Civic FB7 P’den R ye veya D ye alınca vuruntu

Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
352
Tepki puanı
19
Yaş
2023
Mehaba arkadaşlar. 2015 model otomatik eco civic model aracımda 2 adet ufak sorunum var. Fikirlernizi bekliyorum.

1- araç durur konumdayken vitesi P’den D’ye veya R’ye aldığımda çok hafif bir vuruntu(sarsıntı) hissediyorum. Bu vuruntu rahatsız edici düzeyde olmasa da kafama takıldı. Sizce bu normal mi? Anormalse sebebi ne olabilir.

Not: aracın şanzuman yağı zamanı aksatılmadan serviste değişti.


2- son zamanlar soğuk havaların da etkisiyle araç sabahları bazen 3-4 marşta anca çalışıyor. Gün içinde böyle bir sorun yok. Akü 4 ay önce değiştirildi. Sizce sorun nedir?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
İlk vites geçişinde çok hafif bir vuruntu olur bu normaldir, eğer el frenine yükü bindirirseniz daha hafif hissederseniz, yokuşta yükü ek frenine vermeden park ederseniz ciddi vuruntu olabilir.
Eğer bakımlarınız da da eksiklik yoksa bence etrafınızda sizin araca benzer FB7 kullanıcılarından rica ederek onların araçlarındaki vites geçişlerini test etmenizi tavsiye ederim. Bu şekilde hissettiğiniz vuruntunun normal mi yoksa sorun seviyesinde mi olduğunu teşhis edebilirsiniz.
 
Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
352
Tepki puanı
19
Yaş
2023
İlk vites geçişinde çok hafif bir vuruntu olur bu normaldir, eğer el frenine yükü bindirirseniz daha hafif hissederseniz, yokuşta yükü ek frenine vermeden park ederseniz ciddi vuruntu olabilir.
Eğer bakımlarınız da da eksiklik yoksa bence etrafınızda sizin araca benzer FB7 kullanıcılarından rica ederek onların araçlarındaki vites geçişlerini test etmenizi tavsiye ederim. Bu şekilde hissettiğiniz vuruntunun normal mi yoksa sorun seviyesinde mi olduğunu teşhis edebilirsiniz.

Açıkçası vuruntu çok çok hafif düzeyde. Yani çoğu kişi belki farkına bile varmaz. Ama hissediyorum vuruntuyu. El freni olayını çözemedim. Yani sizin dediğiniz şekilde yapsam hemen düzelmesi gerekiyor mu? Yoksa bir süre bunu düzenli uygulayınca mı geçer?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
1 Kas 2018
Mesajlar
526
Tepki puanı
616
Yaş
35
Konum
İzmir
Aracınız
Honda CRV
Araci bosa atin el frenini cekin sonra ayaginizi frenden cekin. Daha sonra frene basin P ye alin araci kapayin. Araci tekrar calistirin D ye alin vuruntu yapmaz bu sekilde
 
Katılım
29 Haz 2019
Mesajlar
398
Tepki puanı
289
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
Fren pedalina sonuna kadar tam basip dener misiniz. Tabi yuk el freninde iken.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Açıkçası vuruntu çok çok hafif düzeyde. Yani çoğu kişi belki farkına bile varmaz. Ama hissediyorum vuruntuyu. El freni olayını çözemedim. Yani sizin dediğiniz şekilde yapsam hemen düzelmesi gerekiyor mu? Yoksa bir süre bunu düzenli uygulayınca mı geçer?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bence hissettiğiniz vuruntu dişlilerin oturması ve yağ kavramalı şanzımanda aktivasyona bağlı olduğu için sorun olduğunu sanmıyorum. Ses ve yalıtım konusundaki zaaflar maalesef bu hissiyata katkı sunuyor, daha iyi bir izolasyon olsa muhtemelen hissetmeyebilirdiniz.
 
Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
352
Tepki puanı
19
Yaş
2023
Bence hissettiğiniz vuruntu dişlilerin oturması ve yağ kavramalı şanzımanda aktivasyona bağlı olduğu için sorun olduğunu sanmıyorum. Ses ve yalıtım konusundaki zaaflar maalesef bu hissiyata katkı sunuyor, daha iyi bir izolasyon olsa muhtemelen hissetmeyebilirdiniz.

Hıcam vuruntudan kastım ses ya da vites topuzundaki bir tıklama değil. Araçın kendisi böyle sanki ileri doğru bi sarsılıyor gibi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hıcam vuruntudan kastım ses ya da vites topuzundaki bir tıklama değil. Araçın kendisi böyle sanki ileri doğru bi sarsılıyor gibi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Demek istediğim zaten motor-şanzıman bölgesinin kabinden izolasyonu hafiften zayıf, o bölgedeki değişiklikler rahatlıkla hissedilebiliyor.
 
Geri
Üst