Subab ayarı

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,137
Çözümler
4
Tepki puanı
3,268
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaşlar subap ayarı ve sonrasında araçta meydana gelen değişikliklerle ilgili yeni video çekme imkanım oldu. İyi bir bakım ve ayar ile araç çok daha stabil bir hale gelebiliyormuş. Subap ayarı araçlarımızın herşeyi diyoruz ya ispatı videolarda. ?
 
S

Silinen üye 20336

Guest
@RS23 Turbonun en büyük düşmanı yağsızlık, aracı yığdırmak (5 ten 3 e çekmek gibi), uzun mesafe sonrasında hemen stop etmek. Motor soğukken ani kalkışlar. Sık sık ani gereksiz hızlanmalar. Bunlara dikkat edilirse turbo iki kat daha fazla ömürlü olur. arkadaşın a4 2.0 tdi sinin turbosunu yediğimden biliyorum orjinal turbosunu ani bir gazlama ile 300 binde kestim. Olacağı varmış :ROFLMAO:
Dizel otomobillerin maksimum tork eğrileri genelde 4000 d/d civarında geri dönüşe geçtiği için bunun üzerinde devir çevirmenin hızlanmaya faydası bir kenara dursun zararı bile oluyor. Maksimum tork devrinde üst vitese geçince daha verimli bir hızlanma yakalanıyor. Bu tür 1.6 dizel(105hp 270nm v.b.) araçları tork yürüttüğü için ve faydası da olmayacağı için 5’ten 3’e şeklinde yığdırmalar kullanım şeklimizde yok. ??
Sıcak motoru rolantide bir süre bekletmeden stop etmemeye dikkat ediyoruz. ??
Soğuk motorla gazlamak da pek adetimiz değil... ??

Audi’nin turbosunun vadesi dolmuştur da “emanet malın canı tez çıktığından” sizin elinizde ruhunu teslim etmiştir o turbo. Aynen olacağı varmış... ?

Motor yağını daha sık değiştirmenin turbo sağlığına ve turbo ömrüne faydası olur mu?
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Bakımları doğru şekilde ve zamanında yapılan araçların dpf'si tıkanmaz. Tabi aracın doğru kullanımıda burada önemli. Dpf tıkanmasında öncelikli sorun kullanılan yağ, sonra kullanıcıların düşük vites tercihleri ve son olarakta yakıt.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
“Düşük vites tercihleri kısmını biraz açar mısınız?”
Bu ilgimi çekti çünkü “DPF ikaz lambası yandığında 3000 devir üzerinde aracı 15 dakika kullanırsanız ikaz lambası sönecektir” benzeri bir bilgilendirme vardı Seat Leon’un kullanma klavuzunda ve 5 yılda 5-6 kez başıma gelmiş ve tarif edilene benzer şekillerde kullanım sonrası ikaz lambası sönmüştü.

DPF’ye zararı olan düşük devir mi yüksek devir mi acaba...? ?
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Arkadaşlar subap ayarı ve sonrasında araçta meydana gelen değişikliklerle ilgili yeni video çekme imkanım oldu. İyi bir bakım ve ayar ile araç çok daha stabil bir hale gelebiliyormuş. Subap ayarı araçlarımızın herşeyi diyoruz ya ispatı videolarda. ?
4. Videoda yani lpg on & off geçişinde çok küçük de olsa oynuyor devir saati ama 3. Videoda sanki devir saati bozuk gibi neredeyse sıfır tepki... ☺️???

MaşaALLAH uzun süreli olsun subap ayarınız... ☺️??
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Turbo sağlığı için özellikle önereceğiniz şeyler var mı Mondeo’da dikkat edelim... ?

DPF deyince aklıma geldi. Geçenlerde bir DPF iptaline tanık oldum. Fotoğraf da çektim. ? Bir ara vakit bulursam paylaşacağım inşaALLAH... ??☺
Yapılması gerekenleri fazlasıyla yapıyorsunuz gibi, gerisi malzemenin dayanıklılığına kalıyor.
Birde mazot enjektörlerin ömrü için mümkün mertebe yüksek kaliteli mazot kullanmaya çalışın, kilometre arttıkça enjektörlerde pislik birikme potansiyeli artıyor (y)
DPF içinde maalesef çevreyi hiçe sayacak şekilde DPFlerin içini boşattırıp yazılımla iptal ediyorlar, gazı köklediğinizde direk karadumanı atmaya başlıyor :(
Bu kirlilik potansiyeli nedeniyle dizel motoru hiç sevmiyorum :cautious: Dizel araçlara antipatim var, çevreci Blue Dizel falan diyorlar ama hep ek katkı ve filtrelerin marifeti, filtreler tıkanınca da işler karışıyor :)
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
“Düşük vites tercihleri kısmını biraz açar mısınız?”
Bu ilgimi çekti çünkü “DPF ikaz lambası yandığında 3000 devir üzerinde aracı 15 dakika kullanırsanız ikaz lambası sönecektir” benzeri bir bilgilendirme vardı Seat Leon’un kullanma klavuzunda ve 5 yılda 5-6 kez başıma gelmiş ve tarif edilene benzer şekillerde kullanım sonrası ikaz lambası sönmüştü.

DPF’ye zararı olan düşük devir mi yüksek devir mi acaba...?

Düşük devirli kullanım dpf'yi tıkar. Eğer yeteri kadar devirli kullanmazsanız dpf uyarısı alırsınız ve sistem sizden manuel müdahale ister (motorun devirli çalıştırılması), bu durum sonunda dpf tamamen temizlenmez. Kullanım tarzına göre olay tekrarlanır. Dpf %90 doluluğa ulaştığında artık manuel temizleme işe yaramaz ve dpf'nin sökülüp temizlik için cihaza bağlanması gerekir.

Aslında devirli kullanmanın amacı oluşan atık gaz sıcaklığını yükseltmek ve egzos sistemindeki geri basıncı artırmaktır.

Şehir içi kısa mesafeli kullanımda (soğuk motor) dpf'yi çabucak doldurur. Zaten herkes bilir dizel motorlar geç ısınır.

Bu arada dpf çok pahalı bir ekipmandır. Bu yüzden artık cihazla bile temizlenemeyecek durumdaysa yenisini almak yerine dpf iptali yapıyorlar.

Motorin kullanımı sonucu açığa çıkan gazların otizme neden olduğu tıbbi olarak kanıtlandı. Dpf iptalinin ne kadar zararı var düşünün artık.


SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,137
Çözümler
4
Tepki puanı
3,268
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
@RS23 5'ten 3'e çekmek derken bazıları motor freni olarak böyle kullanıyor. Yoksa dizel araçta üst devirler ölüdür. Benzinli bir araç gibi devirlenmez biryerde tıkanır kalır.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,137
Çözümler
4
Tepki puanı
3,268
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
4. Videoda yani lpg on & off geçişinde çok küçük de olsa oynuyor devir saati ama 3. Videoda sanki devir saati bozuk gibi neredeyse sıfır tepki... ☺???

MaşaALLAH uzun süreli olsun subap ayarınız... ☺??
Okadarı da normal diye düşünüyorum. Biraz da kamerayı sabitleyemedim onun da etkisi olmuştur. Lpg ayarını standart kalibrasyonun üzerine %5 zenginleştirme yaptım. İnce ayardan anlamam aslında. Lpg geçişinde aracın sesinde titreşiminde en ufak bir değişiklik olmadı. 3. Videoda klima ve vites geçişlerinde devir sabit kalıyor. Öncesinde bazen 500 e kadar düştüğü oluyordu. Subap ayarı olayını kaptık artık. Bozulsada sorun değil :ROFLMAO:
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Yapılması gerekenleri fazlasıyla yapıyorsunuz gibi, gerisi malzemenin dayanıklılığına kalıyor.
Birde mazot enjektörlerin ömrü için mümkün mertebe yüksek kaliteli mazot kullanmaya çalışın, kilometre arttıkça enjektörlerde pislik birikme potansiyeli artıyor (y)
DPF içinde maalesef çevreyi hiçe sayacak şekilde DPFlerin içini boşattırıp yazılımla iptal ediyorlar, gazı köklediğinizde direk karadumanı atmaya başlıyor :(
Bu kirlilik potansiyeli nedeniyle dizel motoru hiç sevmiyorum :cautious: Dizel araçlara antipatim var, çevreci Blue Dizel falan diyorlar ama hep ek katkı ve filtrelerin marifeti, filtreler tıkanınca da işler karışıyor :)
Mondeo’yu Babam kullandığı için her yakıt aldığı yeri bilemiyorum ama yakıt aldığımız marka sabittir genelde. Babam da dikkat eder buna benim kadar olmasada...
Son 3 aracımın yakıt fişleri bile tarih sırasına göre dosyada durur... ☺
“Aklı kelden yakıtı shellden alacan” diye bir söz vardır halk arasında ya ben buna uymaya çalışırım. ? Shell yoksa BP. O da yoksa PO’dan Shell’e götürecek kadar yakıt alırım. ☺

DPF ile ilgili de;
Bahsettiğim DPF iptal aksiyonu ülkemizde kullanılan bir araca yapılmadı. Almanya plakalı bir BMW’ye yapıldı. Tabiki Almanya da dünya ülkesi ve hepimiz aynı atmosferin içindeyiz... ??
Sordum işlemi yaptıran kişiye egsoz muayenesinden nasıl geçeceksin diye? En kötü bir tane bulup kaynattırır sonra iade ederim dedi... Almanya bile olsa bu tür by-passlar var anlaşılan... !

Dünyamızın kirlenmesi, su kaynaklarının azalması v.b. her türlü faaliyete karşı önlemler alınmalı elbette. Ancak bu prosedür doldurma mantığıyla yapılmamalı ve bu her motorlu taşıt için aynı hassasiyette yapılmalı ve kontrolü de esnetilmeden sağlanmalı...

Bir tarafta yeni otomobillerin DPF ile boğulan ve hp’sinden çalınan motorları varken diğer tarafta sollarken önümüzü görmemize mani olacak kadar fazla ve kara duman atan eski kamyon v.b. olunca maalesef amaçlanan hedefe doğru bir ilerleme olmadığı gibi haksız bir uygulama da yapılmış olduğu anlaşılıyor... :(

Ayrıca Almanya’da da şöyle bir uygulama varmış;
Örnek; Berlin’de euro 5 normlarını sağlamayan otomobil o şehirde trafiğe çıkamıyormuş ama Mannheim’de euro 4 normlarını sağlaması trafiğe çıkabilmesi için yeterliymiş... ! Bu sebeple araçların ön camlarına hangi normu sağladığını belirten etiketler yapıştırılması gerekiyor. Aynı ülkenin iki şehri ve ilk başta da belirttiğim gibi aynı atmosferden soluyup aynı atmosferi kirletiyoruz... ! Almanya’daki durum bile böyleyse konunun dünya üzerindeki durumunu varıp biz hesap edelim...

Her motorlu taşıtı bağlayacak şekilde ve ciddiyette şartlar konulup esnetilmeden uygulanması gerektiğini düşünüyorum.

Düşünsenize DPF zaten pahalı ve bir süre sonra dolup değişmesi gerekecek ve aracın gücünü bir miktar düşürüyor. Diğer taraftan kara duman atan 10 numara yağla çalışan otobüsler, kamyonlar v.s. cayır cayır dolaşıyor. En önemli realitelerimizden ekonomi insanları her geçen gün daha bir zorluyor...
Hal böyleyken DPF kullanımı mevcut şartlarıyla ifade edilen hava kirliliğini engelleme amacına tam anlamıyla hizmet etmediği gibi insanların bazılarının da kendilerini enayi gibi hissetmelerine neden oluyor... ?

Bir yanda hümanist ifadelerle süslenen uygulamalar diğer yanda ise maalesef acı gerçekler...!!!
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
22 Tem 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FB7 2012
Arkadaşlar herkese meraba bu konu başlığında güzel Bilgi aldım bende Fb7 var yokuşta çekiş zayıf başka bir fb7 ile kıyaslama yapamadım bi arkadaş sibob ayarındandır dedi sibob ayarı yapılınca fark olurmu ve daha önce çok Honda ya bindim fb7 ilk cevaplarınız için teşekkürler


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst