Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
554
Tepki puanı
3
Konum
Istanbul / Avcılar





Bu iki deger arasinda sehir icinde tuketim farki cok olur mu?


Yani benim merak ettigim 28 seviyesine alip uc diş üfürtceğime 16 seviyesine alip tek diş üfürtsem tuketim farkı olur mu?

Nasıl kullanmalıyız?


Honda Civic 2014 Elegance Eco Smart Otomatik - Naviin 534
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
828
Tepki puanı
1
Konum
bursa
Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

28 derecede klima nadiren devreye girecektir. Fanın üfleme hızının yakıta olumsuz etkisi olacağını sanmıyorum. Burdaki etken klima motorunun çalışması. Dediğim gibi 28 derece klimanın soğutması değil soğutmamasıdır. Ben 22-23 arası çalıştırıyorum. 18 dereceninde çok abartılı olduğunu düşünüyorum. İç sıcalklık ile dış ortam arasındaki farkın 8-10 dereceyi geçmemesini tavsiye ederler.
 
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
554
Tepki puanı
3
Konum
Istanbul / Avcılar
Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi


[quote author=teachers71 link=topic=642.msg10950#msg10950 date=1409220216]
28 derecede klima nadiren devreye girecektir. Fanın üfleme hızının yakıta olumsuz etkisi olacağını sanmıyorum. Burdaki etken klima motorunun çalışması. Dediğim gibi 28 derece klimanın soğutması değil soğutmamasıdır. Ben 22-23 arası çalıştırıyorum. 18 dereceninde çok abartılı olduğunu düşünüyorum. İç sıcalklık ile dış ortam arasındaki farkın 8-10 dereceyi geçmemesini tavsiye ederler.
[/quote]

Peki 22-25 arasi derece yakita ve motorun cekisine etkisi cok var mi?


Honda Civic 2014 Elegance Eco Smart Otomatik - Naviin 534
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
828
Tepki puanı
1
Konum
bursa
Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

Ya klimanın mutlaka motora yük bindirmesi (yakıta artısı) var. Özellikle düşük devirlerde. ama klimanın motora en az yük bindirdiği araçlar japonlardır. Özellikle honda. Klima açıldığında motoru stop ettiren araçlar tanıyorum. Rampadan çıkarken klimayı kapatan anlı şanlı markalar biliyorum. O açıdan Honda şimdiye kadr beni üzmedi. yakıta %3-%5 illaki artısı vardır. ben araca binince klimayı hemen automatik moda alırım. 2-3 dk yüksek hızda çalışır. ardından hemen moddan üflemeyi 1-2 çizgiye düşürüp üfleme yönünü karşıma ve ayaklarıma veririm. Derece 22 de sabittir benim.
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
828
Tepki puanı
1
Konum
bursa
Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

Sanıldığının aksine klimalar dereceyi düşürünce daha soğuk üflemezler. klimalardan çıkan havanın sıcaklığı 10 derece civarındadır. Ve sabittir. (Klima gazınız bozulmamış yada azalmamışsa) . Siz 16 dereceye indirirseniz içerisi 30 derece ise 10 derece üfleyerek 30dereceyi 16 dereceye indirmek için aralıksız en yüksek fan deviriyle çalışacaktır. 22 Ye ayarlarsanız 30dereceyi 22 ye indirmek için bir süre çalışıp sonra duracaktır.
Tekrar ediyorum.bu çok büyük yanılgıdır. Siz dereceyi düşürdüğünüzde klimanız daha soğuk üflemez. Bu işin teknololojik mantığınada aykırı. siz çok düşürürseniz klimanız en yüksek fan devriyle sürekli çalışacağı için size daha soğuk üflüyor gibi gelecektir.ve yakıtınızı çok farzla arttıracaktır.
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
828
Tepki puanı
1
Konum
bursa
Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

Ev tipi klimalar için yazılmış bir yazı ama mantık aynı olduğundan okumak faydalı. Alıntıdır.

Burada belki bilmeyen arkadaşlar vardır diye bir konuya açıklık getirmek istiyorum. Klima;

her zaman aynı sıcaklıkta üfler ve sizin ayarladığınız set değeri üfleme sıcaklığını etkilemez. Mesela 9000 BTU kapasiteli bir klima soğutmada ortalama 11-12 C civarında üfler. Siz genelde 18 C nin altına indiremezsiniz ve 30 C nin üzerine çıkaramazsınız. Sizin 22 C ye set etmeniz demek ortam sıcaklığı 22 C olasıya kadar 12 C üflemesi gerektiği anlamına gelir. Ayrıca klima kendi üzerindeki sensörler ile ortam sıcaklığını algıladığı için iç ünite yeri çok önemlidir.

Şuan çoğu otel tipleri hariç klimalarda Nem alma özelliği bulunmaktadır bu sayede ürün daha uygun hale gelmiştir.

Klima konusunda ayrıca Inverter motor kullanılan klimalar kullanılmalıdır. Çünkü AC motorlarda sizin klimanız set değeri = ortam sıcaklığı olduğunda durur ve tekrar değer değiştiğinde çalışır ve bu dur kalklar esnasında çok akım çeker ve elektriği çok harcar ayrıca bu arada sıcaklık değişir ancak inverter klimalar ortam sıcaklığı ile set değeri yaklaştığında üfleme sıcaklığını yükseltir (motor devrini düşürerek) ve bu şekilde hem istenen değere daha yakın kalır ve klima hiç dur kalk yapmadığından daha az elektrik harcar.

Bu nedenle klima düşünen arkadaşlara inverter ve nem alma özelliği olan (inverterların hepsinde nem alma olması lazım) bir klima almaları tavsiye edilir. Ayrıca kesinlikle uzman bir bilene keşif yaptırılmalı sakın ama sakın klima kesinlikle küçüğü veya büyüğü alınmamalıdır.

Küçük gücü yetmeyeceği için çok çalışacaktır. Büyük ise hemen istenen dereceye getirir ve hemen durur, sonra ortam daha hızlı değer değiştirir ve dur - kalk artar.

Kısaca klimalarla ilgili teknik bir bilgi oldu. Sistem odalarına klima düşünürken bu bilgileri göz ardı etmeyin derim.

Saygılar...
 
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
554
Tepki puanı
3
Konum
Istanbul / Avcılar
Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi


[quote author=teachers71 link=topic=642.msg10954#msg10954 date=1409221852]
Sanıldığının aksine klimalar dereceyi düşürünce daha soğuk üflemezler. klimalardan çıkan havanın sıcaklığı 10 derece civarındadır. Ve sabittir. (Klima gazınız bozulmamış yada azalmamışsa) . Siz 16 dereceye indirirseniz içerisi 30 derece ise 10 derece üfleyerek 30dereceyi 16 dereceye indirmek için aralıksız en yüksek fan deviriyle çalışacaktır. 22 Ye ayarlarsanız 30dereceyi 22 ye indirmek için bir süre çalışıp sonra duracaktır.
Tekrar ediyorum.bu çok büyük yanılgıdır. Siz dereceyi düşürdüğünüzde klimanız daha soğuk üflemez. Bu işin teknololojik mantığınada aykırı. siz çok düşürürseniz klimanız en yüksek fan devriyle sürekli çalışacağı için size daha soğuk üflüyor gibi gelecektir.ve yakıtınızı çok farzla arttıracaktır.
[/quote]

O zaman hocam ha 28 acmisiz ha 16 fark yok. Klima aciksa 16 da da 28 de de motoru ayni sekilde yorar ve yakar


Honda Civic 2014 Elegance Eco Smart Otomatik - Naviin 534
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
828
Tepki puanı
1
Konum
bursa
Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

28 de çalıştığı süreyle 16 da çalıştığı süre aynı değil ama. :)
 
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
554
Tepki puanı
3
Konum
Istanbul / Avcılar
Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi


[quote author=teachers71 link=topic=642.msg10957#msg10957 date=1409222107]
28 de çalıştığı süreyle 16 da çalıştığı süre aynı değil ama. :)
[/quote]

Nasil yani


Honda Civic 2014 Elegance Eco Smart Otomatik - Naviin 534
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
828
Tepki puanı
1
Konum
bursa
Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

Ynt: Civic FB7 Klima kullanımı ve yakıta etkisi

Şöyleki;
30 dakika sürecek bir yolculuğunuz olsun araç içindeki sıcaklık 32 derece olsun. Siz aracınıza bindiniz. klimanızı açıp 28 dereceye ayarladınız.10 derece hava üfleyen klimanız 32 den 28 e düşürmek için muhtemelen 2-3 dk çalışır durur. Bu şekilde ara ara çalışıp duracaktır.
Aynı şekilde aracınıza bindiniz 16dereceye ayarlayıp açtınız. 10 Derece üfleyen klimanız araç içindeki 32 dereceyi 16 ya indirmek için sürekli ve en yüksek fan hızıyla muhtemelen 30 dk boyunca çalışacaktır.
Bu ikisinin aynı olmadığı kesin.
 
Üst