''p'' konumunda civic çalışmıyor.....

Katılım
5 Şub 2019
Mesajlar
31
Tepki puanı
1
Konum
ankara
Aracınız
Civic FD6 2007
arkadaşlar mrb….otomatik vites fd6 sahibiyim.....aracımda HER ZAMAN DEĞİL AMA BAZEN KONTAĞI CEVİRDİĞİMDE ''P''(PARK) KONUMUNDA İKEN BUTUN ISIKLAR UYARILAR YANDIĞI HALDE ARAC ÇALISMIYOR.....BOYLE Bİ PROBLEMLE KARSILASAN ARKADAS VAR MI?SORUN NE OLABİLİR ACABA?
 
Hocam bu forumda edindiğim bilgiler doğrultusunda ben park edince ayağım frendeyken N'ye alıyorum, el frenini çekiyorum sonra tekrar frene basmadan P'ye alıyorum. El frenini çektikten sonra tekrar frene basmaya gerek var mıdır ki acaba?
Nden mecburen Rye alarak Pye gidildiği için vites kolu R pozisyonuna geldiğinde hafifte olsa araç geriye gitmek isteyecektir, bu durumda frene basmıyorsanız araç sadece el freni gücü ile durur.
Arka balatalar iyi durumda olduğu sürece bu durum pek sorun olmayacaktır ancak bence bu durumda aracın maximum fren gücü ile durması daha sağlıklı olacaktır.

250851
 
Frene basılıyken D konumundan N konumuna getirip freni bırakıp, el frenini çekip sonra tekrar frene basarak P konumuna mı almak gerekiyor acaba.

Kafam karıştı benim baya
 
Frene basılıyken D konumundan N konumuna getirip freni bırakıp, el frenini çekip sonra tekrar frene basarak P konumuna mı almak gerekiyor acaba.

Kafam karıştı benim baya

Frene basılı D'den N'ye geçirip el frenini çekiyoruz sonra freni bırakıyoruz hocam. Ama ondan sonraki aşamada en doğru adım için yine @m2hamid hocamızın cevabını bekliyoruz :)
 
@m2hamid hocam ben N'de el frenini çektikten sonra şanzıman R'yi algılamasın diye P'ye ışık hızıyla geçiyorum :)
Onu da mı yanlış yapıyoruz ki acaba?
o iş sakat olmasın :D N den R ve P ye geçerken vites topuzundaki mandalı çekin diyor. o işlemler yapılırkende frene basılmalı diye düşünüyorum.
 
Frene basılı D'den N'ye geçirip el frenini çekiyoruz sonra freni bırakıyoruz hocam. Ama ondan sonraki aşamada en doğru adım için yine @m2hamid hocamızın cevabını bekliyoruz :)
@gkhnbkkl hocamın taktiği doğru :) (y)
Vites mandalını ışık hızıyla geçirmek bence ilerde vites geçiş senkromeçlerine uzun vadede zarar verebilir.
Ama FC5lerdeki CVT şanzımanda bu konu ne derece geliştirilmiştir bilmiyorum, çünkü FD6 ve FB7de vites kolu hareketlerinde bir dişli hissi net bir şekilde mevcut, hatta boşa alıp el frenini çekmediğiniz zaman azıcıkta yokuşsa Pden vitesi çıkarmak istediğinizde bir zorlanma hissediyorsunuz.
FC5te ise rutin vites kolu hareketi daha pürüzsüz ve hissiz gelmişti, sanki vites kolu pozisyonunu ayarlayan sistem direk bir dişliye bağlı değil gibiydi. Belki @OnurHas hocam bundan dolayı ışık hızıyla geçiş yapabiliyor :unsure:
Autohold sistemini de düşündüğümüzde FC5lerde direk dişli yerine elektronik bir seçici de söz konusu olabilir :unsure: Biraz araştırma yapmak lazım :)
 
Geri
Üst