Yanlış yağ kullanımı sonucu motor kol çıkarma sorunu Lütfen dikkat edin.

ozy_07

0
Katılım
6 Eyl 2018
Mesajlar
5
Tepki puanı
3
Konum
kayseri
Arkadaşlar merhaba
Herkesi yakından ilgilendiren bir konudan bahsetmek istiyorum.
Aracım 2015 model 70000 kmde fb7 kasa eco elegans lpg otomatik.
Yaklaşık bir ay önce aracı eşim kullanırken oturduğum site içerisinde motor kol çıkarma denen hadiseyi yaptı.
Aracı ustaya götürdüğümde fb7 kasaların motor yağının 0-20 olması gerektiğini söyledi. Harici bir yağ kullanırsanız başınıza gelebilir. Siz siz olun 0-20 dışımda yağ koydurmayın aracınıza. Aksi takdirle üzülürsünüz. Bana 10000 tl ye mal oldu. Olay olduğun araba 20 km/h ile yol alıyordu ve hiç bir şekilde zorlanmamıştı. Herkeze güvenli şükürler.
 
Böyle bir şey imkansız. Yağ açık yağ konuldu, ya da onceden yatak sarmıştır o Alp arkadaşımız kadar zorlayan yoktur motoru. Bende zorlarim ara ara ama o arabaya bir ihtimalde minareli yağ koymuş olabilirler. 66.000 km de aldığımızı yazmışsiniz. Biraz fotograflasaydiniz bari kol çıkartmak 106 lara özgüdür. Ben kaputu delip postonun firladigini bilirim . Honda da bu imkansız o motoru kırmak için turbo lazım.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Aracı yeni almıştım 66000 kmde yağı 71000 değişecekti. Ben aldığımda değiştirmedim son bakım yapılan yeri aradım ankarada bilinen bir usta bütün arabalara 5 30 koyduğunu benim arabamada 5 30 koyduğunu söyledi. Ancak arabanın kitapcığında bile 0 20 yazmakta ikan sanayide ki ustanın cahilliğinden diyelim başımıza böyle bir olay geldi.
Selamlar çok çok geçmiş olsun.çok can sıkıcı bir durum :(
Bu arıza motordaki ısınmanın aşırı yükselmesi sonucu ortaya çıkar. Araçta bulunan yağ ve soğutma suyunun az olması yatak sarma arızasının en büyük etkenleridir. Araç motoru yağsız kalırsa ya da yağ pompası herhangi bir arızadan dolayı yağlama görevini yerine getiremezse araçta yatak sarması arızası ortaya çıkar.



Öncelikle aracı 2.ci el olarak ve yeni aldığınızı söylemişsiniz...??? Buradan yola çıkarak soruyorum neden sizce yağ ?? ve kaç derece dış ortam sıcaklığı ortalama yaşadığınız şehrin??
Acaba diyorum sizden önceki 0 ile 66000 km arasında bu araç susuz yada yağsız kalmış olabilir mi ?? Ve bu sebepten hararet yapmış olabilir mi ??
Bunların cevabı gerekli ama aracı 66000 km de almanız,sizden önceki kullanıcıların nasıl kullandığını bilemezsiniz ?? Bundan kaynaklı bir problem olabilir ??? Yada gerçekten önemli bir arızası vardı farkedilmedi??? Buda olabilir ??? (Örneğin motor yağ pompası arıza yapabilir ve farkedilmeyebilir ,yada Motordaki suyun devir daimini sağlayan pompa arıza yapmış fark edilmemiş olabilir..veya yağın kalitesizliğinden piston silindir bölümünde silindirler yağ tabakasız kalmış olabilir.ve daha birçok neden olabilir.) Şunu söylemek istiyorum 5w30 yağdan olmuş demek kesin tanı koymak Yanlış anlamalara sebep olabilir ama bununda etkisi olabilir...piyasada ucuz yan sanayi bir sürü sahte yağ dolanıyor tabiki buda olabilir....daha bir çok nedeni olabilir??? Ama böyle bir durumda hiç marş yapmadan bir çekici çağırıp aracı servis yada tamire götürmek en güzeli ama bunu anlamak gerçekten çok zor...ama motorda bulunan ikazlar (gösterge bile arızalı olabilir) bu konuda bize gerekli uyarıyı veriyor ve dikkate almak zorundayız...
..Çok geçmiş olsun..Bende genel olarak 2.ci el araç alıyorum ve herkesin başına gelebilecek bi olay çoook geçmiş olsun..cana geleceğine mala gelsin diyelim.....Hayırlı Akşamlar..




SM-A720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Bence 5/30 tek başına yetersiz bir veri bu olay için. Ben de 0w20 kullanıyorum ama kitapçıkta 5w30 u da göstermekte kullanılabilir olarak. Bir çok parametre var bu olayı yaşayabileceğiniz. Üstelik site içinde oldu diyorsunuz. Bir daha inceleyin. Geçmiş olsun.

HTC U11 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Aracin gecmisi karanlik bence
Daha once bir sebepten motor yemis olabilir. Satmak icin idarelik toplanmistir

Sent from my SM-G800H using CivicTR Forum mobile app
 
Geçmiş olsun fakat bu olayin honda markası ile bir alakası yok. Kendin söylüyorsun ustanın cahilliğine geldik diye. Bizde yağ bakımı yapıyoruz. Bende 2005 honda civic var. Usta ısrarla 10w40 koyalım derken bende kitapçıktan bakarak 0w30 koyalım dedim.
Sonuç; canavar gibi çalışan bir motor.
Sorumluluklarımızı yerine getirmeyip markaya bahane üretemeyiz. Anlamıyorsanızda yetkili serviste değiştirin ki bir ariza durumunda kefil olurlar yaptıkları şeye de ....
Evet bu gibi ihtimalleri çok düşündüm ve son bakım yapılan yeri aradım kendisi ankara özel servis ve aracıma castrol koyduğunu söyledi bakım kayıtlarından daha önceki bakımları serviste yapılmış bu durum bana biraz aslında üstüne gitsem sanki arabamda üretim hatası var gibi düşündürdü. Ancak burdaki ustam gelen 15nci fb7 kasa deyince ve sadece yağdan oluyor diyince yapacak birşey gelmiyor. Daha önce fk2 kasa 50000 km bindiğim 1.8 hondamda yağ değişimi dışında sanayiye gitmedim. Ama maalesef bu olaydan sonra hondadan soğudum.

_____________________
Aç kollarını bekle,
Ben geliyorum Vtec'le
 
Garantisi devam etse dahi bakımları serviste yatırmazsan bi hak iddia edemezsin hocam.
Anladım, aracınız bence yeni, bu kadar yeni motorda beklenmedik bir olgu, fabrika hatası da olma riski var dediğiniz gibi, keşke garantisi devam etseydi :confused:
Tekrardan geçmiş olsun.

_____________________
Aç kollarını bekle,
Ben geliyorum Vtec'le
 
Fb7 kullanip da 3-5 yil 10-40 kullananlar taniyorum.
20 50 gibi tuhaf yag kullanilmadigi surece yag nedeniyle olacagini sanmiyorum. Tabi koyulan yag gercek castrol olmak sartiyla.
Benim sahsi tahminim de arac gecmisi ile ilgili.
Ama kesinlikle fb7 de 5 30 kullaniminin gerekce gosterilmesine yuzde 1 bile katilmiyorum. Ya dandik kotu bir yag kondu farkinda olarak yada olmadan, veyahut arac gecmisi ile ilgili


2008 FD6 Otomatik Lpg
 
Geri
Üst