Civic FB7 P’den R ye veya D ye alınca vuruntu

Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
352
Tepki puanı
19
Yaş
2023
Mehaba arkadaşlar. 2015 model otomatik eco civic model aracımda 2 adet ufak sorunum var. Fikirlernizi bekliyorum.

1- araç durur konumdayken vitesi P’den D’ye veya R’ye aldığımda çok hafif bir vuruntu(sarsıntı) hissediyorum. Bu vuruntu rahatsız edici düzeyde olmasa da kafama takıldı. Sizce bu normal mi? Anormalse sebebi ne olabilir.

Not: aracın şanzuman yağı zamanı aksatılmadan serviste değişti.


2- son zamanlar soğuk havaların da etkisiyle araç sabahları bazen 3-4 marşta anca çalışıyor. Gün içinde böyle bir sorun yok. Akü 4 ay önce değiştirildi. Sizce sorun nedir?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,674
Çözümler
2
Tepki puanı
2,971
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhaba, birinci sorunuz için; park ederken ayağınız frende önce vitesi N'ye alıp, ardından el frenini çekip ayağınızı frenden çekip aracın ağırlığını park frenine yükleyip tekrar frene basıp P moduna aldıktan sonra mı stop ediyorsunuz? Eğer böyle yapmayıp direkt olarak vitesi P moduna alıp stop ediyorsanız her seferinde bu sarsıntıyı hissedersiniz.

İkinci sorunuz için; büyük ihtimalle lpg regülatöründe kaçak var. Siz aracı stop ettikten sonra silindirlere gaz dolmaya devam ediyor. Bunu da şu şekilde test edebilirsiniz ; lpg tankından lpg vanasını kapatın ve bir süre benzinde kullanın. Eğer problem çözülürse regülatörün elden geçmesi veya komple değişmesi gerekiyor.
 
Katılım
22 Nis 2019
Mesajlar
24
Tepki puanı
5
Konum
ankara
Aracınız
Civic FB7 2012
Mehaba arkadaşlar. 2015 model otomatik eco civic model aracımda 2 adet ufak sorunum var. Fikirlernizi bekliyorum.

1- araç durur konumdayken vitesi P’den D’ye veya R’ye aldığımda çok hafif bir vuruntu(sarsıntı) hissediyorum. Bu vuruntu rahatsız edici düzeyde olmasa da kafama takıldı. Sizce bu normal mi? Anormalse sebebi ne olabilir.

Not: aracın şanzuman yağı zamanı aksatılmadan serviste değişti.


2- son zamanlar soğuk havaların da etkisiyle araç sabahları bazen 3-4 marşta anca çalışıyor. Gün içinde böyle bir sorun yok. Akü 4 ay önce değiştirildi. Sizce sorun nedir?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

seckins33 'ün dediği gibi yükü şanzımana değil el frenine bindirmelisin. Çok soğuk havalarda da araç tam ısınmadan hareket ettiğinde şanzımandan seste duyabilirsin bunun sebebi soğuk havalar şanzıman yağının kalınlaşma bir süre sonra kesilir. İkinci sorununa geldiğinde aynısı benim aracımdada oluyor özellikle denedim çok soğuk havalarda bir kerede çalıştığıda oldu çalışmadığıda hondalar 30-40 Binde bir LPG den dolayı subap ayarı bozar sarsıntılı çalışma sabahları ilk marşta geç çalışma gibi sorunlara yol açabiliyor. Sorun bundan da olabilir seckins33 dediği gibi de olabilir. Benim önceliğim subap ayarının yapılması hem gidiş hem yakıtıda etkiler hemde sorun çözülebilir kendimde yaptıracağım ama bir türlü fırsat olmadı aracın soğuk olması gerekiyor.
 
Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
352
Tepki puanı
19
Yaş
2023
Merhaba, birinci sorunuz için; park ederken ayağınız frende önce vitesi N'ye alıp, ardından el frenini çekip ayağınızı frenden çekip aracın ağırlığını park frenine yükleyip tekrar frene basıp P moduna aldıktan sonra mı stop ediyorsunuz? Eğer böyle yapmayıp direkt olarak vitesi P moduna alıp stop ediyorsanız her seferinde bu sarsıntıyı hissedersiniz.

İkinci sorunuz için; büyük ihtimalle lpg regülatöründe kaçak var. Siz aracı stop ettikten sonra silindirlere gaz dolmaya devam ediyor. Bunu da şu şekilde test edebilirsiniz ; lpg tankından lpg vanasını kapatın ve bir süre benzinde kullanın. Eğer problem çözülürse regülatörün elden geçmesi veya komple değişmesi gerekiyor.

Açıkçası el freni olayına şimdiye kadar hiç dikkat etmedim. Ama sizin yadığımızı okuduktan sonra aracın başına geçip dediğiniz şekilde yaptım. 1 dk bekledikten sonra tekrar çalıştırıp denedim ama hâla vuruntu var. Acaba söylediklerinizi bir süre uyguladıktan sonra mı etkisini gösterir?

Regulatör olayını ise yarın lpg servisinde kontrol ettireceğim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
352
Tepki puanı
19
Yaş
2023
seckins33 'ün dediği gibi yükü şanzımana değil el frenine bindirmelisin. Çok soğuk havalarda da araç tam ısınmadan hareket ettiğinde şanzımandan seste duyabilirsin bunun sebebi soğuk havalar şanzıman yağının kalınlaşma bir süre sonra kesilir. İkinci sorununa geldiğinde aynısı benim aracımdada oluyor özellikle denedim çok soğuk havalarda bir kerede çalıştığıda oldu çalışmadığıda hondalar 30-40 Binde bir LPG den dolayı subap ayarı bozar sarsıntılı çalışma sabahları ilk marşta geç çalışma gibi sorunlara yol açabiliyor. Sorun bundan da olabilir seckins33 dediği gibi de olabilir. Benim önceliğim subap ayarının yapılması hem gidiş hem yakıtıda etkiler hemde sorun çözülebilir kendimde yaptıracağım ama bir türlü fırsat olmadı aracın soğuk olması gerekiyor.

Bir lpg ustasına dün gösterdim aracı subap ayarında sıkıntı olmadığını söyledi. Zaten aracımda tekleme veya rölantide titremw gibi sorunlar yok. Ama yine de bilemedim subap ayarından olabilir mi

Bu arada benim de bazen ilk denemede çalışıyor. Ama bazen de birkaç defa kontak kapatıp yeniden marş basıyorum anca çalışıyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,674
Çözümler
2
Tepki puanı
2,971
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Açıkçası el freni olayına şimdiye kadar hiç dikkat etmedim. Ama sizin yadığımızı okuduktan sonra aracın başına geçip dediğiniz şekilde yaptım. 1 dk bekledikten sonra tekrar çalıştırıp denedim ama hâla vuruntu var. Acaba söylediklerinizi bir süre uyguladıktan sonra mı etkisini gösterir?

Regulatör olayını ise yarın lpg servisinde kontrol ettireceğim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yükü tamamen el frenine bindirmelisiniz. Eğer hâlâ aşırı bir vuruntu varsa servise başvurunuz.
 
Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
352
Tepki puanı
19
Yaş
2023
Yükü tamamen el frenine bindirmelisiniz. Eğer hâlâ aşırı bir vuruntu varsa servise başvurunuz.

Konuyu açtıktan sonra servise de uğradım usta şanzımanda bir sıkıntı görünmüyor. Vuruntunın normal olduğunu söyledi ama ben tatmin olmadım.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Eğer bakım vakti gelmesine rağmen şanzıman yağını değiştirmediysenizde bu tip vuruntu oluşabilir, en son şanzıman yağı ne zaman değişti?
 
Geri
Üst