UZUN YOL

Katılım
9 Tem 2019
Mesajlar
17
Tepki puanı
6
Konum
Malatya
İyi akşamlar arkadaşlar fb7 aracım uzun yolda 110-120km hızla giderken rüzgarlı havalarda çok geziniyor yolda.Bu normal mi?Benzer deneyim yaşayan var mı?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
3 Ağu 2019
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
amasya
Aracınız
Civic FB7 2012
rüzgarsız havada gezinmiyorsa rüzgarlı havada gezinmesi çok normal.
sorduğun soruda cevabı var zaten
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Önünüzdeki , arkanızdaki araçlar ile yolun aynı noktasında olacak şekilde onların yoldan uzaklaşmalarına bakın. Yolun çevresindeki küçük tepelerin rüzgarı yönlendirmesi ve hızınız nedeni bu bölgelere aniden grip çıkmanız size olayı büyük yansıtıyor olabiliyor. En azından bendeki durum bu. Tam ben rüzgarı karşılamak için direksiyonu kırıyorum o sırada rüzgar kesiliyor benim tepkim sonucu rüzgarın sarsacagindan fazlasını hissediyorum.
 
Katılım
29 Haz 2019
Mesajlar
398
Tepki puanı
289
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
Iyi bir rot ayari, kaliteli bir lastik,dogru basincli hava , saglam bir direksiyon hakimiyeti..
Bunlar tamamsa kolay kolay gezmez bizim arabalar..1400 kiloya yakin agirligi var arabanin,clio mu bu ki gezinsin yolda.
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
197
Yaş
54
İyi akşamlar arkadaşlar fb7 aracım uzun yolda 110-120km hızla giderken rüzgarlı havalarda çok geziniyor yolda.Bu normal mi?Benzer deneyim yaşayan var mı?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Dogru bir tespit, 6 yil fb7 kullandim. Yan ruzgarlardan cok etkileniyor. Servisteki sohbetimizde yetkili arkadas da ayni olayi teyid etmisti. Asiri ruzgarda 110-120 yi gecmemek en sagliklisi


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Arkadaşın dediği gibi yan rüzgarlar sallıyor aracı aerodinamik yapısını iyi ayarlayamamışlar sanırım :)

SM-A505F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
25 Ara 2018
Mesajlar
85
Tepki puanı
114
Konum
Giresun
Aracınız
Civic FB7 2012
Bir önceki aracım Clio'ydu ve 110-120 ile giderken rüzgarli havada hiç direksiyon kırmadan şerit değiştirmişliğim bile var. Aynı şiddetteki hava durumlarında fb7 ile hafif sarsiliyorum, tehlikeli bir durum hissetmedim şu ana kadar çok şükür.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Kendi deneyimlerime göre cevabını verecek olursam, yeni nesil araçlarda rüzgar direnci azaltmak için arkası yüksek sekillendirilen aerodinamik yapı yüzünden, aracın alt kısmı ortalamanın biraz üstünde yüksekliğe sahipse (yük seviyesi az olduğu durumlarda) ve araç ağırlığı da fazla değilse aracın arka bölgesi yanal rüzgarlardan fazla etkileniyor ve sürücünün düzeltme ihtiyacı hissetmesine neden oluyor :unsure:
FB7deki yanal rüzgardan etkilenme ile FD6da pek karşılaşmamıştım, FD6nın arka kısmı FB7den bariz şekilde daha alçak. gezinme sorununu MK2 kasada yaşadığımı hatırlamıyorum ama MK3 kasa focus sedanda gözlemlemiştim ve o araçta da iki kişiydik.
Bugünki deneyimimde bu fikrimi biraz daha teyit etti :)
Bugün 300 km.lik yolculuk yaptım, araç 5+1 kişi ve bagaj cidden full doluydu.
Araç maximum alçaklık ve ağırlıktaydı diyebilirim :) yolun bir bölgesinde etrafımdaki araçların istemsiz sağ-sol git gel yaptıklarını farkettim, etrafa bakınca ciddi rüzgar olduğu belliydi ancak araç önceki 2 kişilik seyahatlerime göre pek etkilenmiyordu :unsure: Aynı şekilde hız kesicilerden geçerken aracın titreşimi-sallanması da ağırlığın etkisi ile önceki seyahatlerime göre daha az etkiliyordu diyebilirim:unsure:

Aracın kullanım ağrılığının ve en alçak pozisyonda olmasının bu değişimlerdeki temel faktörler olduğunu düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst