UZUN YOL

Katılım
9 Tem 2019
Mesajlar
17
Tepki puanı
6
Konum
Malatya
İyi akşamlar arkadaşlar fb7 aracım uzun yolda 110-120km hızla giderken rüzgarlı havalarda çok geziniyor yolda.Bu normal mi?Benzer deneyim yaşayan var mı?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
rüzgarsız havada gezinmiyorsa rüzgarlı havada gezinmesi çok normal.
sorduğun soruda cevabı var zaten
 
Önünüzdeki , arkanızdaki araçlar ile yolun aynı noktasında olacak şekilde onların yoldan uzaklaşmalarına bakın. Yolun çevresindeki küçük tepelerin rüzgarı yönlendirmesi ve hızınız nedeni bu bölgelere aniden grip çıkmanız size olayı büyük yansıtıyor olabiliyor. En azından bendeki durum bu. Tam ben rüzgarı karşılamak için direksiyonu kırıyorum o sırada rüzgar kesiliyor benim tepkim sonucu rüzgarın sarsacagindan fazlasını hissediyorum.
 
Iyi bir rot ayari, kaliteli bir lastik,dogru basincli hava , saglam bir direksiyon hakimiyeti..
Bunlar tamamsa kolay kolay gezmez bizim arabalar..1400 kiloya yakin agirligi var arabanin,clio mu bu ki gezinsin yolda.
 
İyi akşamlar arkadaşlar fb7 aracım uzun yolda 110-120km hızla giderken rüzgarlı havalarda çok geziniyor yolda.Bu normal mi?Benzer deneyim yaşayan var mı?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Dogru bir tespit, 6 yil fb7 kullandim. Yan ruzgarlardan cok etkileniyor. Servisteki sohbetimizde yetkili arkadas da ayni olayi teyid etmisti. Asiri ruzgarda 110-120 yi gecmemek en sagliklisi


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Arkadaşın dediği gibi yan rüzgarlar sallıyor aracı aerodinamik yapısını iyi ayarlayamamışlar sanırım :)

SM-A505F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bir önceki aracım Clio'ydu ve 110-120 ile giderken rüzgarli havada hiç direksiyon kırmadan şerit değiştirmişliğim bile var. Aynı şiddetteki hava durumlarında fb7 ile hafif sarsiliyorum, tehlikeli bir durum hissetmedim şu ana kadar çok şükür.
 
Kendi deneyimlerime göre cevabını verecek olursam, yeni nesil araçlarda rüzgar direnci azaltmak için arkası yüksek sekillendirilen aerodinamik yapı yüzünden, aracın alt kısmı ortalamanın biraz üstünde yüksekliğe sahipse (yük seviyesi az olduğu durumlarda) ve araç ağırlığı da fazla değilse aracın arka bölgesi yanal rüzgarlardan fazla etkileniyor ve sürücünün düzeltme ihtiyacı hissetmesine neden oluyor :unsure:
FB7deki yanal rüzgardan etkilenme ile FD6da pek karşılaşmamıştım, FD6nın arka kısmı FB7den bariz şekilde daha alçak. gezinme sorununu MK2 kasada yaşadığımı hatırlamıyorum ama MK3 kasa focus sedanda gözlemlemiştim ve o araçta da iki kişiydik.
Bugünki deneyimimde bu fikrimi biraz daha teyit etti :)
Bugün 300 km.lik yolculuk yaptım, araç 5+1 kişi ve bagaj cidden full doluydu.
Araç maximum alçaklık ve ağırlıktaydı diyebilirim :) yolun bir bölgesinde etrafımdaki araçların istemsiz sağ-sol git gel yaptıklarını farkettim, etrafa bakınca ciddi rüzgar olduğu belliydi ancak araç önceki 2 kişilik seyahatlerime göre pek etkilenmiyordu :unsure: Aynı şekilde hız kesicilerden geçerken aracın titreşimi-sallanması da ağırlığın etkisi ile önceki seyahatlerime göre daha az etkiliyordu diyebilirim:unsure:

Aracın kullanım ağrılığının ve en alçak pozisyonda olmasının bu değişimlerdeki temel faktörler olduğunu düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst