Vites geçişi

Katılım
8 Mar 2015
Mesajlar
555
Tepki puanı
6
Konum
KOCAELİ
Aracınız
kısa bi süre önce 10 bin bakım yaptırdım..bu bakımdan sonra her zaman olmasa da vites geçişlerinde problem yaşıyorum.
bakım öncesi hiç başıma gelmedi böyle olay..bugün ışıkta kalkayım dedim birinci vitese atmak istedim geçmiyor..çektim debriyajdan ayağımı dibe kadar bastım yine geçmiyor.tekrar bastım anca geçti..bir süre gittim...yolda seyir halindeyken bu sefer 2. vitese geçmedi..yaklaşık 1 hafta önce de kalkarken 1. vitese attığımda hafif gırç sesi geldi mesela...ama bakımdan önce vitese geçmeme sorunum hiç olmadı..masustan bozuyolar mı araçları ben anlamadım bu işi???? debriyaja da dibine kadar basarım..
Sonra eve gelince park etmek üzere geri manevra yapmak için geriye takmak istedim geçmedi tekrar boşa alıp takınca geçti geri vitese..park halindeyken viteslerin hepsini tek tek denedim takır takır geçiyor bi problem yok..sizce servise göstersem mi..herhangi bişey yok deseler de sadece kontrol ettiği için para alırlar mı benden? Böule sorunlar yaşayan var mı?
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
3,646
Tepki puanı
17
Konum
İstanbul
Aracınız
Geçmediği an debriyajı pompalayın debriyaja tam bastınızdan eminseniz. Servise göster in ama 10.bin bakımda o duruma müdahale ettiklerini pek sanmıyorum .
 
Katılım
8 Mar 2015
Mesajlar
555
Tepki puanı
6
Konum
KOCAELİ
Aracınız
tam bastım eminim çünkü ilkinde geçmedi çektim ayağımı ikinci sefer tam şekilde bastım yine geçmedi..sonra tekrar edince anca geçti..10 bin bakım öncesi hiç böyle bişey gelmedi başıma..bugün 3 sefer geçmeme olayı oldu..ilki ışıkta 1. vitese geçmedi sonra seyir halindeyken 2. vitese geçmedi en sonra park ederken geri vitese geçmedi...bende var desem problem önceden böyle bi şikayetim yoktu..
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
3,646
Tepki puanı
17
Konum
İstanbul
Aracınız
Dediğim gibi kendinizden eminseniz servise başvurun ufak ihtimalleri düşünün belki paspas debriyaj altına gelip tam basılmasına izin vermiyor dur ama siz tam bastiginizi sanıyor olabilirsiniz çünkü bu durumlar için 10.bin km çok az bi km.
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
14,600
Tepki puanı
1,685
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
[MENTION=923]BOMBOM41[/MENTION]

Araçta problem olduğunu düşünerek gösterdiğiniz için para talep edemezler, sonuçta araç garantili en fazla bir şey yok derler.
Geri vitese zor geçmesi normal, [MENTION=6]avansis[/MENTION] İsmail hocamın dediğini gibi debriyaj tazelemede sıkıntı olmaz.
 
Katılım
8 Mar 2015
Mesajlar
555
Tepki puanı
6
Konum
KOCAELİ
Aracınız
geri vites sıkıntı deilde... 1.vitese 3 kerede gecmemek de o an araba hafiften ilerliyo olmasın ?
yok hocam kırmızı ışıkta beklerken oldu..dediğini anladım senin dediğin belli hızda giderken mesela 1. vitese düşürmeye çalışırsan geçirttirmiyor araç...bu oyle değil ışıkta durur haldeyken...
bugün işe gittim hiç bi sıkıntı yaşamadım mesela..bi dün beni sinir etti sadece..
 
Katılım
23 Eki 2014
Mesajlar
152
Tepki puanı
0
Konum
ordu
İşte demekki yalnız değilmişim hocam aynı dert bendede var ama sonu hiç iyi değil şanzıman indiriyolar ve kullanıcı hatası olarak 5 bin lira masraf açmış civic biliyorum serviste. Bu konunun çok peşine düştüm fakat sonuç pek iç açıcı değil defalarca servise gittim bu sorunla
 
Katılım
8 Mar 2015
Mesajlar
555
Tepki puanı
6
Konum
KOCAELİ
Aracınız
İşte demekki yalnız değilmişim hocam aynı dert bendede var ama sonu hiç iyi değil şanzıman indiriyolar ve kullanıcı hatası olarak 5 bin lira masraf açmış civic biliyorum serviste. Bu konunun çok peşine düştüm fakat sonuç pek iç açıcı değil defalarca servise gittim bu sorunla
sizde böyle bi sorunmu oldu? neden kaynaklanıyor dediler? sizde ne gibi işlem yaptılar..
bu durum her zaman olmuyor bende..yani aracı alalı 1 yıl geçti sadece geçen dediğim gün baya beni çileden çıkardı..onun haricinde nadiren 1-2 kez geçmeme olayı olmuştur..ama kullanıcı hatası derlerse zaten garantinin bi anlamı yok..ben en iyisi en yakın zamanda bi gideyim servise.
 
Katılım
23 Eki 2014
Mesajlar
152
Tepki puanı
0
Konum
ordu
sizde böyle bi sorunmu oldu? neden kaynaklanıyor dediler? sizde ne gibi işlem yaptılar..
bu durum her zaman olmuyor bende..yani aracı alalı 1 yıl geçti sadece geçen dediğim gün baya beni çileden çıkardı..onun haricinde nadiren 1-2 kez geçmeme olayı olmuştur..ama kullanıcı hatası derlerse zaten garantinin bi anlamı yok..ben en iyisi en yakın zamanda bi gideyim servise.
Hocam Olayı baştan anlatayım.

Araç kırmızı ışıkta durduğumda yeşil yandığında 1. vitese geçmeme problemi yaşadım ne yaparsam yapayım 1. vitese iki elimlede asılsam o an geçmiyordu. 2.vitesle kalkıp çok az hareket ettirdiğimde normale dönüyor 1 e geçiyordu. Önemsemedim daha sonra sık sık tekrarlamaya başladı. Servise gittim durumu anlattım aracım 30.000 km de. Bu sorunla gelen 2. kişisiniz dedi.
Daha önce gelen kişide ilk söylemiş sorunu daha sonra servise 2. vitesle gelmiş daha sonralardan 1 e hiç geçmemiş araba. Şanzımanı söküp indirmişler dişlilerde aşınma benzeri birşey oluşmuş. Honda baskı balatanın resmini istemiş incelemişler baskı balata da zarar gördüğü için kullanıcı hatası olarak değerlendirmişler. Açıklama olarakta 1. vites sadece aracı kaldırmak için uzun süreli ve 1. vitesde aracın zorlanması ve baskı balatadaki aşınma sonucunda dişlilerin zarar gördüğü nü ve garantiye girmediği cevabı gelmiş. 1. vites dişlisi Geri vites dişlisi ve baskı balata değişmiş 4500 lira cebinden ödemiş.

Teknisyene böyle birşeyin imkansız olduğunu aracı tek el olarak kullandığımı bu şekilde zorlamadığımı söyledim.30.000 km yapan aracın baskısı illaki bir nebze aşınıcak dedim.Bizlik hiç birşey olmadığını biz resmini çekip merkeze yolluyoruz dedi. Belki sizin baskılarda bir sorun olmadığını ve sizin şanzuman garantiye girebilir dedi açmadan birşey diyemeyiz dedi. Şanzımanı açıp sonuç garanti dışı olduğunda geri toplatmak istediğimde 400 lira+ KDV işcilik parası olduğunuda belirtti.Şanzumanda sıkıntı olduğu apaçık ortada. Ama son zamanlarda allaha şükür yaşamadım daha. Son zamanlarda Vites geçişlerinde tık tık ses duymaya başladım birde gaza basmadan ayağmı debriyajdan çekerken takk diye bir ses geliyor alttan. Bu şanzuman veya motor kulaklarından takozlarında geliyorda olabilir baskıdanda geliyo olabilir. Daha üzerine gitmeyip açtırıcam şanzumanı bir terslik olduğu bariz belli.Aklıma gelen başka bir şey ise benim aracım showroom aracıydı yani plazaya gelenlerin binip incelediği araç.Her binen o araç çalışmıyorken bir kere vites atsa şanzuman aşınırmı acaba ?

Durum bu sorun devam ederse sende açtır şanzumanı bence. Hatta birleşelim bakın aynı sorun sadece bende değil bu sorunu yaşayan bi kaç araç var diyelim tutumları belki biraz değişir Honda Türkiyenin.
 
Üst