Civic FE1 Yatak sesi mi?

Katılım
29 Şub 2024
Mesajlar
290
Tepki puanı
81
Konum
Yozgat
Ad Soyad
Ahmet Ayhan
Yaş
40
Aracınız
Civic FB7 2012
Değerli arkadaşlar 182 HP fe kullanıcısıyım. Paylaşacağım videonun benzerini forumda farklı başlıkla Trim sesi mi şekli 2000 bin devirde gelen ses şeklinde paylaşmıştım fakat tekrar gündeme getirmek istiyorum. Mevcut sesin çözümünü bulamadık malesef yetkili servis hepsinde var deyip geçiyor. Benim asıl canımı sıkan mevcut sesin sadece araç ısınınca yapması. Sessiz ortamda duyulan bir ses motor bölümünden dinleme yaptım sesi ordan alamadım ama yinede beni bu ses yatak sesi mi acaba diye korkutuyor. Forumda ki özellikle Fc5 konulu yazışmaları okudum fakat sesin tam bir tarifi olmadığı için anlayamadım. Yabancı sayfalara ve videolara baktım genelde motor ısınınca ve 2 bin devir civarında duyulan bir ses olması nedeniyle canım sıkılıyor. Fikrinizi duymak istiyorum. Yine umuyorum Trim sesi olmasını fakat yer tespiti olmadığı için kafam takılıyor
 
açıkcası motor veya genel anlamda mekanik bir sorun olacağını düşünmüyorum, valf ayarı,turbı arızası,hortum kaçağı, ateşleme sorunu aklınıza 1001 hangi sorun varsa hepsi sorunu devir artıkça sadece dahada belirginleştirir sorun dahada artar.
atıyorum turboda üfleme varsa 2000rpmde 2 birimse sorun 4bin devirde 4 birim olur vb ama sizdeki belli bir devirde çok daha keskin ve o devirin altında üstünde kayboluyor ise genelde ya bir parça bir başka parçaya değiyor yada trim sesi.

aracın A sütünü,kemer mekanizması,multimedia ve dediğim teyp sesleri alışagelmiş klişe ses kaynakları aracı 2bin devire çıkardığınızda eliniz ile multimedia yada a sütününa eliniz ile baskı yapınca ses gidiyormu bir bakın bence:

Hocam paylaşmış olduğum bağlantıda ki kayıtları dinleme imkanınız oldu mu acaba. Özellikle uzun olan video da araç başta normal tıkırtılı çalışırken videonun ortasına doğru herhangi bir gaz vs vermeden sanki motora arı kaçmışta vızıldar gibi ses yapmaya başlıyor. Ayrıca videoda duyulmayan harici bu vızıldamanın yanı sıra arada vıvvv vıvvv diye kesik kesik sanki motor gaz yemiyor gibi ses çıkarıyor. Bu sesleri ilk defa duydum uzun süredir aracı takip ederim tırrr sesini araştırırken dün fark ettim bu sesi. Ya motor kendine bir ayar çekerken denk geldim bu sese yada bir problem var. Bulunduğum şehirde yetkili servis yok tanıdığım ustama kayıtları attım yani herşey onlara göre normal sanki. Aynı aracın bende rölantide ki sesin tespiti için önceden motor bölümünün çalışır video kayıtlarının olduğunu karşılaştırmada böyle vızıltı kesinlikle yok deyince motor gerçek sesine ancak kavuşuyor deniyor inanın saçmalık.
 
Hocam paylaşmış olduğum bağlantıda ki kayıtları dinleme imkanınız oldu mu acaba. Özellikle uzun olan video da araç başta normal tıkırtılı çalışırken videonun ortasına doğru herhangi bir gaz vs vermeden sanki motora arı kaçmışta vızıldar gibi ses yapmaya başlıyor. Ayrıca videoda duyulmayan harici bu vızıldamanın yanı sıra arada vıvvv vıvvv diye kesik kesik sanki motor gaz yemiyor gibi ses çıkarıyor. Bu sesleri ilk defa duydum uzun süredir aracı takip ederim tırrr sesini araştırırken dün fark ettim bu sesi. Ya motor kendine bir ayar çekerken denk geldim bu sese yada bir problem var. Bulunduğum şehirde yetkili servis yok tanıdığım ustama kayıtları attım yani herşey onlara göre normal sanki. Aynı aracın bende rölantide ki sesin tespiti için önceden motor bölümünün çalışır video kayıtlarının olduğunu karşılaştırmada böyle vızıltı kesinlikle yok deyince motor gerçek sesine ancak kavuşuyor deniyor inanın saçmalık.

Hocam vardır inanın birşey diyemiyorum ama 2 videodada ben şahsen bir aksi durum duyamadım birebir bizim araçların çıkardıkları sesleri duydum,
sizin videoyu izleyip birebir aynı konumlarda gezip durdum birebir aynı sesleri duydum ama belki kayıt kalitesi,kulaklığımın kalitesi sebebiyle çok ince bir ses kaçıyorumdur bilemedim.

diğer üyelerimizin yorumlarını merak ettim onlardada aynımı,farkı farkettimi
 
Hocam vardır inanın birşey diyemiyorum ama 2 videodada ben şahsen bir aksi durum duyamadım birebir bizim araçların çıkardıkları sesleri duydum,
sizin videoyu izleyip birebir aynı konumlarda gezip durdum birebir aynı sesleri duydum ama belki kayıt kalitesi,kulaklığımın kalitesi sebebiyle çok ince bir ses kaçıyorumdur bilemedim.

diğer üyelerimizin yorumlarını merak ettim onlardada aynımı,farkı farkettimi
Anlıyorum hocam. Aracım henüz 15 bin Km de ve çok fazla yol yapmam sadece uzun şehir dışına çıkacağım zaman kullanırım.Ara sıra kullandığım için sesler her defasında tuhaf geliyor olabilir. Paylaştığım videolarda özellikle uzun 40 snlik olanda kayıt başında motorum tıkırtısı var iken kaydın 11 sn gibi birden arı vızıltısı duyulmaya başlıyor. Telefonu HPFP ve katalik konvantör arasında gezdirince sesin o bölgeden yükseldiği anlaşılıyor. Siz benzer sesler duydum dediniz merak ediyorum tıkırtı harici arı vızıltısı sesi sizde de mevcut mu tam olarak ?
 
Anlıyorum hocam. Aracım henüz 15 bin Km de ve çok fazla yol yapmam sadece uzun şehir dışına çıkacağım zaman kullanırım.Ara sıra kullandığım için sesler her defasında tuhaf geliyor olabilir. Paylaştığım videolarda özellikle uzun 40 snlik olanda kayıt başında motorum tıkırtısı var iken kaydın 11 sn gibi birden arı vızıltısı duyulmaya başlıyor. Telefonu HPFP ve katalik konvantör arasında gezdirince sesin o bölgeden yükseldiği anlaşılıyor. Siz benzer sesler duydum dediniz merak ediyorum tıkırtı harici arı vızıltısı sesi sizde de mevcut mu tam olarak ?

hocam tekrar ve tekrar izliyorum yetmedi üşenmedim tekrardan aracıma döndüm bakıyorum inanın en ufak bir fark göremiyor,duyamıyorum.

bu arada şunu atlamayın aracımızda araç soğukken ilk 30-40sn (özelliklede ilk 20sn baskın) çok yüksek emiş sesi gelir sizin 11inci saniyede gösterdiğiniz bölgeden, honda hususi ilk 40 sn avansı ve emişi aracı hızlıca ısıtmaya yönelik programlamışki katalitik hızlıca ısınsın.

özetle bu videoları uzunca (min 10dk) kullandıktan sonra yaptığınıza emin olun aksi takdirde sizi yanıltabilir izleyicileride, 11inci saniyede duyduğunuz ses emiş sesi hocam ve normal bir ses videoda en ufak bir pürüz duyamıyorum.
 
hocam tekrar ve tekrar izliyorum yetmedi üşenmedim tekrardan aracıma döndüm bakıyorum inanın en ufak bir fark göremiyor,duyamıyorum.

bu arada şunu atlamayın aracımızda araç soğukken ilk 30-40sn (özelliklede ilk 20sn baskın) çok yüksek emiş sesi gelir sizin 11inci saniyede gösterdiğiniz bölgeden, honda hususi ilk 40 sn avansı ve emişi aracı hızlıca ısıtmaya yönelik programlamışki katalitik hızlıca ısınsın.

özetle bu videoları uzunca (min 10dk) kullandıktan sonra yaptığınıza emin olun aksi takdirde sizi yanıltabilir izleyicileride, 11inci saniyede duyduğunuz ses emiş sesi hocam ve normal bir ses videoda en ufak bir pürüz duyamıyorum.
Hocam sizide yordum kusuruma bakmayın çok teşekkür ederim. Bu kayıtlar 10 km lik bir kullanım sonrası motor sıcak halde iken kayıt aldığım görüntüler. Bu aralar şehir içi araç kullanımımı biraz arttıracağım ve dinleme yaparak takip edeceğim. Umarım hersey yolundadır. En büyük endişem 10 gün kadar sonra ailemle birlikte tatil planımız var malum sıcaklarda epey bir yol yapmayı planlıyorum. Oralarda sorun çıkarırda tatil rezil olur endişesi var. Tekrar tekrar teşekkür ederim ilginiz için
 
Hocam sizide yordum kusuruma bakmayın çok teşekkür ederim. Bu kayıtlar 10 km lik bir kullanım sonrası motor sıcak halde iken kayıt aldığım görüntüler. Bu aralar şehir içi araç kullanımımı biraz arttıracağım ve dinleme yaparak takip edeceğim. Umarım hersey yolundadır. En büyük endişem 10 gün kadar sonra ailemle birlikte tatil planımız var malum sıcaklarda epey bir yol yapmayı planlıyorum. Oralarda sorun çıkarırda tatil rezil olur endişesi var. Tekrar tekrar teşekkür ederim ilginiz için

ne demek hocam seve seve, yalnız size şunu söyleyeyim yerli üretim civic bile sağlamken ve pek nadir arızalarını duyarken bizdeki FE kasa global satışı olan üzerinde L15in en son revizyonu olan, en üst seri cvt şanzımanı olan (accorddan,crvden gelen) cidden sağlam bir araç.

millet yurtdışında 300-400bindeki araçlarını,300hplere çıkmış 120binde stock araçlarını paylaşıyor siz rahat olun öyle sizin gibi gündellik kullanımda 15bin kmde asla arıza yapacağını düşündüğüm bir araç değil.

yada çok daha real bir örnek vereyim işi Ankara-Adana arası olan bir arkadaşım FE 182lik ile aşırı dik Adana pozantı yolunu 120-130kmh ile çıkıyor sonrasında 300km lik yolu sabit 180kmh ile alıyor tam 1:40dk boyunca durmadan kesmeden ve bunu 3 yıldır her pzt her cuma yapıyor aracı şu anda 130bin kmde ve en ufak bir arızası olmadı direksiyon kutusu değişimi haricinde hatta çok abartı gelecek belki kulağa ama araca binseniz size 40binde araç bu desem inanırsınız motor,şanzıman,süspansiyon,frenden en ufak bir kusuru yok aracın,Maşallah diyeyim.
 
ne demek hocam seve seve, yalnız size şunu söyleyeyim yerli üretim civic bile sağlamken ve pek nadir arızalarını duyarken bizdeki FE kasa global satışı olan üzerinde L15in en son revizyonu olan, en üst seri cvt şanzımanı olan (accorddan,crvden gelen) cidden sağlam bir araç.

millet yurtdışında 300-400bindeki araçlarını,300hplere çıkmış 120binde stock araçlarını paylaşıyor siz rahat olun öyle sizin gibi gündellik kullanımda 15bin kmde asla arıza yapacağını düşündüğüm bir araç değil.

yada çok daha real bir örnek vereyim işi Ankara-Adana arası olan bir arkadaşım FE 182lik ile aşırı dik Adana pozantı yolunu 120-130kmh ile çıkıyor sonrasında 300km lik yolu sabit 180kmh ile alıyor tam 1:40dk boyunca durmadan kesmeden ve bunu 3 yıldır her pzt her cuma yapıyor aracı şu anda 130bin kmde ve en ufak bir arızası olmadı direksiyon kutusu değişimi haricinde hatta çok abartı gelecek belki kulağa ama araca binseniz size 40binde araç bu desem inanırsınız motor,şanzıman,süspansiyon,frenden en ufak bir kusuru yok aracın,Maşallah diyeyim.
İyi dilekleriniz için ayrıca teşekkür ederim. Aslında bu dediklerinizin farkındayım. Hep Honda araç kullandım. Fd6 dan başlayıp fb7 ve Fc5 eco araçlarım oldu. Malum onlar 1.6 atmosferik motorlar idi. Fakat ben bir türlü 1.5t ya alışamadım😂 karma karışık ve gürültülü geldi aldığım günden beri. Arızalar elbet olacak yeterki çözümü kolay olsun. Yinede tüm kullanıcılar için arızasız kazasız sürüşler olması dileği ile. Olurda ilerde bu konu hakkında ayrıca bir tespit durumum olursa bilgilendirme amaçlı paylaşım yapacağım. Tekrar teşekkür ederim.
 
İyi dilekleriniz için ayrıca teşekkür ederim. Aslında bu dediklerinizin farkındayım. Hep Honda araç kullandım. Fd6 dan başlayıp fb7 ve Fc5 eco araçlarım oldu. Malum onlar 1.6 atmosferik motorlar idi. Fakat ben bir türlü 1.5t ya alışamadım😂 karma karışık ve gürültülü geldi aldığım günden beri. Arızalar elbet olacak yeterki çözümü kolay olsun. Yinede tüm kullanıcılar için arızasız kazasız sürüşler olması dileği ile. Olurda ilerde bu konu hakkında ayrıca bir tespit durumum olursa bilgilendirme amaçlı paylaşım yapacağım. Tekrar teşekkür ederim.

rica ederim ne demek, hocam 1.6 olan motor hem atmosferik,hem stroke uzunluğu aşırı daha kısa 89.5mm yerine şaka gibi kısa 77.4mm , hem motor port enjeksiyon.

motor kısa stroke olunca devir dönebiliyor,sessiz ve pürüzsüz olabiliyor ama alt devirleri çok güçsüz, buna ek olarak birde atmosferik olunca dahada güçsüz,
FE'deki L15 uzun stroke,turbolu,çabuk dolması ve alt devirleri güçlü olsun diye küçük turbolu ve hepsinden önemlisi direkt enjeksiyonlu= cidden daha sesli bir motor.

bugün tüm 1.4tsi,1.5tsi,2.0tsilar olsun hyundai kia gdi lar olsun aynı hocam olay birazda emisyonlardan dolayı böyle gelişti yoksa hiçbir üretici direkt enjeksiyon istemez zaten ama getirisi büyük (daha soğuk çalışma,daha yüksek sıkıştırma,turbo basıncı kabul etme,daha az egsoz salınımı vs)

sizdeki sorun bence net trim sesi ve umarım çözülür ama motor konusunda yada en azından sağlığı konusunda rahat olun.
 
Az önce Honda Nitko'da ustaya sordum, yatak sarması sesine benzer ses geliyormuş, başınıza geldi mi diye evet dedi, bu motor bu şekilde çalışıyor, turbo da veskeyt diye bir parça varmış, ses ondan geliyormuş ve normal çalışma şekli bu diyor.
 
Az önce Honda Nitko'da ustaya sordum, yatak sarması sesine benzer ses geliyormuş, başınıza geldi mi diye evet dedi, bu motor bu şekilde çalışıyor, turbo da veskeyt diye bir parça varmış, ses ondan geliyormuş ve normal çalışma şekli bu diyor.

hocam anlamadım şimdi bu ustamız konu sahibi arkadaşın aracında yatak sarması sesi evet varmı diyor yoksa ses ona benzer olsada ses wastegate sesimi diyor?

1) Türkiyedeki 1600cc önceki kasalardaki motor türkiyeye özgü R16 motor dünyada sadece singapur ve mısırda kullanıldı (türkiye üretim bandı çıkışlı) ve global bir Honda motoru değildir üzerindeki makina R20 (CRV) ve çok daha kapsamlı kullanılan R18 motorunun DE STROKE olmuş yani kolu kısaltılmış motorudur= hem alt devirleri güçsüz hemde argesi atıyorum dünyaca milyonlarca adet satmış bir R18 kadar kapsamlı yapılmamıştır bu sebeble zaten görüyorsunuz yatak sarması olaylarını çünkü kullanılan ürün /parça yarabandı çözüm ile kullanılıyor.

2) Öbür yandan L15B inanılmaz derecede yaygın kullanılan bir motor crvsi,accordu,civic,Integra ve Acurasına kadar birçok marka modelde kullanıldı dahası yeni ve eski kasalarda bile kullanıldı kullanılmaya devam ediyor, çok ciddi argesi yapılmış global anlamda kabul görmüş bir motor, googleda 11 Gen Civic (FE kasa) crank bearing failure,rod bearing failure dediğinizde neredeyse hiç konu yok üstelik ABD,Kanada gibi ülkelerde son derece ulaşılabilir ve modfiye edilmesiyle ünlü bir marka/model olduğu halde.

3) turbolarda wastegate turbonun gerekli olan turbo basıncından fazlasını atmosfere salan bir mekanizma


başka her türlü şey denmesine kabulum ama bu videodaki sesin yatak sarması sesi denmesi bana çok mantıklı ve olası gelmiyor.
 
Geri
Üst