Şarj dinamosu arızası

Katılım
28 Ara 2018
Mesajlar
16
Tepki puanı
3
Konum
Muğla Fethiye
Aracınız
Civic FB7 2012
Selamın aleyküm arkadaşlar 2012 FB7 aracım aküyü şarj etmiyor elektrikçiye gittim şarj dinamosunu söktük kömürler sağlam konjektör dediler aldık taktık yine aynı şarj etmedi, arızalı diye düşündük yeni taktığımızı söktük geri verdik ve ellerinde başka olmadığı için eski çıkanı geri taktık ve bir kaç kişiye danıştık arızayı silin farları açın bakın dediler bu modellerde bu sıkıntı olabiliyor dediler, dedikleri gibi farları açınca aküyü şarj ediyor bulunduğum bölge küçük olduğu için çok seçenek yok nasıl bir yol izlemeliyim sıkıntı neyden olabilir başına gelen bilgi sahibi arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim iyi akşamlar


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Enteresan bir arıza, elektrik tesisatında bir gariplik var gibi, LPG takılırken bir yerlere hasar mı verdiler acaba?
 
Katılım
8 Kas 2016
Mesajlar
1
Tepki puanı
1
Geçmiş olsun. Bir hafta önce aynı model araçta bende şarj dinamosu sorunu yaşadım. LPG sistemi sonradan takıldı. Akünün zayıfladığını söylediler. Yeni akü taktıklarında ise, şarj dinamosunun konjektörünün arızalı olduğunu söylediler. Yenisin bulamadığım için. Çıkma dinamo taktırdım. 45 Amper yerine de 55 amper mutlu akü aldım. Kime sorduysam dinamo arıza yapmaz diyorlar. Sizce şarj dinamosu neden arıza yapar. Araca sonradan sadece Lpg takıldı. Aracı kısa mesafe genellikle 2-3 km kullanıp park ediyorum
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Geçmiş olsun. Bir hafta önce aynı model araçta bende şarj dinamosu sorunu yaşadım. LPG sistemi sonradan takıldı. Akünün zayıfladığını söylediler. Yeni akü taktıklarında ise, şarj dinamosunun konjektörünün arızalı olduğunu söylediler. Yenisin bulamadığım için. Çıkma dinamo taktırdım. 45 Amper yerine de 55 amper mutlu akü aldım. Kime sorduysam dinamo arıza yapmaz diyorlar. Sizce şarj dinamosu neden arıza yapar. Araca sonradan sadece Lpg takıldı. Aracı kısa mesafe genellikle 2-3 km kullanıp park ediyorum

Alternatör konusunda daha önce başka bir konuda da bir kaç şey yazmıştım.

Yanlış bir şekilde söylenegelen şey şarj dinamosu değil, alternatördür. Şarj dinamosu çok çok eski araçlarda kaldı. Araçlarımızdaki alternatörler de gerçekten bozulması pek kolay olmayan elektrik makineleridir. Uyartım devresinde (fırçalar, konjektör vb.) ya da doğrultma diyotlarında bir arıza olmadığı sürece kolay kolay azıra olacak bir sistem değil. Sargıları yakacak kadar yüksek akımlara da zaten sigortalar müsade etmez. Siz ne yazık ki çok büyük ihtimalle alternatörünüzü çıkma olanla gereksiz yere değiştirmişsiniz. Bir arıza vardıysa dahi alternatörün kendisi değil, arızalı elektronik parçalar değiştirilerek çözülebilirdi. Örneğin; konjektör arızası varsa konjektör, fırçalar (kömürler) bitmişse fırçalar, arızalı diyot varsa diyot değiştirilip problem ucuz bir şekilde çözülebilirdi. Konjektör arızasını nasıl tespit etti mesela bakan kişiler, arızalı olan konjektörse tüm alternatörü neden değiştirdiler? Araç çalışırken akü uçlarında 14 ile 14.4 Volt arası gerilim görülmesi ve bu değerin devir değişimlerinden pek etkilenmemesi gerekir. Devir değişimiyle gerilimde dalgalanma oluyorsa konjektör arızası düşünülebilir, yok gerilim olması gereken değerlerde sabit kalıyorsa konjektörde bir problem yoktur. Bakan kişiler bunları değerlendirip mi konjektör bozuk dedi acaba? Ve yine düşündürücü soru, yalnızca konjektörü değiştirmek yerine tüm alternatörü neden değiştirdiler ki? Siz aracı çok kısa süreli kullandığınızı yazmışsınız, sürekli akünüzde zayıflama olması hiçbir arıza olmaksızın sırf bundan kaynaklanıyor olabilir. Marş basılınca marş motorunun aküden çektiği enerji, çok kısa mesafe gittiğiniz için yerine konamıyor ve akü yeterince şarj edilemiyor olabilir (ki büyük ihtimalle öyle). Akünüzü 55Ah olan ile değiştirmişsiniz ancak kullanım koşullarınız değişmediği taktirde, 45Ah olana göre biraz daha uzun sürmekle birlikte akünüz yine tam şarj olamadığından bir süre sonra zayıflayacaktır.

Konu başlatılalı aylar olmuş ben şimdi görüyorum. Konuyu açan arkadaş nasıl çözdü acaba problemini? İlk mesajda bahsedilen problem de alternatörün kendisinden kaynaklanan bir şey gibi görünmüyor. Aklıma takılan yine nasıl ölçüm yapıldığı, mesela farlar sönükken akünün şarj olmayıp farlar yakılınca şarj olduğunu nasıl ölçtüler? Farlar sönükken (araç çalışır durumda iken), akü atıyorum 12,6 Volt gösteriyor da, farlar yanınca 14,3 Volt mu gösteriyor? Eğer durum buysa yine sorun alternatörde değil, başkaca bir elektronik aksamda arıza vardır.
 
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Aracınız
Alternatör konusunda daha önce başka bir konuda da bir kaç şey yazmıştım.

Yanlış bir şekilde söylenegelen şey şarj dinamosu değil, alternatördür. Şarj dinamosu çok çok eski araçlarda kaldı. Araçlarımızdaki alternatörler de gerçekten bozulması pek kolay olmayan elektrik makineleridir. Uyartım devresinde (fırçalar, konjektör vb.) ya da doğrultma diyotlarında bir arıza olmadığı sürece kolay kolay azıra olacak bir sistem değil. Sargıları yakacak kadar yüksek akımlara da zaten sigortalar müsade etmez. Siz ne yazık ki çok büyük ihtimalle alternatörünüzü çıkma olanla gereksiz yere değiştirmişsiniz. Bir arıza vardıysa dahi alternatörün kendisi değil, arızalı elektronik parçalar değiştirilerek çözülebilirdi. Örneğin; konjektör arızası varsa konjektör, fırçalar (kömürler) bitmişse fırçalar, arızalı diyot varsa diyot değiştirilip problem ucuz bir şekilde çözülebilirdi. Konjektör arızasını nasıl tespit etti mesela bakan kişiler, arızalı olan konjektörse tüm alternatörü neden değiştirdiler? Araç çalışırken akü uçlarında 14 ile 14.4 Volt arası gerilim görülmesi ve bu değerin devir değişimlerinden pek etkilenmemesi gerekir. Devir değişimiyle gerilimde dalgalanma oluyorsa konjektör arızası düşünülebilir, yok gerilim olması gereken değerlerde sabit kalıyorsa konjektörde bir problem yoktur. Bakan kişiler bunları değerlendirip mi konjektör bozuk dedi acaba? Ve yine düşündürücü soru, yalnızca konjektörü değiştirmek yerine tüm alternatörü neden değiştirdiler ki? Siz aracı çok kısa süreli kullandığınızı yazmışsınız, sürekli akünüzde zayıflama olması hiçbir arıza olmaksızın sırf bundan kaynaklanıyor olabilir. Marş basılınca marş motorunun aküden çektiği enerji, çok kısa mesafe gittiğiniz için yerine konamıyor ve akü yeterince şarj edilemiyor olabilir (ki büyük ihtimalle öyle). Akünüzü 55Ah olan ile değiştirmişsiniz ancak kullanım koşullarınız değişmediği taktirde, 45Ah olana göre biraz daha uzun sürmekle birlikte akünüz yine tam şarj olamadığından bir süre sonra zayıflayacaktır.

Konu başlatılalı aylar olmuş ben şimdi görüyorum. Konuyu açan arkadaş nasıl çözdü acaba problemini? İlk mesajda bahsedilen problem de alternatörün kendisinden kaynaklanan bir şey gibi görünmüyor. Aklıma takılan yine nasıl ölçüm yapıldığı, mesela farlar sönükken akünün şarj olmayıp farlar yakılınca şarj olduğunu nasıl ölçtüler? Farlar sönükken (araç çalışır durumda iken), akü atıyorum 12,6 Volt gösteriyor da, farlar yanınca 14,3 Volt mu gösteriyor? Eğer durum buysa yine sorun alternatörde değil, başkaca bir elektronik aksamda arıza vardır.
Aynı problem 2012 Fb7 aracımda var alternatör onarılsa bile farlar yanmadan şarj etmiyor. Sağlam bir ustadan aldığım bilgi Hondalarda bu problem oluyor dedi. Orjinal çıkma yada yenisi ile değişmeden çok zor.
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Aynı problem 2012 Fb7 aracımda var alternatör onarılsa bile farlar yanmadan şarj etmiyor. Sağlam bir ustadan aldığım bilgi Hondalarda bu problem oluyor dedi. Orjinal çıkma yada yenisi ile değişmeden çok zor.
Arıza konusunda geçmiş olsun, ustanız da mutlaka bilgili bir kimsedir. Yalnız teknik olarak sebebini açıklayan bir bilgi vermediklerinde sanayi esnafının sözüne ben pek itibar etmiyorum. Bu arabalarda bu sorun oluyor, yani tamam oluyor da neden oluyor? Zaten mesele bu, sebebini bilirsen çaresini bulursun. Şöyle bişey demiş olsa mesela; alternatör uyartım sargısından ötürü problem çıkıyor bunu da tekrar sardırmak maliyetli değiştirmek daha mantıklı falan dese tamam diyeceğim olabilir. Ama bu böyle işte deyip geçtiklerinde bence bir cevap vermiş olmuyorlar. Ben hala aynı şeyi düşünüyorum, sargılarında veya yataklarında bir sorun yoksa bir alternatörün ıskartaya çıkarılması israftan başka birşey değildir...

SM-A505F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
31 Ağu 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
158
Konum
Van
Aracınız
Civic FC5 2019
Arkadaslar ayni sorunu 2012 fb7 aracimda 2016 yilinda yasadim akuyu degistirdik. Arac far klima yada herhangi bir guc geerektiren sistem calismadan sarj etmiyor. Akuyu degistiren usta arac arizali dedi cumartesi gunuydu sarj dinamasonu soktu geri takti birseyler yapti felan yok olmuyor dedi. Bi komurden bahsetti bunun degismesi lazim dedi. arac arizali bir sekilde kaldi pazartesi gunu oldu adana tekbasi aradim durumu anlattim. Servisteki usta abicim aracinizi sagda solda ne oldugu belli olmayan adamlara kurcalatmayin hondalarin calisma prensibi budur aracinizda ariza yok dedi sakin bi yerini sokturmeyin dedi ben ustanin sarj etmiyor dedigi akuyi 4 yil kullandim ve akuyle ilgili hic bir sorun yasamadim. 2 ay girevim geregi calsimadan yattigida oldu.

SM-G920F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Yani tabiki bu da bir seçenek, konunun başından beri yetersiz şarj probleminden bahsedildiği için arıza ihtimali düşünüldü. Tabiki aldığınız bilgi gibi aküye gereksiz yere akım basmamak için kullanılan bir kontrol yöntemi olma durumu da mümkün. Vermiş olduğunuz bilgi, düşüncemi destekler nitelikte oldu, teşekkürler...
Arkadaslar ayni sorunu 2012 fb7 aracimda 2016 yilinda yasadim akuyu degistirdik. Arac far klima yada herhangi bir guc geerektiren sistem calismadan sarj etmiyor. Akuyu degistiren usta arac arizali dedi cumartesi gunuydu sarj dinamasonu soktu geri takti birseyler yapti felan yok olmuyor dedi. Bi komurden bahsetti bunun degismesi lazim dedi. arac arizali bir sekilde kaldi pazartesi gunu oldu adana tekbasi aradim durumu anlattim. Servisteki usta abicim aracinizi sagda solda ne oldugu belli olmayan adamlara kurcalatmayin hondalarin calisma prensibi budur aracinizda ariza yok dedi sakin bi yerini sokturmeyin dedi ben ustanin sarj etmiyor dedigi akuyi 4 yil kullandim ve akuyle ilgili hic bir sorun yasamadim. 2 ay girevim geregi calsimadan yattigida oldu.

SM-G920F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst