CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,492
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
@tombilibu Hocam aracı zamanla kullanıp şanzımanı ve neler yapabileceğini öğrenmek çok önemli, bunu öğrenebilmenin en iyi yolu da dediğiniz gibi sollamada kullandığımız aracın performansını ve neler yapabildiğini bilmekten geçiyor. Aslında gaz vermekten korkmadığımız sürece sanzıman görevini layıkıyla yapıyor (y)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Zaten problemsiz otomatik vitesli otomobil yoktur, otomatik vitesli araçların çoğunun ömür boyu masraf giderleri de hemen hemen aynıdır, şöyle anlatayım: kuru tip çift kavrama DSG DCT EDC gibi otomatik şanzımanlar çok az yakıt harcatır, yağ değişim periyodu çok uzundur yakıttan tasarruf edersiniz performans şahanedir ancak zamanı gelince kavrama değişimine iyi para verirsiniz, tam otomatik planet dişlili tork konvertörlü şanzımanlarda kavrama değiştirmek yoktur yağını da 50-60000km lerde belki değiştirirsiniz ama en çok parayı yakıta verirsiniz sarfiyat çok yüksektir yağ değişimine kavrama değişimine vermeyeceğiniz para taksit taksit benzine mazota gidecektir, CVT şanzımanda ise konfor ve rahatlık üst düzeydedir kavrama değiştirme masrafı yok, şehir içi çok şehirler arası ise az olan ortalama bir yakıt sarfiyatı var, ancak bu konforun karşılığı olarak paranın çoğunu sıklıkla yaptığımız şanzıman yağı değiştirmeye veriyoruz. Tek kavrama otomatik şanzımanda ise yakıt tüketimi düşüktür, şanzıman yağı da uzun periyotta değiştirilir ancak konfor kötüdür ve o şanzımanda yine yakıttan tasarruf ettiğiniz parayı zamanı gelince kavrama değiştirme ve uzun vadeli kullanımda vites seçicinin ve kavrama ayırıcının aktüatör revizyonuna harcarsınız.

Görüldüğü üzere otomatik şanzımanların maddi masrafları genelde aynı, o yüzden kim ne söylerse söylesin markanın birisini diğerine göre masraf açısından kötülemek oldukça zor. Ancak şu var, kullanım şekli olarak bu şanzıman benim sürüşüme uymuyor denilebilir, bu konuda kim ne derse desin haklıdır. Sürekli şehir içi yoğun trafik ve uzun süreli sürüşlerle sık sık dur kalk yapan sürücüler kuru kavrama otomatik tercih ederse sonuçları iyi olmaz, sıklıkla şehirler arası sürüş yapanlar için ise yağlı tip yani tork konvertörlü otomatik şanzımanlar yağı sıkıştırmak için boşa harcanan motor gücü yüzünden uzun yolda ara hızlanmalarda gereksiz yere hantal bir hızlanma ve kötü yakıt verimliliğinden sıkıntı yaşatırlar. Buna benzer örnekler çoğaltılabilir.

Birde hangi tipteki otomatik şanzımanın nerede kullanılması gerektiğine karşı üreticilerin kararları beyin yakan cinsten olabiliyor, arazi aracında mesela Subaru SUV lerde CVT ve 4x4 sistemi olanlar var, arazide geziyorlar HRV gibi, Grand Cheerokee ler ise planet dişlili ve tork konvertörlü, Hyundai ve Kia ise kuru çift kavramalı şanzıman kullandı.

Şanzımanın çalışma ilkesinden gelen sürtünme katsayısı motor gücünden yiyeceği için emisyon kurallarına kadar gidiyor mevzu, 70hp lik 1200kg luk bir otomobil manuel şanzımanla esnek bir sürüş sağlayabilirken bu araca tam otomatik tork konvertörlü şanzıman koyarsanız 70hp nin 10-15hp si zaten yağı sıkıştırmaya şanzımanın sürtünmesine gidiyor araba yürümüyor sonra ve daha güçlü motor gerekiyor daha güçlü motor da daha çok emisyon demek euro 5 euro 6 euro 7 diye giden emisyon normları her yıl daha da temiz eksoz gazını zorunlu kılıyor üretici de son çare olarak gidip o araca kuru kavrama otomatik koyuyor sürtünme kaybı daha az diye.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Armour

0
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
190
Tepki puanı
242
Konum
Türkiye
Aracınız
Honda CRV
Saffet ustamız da konuya girmiş, HondaTr resmî Instagram hesabında -sanki bizleri duymuş gibi- CVT ile ilgili soru sorun demiş. Kendisini şahsen de tanırım, ilgili ve bilgilidir, sorun sorunuzu....


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.3D4BE76A-C0DF-497B-B8BC-8669A246C8E8.jpeg
 
Katılım
5 Nis 2015
Mesajlar
84
Tepki puanı
87
Benim anlamadığım? bu cvt kasnaklarında hiç diş yok ve yağ içinde çalıştığı söyleniyor. O kadar yüksek torkta nasıl kaymaz ve tutunur. Ve 200km ile giderken çılgınlar gibi o küçük parçacıkların tutunduğu çelik kayışlar esniyor. Çok çılgınca ve müthiş geliyor. Birazda ürkütüyor?. Bu konuda uzman biri aydınlatırsa çok memnun olurum. Hayırlı akşamlar.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Saffet ustamız da konuya girmiş, HondaTr resmî Instagram hesabında -sanki bizleri duymuş gibi- CVT ile ilgili soru sorun demiş. Kendisini şahsen de tanırım, ilgili ve bilgilidir, sorun sorunuzu....


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.Ekli dosyayı görüntüle 263220
Neden koparıyor bunu sormak lazım . Oda kesınlıkle yag dıyecek kullanıcıya kıtlıyecek arızayı

bende soruyorum o zaman arkadaş bizim ülkemizde neden bu yag değişimi düşük

diğer ülkelerde daha uzun

Bizim ülkemizde düşük olmasına rağmen bir periyod da değiştirmedi diyelım kullanıcı diğer ülkelerde kı değiştirme periyoduna eş değer oluyor ama buna rağmen neden koparıyor bu kayısı söylesin bakalım ?????

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Armour

0
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
190
Tepki puanı
242
Konum
Türkiye
Aracınız
Honda CRV
Zincir dağıtma olayını ben de sordum Saffet ustaya, henüz cevap gelmedi ama “Honda Garaj” diye bir YouTube hesabı açmış HondaTr, orada detaylı olarak tüm konuları bölüm bölüm anlatacakmış Saffet usta. Yarın ilk yayını VTEC... Devam eden günlerde de bu CVT şanzıman konusunu detaylı olarak anlatır diye düşünüyorum.


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Ocak 2018
Mesajlar
676
Çözümler
2
Tepki puanı
611
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2015
Benim anlamadığım bu cvt kasnaklarında hiç diş yok ve yağ içinde çalıştığı söyleniyor. O kadar yüksek torkta nasıl kaymaz ve tutunur. Ve 200km ile giderken çılgınlar gibi o küçük parçacıkların tutunduğu çelik kayışlar esniyor. Çok çılgınca ve müthiş geliyor. Birazda ürkütüyor. Bu konuda uzman biri aydınlatırsa çok memnun olurum. Hayırlı akşamlar.

Yüksek hızlarda motorun verebileceği maksimum tork değerinin altında olunacağından yüksek devirde kaydırma yapmıyor. (Belki düşük oranda kayma gerçekleşiyordur.)
Cvt zaten belli bir tork değerine kadar kullanılıyor. Üreticiler yüksek torka sahip araçlarda çift kavramalı şanzıman kullanıyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
5 Nis 2015
Mesajlar
84
Tepki puanı
87
Yüksek hızlarda motorun verebileceği maksimum tork değerinin altında olunacağından yüksek devirde kaydırma yapmıyor. (Belki düşük oranda kayma gerçekleşiyordur.)
Cvt zaten belli bir tork değerine kadar kullanılıyor. Üreticiler yüksek torka sahip araçlarda çift kavramalı şanzıman kullanıyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Paylaşım için çok teşekkürler hocam. Bu videoyu ilk görüyorum ama buna benzer çok gördüm. Burda kuru çeviriyor ve boşa çeviriyor. Hem yağ hemde bayır yukarı araç bindiğinde o pürüzsüz yüzeye nasıl tutunuyor sıkıştırıyor muhtemelen ama müthiş bir sürtünme olur gibi hissettiriyor bana. Hem sürtünme çok olur ise çok ısınır ve çizilir az olur ise nasıl torku verir. Fizik öğretmeni olduğum halde kafam basmadı?
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Paylaşım için çok teşekkürler hocam. Bu videoyu ilk görüyorum ama buna benzer çok gördüm. Burda kuru çeviriyor ve boşa çeviriyor. Hem yağ hemde bayır yukarı araç bindiğinde o pürüzsüz yüzeye nasıl tutunuyor sıkıştırıyor muhtemelen ama müthiş bir sürtünme olur gibi hissettiriyor bana. Hem sürtünme çok olur ise çok ısınır ve çizilir az olur ise nasıl torku verir. Fizik öğretmeni olduğum halde kafam basmadı


BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Benim anlamadığım? bu cvt kasnaklarında hiç diş yok ve yağ içinde çalıştığı söyleniyor. O kadar yüksek torkta nasıl kaymaz ve tutunur. Ve 200km ile giderken çılgınlar gibi o küçük parçacıkların tutunduğu çelik kayışlar esniyor. Çok çılgınca ve müthiş geliyor. Birazda ürkütüyor?. Bu konuda uzman biri aydınlatırsa çok memnun olurum. Hayırlı akşamlar.
kasnak gerisinde diferansiyelde büyük bir redüksiyon oranı var yani son dişli var, motordan gelip tekerleğe giden torkun hepsi kasnaklara binmiyor, bunu yüksek devirle dengeliyor, kasnaklar hızlı dönüp düşük torkla çalışıyor ama tekerlekler daha yavaş fakat diferansiyel son dişlisi sebebiyle torklu bir güç elde ediyor, kasnak 9-10 dönüyorsa tekerlek 1 dönüyor haliyle kasnaklar öyle çok zorlanmadığı için kaçırmıyor, motordan gelen krank milinin konvertöre giriş şaftının döndürme şoklarını da tork konvertör emiyor manuel viteslide kaldırırken stop ettirmeye yakın araba titrer hoplar ya o olay otomatik şanzımanlı motorda olsa bile tork konvertör bunu şanzımana yansıtmaz yumuşatır, haliyle yumuşak bir güç girişi olup redüksiyon ile rahatlatılmış bir güç çıkışı oluyor. Kaldıraç mevzusu

kayışın malzemesi büyük ihtimalle egzotik materyal denen malzemelerden, yani titanyum, silisyum vb gibi pahalı nadir ve işlemesi zor özel amaçlara haiz bir malzeme olmalı yani silisyum titanyum değilde kayışın malzemesinin özellikleri oraya uygun olacak biçimde kıvrılmaya esnemeye karşı çok dirençli ve kopmaya karşı mukavemeti yüksek halde bir malzeme olmalı. Bu şanzımanın yağı kayganlıktan ziyade hem kaygan hemde biraz da yapış yapış bir kimyasal malzeme, kasnakların tutunduğu zaman kaymamasına da yardımcı oluyor, normal yağlardan farklı olarak içeriğinde otomatik şanzımanın metalik parçalarını besleyen ağır metal içerikleri var çok ince pudra kadar bakır tozu gibi.

Geri vites için bir tane tek grup ufak planet dişli grubu var, planet dişli şanzımanın dıştaki dişlisini kavrama paketi ile kilitlerseniz gezegen dişlileri ortadaki güneş dişliyi terse dönmeye zorlar, dıştaki bilezik dişli serbest kalıp gezegen dişlileri kavrama paketi kilitlenirse grubun hepsi aynı hızda döner ileri vites olur. Tabi bu işlemi yapmak için şanzıman ilgili dişli grubunun şaftını kilitler tam otomatik şanzımanda senkromeç yok şaftların üzerinde kavrama paketi var CVT de sadece geri viteste planet dişli var ileri vitesler kasnak çapı değiştirerek oluyor zaten bilindiği gibi.

CVT.png
 
Geri
Üst