Civic FK7 Yeni Civic HB(FK7) Sport Plus yağ eksiltiyor mu? Yoksa başka bir problem mi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan VaiN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
886
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba arkadaşlar,

2018'in Kasım ayında aracımı sıfır km olarak satın aldım. 10000 bin km bakımına girene kadar yağ ile ilgili bir sorun yaşamadım. Fakat 10000 km bakımında aracın yağı değiştikten sonra iki kez motor yağı uyarısı ile karşılaştım araçta. Anlatayım.

İlki İstanbul'dan Uzunköprü/Edirne'ye giderken başıma geldi. İstanbul'dan çıktıktan sonra aracı Eco moduna aldım ve sakin sakin gitmeye başladım. Fakat Edirne yolunu bilen bilir, çok güzel dümdüz bir yol ve dayanamadım biraz hızlı gittim. Yaklaşık 1 saat 170-180 ile gidince motor yağı uyarısı çıktı ekranda. Hemen aracı durdurup kılavuzdaki adımları izleyerek 3 dakika bekledikten sonra yağ seviyesini kontrol ettim. Yağ seviyesi normaldi. Biraz daha bekleyip aracı çalıştırdım ve uyarı kaybolmuştu. Yine de endişelendiğim için ilk benzinlikte durdum ve aynı işlemleri tekrarladım. Motor yağı seviyesi yine olması gerektiği gibiydi. Sonra Eco modu kapatarak yoluma devam ettim. Edirne'ye varana kadar sakin gittim fakat Edirne-Uzunköprü arası ve Edirne'den İstanbul'a dönüşte yine süratli kullandım. Fakat bir sorun olmadı. Bu tecrübeyi yaşayınca aklıma şu geldi. Doğru mu düşünüyorum yorumlarınızı bekliyorum. Araç Eco modda iken motoru soğutmak için daha az yağ kullanıyor olabilir mi? Bu sebeple Eco moda rağmen yüksek devir sonucu çok ısınan motor bu az kullanılan yağı yüksek ısı sonucu yüksek basınçla fazla sıkıştırıp aracın motor yağı uyarısı vermesine sebep oluyor olabilir mi? Çünkü bunu yaşadığımda aracımı 10000 bakımından çıkaralı henüz bir kaç gün olmuştu. Yani yağı yeni değişmişti.

İkinci kez ise dün akşam başıma geldi. Aracım 5 gündür Sabiha Gökçen yakınındaki Havapark'ta yatıyordu. Uçaktan indim ve bir an önce eve gitme isteği ile aracı aldığım gibi biraz yapıştırdım. Sabiha Gökçen'den Zekeriyaköy'e gidiyordum, bu sebeple Kuzey Marmara otoyolunu ve 3.köprüyü kullandım. Yol yine açık ve düz. Yaklaşık 35-40 km yüksek süratle gittikten sonra araç yine yağ uyarısı verdi. Bu kez aracı normal modda kullanıyordum. Hemen dinlenme tesisinde durup, 3 dk bekledikten sonra motor yağı seviyesini kontrol ettim ve seviye normaldi. Kendime güvenmeyip bir de Shell'deki servis kısmında yağ ile ilgilenen personele ölçtürdüm. Yine yağ seviyesi normal çıktı. Aracı çalıştırdığımda uyarı yine gitmişti. Daha bakımdan çıkalı 4 bin km olduğu için yine bir sorun olmaması gerektiğini düşündüğümden aklıma şu geldi. Araç 5 gündür çalışmıyordu ve motor yeteri kadar ısınmadan yüksek süratle kullandığım için böyle bir sorun yaşamış olabilir miyim?

Sizce servise götürmeli miyim aracı ne düşünüyorsunuz?
 
Daha 16 bin km. Yagim Honda type 2.0. Yagi degistireli 3 bin km falan oluyor. 10 bin bakiminda castrol koymuslardi. Fark edince Honda type 2.0 ile degistirttim. Ama yine uyari verdi uzun yola cikinca.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bende yag değişim sonrası gittim geldim Yunan’a lambayı yakmadı


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Uzun yola çıkınca eco modu kapatıyorum fazla sıkmadım aracı şu ana kadar yanmadı. Servise giderken sıkıştıracağım yakarsa bakalım sönmeden ne diyecekler.
Yunanistan’dan donuyorum. 04:00’ten beri yoldayim. 08:00’de ipsala sinir kapisindan gectim. Oraya kadar 110 km sabit eco modda kullandim. Siniri gectikten sonra benzin aldim, eco modu kapatip 10 dk falan 150-160 civari kullandiktan sonra yine yag basinci dusuk uyarisi verdi. Gunden gune sogutuyor araba beni kendinden..


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
bence motor yağı çok ısındığı zaman yağ basıncı düşük uyarısı yakıyor, yüksek süratlerde uzun süre gitmek yani yüksek devir ve yüksek turbo takati motor yağını çok sıcak hale getiriyor ben epey yol gidip mola yerinde durdum uzun yol sebebiyle tahmin ediyorum ki turbo çok sıcaktı haliyle motor yağıda sıcaktı 2 dakika rölantide bekletip stop ettim, 10 dakika sonra çalıştırıp gazladım 4000-5000 devirle giderken yağ ışığı yaktı. Kışın bu problemin bu kadar sık yaşanacağını pek zannetmiyorum, motor yağı çok ince 0w-20 yağ yüksek sıcaklıklarda yüksek devirli kullanımda bu motoru turboyu falan nasıl koruyacak bu da merak konusu. Birçok turbo otomobile 5w-40 yağ koyuyorlar.

Honda ilerleyen günlerde keşke güncelleme yapsa da yazılım yada müşür değiştirsek te bu sorundan kurtulsak.
 
Yağ uygun değil işte yaz ve performanslı kullanım için beyler. Yeterli korumayı da sağlayamıyor. Anlayamadınız mı hala ? Yani orjinal 0w20 type 2.0 olsa da bu yağın özellikleri belli, ne kadar ince olduğu da belli, aldığınız uyarılar da belli... Yapacaklarınız ve kullanacağınız yağlar da belli...
 
Heryerde soyledik en asagi 0-30 koyulmali turkiye sicakligi icin turbo motorda bu yag uygun degil avrupa ulkeleri cok daha soguk o yuzden avrupa araclari sinifina girmemeli dedik ama vir taslanmadigimiz kaldi. Aracini seven en az a5 yada c3 onayli api onayi en az sn onayli 0-30 yag kullanir nokta.
 
Yağ uygun değil işte yaz ve performanslı kullanım için beyler. Yeterli korumayı da sağlayamıyor. Anlayamadınız mı hala ? Yani orjinal 0w20 type 2.0 olsa da bu yağın özellikleri belli, ne kadar ince olduğu da belli, aldığınız uyarılar da belli... Yapacaklarınız ve kullanacağınız yağlar da belli...

Bence de 0w20 uygun degil bu kosullarda. Fakat arac ilk bakima (10 bin km) girene kadar hic uyari vermemesini neye baglayabiliriz?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bence de 0w20 uygun degil bu kosullarda. Fakat arac ilk bakima (10 bin km) girene kadar hic uyari vermemesini neye baglayabiliriz?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
İsmail Hocam varken bana düşmez yorumlamak ancak naçizane görüşümü belirteyim;

Aracınızı 2018 Kasım ayında aldığınızı yazmışsınız ilk mesajınızda. 10.000 km bakımına da Mayıs 2019’da gitmişsiniz sanırım.
Yağ değişimine kadar olan süreç Sonbahar’ın sonu, Kış ve İlkbahar’ın başında yani havanın çok sıcak olmadığı iklim koşullarında geçmiş.
Ben buna bağlayabildim...?
 
Yağ ince ve ısındıkça daha da düşük viskoziteli hale geliyor bu da yağ pompasının yağı iyi pompalayamamasına, yetersiz yağ pompalanmasına neden oluyor devirli kullanımda. Benim konuya ilk mesajımda aslında yağ pompasıyla ilgiliydi çünkü önerilen yağa göre her devir ve şartta bu motor yağ lambasının yanmaması garanti edilmeli. Sizin pompanın leakage oranı daha fazla olabilir, belli toleranslar içinde olmayabilir bu nedenle bu sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Binlerce kullanıcı var çünkü sizle beraber çok yaygın bir sorun olurdu bu durum herkeste olsaydı. 150-160 benzinle çok yüksek bir hız değil. Bu sebeple tek başına hava ve devirli kullanıma bağlamak yetersiz bilgi nedeniyle bir ihtimaldir. İlk 10binde bu uyarıyı vermeme nedeni hava, tek marşta kullanım süreniz ve kullanım tarzınız olabilir.
Yağ ısındıkça daha akışkan olur, daha akışkan yağ daha ince bir film tabakası ve daha az koruma demektir bu nedenle pompa daha çok ve daha fazla yağ pompalamak zorundadır. Daha yüksek devir daha fazla sürtünme ve daha fazla ısı açığa çıkardığından bir kısır döngü sonucu yetersiz kalıyor pompa bence ve yetersiz yağlanma ihtimali doğuyor. 0w20'de bu tip kullanımlar için ısrarcı olmayın, 0w30 deneyin en azından. Önerim tabi ki 5w30 min. 3.3hths'lı yağlar.
 
Bu yağ konusu 1.5 Turbo araçlarda 1.6 atmosferiklere göre daha kompleks bir durumda görünüyor :unsure:
 
Geri
Üst