features designed to deliver a cutting-edge combination of performance, efficiency and low emissions. The technology combines VTC (Variable Timing Control) - which continually adjusts camshaft timing - with Variable Valve Timing and Lift Electronic Control (VTEC), which changes valve lift, timing and duration. The result is impressive horsepower and high torque with outstanding fuel economy and low emissions. In addition, the new engines are rotated 180 degrees from the traditional Honda layout, bringing the exhaust manifold closer to the catalyst for improved operating temperature and reduced emissions at start-up.
Honda has designed a multitude of engine variations dependant on engine requirements, for example, a high-performance version of i-VTEC which operates VTEC on both camshafts.

i-VTEC Valve Control System
The 'intelligent' i-VTEC system adds new VTC (Variable Timing Control) to VTEC to provide continuously variable camshaft timing - taking the concept of variable valve timing to new heights. In short, VTEC + VTC. Not only does i-VTEC provide a substantial performance increase across a broad power band, it boosts fuel economy while also reducing exhaust emissions.
VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control):
The innovative VTEC system is able to adjust the lift and opening duration of the valves to help the engine produce both abundant low rpm torque and excellent high-rpm power. At low rpm, VTEC adjusts valve timing and lift for optimum cylinder filling and fuel efficiency. In addition, the timing of the intake valves is staggered and their lift asymmetric - creating a swirl effect within the combustion chamber. The result is increasing burn speed with improved combustion stability. As engine rpm builds, VTEC transitions to a high-lift, long-duration cam profile for improved high-rpm engine output.



VTEC TURBO's Three Vital Technologies

Small displacement engines are fuel efficient and light, but compared to a large engine, do not have a much power or torque. Supercharging using a turbo charger overcomes the power problem.
Honda' s VTEC TURBO realizes high fuel economy and exhilarating power through three vital technologies: Dual VTC for Intake and Exhaust, Direct Injection System and High Tumble Intake Port, and Highly-responsive Turbocharger with Electronic Wastegate.

İ-VTEC, Honda'nın en güncel motor ailesinde kullanılan teknolojidir. Motorlar, en yüksek performans, verimlilik ve düşük emisyon kombinasyonunu sunmak için tasarlanmış bir dizi yenilikçi özelliğe sahiptir. Bu teknoloji, eksantrik mili zamanlamasını sürekli ayarlayan VTC'yi (Değişken Zamanlama Kontrolü) bir araya getirir - vana kaldırmasını, zamanlamasını ve süresini değiştiren Değişken Valf Zamanlaması ve Elektronik Kontrol (VTEC) ile birleştirir. Sonuç, etkileyici beygir gücü ve olağanüstü yakıt ekonomisi ve düşük emisyonlu yüksek torktur. Ek olarak, yeni motorlar geleneksel Honda düzeninden 180 derece döndürülerek egzoz manifoldunu daha iyi çalışma sıcaklığı ve başlangıçta azalan emisyon için katalizöre yaklaştırır. Honda, motor gereksinimlerine bağlı olarak, örneğin her iki eksantrik milinde VTEC çalıştıran i-VTEC'nin yüksek performanslı bir versiyonu olan çok sayıda motor değişimi tasarlamıştır.

İ-VTEC Valf Kontrol Sistemi

'Akıllı' i-VTEC sistemi, sürekli değişken eksantrik mili zamanlaması sağlamak için VTEC'ye yeni VTC (Değişken Zamanlama Kontrolü) ekler - değişken supap zamanlaması konseptini yeni yüksekliklere taşıyarak. Kısacası, VTEC + VTC. İ-VTEC sadece geniş bir güç bandında önemli bir performans artışı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda egzoz emisyonlarını azaltırken yakıt ekonomisini de arttırır. VTEC (Değişken Valf Zamanlaması ve Kaldırma Elektronik Kontrolü): Yenilikçi VTEC sistemi, motorun hem düşük dev / dak tork hem de mükemmel yüksek dev / dak güç üretmesine yardımcı olmak için valflerin kaldırma ve açma süresini ayarlayabilir. Düşük devir / dakikada VTEC, vana zamanlamasını ayarlar ve optimum silindir dolumu ve yakıt verimliliği için yükseltir. Ek olarak, giriş valflerinin zamanlaması kademelidir ve bunların kaldırılması asimetriktir - yanma odası içinde bir girdap etkisi oluşturur. Sonuç, gelişmiş yanma kararlılığı ile yanma hızını arttırıyor. Motor devri arttıkça, VTEC daha yüksek devir / dakika motor gücü elde etmek için yüksek kaldırmalı, uzun süreli kam profiline geçer.

VTEC TURBO’nun Üç Yaşamsal Teknolojisi

Küçük deplasmanlı motorlar yakıt açısından verimli ve hafiftir, ancak büyük bir motorla karşılaştırıldığında çok fazla güç veya tork yoktur. Turbo şarj cihazı kullanarak aşırı şarj, güç probleminin üstesinden gelir. Honda'nın VTEC TURBO'su üç hayati teknolojiyle yüksek yakıt ekonomisi ve heyecan verici güç elde ediyor: Emme ve Egzoz için Dual VTC, Doğrudan Enjeksiyon Sistemi ve Yüksek Taklaçlı Emme Portu ve Elektronik Atıklı Yüksek Hızlı Turboşarj.

@m2hamid hocam biraz çevirip düzenlemeye çalıştım. Olduysa ne âlâ.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
İ-VTEC, Honda motorlarının en son ailesinde kullanılan teknolojidir. Motorlar, en yüksek performans, verimlilik ve düşük emisyon kombinasyonunu sunmak için tasarlanmış bir dizi yenilikçi özelliğe sahiptir. Bu teknoloji, eksantrik mili zamanlamasını sürekli ayarlayan VTC'yi (Değişken Zamanlama Kontrolü) bir araya getirir - vana kaldırmasını, zamanlamasını ve süresini değiştiren Değişken Valf Zamanlaması ve Elektronik Kontrol (VTEC) ile birleştirir. Sonuç, etkileyici beygir gücü ve olağanüstü yakıt ekonomisi ve düşük emisyonlu yüksek torktur. Ek olarak, yeni motorlar geleneksel Honda düzeninden 180 derece döndürülerek egzoz manifoldunu daha iyi çalışma sıcaklığı ve başlangıçta azalan emisyon için katalizöre yaklaştırır. Honda, motor gereksinimlerine bağlı olarak, örneğin her iki eksantrik milinde VTEC çalıştıran i-VTEC'nin yüksek performanslı bir versiyonu olan çok sayıda motor değişimi tasarlamıştır.

İ-VTEC Valf Kontrol Sistemi

'Akıllı' i-VTEC sistemi, sürekli değişken eksantrik mili zamanlaması sağlamak için VTEC'ye yeni VTC (Değişken Zamanlama Kontrolü) ekler - değişken supap zamanlaması konseptini yeni yüksekliklere taşıyarak. Kısacası, VTEC + VTC. İ-VTEC sadece geniş bir güç bandında önemli bir performans artışı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda egzoz emisyonlarını azaltırken yakıt ekonomisini de arttırır. VTEC (Değişken Valf Zamanlaması ve Kaldırma Elektronik Kontrolü): Yenilikçi VTEC sistemi, motorun hem düşük dev / dak tork hem de mükemmel yüksek dev / dak güç üretmesine yardımcı olmak için valflerin kaldırma ve açma süresini ayarlayabilir. Düşük devir / dakikada VTEC, vana zamanlamasını ayarlar ve optimum silindir dolumu ve yakıt verimliliği için yükseltir. Ek olarak, giriş valflerinin zamanlaması kademelidir ve bunların kaldırılması asimetriktir - yanma odası içinde bir girdap etkisi oluşturur. Sonuç, gelişmiş yanma kararlılığı ile yanma hızını arttırıyor. Motor devri arttıkça, VTEC daha yüksek devir / dakika motor gücü elde etmek için yüksek kaldırmalı, uzun süreli kam profiline geçer.

VTEC TURBO’nun Üç Yaşamsal Teknolojisi

Küçük deplasmanlı motorlar yakıt açısından verimli ve hafiftir, ancak büyük bir motorla karşılaştırıldığında çok fazla güç veya tork yoktur. Turbo şarj cihazı kullanarak aşırı şarj, güç probleminin üstesinden gelir. Honda'nın VTEC TURBO'su üç hayati teknolojiyle yüksek yakıt ekonomisi ve heyecan verici güç elde ediyor: Emme ve Egzoz için Dual VTC, Doğrudan Enjeksiyon Sistemi ve Yüksek Taklaçlı Emme Portu ve Elektronik Atıklı Yüksek Hızlı Turboşarj.

@m2hamid hocam biraz çevirip düzenlemeye çalıştım. Olduysa ne âlâ.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
Elinize sağlık, ben vaktim oldukça çeviriyi düzenlerim hocam :)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu konuda dikkatimi çeken bir husus paylaşmak istedim, VTEC sistemi ile Honda'nın kendi sitesinde gayet güzel bir bilgilendirme var.

VTEC sisteminde her subap için kam milindeki ek bir profil ile subap zamanlarını değiştiriyor, silindir başına 2 külbütor kolu ve 2 kam profilini kullanarak düşük ve yüksek subap açıklıkları arasında geçiş sağlanıyor. Yani direk subap açıklıklarına müdahale ediliyor.
1584182545135.png
1584182680241.png

VTC sisteminde ise direk eksantirik millerinin zamanlaması değiştirilerek bütün subapların zamanlaması değiştiriliyor.
Dual VTC sisteminde hem egzos hemde emme egzantriklerinde zamanlamalarda oynanabiliyor, normalde sadece emme ekzantriğinde VTC sistemi mevcut.

1584183027385.png 1584183155433.png

i-VTEC sisteminde ise VTC ile VTEC mekanizmaları farklı yük modlarında elektronik kontrollü olarak birlikte kullanılıyor (y)
 
Son düzenleme:
Geri
Üst