Subab ayarı

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Benim gibi artvin de yaşayan birisi için sanırım lpg nin faydasından çok zararı var :) düz yol yok sürekli rampa inip çıkıyorum , lpg de arabanın çekişi berbat ( daha yeni yetkili serviste subap ayarı yaptırdım ve tüm filtreler yeni değişti ) 10 binde ya da 15 bin de bir subaplar bozuluyor yüksek devir kullanıldığı için
Ayrıca malesef 5 ileri otomatik araba resmen çöp arkadaşlar 1 depo benzin ile 400 km yol yapıyorum burada.

SM-A505F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Uygun gördüğünüz konuya aktarın hocam :) Yetkiniz var (y)

Avrupada satıştaki araçlarda son yıllarda Euro emisyonları ve hafiflik amaçlı magnezyum alaşımlı olunca LPGnin ısısına belirli bir dönem sonra dayanmıyor, eski Focusta da başıma gelmişti, subaplar çelik alaşımlı subapla değiştirince tekrardan değişim gereksinimi ortadan kalkıyor ancak orjinal magnezyum subaplarla tekrardan değişim yaptırırsanız belirli bir zaman sonra arıza tekrarlıyor.
Sorunuz içinde sadece Opel özelinde detaylı bir bilgim yok, bildiğim kadarı ile Opel ve Ford'un 1.6 turbo motorları hararet ve yakıt kaynaklı olmak üzere çok problemli olduğunu biliyorum. Hatta bu nedenle Ford 1.6 turboyu kaldırdı, 1.5 turbo 160bg olarak revize etti. Opel ise revizyonlar sonrasında 1.6 170bg.lik olarak devam etti. Bu açıdan Honda'nın 1.5 Turbo motoru aslında bayağı cesaretli ve uzun Ar-ge sonucu ortaya konmuş bir motor (y)
Konu için uygun yeri tespit edemedim. Siz taşımayı uygun bulursanız uygun yeri tespit edip taşırsınız diye düşündüm... ☺️??

Bilgilendirme için teşekkür ederim... ???

Evet zaten ben de 1.6 180 hp konusunu kapadıktan sonra 1.6 170 hp Otomatik konusuna devam ettim. Onda LPG uyumu nasıl bilmiyorum ancak önceki nesil 180 hp’lik motorun LPG uyumundaki negatif geri bildirimler nedeniyle 170 hp’likte de iştahım erken kesildi galiba... Yılda 10 bin km civarı yapacak olan birisi için LPG olmadan kullanılacaksa güzel bir seçenek gibi geliyor bana...

Ford’un ve Opel’in turbo motorlarında hararet ve yakıt sorunlarını daha önce duymamıştım... Yakıt sorunu nasıl bir şey tam anlamadım Hocam?

Mondeo’daki 1.5 160 hp’lik ünitede ve İnsignia’daki 1.6 170 hp’lik ünitelerde var mı bahsettiğiniz türden sorunlar acaba?
 
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
6
Konum
Artvin
Aracınız
Civic FD6 2010
Benim gibi artvin de yaşayan birisi için sanırım lpg nin faydasından çok zararı var :) düz yol yok sürekli rampa inip çıkıyorum , lpg de arabanın çekişi berbat ( daha yeni yetkili serviste subap ayarı yaptırdım ve tüm filtreler yeni değişti ) 10 binde ya da 15 bin de bir subaplar bozuluyor yüksek devir kullanıldığı için
Ayrıca malesef 5 ileri otomatik araba resmen çöp arkadaşlar 1 depo benzin ile 400 km yol yapıyorum burada.
Hocam bende artvinde yaşiyorum fd6 otomatik kasa mevcut tam lpg taktirma arefesindeyim ama cok kararsizim dediginiz gibi benzinde cok yakiyor düz yer yok malum. Fb7 ve lpg li araci olan arkadaslarim var gayet memnunlar dediklerinize bakilirsa sizin aracta başka sorun var sanki.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
S

Silinen üye 20336

Guest
Benim gibi artvin de yaşayan birisi için sanırım lpg nin faydasından çok zararı var :) düz yol yok sürekli rampa inip çıkıyorum , lpg de arabanın çekişi berbat ( daha yeni yetkili serviste subap ayarı yaptırdım ve tüm filtreler yeni değişti ) 10 binde ya da 15 bin de bir subaplar bozuluyor yüksek devir kullanıldığı için
Ayrıca malesef 5 ileri otomatik araba resmen çöp arkadaşlar 1 depo benzin ile 400 km yol yapıyorum burada.

SM-A505F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Mazda 626’ya LPG montajı yaptırdım. Bir süre kullandık ve sonu hüsran oldu.

Aldığım BMW 318İ’de vardı. Onu da bir süre kullandım ve enjektör arızası olunca söküp atın dedim.

Yani LPG kullanımı konusunda tecrübem az ve olumsuz kayıt fazla maalesef bende. Bu nedenle sorunsuz LPG’li araç kullananlara özeniyorsam da kendim bir türlü LPG’li araç kullanmaya yanaşamıyorum. LPG’yle sorunsuz binebileceğim 2000-5000 litre aralığında motoru olan bir otomobil bulsam alıp kullanmak isterim.

Artvin’i biliyorum. Bir kaç kez geldim ve kaldım o bölgede Hocam. Ülkemizin en dik rampalarının olduğu birinci sıradaki şehri olabilir.
LPG konusunda daha tecrübeli arkadaşlarım var ancak benim okuduklarımdan anladığım kadarıyla LPG’li kullanımda yüksek devir çevirmek pek önerilmiyor. Bu nedenlerle yaşadıklarınızı anladığımı sanıyorum.

Benim büyük hacimli motorda LPG kullanma isteğimin sebebi de zaten daha düşük devirlerde daha fazla güç sunabilen ve yüksek devire ihtiyaç kalmadan yürüyüp gidebilen güçlü bir otomobili LPG ekonomisiyle kullanabilme lüksüne sahip olmak. Tabi sorunsuz bir şekilde uygulanabilirliği varsa bunun... ☺
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Hocam valla beni bu şehir honda dan soğuttu desem yeridir:)
Arabayı değiştirip turbo benzinli bir şey alayım (büyük motor tabiki güzel ama malum ülkemizde vergi sıkıntısı var) sonra diyorum ki görev sürem bitecek bir yıla belki en fazla 2 yıla buralara yeni araç yazık etme :)
Yetkili serviste bile usta bana dedi ki rampada bu araba seni değil sen bu arabayı sırtında taşırsın adam sonuna kadar haklı :)

SM-A505F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
6
Konum
Artvin
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam valla beni bu şehir honda dan soğuttu desem yeridir:)
Arabayı değiştirip turbo benzinli bir şey alayım (büyük motor tabiki güzel ama malum ülkemizde vergi sıkıntısı var) sonra diyorum ki görev sürem bitecek bir yıla belki en fazla 2 yıla buralara yeni araç yazık etme :)
Yetkili serviste bile usta bana dedi ki rampada bu araba seni değil sen bu arabayı sırtında taşırsın adam sonuna kadar haklı :)

SM-A505F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bende lpg olmadigi icin bilemiyorum ama benzinde hic oyle rampalarda sorun yaşamiyorum 2500 devrin altinda dediginiz gibi hantal kaliyor ama sonrasinda alip götürüyor aracı.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Konu için uygun yeri tespit edemedim. Siz taşımayı uygun bulursanız uygun yeri tespit edip taşırsınız diye düşündüm... ☺??

Bilgilendirme için teşekkür ederim... ???

Evet zaten ben de 1.6 180 hp konusunu kapadıktan sonra 1.6 170 hp Otomatik konusuna devam ettim. Onda LPG uyumu nasıl bilmiyorum ancak önceki nesil 180 hp’lik motorun LPG uyumundaki negatif geri bildirimler nedeniyle 170 hp’likte de iştahım erken kesildi galiba... Yılda 10 bin km civarı yapacak olan birisi için LPG olmadan kullanılacaksa güzel bir seçenek gibi geliyor bana...

Ford’un ve Opel’in turbo motorlarında hararet ve yakıt sorunlarını daha önce duymamıştım... Yakıt sorunu nasıl bir şey tam anlamadım Hocam?

Mondeo’daki 1.5 160 hp’lik ünitede ve İnsignia’daki 1.6 170 hp’lik ünitelerde var mı bahsettiğiniz türden sorunlar acaba?
Focusta radyatör hortumu tasarım hatası nedeniyle birçok kişi sorun yaşadı, yakıt olarakta tüketim 10 lt.lerin altına düşmüyordu. Dizeldeki 5-6 lt. tüketime göre çok yüksek kalıyordu.
Opellerde de açıkçası sonradan ortaya çıkan çok fazla farklı motor sorunu var, şu konuya bir bakın.
Astra K kasaların 1.4 turbo 150 bg.lik modellerinde de daha farklı bir sorun vardı.

Revizyonlu motorlarda sorunlar ne kadar çözülmüş bilmiyorum ama yakıt tüketimi olarak Mondeo 1.5 turbo kullanıcılarının tüketimin hiç 10 lt.nin altına düşmemesinden şikayet ettiklerini okumuştum.

Honda birçok otomobil incelemesi yapan tarafından teknolojik yeniliklere geç adapte olduğu sürekli belirtilse de bence tüketicilerini olası sorunlara karşı daha fazla koruyan bir marka (y)
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Focusta radyatör hortumu tasarım hatası nedeniyle birçok kişi sorun yaşadı, yakıt olarakta tüketim 10 lt.lerin altına düşmüyordu. Dizeldeki 5-6 lt. tüketime göre çok yüksek kalıyordu.
Opellerde de açıkçası sonradan ortaya çıkan çok fazla farklı motor sorunu var, şu konuya bir bakın.
Astra K kasaların 1.4 turbo 150 bg.lik modellerinde de daha farklı bir sorun vardı.

Revizyonlu motorlarda sorunlar ne kadar çözülmüş bilmiyorum ama yakıt tüketimi olarak Mondeo 1.5 turbo kullanıcılarının tüketimin hiç 10 lt.nin altına düşmemesinden şikayet ettiklerini okumuştum.

Honda birçok otomobil incelemesi yapan tarafından teknolojik yeniliklere geç adapte olduğu sürekli belirtilse de bence tüketicilerini olası sorunlara karşı daha fazla koruyan bir marka (y)
m2hamid Hocam bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim... ☺️??

Mondeo 1.5T 160 hp yerine Civic RS alma sebeplerimin başında belirttiğiniz bu yakıt tüketimi verisi geliyor.
İkincisi de Mondeo’nun 0-200 kph arasındaki performansının daha düşük olması.

Test sürüşü yapmıştım ilk çıktığı dönemde. Beğenmiştim. Ara sıra çok mu iri bu otomobil diye düşündürse de tasarımını da beğeniyorum... ☺️
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
m2hamid Hocam bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim... ☺??

Mondeo 1.5T 160 hp yerine Civic RS alma sebeplerimin başında belirttiğiniz bu yakıt tüketimi verisi geliyor.
İkincisi de Mondeo’nun 0-200 kph arasındaki performansının daha düşük olması.

Test sürüşü yapmıştım ilk çıktığı dönemde. Beğenmiştim. Ara sıra çok mu iri bu otomobil diye düşündürse de tasarımını da beğeniyorum... ☺
Mondeo tasarım, sürüş ve konfor olarak bence de çok iyi hisettiren bir araç (y)
Ancak avrupa değilde Amerika piyasası için üretildiğinden özellikle tüketim konusundaki zayıflığı piyasada tutulmamasını ve ikinci elde volvo gibi nerdeyse bir alt klasmandaki araçlarla aynı fiyata gitmesine neden oluyor :unsure:
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
292
Konum
İzmir
Dünyada lpg’ye en uyumlu motorlardan biri honda motorları olsada elbet zararı var örneyin fd6 için benzinde 100 bin km’de kontrol edilmesi gereken sübaplar, 20 30 bin kmde ayara gidiyor, bu ayar çokta abartılacak bir durum değil hele hele ilkellik hiç değil siz hiç sübap yakan honda motoru gördünüz mü ? Çok çok nadirdir




EK1 - ES7 - EP2 - FD6
 
Geri
Üst