Civic FC5 Civic FC5 Hararet Sorunu

Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
29
Çözümler
1
Tepki puanı
8
Konum
ankara
Merhaba arkadaşlar arabam 2016 model manuel fc5 civic.
Aracimi ikinci el olarak aldim evveliyatini bilmiyorum kalorifer isitmiyordu kalorifer peteğini temizlettim benden onceki sahibi hic antifiriz kullanmamış kirmizi antifiriz ekledim kullanmaya devam ettim gectigimiz hafta acil bi is icin gece kirikkaleden boluya gittim yolda giderken kizilcahamam rampalarinda arabanin harareti tavan yapti durdum baktim fan acti kapadi hararet tekrar dustu aracı sıkıstırmadan yola devam ettim ama her rampada tekrar yukseldi duzlukte düştü Bolu'da aracı yarım saat dinlendikten sonra geri dönüşe geçtim aynı şekilde yokuşlarda tekrar yükseldi duzlukte düştü.Termostat ve fan musurunden suphelendim ve bunlari parçaları alıp ustama degistirttim.suan obd cihazindan devamli takip ediyorum arabanin su sicakligi 99 derecede fan aciyor 10 sn çalışıp duruyor.arac normal kullanimda 95 derece ile 105 derece arasinda sizce sorun varmı.su eksiltme yok termostatla fan musuru degistiginde radyatör temizleyici alip radyatörü de temizledim ve antifirizli suyunuda yeniledim.yardim ve gorusleriniz icin simdiden teşekkür ederim.

CPH1893 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Çözüm
Arkadaşlar burada guvenebilecegim usta olmadığı için Ankaraya da gidemedigim için sorunu kendim çözmek için uğraştım ve Allah'ıma şükürler olsun çözdüm.En son sizlere radyatör sipariş ettiğimi söylemiştim.
bugün arabamın radyatörünü söktüm ön panel kaput kilidi hortum kelepçeleri sensörleri falan söktüm ve yeni radyatörümü montajlayip taktım radyatörü söktüğümde yere vurup içine hortumla tazyikli su tuttum çıkan paslı su beni şaşırttı siz siz olun sanayide bilmediğiniz marka antifiriz arabanıza koydurmayın ben bunun ceremesini çektim sanırım fotograftada paylascam kesinlikle bu markayı kullanmayın radyatörü tıkaması muhtemel.Neyse montajdan sonra arabayı test ettim rampada olabildigince zorladim 150 / 200 bandinda yuksek devirde...
Katılım
23 Ocak 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
195
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Kardeşim bak kimse bahsetmemiş ama sen yanlış antifriz kullanmışsın. Ondan harareti var arabanın. Orijinali onun mavi renk ve dolumunu total yapar. Serviste gecen sene 220 liraydı 4 litresi boşuna ustalara para yediriyorsun termosyat değiştiriyorsun. Kırmızı antifirizden tıkanmış saf su ile 2 değişim yap sonra antifrizi ekle bunları yaparken kaloriferin açık olsun sistem hava yapmasın. Radyotörün sol tarafında asagıda beyaz tıpa var motor sogukken ac onu komple bosalt YANLIŞ ANTİFRİZ O.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Antifriz yanlış olabilir ama her mavi antifriz de doğru olacak diye bir kaide yok.
Renkler aldatır. Mavi diye koyacağınız antifriz de yanlış olabilir. Aracın kitapçığından antifriz kodunu (spesifikasyon) bulun ve internette o kodu karşılayan herhangi renkte bir antifriz kullanın.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Soğutma sisteminin görevi :

Soğutma sistemi, motor parçalarının fabrika ölçümlerinde iyi bir mühendislik gerektirerek çıkarılan ideal çalışma sıcaklığında tutmaktır.

Sıvı soğutma sisteminin parçaları :

- Motor üzerinde ki su kanalları
- Su hortumları
- Radyatör
- Soğutma fanı
- Devirdaim pompası
- Termostat
-Hararet ( fan ) müşürü
- Genleşme veya yedek su deposu
- Kalorifer peteği

Soğutma sistemi nasıl çalışır?

Öncelikle sabahtan bir örnek vereyim, sabah araca bindiniz ve marşa bastınız farkedersiniz ki motor devri olması gereken 900 devrin üzerindedir, yaklaşık 1100-1200 devirde çalışır.
Karbüratörlü aracı olan veya karbüratörlü araç tecrübesi olanlar iyi bilecektir ki soğuk havalarda ilk çalıştırmada jikle çekilir bunun sebebi soğuk olan motoru zengin karışım yani fazla yakıt göndererek bir an önce ideal çalışma sıcaklığına getirmek ve motoru yıpratmamaktır.
Yeni araçlarda veya duymuşsunuzdur otomatik jikleli araçlarda bu durum kendi kendine gerçekleşiyor peki nasıl oluyor?
Su sıcaklık sensörü dediğimiz parça suyun sıcaklığını ölçüyor ve motor beynine sinyal gönderiyor motor beyni soğutma suyunun düşük sıcaklıkta olduğunu anlayınca enjektörlerin açık kalma sürelerini arttıyor ve motor zengin karışımla çalışıyor.
Motor ideal çalışma sıcaklığına gelene kadar sistemdeki su asla soğutulmaz bunu sağlayan parça da termostatdır.
Genellikle silindir kapağına bağlı olan bir kütüğü bulunur ve motor suyu 90 derece civarına gelene kadar silindir kapağında suyu esir tutar. 90 derece civarına gelen su termostadın içerisinde ki macun kıvamında ki maddeyi yumuşatarak termostat subabının açılmasını ve 90 dereceye gelen suyun silindir kapağını terkederek radyatörde hortumlar vasıtası ile dolaşımını sağlar, radyatör aracın önüne konumlandırılmıştır.

Yeni nesil araçlarda soğutma suyu bir devirdaim yani su pompası ile sistemde dolaşmaktadır bu pompaya çoğunlukla " V " kayışı veya triger kayışı hareket vermektedir,

Motorumuz şakır şakır çalışıyor, termostadımız açtı, radyatörümüzden suyumuz lıkır lıkır geçiyor ve tekrar silindir kapağına biraz soğutulmuş olarak dönüyor.. silindir kapak contamız, sekmanlarımız, piston kafalarımız, subaplarımız, yağımız, yataklarımız bu durumdan çok memnun ağızları kulaklarında işlerini yerine getiriyorlar, fakat araç durdu ve artık radyatördeki suyu soğutmak için bir rüzgar alınamıyor ve soğutulmak için radyatöre gönderilen su sıcaklığı artarak geri silindir kapağına geliyor ve silindir kapak contamız, motor parçalarımız ısınıyor.. şimdi ne olacak?
İşte tam burada devreye fan giriyor, radyatörün önüne veya genellikle arkasına konumlandırılan fan, hararet müşüründen aldığı sinyal ile devreye giriyor ve radyatöre dönüyor, soğutma suyunu ideal çalışma sıcaklığına getiriyor.

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
566
Tepki puanı
277
Konum
izmir
Aracınız
Araçta lpg var mı? Motorlar farklı ama es7lerde hararet büyük çoğunlukla conta yanmasından dolayı oluyor. O da yanlış lpg ayarı nedeniyle tabiki. Onun dışında ibre milim oynamaz bizim makinalarda.

Devirdaimi söktürmeyin bence radyatörle birlikte giriş çıkışını kontrol ettirin diycem ama normalde fan açtığında uzun süre tutmuyor zaten söylediğinize göre. Demek ki o da soğutma görevini düzgün yapıyor .

Bu arada es7ler için bu radyatör fan motorunu yağlayabiliyor muyuz bilen var mı? Bizimki sesli çalışıyor da :)
 
Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
29
Çözümler
1
Tepki puanı
8
Konum
ankara
Arkadaşlar devirdaim pompasını da degistirttim hala soru devam ediyor hararet yükseliyor arabayı biraz sıkıştırınca artıyor.Ankaraya giriş çıkış yasak oldugu icin gidemiyorum burdaki ustalar Allah'a emanet arabayida mecbur faal kullanıyorum.oyuzden yaptirmam lazim yoksa arabayı yakacaz kuzenim Ankarada servisle muhtemelen honda efeyle görüşmüş ellerinde suan radyatör yokmuş bende cifciler hondadan radyatör siparisi verdim.son gelişmeleri buraya yazacağım birde arkadaslar ben kirmizi antifiriz diye duymustum sanki onceki aracım 2009 fd6 idi onda kırmızı kullanıyorduk bir sıkıntısını görmemiştim.madem bu araca uygun değil marka ve özelliklerini yazın hemen siparis edeyim.Bu arada ustam devirdaim pompasının durumu iyi dedi ben yinede degistirttim madem söküldü yenilensin.

CPH1893 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
566
Tepki puanı
277
Konum
izmir
Aracınız
Rad
Arkadaşlar devirdaim pompasını da degistirttim hala soru devam ediyor hararet yükseliyor arabayı biraz sıkıştırınca artıyor.Ankaraya giriş çıkış yasak oldugu icin gidemiyorum burdaki ustalar Allah'a emanet arabayida mecbur faal kullanıyorum.oyuzden yaptirmam lazim yoksa arabayı yakacaz kuzenim Ankarada servisle muhtemelen honda efeyle görüşmüş ellerinde suan radyatör yokmuş bende cifciler hondadan radyatör siparisi verdim.son gelişmeleri buraya yazacağım birde arkadaslar ben kirmizi antifiriz diye duymustum sanki onceki aracım 2009 fd6 idi onda kırmızı kullanıyorduk bir sıkıntısını görmemiştim.madem bu araca uygun değil marka ve özelliklerini yazın hemen siparis edeyim.Bu arada ustam devirdaim pompasının durumu iyi dedi ben yinede degistirttim madem söküldü yenilensin.

CPH1893 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Radyatör değişmiş mi arabanın? Yani yan sanayi mi radyatör? Diyelimki tıkanıklık var önce bi radyatör flush yaptır bari ucuzdur 40 50 tl bişey, liqui moly öneririm tıkanıklık varsa en azından komple radyatör değiştirmemiş olursun. Param cebinde kalır. Ben geçenlerde 10 yıllık radyatör sıvısını kendim değiştirdim ne pas vardı ne de tortu.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Arkadaşlar devirdaim pompasını da degistirttim hala soru devam ediyor hararet yükseliyor arabayı biraz sıkıştırınca artıyor.Ankaraya giriş çıkış yasak oldugu icin gidemiyorum burdaki ustalar Allah'a emanet arabayida mecbur faal kullanıyorum.oyuzden yaptirmam lazim yoksa arabayı yakacaz kuzenim Ankarada servisle muhtemelen honda efeyle görüşmüş ellerinde suan radyatör yokmuş bende cifciler hondadan radyatör siparisi verdim.son gelişmeleri buraya yazacağım birde arkadaslar ben kirmizi antifiriz diye duymustum sanki onceki aracım 2009 fd6 idi onda kırmızı kullanıyorduk bir sıkıntısını görmemiştim.madem bu araca uygun değil marka ve özelliklerini yazın hemen siparis edeyim.Bu arada ustam devirdaim pompasının durumu iyi dedi ben yinede degistirttim madem söküldü yenilensin.

CPH1893 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Servisin kullandıgını kullan antıfırız .. suan kaç derece yı goruyor su sıcaklığı ? Su antıfırız liyse kaynama noktası artar ama yınede cok dıkkat etmek gerekir . Siz radyatör filan almayın direk Honda servısıne gidin arabayı sıkıştırma dan gıdin . Bazı araclarda su sıcaklıgi 100 derecelerde oluyor yazın sureklı fan acıp motor u yormasın dıye ama hondalarda kaç bilmiyorum 105 derece sınır bir derece . Aracı sıkıstırınca hararet artıyorsa kesınlıkle bir sıkıntı var

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
29
Çözümler
1
Tepki puanı
8
Konum
ankara
Kardeş bende biliyorum servise gitmeyi ankaraya giris yasak nasil gidiyim
Servisin kullandıgını kullan antıfırız .. suan kaç derece yı goruyor su sıcaklığı ? Su antıfırız liyse kaynama noktası artar ama yınede cok dıkkat etmek gerekir . Siz radyatör filan almayın direk Honda servısıne gidin arabayı sıkıştırma dan gıdin . Bazı araclarda su sıcaklıgi 100 derecelerde oluyor yazın sureklı fan acıp motor u yormasın dıye ama hondalarda kaç bilmiyorum 105 derece sınır bir derece . Aracı sıkıstırınca hararet artıyorsa kesınlıkle bir sıkıntı var

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

CPH1893 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
29
Çözümler
1
Tepki puanı
8
Konum
ankara
Radyatörün siparisini verdim artık son durumu paylascam
Rad

Radyatör değişmiş mi arabanın? Yani yan sanayi mi radyatör? Diyelimki tıkanıklık var önce bi radyatör flush yaptır bari ucuzdur 40 50 tl bişey, liqui moly öneririm tıkanıklık varsa en azından komple radyatör değiştirmemiş olursun. Param cebinde kalır. Ben geçenlerde 10 yıllık radyatör sıvısını kendim değiştirdim ne pas vardı ne de tortu.

CPH1893 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
29
Çözümler
1
Tepki puanı
8
Konum
ankara
Servisin kullandıgını kullan antıfırız .. suan kaç derece yı goruyor su sıcaklığı ? Su antıfırız liyse kaynama noktası artar ama yınede cok dıkkat etmek gerekir . Siz radyatör filan almayın direk Honda servısıne gidin arabayı sıkıştırma dan gıdin . Bazı araclarda su sıcaklıgi 100 derecelerde oluyor yazın sureklı fan acıp motor u yormasın dıye ama hondalarda kaç bilmiyorum 105 derece sınır bir derece . Aracı sıkıstırınca hararet artıyorsa kesınlıkle bir sıkıntı var

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Servis hangi marka kullaniyor peki.marka oneri.

CPH1893 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
566
Tepki puanı
277
Konum
izmir
Aracınız
Servis hangi marka kullaniyor peki.marka oneri.

CPH1893 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Orjinali type 2 cooler diye geçiyo hondada, aminsiz nitratsız boratsız ve silikatsız olması lazım. Dışarıda sadece liqui moly nin bi antifrizi bu şartı sağlıyo sitesinde bulabilirsiniz açıklamada yazar. Ben ondan koydum 2seneyi geçti rengi kırmızı bu arada. Piyasadaki diğer ürünlerin hemen hemen hepsinde o olmaması gerekenlerden en az biri mevcut.
 
Geri
Üst