Civic FE1 Yavaşlarken Silkeleme?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan DaBa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
4 Nis 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
1
Konum
Ankara
Ad Soyad
Dorukan SÖKMEN
Yaş
33
Aracınız
Civic FE1 2021
Merhaba tüm forum üyelerine;
Ben de 2021 model FE1 yeni kasa aracım ile aranıza katıldım. Aracım 182bg benzinli elegance paket 9550 km’de.
Araçta bir sorun ile karşı karşıyayım.
düşük devirlerde gidiyorken ayağımı gazdan çekince durmaya yakın anlarda araç silkeleme yapıyor. Hatta bazen stop edecekmiş kader oluyor. Aracın gidişinde hızlanmasına hiçbir sıkıntı yok ancak yavaşlarken silkeleme mevcut.
Aynı sorunu yaşayan oldu mu? Nedir problem
 
maalesef hocam; aynı sorundan ötürü 4.kez yetkili servise götürdüm; 4 kez de test sürüşünde yapmadı ya da ben yolcu koltuğuna oturduğum için hissedemedim haliyle bir şey yok dendi geçildi. Psikolojimi bozdu 11.000km’de olan araç. Ne yapacağım bilmiyorum
Sorun hala devam ediyormu plakayı yazarsan konuşabiliriz bende de aynı sorun var
 
Selamlar 2021 eco elegance araç aldım arabayı alana kadar her hangi bir sorun yaşamadım. Ama noterden ciktim araç sahibi hep shell alırken ben opet aldım bu sarsıntı yapmaya başladı kronik mi yakıt ile alakalı mi?
Olabilir ben de ilk defa Shell ile fulledim aracı. Kaymak gibi oldu daha seri hızlanıyor silkeleme filan da yapmadı 182 HP araç. Bazen trafik ışıklarında filan beklerken yavaş yavaş dur kalklarda hafiften silkeliyordu şuan kaymak gibi. Yakıt kalitesi bu kadar etki ediyor mu bilmiyorum
 
arkadaşlar araçlarımızda CVT şanzıman var ve bu şanzımanda bildiğiniz üzere dişli bulunmuyor her ne kadar kayışlı densede bahsi geçen kayış tabikide metal ve daha çok bir zincire benzer.

hız değişiklerinde heleki ani hız değişikliklerinde yada çok yavaş trafik hızlarında aracın momentumunu ve motordan gelen gücü ayarlamak adına sürekli pozisyon değiştirir bunu yaparkende silkeleme hissi verebilir şöyle diyeyim 5 adet FE sahibi oldum an itibariyle 1200kmde 2025 sıfırına sahibim ondada bu şekilde.

şöyle birşey yapmanızı rica ederim:

1) aracınızı park ederken ileri yönde giderken aniden durup Rye geri vitese alıp geri gitmeye başlayın o geçişte hoplama/silkeleme hissedeceksiniz

2) şimdi aynı ileri yönde giderken tamamen durun ayağınız tamamen frende 2sn bekleyin, Rye alın ve 3 sn daha bekleyin öyle freni bırakıp geri gitmeye başlayın göreceksiniz o silkeleme/hoplamadan eser olmayacak.

bunun sebebi CVT'nin pozisyon almasına müsade edecek süreyi ona tanıdınız (esasında bu şekilde park etmekte CVT sağlığı için daha iyi) ve özellikle trafikte bu silkelemer normal tabi abartılı şekilde değilse.

not: DSG vitesler,EDCler de bu şekildedir her ne kadar fiziki vitesli araçlarda olsalar 1inci vitesde özellikle trafikte sıklıkla sürücüsüne silkeliyor hissi verir bunu yaşatmayacak tek şanzıman tipi maalesef tam otomatikler (bakınız bmwler,mercedesler halen 2025 yılında bile halen tam otomatik ZF kullanıyor)
 
Geri
Üst