- Katılım
- 20 Nis 2014
- Mesajlar
- 230
- Tepki puanı
- 2
- Yaş
- 55
Herkese merhaba,
son dönemde dikkatimi eken / merak ettiğim konu VSA. Araçlarımızda bildiğiniz gibi VSA var ve bu içeriğinde bir çok emniyet tedbirini barındırıyor. Detayları daha önceleri birçok kez paylaşıldı.
Bu VSA olayı araçta olduğunu bildiğimiz alırken kararımıza etki eden ancak çalışıp çalışmadığını ya da bir arızası olup olmadığını kaza ya da tehlike anına kadar anlayamayacağımız bir özellik gibi gelmeye başladı bu VSA. İstanbul buluşmasında Avansis hocam ile sohbetimizde zaman zaman aracı bazı virajlarda zorladığını ve VSA'nın kademeli olarak devreye girdiğini, girdiğinde VSA lambasının yandığını, hatta bir sonraki kademede sesli sinyal verdiğinden bahsetmişti. Ben de zaman zaman virajlarda aracı çok zoramama rağmen VSA'yı bir türlü devreye alamadım. Hatta bir seferinde aracın hafiften arkasını savurduğuna bile şahit oldum ama ne VSA devreye girdi ne de bir toparlanma oldu. Şimdi alternatifler:
1) Ben yeterince zorlamaya cesaret edemiyorum ve VSA devreye girmiyor.
2) Aracın VSA sisteminde bir arıza var ve devreye girmiyor.
Bu arada yokuş yukarı kalkışlarda çok gaza basında ya da aracın patinaja düşme durumlarında VSA ışığı yanıyor ve patinaj engelleniyor. Yani bu özelliği çalışıyor ama dediğim gibi virajlarda olduğu iddia edilen direksiyona ilk hareketin verilmesi ve araç lastiklerinin viraja göre kitlenmesi durumunu ben yaşamadım.
Sonuç: Arıza var mı yok mu nasıl anlayabilirim.
son dönemde dikkatimi eken / merak ettiğim konu VSA. Araçlarımızda bildiğiniz gibi VSA var ve bu içeriğinde bir çok emniyet tedbirini barındırıyor. Detayları daha önceleri birçok kez paylaşıldı.
Bu VSA olayı araçta olduğunu bildiğimiz alırken kararımıza etki eden ancak çalışıp çalışmadığını ya da bir arızası olup olmadığını kaza ya da tehlike anına kadar anlayamayacağımız bir özellik gibi gelmeye başladı bu VSA. İstanbul buluşmasında Avansis hocam ile sohbetimizde zaman zaman aracı bazı virajlarda zorladığını ve VSA'nın kademeli olarak devreye girdiğini, girdiğinde VSA lambasının yandığını, hatta bir sonraki kademede sesli sinyal verdiğinden bahsetmişti. Ben de zaman zaman virajlarda aracı çok zoramama rağmen VSA'yı bir türlü devreye alamadım. Hatta bir seferinde aracın hafiften arkasını savurduğuna bile şahit oldum ama ne VSA devreye girdi ne de bir toparlanma oldu. Şimdi alternatifler:
1) Ben yeterince zorlamaya cesaret edemiyorum ve VSA devreye girmiyor.
2) Aracın VSA sisteminde bir arıza var ve devreye girmiyor.
Bu arada yokuş yukarı kalkışlarda çok gaza basında ya da aracın patinaja düşme durumlarında VSA ışığı yanıyor ve patinaj engelleniyor. Yani bu özelliği çalışıyor ama dediğim gibi virajlarda olduğu iddia edilen direksiyona ilk hareketin verilmesi ve araç lastiklerinin viraja göre kitlenmesi durumunu ben yaşamadım.
Sonuç: Arıza var mı yok mu nasıl anlayabilirim.