Civic FK7 Yeni Civic HB(FK7) Sport Plus yağ eksiltiyor mu? Yoksa başka bir problem mi?

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba arkadaşlar,

2018'in Kasım ayında aracımı sıfır km olarak satın aldım. 10000 bin km bakımına girene kadar yağ ile ilgili bir sorun yaşamadım. Fakat 10000 km bakımında aracın yağı değiştikten sonra iki kez motor yağı uyarısı ile karşılaştım araçta. Anlatayım.

İlki İstanbul'dan Uzunköprü/Edirne'ye giderken başıma geldi. İstanbul'dan çıktıktan sonra aracı Eco moduna aldım ve sakin sakin gitmeye başladım. Fakat Edirne yolunu bilen bilir, çok güzel dümdüz bir yol ve dayanamadım biraz hızlı gittim. Yaklaşık 1 saat 170-180 ile gidince motor yağı uyarısı çıktı ekranda. Hemen aracı durdurup kılavuzdaki adımları izleyerek 3 dakika bekledikten sonra yağ seviyesini kontrol ettim. Yağ seviyesi normaldi. Biraz daha bekleyip aracı çalıştırdım ve uyarı kaybolmuştu. Yine de endişelendiğim için ilk benzinlikte durdum ve aynı işlemleri tekrarladım. Motor yağı seviyesi yine olması gerektiği gibiydi. Sonra Eco modu kapatarak yoluma devam ettim. Edirne'ye varana kadar sakin gittim fakat Edirne-Uzunköprü arası ve Edirne'den İstanbul'a dönüşte yine süratli kullandım. Fakat bir sorun olmadı. Bu tecrübeyi yaşayınca aklıma şu geldi. Doğru mu düşünüyorum yorumlarınızı bekliyorum. Araç Eco modda iken motoru soğutmak için daha az yağ kullanıyor olabilir mi? Bu sebeple Eco moda rağmen yüksek devir sonucu çok ısınan motor bu az kullanılan yağı yüksek ısı sonucu yüksek basınçla fazla sıkıştırıp aracın motor yağı uyarısı vermesine sebep oluyor olabilir mi? Çünkü bunu yaşadığımda aracımı 10000 bakımından çıkaralı henüz bir kaç gün olmuştu. Yani yağı yeni değişmişti.

İkinci kez ise dün akşam başıma geldi. Aracım 5 gündür Sabiha Gökçen yakınındaki Havapark'ta yatıyordu. Uçaktan indim ve bir an önce eve gitme isteği ile aracı aldığım gibi biraz yapıştırdım. Sabiha Gökçen'den Zekeriyaköy'e gidiyordum, bu sebeple Kuzey Marmara otoyolunu ve 3.köprüyü kullandım. Yol yine açık ve düz. Yaklaşık 35-40 km yüksek süratle gittikten sonra araç yine yağ uyarısı verdi. Bu kez aracı normal modda kullanıyordum. Hemen dinlenme tesisinde durup, 3 dk bekledikten sonra motor yağı seviyesini kontrol ettim ve seviye normaldi. Kendime güvenmeyip bir de Shell'deki servis kısmında yağ ile ilgilenen personele ölçtürdüm. Yine yağ seviyesi normal çıktı. Aracı çalıştırdığımda uyarı yine gitmişti. Daha bakımdan çıkalı 4 bin km olduğu için yine bir sorun olmaması gerektiğini düşündüğümden aklıma şu geldi. Araç 5 gündür çalışmıyordu ve motor yeteri kadar ısınmadan yüksek süratle kullandığım için böyle bir sorun yaşamış olabilir miyim?

Sizce servise götürmeli miyim aracı ne düşünüyorsunuz?
 

cvc07

0
Katılım
1 Eyl 2018
Mesajlar
167
Tepki puanı
138
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Söz konusu aşınma -30 altında veya sıfır yağlı haldeyken geçerli. 40 ve 100 derecelerdeki viskozite değerleri de çok yakın.

Ekleme 1: 40 derecede mobil 1 0w30 FE 62.9, motul 5w30 eco lite 67. 100 derecede de 10.9 ve 11.7 sırasıyla. Soğuk çalıştırma 40 dereceyi kast ediyorsak fark çok değil.

Ekleme 2 : Honda type 2.0'da bu değerler 34,2 mm²/s (@40°) & 8,20 mm²/s (@100°C. Çok az ve kısa mesafeli kullanım için type 2.0 çok iyi. Ancak bu da yağa benzin karışmasına neden olmakta.

Yağa benzin karışması olayı yağ ile alakası bir durum değil. Amerikadaki forumlarda OIL DİLUTION sorununu okursanız; 0-30, 5/30 yağ kullananlarda da mevcut. Yağa benzin karışması olayı tamamen eksi değerlerdeki hava koşullarına sahip araçların EMİSYON YAZILIMI ile alakalı bir durum. Biraz da direkt enjeksiyon tasarımıyla ilgili.Port enjeksiyon olsa idi bu sorun zaten hiç yaşanmazdı. Ancak 0-20 yağa benzin karışması savı tamamen yanlış. Bu yağdan bağımsız, emisyon yazılımı ile alakalı ve yapılan yazılım güncellemesi ile bu araçlarda motorun daha çabuk ısınması için programlama yapılıp, motor belli ısıya gelene kadar kaloriferden sıcak hava verilmesi tamamen engellendi. Sorun epey çözüldü. Ancak bu sorun -10 derecenin altındaki yerlerde yaşandı.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Yağa benzin karışması olayı yağ ile alakası bir durum değil. Amerikadaki forumlarda OIL DİLUTION sorununu okursanız; 0-30, 5/30 yağ kullananlarda da mevcut. Yağa benzin karışması olayı tamamen eksi değerlerdeki hava koşullarına sahip araçların EMİSYON YAZILIMI ile alakalı bir durum. Biraz da direkt enjeksiyon tasarımıyla ilgili.Port enjeksiyon olsa idi bu sorun zaten hiç yaşanmazdı. Ancak 0-20 yağa benzin karışması savı tamamen yanlış. Bu yağdan bağımsız, emisyon yazılımı ile alakalı ve yapılan yazılım güncellemesi ile bu araçlarda motorun daha çabuk ısınması için programlama yapılıp, motor belli ısıya gelene kadar kaloriferden sıcak hava verilmesi tamamen engellendi. Sorun epey çözüldü. Ancak bu sorun -10 derecenin altındaki yerlerde yaşandı.
Sanırım o cümlede imla ya da direkt olarak belirtmediğim için bir anlam kargaşası olmuş. Sık start-stop ya da soğuk çalıştırma - kısa mesafe kullanımlar için yağa benzin karışması olacağını belirtmek istedim açmak gerekirse. Yağ ile alakası tabi ki pek yok.

Sizin bilgilere ek olarak; ateşleme sistemindeki problemler ve yüksek performanslı kullanım da buna sebep olmakta. Aslında Oil dilution değil de fuel dilution diye geçmekte.

Ekleme: Bir kaç örnek yağ analizi ekledim honda 1.5lt turbo ve 0w20 type 2 ile fabrika dolum yağı ile ilgili. Analizlerin yorum kısmı epey güzel ve açıklayıcı.
 

Ekli dosyalar

  • Honda 0w20 Oil Analysis 9957mi Snoopyslr (1).pdf
    437.4 KB · Görüntüleme: 16
  • Honda 0w20 Oil Analysis_9069mi Josby.pdf
    477.4 KB · Görüntüleme: 12
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
motor yağı çok sıcak iken karterdeki bütün yağ motorun üst kısmına çıkabilir mi? bütün motor yağı yukarı çıktığı zaman da karter yağ seviyesi yağ müşürü açıkta kalacak seviyeye inebilir mi acaba? Neyse lamba yandı ama baktım karter ağzına kadar yağ dolu.

Gebze den Düzce ye gideyim dedim yolda bir sefer yağ lambası iki kere de TPMS lambası yaktı:) her yerinden uyarı veriyor mübarek ne lastik havalarında ne de motor yağında hiçbir sorun göremedim hepsini iki üç kere kontrol ettim:)

Çok komik bir durum:)

Ben buna böyle binerim gider:) hiç bir halt olacağını zannetmiyorum şimdi servise söylesem kimbilir ne acayip şeyler çıkaracaklar neler açacaklar başıma. Yinede servise bir danışmak lazım araba burada bir hafta yatsın bakalım falan derler de uygulama zor gelirse elletmeyiz öyle binerim. Neyse ki servis konusunda şanslıyım 1980 senesinde Türkiye de ilk açılan en eski honda servisi mutluhan a gidiyorum her bir orjinal parça, type 2.0 yağ boyasız düzeltme falan her birşey var elimizin altında, anadolunun iç kesim taraflarındaki yetkili servislerin imkanları daha az sanırım.
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
517
Tepki puanı
696
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Problemi yaşayan bütün arkadaşlara geçmiş olsun. Burada yazılanları okuyunca de bakımla alakalı iyice tedirgin oldum açıkçası.

FK7 Sport Plus için 10 bin bakımına ne kadar ödediniz arkadaşlar? Benim de bakım zamanım geldi, Kastamonu'dayım Temmuz başında İstanbul'a gideceğim, güzergah üzerindeki bütün servislerden (Kdz. Ereğli-Sakarya-İzmit-İstanbul) fiyat alıp ona göre yaptırmayı düşünüyorum. Tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
 
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
20
Tepki puanı
2
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic HB 9. Jen.
Sorun yasayanlar hangi servisler de yasadi yasamayanlar hangi servislere gitti bir incelemek gerekiyor?Yagimi bizzat alip gitmeyi dusunmeye basladim.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Sorun yasayanlar hangi servisler de yasadi yasamayanlar hangi servislere gitti bir incelemek gerekiyor?Yagimi bizzat alip gitmeyi dusunmeye basladim.
Kayseri'de değişti yandı, İstanbul Mutluhan'da değişti yandı bir sonraki bakımda farklı bir yerde deneyeceğim :D
 
Geri
Üst