CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Arkadaşlar bir şey soracağım..Arabayı kapalı otoparktan çıkarırken haliyle yokuş çıkıyorum.Bu durumda motor sogukken çıkılan bu yokuşun şanzımana bir zararı olur mu.?
yavaş yavaş patinaj yapmadan sabit hızda sakince çıkarsan hiçbirşey olmaz. Zaten herkes farketmiştir CVT yokuş çıkarken hızlanmayı hiç sevmez
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bu arada arkadaşlar 85.000 adet fc5 satılmış bunun %95 i otomatik yani 80.000 adet otomatik aracın %10 u kadar dvtec yani sonuç olarak 70.000 adet cvt li araç var bu mesaj ile birlikte benim duyduğum kayış koparan 2 fc5 var biride yazılım atıp beygir yükseltmişti oda garantiye girmedi o yüzden. %1 hata payı olsa 700 aracın cvt arızası vermesi normal sayılır ki öyle bir rakamda yok. Kanaatimce hata payına göre normal düzeyde sorunlar yaşanıyor, kaldı ki o çok sorunsuz denen tam otomatik şanzımanların da hata verenleri vuruntu yapanları mevcut ama çok genel bir vites türü olduğu için dillendirilmedi. Ama bir dsg değil tabi bile bile kendini ateşe atanlar dsg alanlardır. Benim bildiğim kadarı ile cvt nin tek sorunu yokuş yukarı aracı çok sert kaldırmaya çalışmak veya yokuşta el frensiz bırakıp gelip tekrar vitese atarken çat çut zarar vermek bunun dışında sıkıntı çıkaracağını sanmam. Bu cvt li fc5 kasalardan bir çok taksici aldı, 2 taksici tanıdığım var biri 2019 model 50 binde hiç bir sıkıntım yok diyor, diğeri 250.000 de sadece supap ayarı yaptırmış her 80.000 de bir onun dışında tık demedi diyor. Yani anladığım kadarı ile cvt ile sorun yaşamak için öncelikle aracın başka şeylerden problem yaşaması ve bu sorunlar yüzünden hareket elemanları ve sonuçta cvt nin zarar görmesine kadar işin gitmesi diye düşünüyorum.
problem yüzdesel bazdaki oran değil ki problem şanzıman kayış kopartınca aracın asla hareket etmemesi ve tekrar hareket eder hale getirmenin 70000 lira ile halledilebilmesi, problem bu, çıkma şanzıman 8-12000 lira civarı fiyata ama randıman verir mi? güvenilir mi?

problem şanzımanın tamirinin 70000 lira olması, problem kayışın kopması değil.
 

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
problem yüzdesel bazdaki oran değil ki problem şanzıman kayış kopartınca aracın asla hareket etmemesi ve tekrar hareket eder hale getirmenin 70000 lira ile halledilebilmesi, problem bu, çıkma şanzıman 8-12000 lira civarı fiyata ama randıman verir mi? güvenilir mi?

problem şanzımanın tamirinin 70000 lira olması, problem kayışın kopması değil.
Aslında cvt yi yapan firma ki bu Honda Amerika kısmında üretiliyor, cvt nin kayış kısmını rahatlıkla sökülüp açılabilecek şekilde yan tarafa koymuş, yani bu şanzıman olurda kayış dağıtırsa bu kapağı açıp değiştirsinler diye ancak servis kısmına gidince kimse şanzımanı indirip kayış değiştirme işine gitmiyor, malum daha fazla kar hangi işteyse onu yapma gayretindeler, ayrıca cvt yide bence her bayi her usta açıp tamir edemediği için bu yola gidiyor genelde. Ben cvt yi çok araştırdım yabancı videolar vs. hepsini izledim nerdeyse. Türkiye 'de 2 usta gördüm video ile cvt açıp tamir eden onun dışında uğraşan eden yok bu durumda işte servisin veya cvt yi bilmeyen ustaların yenisini takalım, çıkma takalım ayağına gitmesine neden oluyor. Sıkıntı ne honda da nede cvt de sıkıntı Türkiye'de ki (işini yapanlara demiyorum) usta lakaplı iki vidayı sıkmaktan aciz para göz sanayici ve servisçilerde. CVT ile ilgili videoları bir izleyin özellikle yurt dışı olanları dediğimi anlayacaksınız kayış tedarik edip çok rahat yapılabilecek bir şanzıman.
 

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
problem yüzdesel bazdaki oran değil ki problem şanzıman kayış kopartınca aracın asla hareket etmemesi ve tekrar hareket eder hale getirmenin 70000 lira ile halledilebilmesi, problem bu, çıkma şanzıman 8-12000 lira civarı fiyata ama randıman verir mi? güvenilir mi?

problem şanzımanın tamirinin 70000 lira olması, problem kayışın kopması değil.
Ayrıca CVT Belt : https://www.ebay.com/itm/VT25-E-CVT...t-For-Nissan-JUKE-LAFESTA-MARCH-/282976835785
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Aslında cvt yi yapan firma ki bu Honda Amerika kısmında üretiliyor, cvt nin kayış kısmını rahatlıkla sökülüp açılabilecek şekilde yan tarafa koymuş, yani bu şanzıman olurda kayış dağıtırsa bu kapağı açıp değiştirsinler diye ancak servis kısmına gidince kimse şanzımanı indirip kayış değiştirme işine gitmiyor, malum daha fazla kar hangi işteyse onu yapma gayretindeler, ayrıca cvt yide bence her bayi her usta açıp tamir edemediği için bu yola gidiyor genelde. Ben cvt yi çok araştırdım yabancı videolar vs. hepsini izledim nerdeyse. Türkiye 'de 2 usta gördüm video ile cvt açıp tamir eden onun dışında uğraşan eden yok bu durumda işte servisin veya cvt yi bilmeyen ustaların yenisini takalım, çıkma takalım ayağına gitmesine neden oluyor. Sıkıntı ne honda da nede cvt de sıkıntı Türkiye'de ki (işini yapanlara demiyorum) usta lakaplı iki vidayı sıkmaktan aciz para göz sanayici ve servisçilerde. CVT ile ilgili videoları bir izleyin özellikle yurt dışı olanları dediğimi anlayacaksınız kayış tedarik edip çok rahat yapılabilecek bir şanzıman.
Evet öle ama Türkiye'de değil birde cvt hangi kayış olursa olsun kopartıyor ama bunu soyle nıtelendırebılim

- evden cıktım marş yaptım dümmdüz arada bayır lı yol kullandım 40 km yaptım.

- evden cıktım direk yokusa vurdum arabayı 10 km yokus çıktım sonra 10 km yokus indim sonra daha dik yokus cıktım 40 km yı öle kullandım.

- evden çıktım motor ısınmadan bayıra vurdum

- evden cıktım direk yokus aşagı zorlanmadan indi


Vs vs

Yani bunun dayanımı ömrü güzergah bakım ve kullanım tarzı ömrü nü belırlıyor . Bence fazla dayanıklı bir şanzıman değil ama Nissan da bunu gorduk diyebiliriz.

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
Evet öle ama Türkiye'de değil birde cvt hangi kayış olursa olsun kopartıyor ama bunu soyle nıtelendırebılim

- evden cıktım marş yaptım dümmdüz arada bayır lı yol kullandım 40 km yaptım.

- evden cıktım direk yokusa vurdum arabayı 10 km yokus çıktım sonra 10 km yokus indim sonra daha dik yokus cıktım 40 km yı öle kullandım.

- evden çıktım motor ısınmadan bayıra vurdum

- evden cıktım direk yokus aşagı zorlanmadan indi


Vs vs

Yani bunun dayanımı ömrü güzergah bakım ve kullanım tarzı ömrü nü belırlıyor . Bence fazla dayanıklı bir şanzıman değil ama Nissan da bunu gorduk diyebiliriz.

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Şimdi amerika formlarında bazı yerleri gezdim, biliyorsunuz amerikada cvt 2014 de başladı fb7 ler son kasa cvt çıktı ve öyle kullanıldı, amerikada fazla yokuşluk bir durum yok, cvt belt diye arattığımızda bir kaç kayış koparma konusuna denk geldim, biri aracını kazalı almış yani araç büyük bir kaza yapmış perte ayrılmış buda gidip pert aracı alıp yaptırmış 5 bin km binmiş ve kayış kopmuş, diğer bir konuda ise aracın yazılımını değiştirmiş yine kayış kopmuş ve garanti konusunda fikir alışverişi yapıyordu, yani aslında firma olması gerekeni yapmış bunlar 3 boyutlu bilgisayar testlerine sokuluyor dayanım güçleri inceleniyor dikkat edilmesi gerekenler söyleniyor ve ona göre garanti veriliyor. Nissan cvt leri ilk kullandığındaki problemi görüp gerekli düzeltmeleri yaptı ancak ilk kullanımda bu sorunları yaşayacak illaki.

Ancak şu bir gerçek ki hybrid ve elektrikli araçlara doğru giderken cvt bu konuda kullanılacak tek şanzıman olarak görülüyor, benzinden elektriğe geçişi tam ve sorunsuz sağlama vb. gibi. Buda bir çok firmayı cvt ye yönlendiriyor. Yakın zamanda cvt bir çok arabada görülecek ve daha fazla servis hizmeti ve parça olacak belki daha kaliteli kayışlar çıkacak ve koparsa daha kalitelileri takılacak ve yola devam edilecek. Gelişmeye çok açık bir şanzıman. Renault, opel gibi firmalarda cvt ye geçmeye başlamış durumda. Bir ara audi cvt idi ama o zincirli tasarım yapmıştı 2.0 motor yüksek tork vardı. Yani istenirse daha sağlam cvt ler veya sadece kayış ile iş çözülebilir diye düşünüyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
biliyorum yurtdışından şu anki Honda Civic modeli için olan CVT kayışını da alıp getirtebiliriz ancak kayış koptuğu zaman fırlayan dağılan parçalar arasında zaten çok az bir mesafe olan kasnakların arasına sıkışıp kasnakların arkasında duran hidrolik pistonları eğip büker, kasnakları tamir edilemeyecek kadar çizerek derin yarıklar açabilir, bu kayış kasnaklara 600psi lık bir basınç ile baskı uyguluyor, eğer koparsa zaten fırlayan parçalar mermi gibi sağa sola çarpıp şanzımanda içeride sağlam birşey bırakmıyor.

Kayışı değiştirebilmek için ses geldiğini farkettiğiniz anda arabayı durdurup bir daha asla hareket ettirmemelisiniz sesin kesin şanzımandan geldiğini de aracı hareket ettirmeden tespit etmeniz lazım sonra o şanzımanı indirtip te kayışı değiştirmeye razı olacak bir tamirci bulmanız lazım ki yetkili servis bu işlemi asla yapmayacaktır. Kayış kopup ta kasnaklara yada şanzımana bir ihtimal zarar vermeyebilir de.

Bulacağınız otomatik şanzıman tamircisi de sesi birde ben duyayım dur bakayım edeyim diye şanzımandan ses gelen aracı tekrar tekrar test etmeye yürütmeye kalkarsa o anda o ses gelen kayış bir koparsa tam facia, elde kayışla bozuk bir şanzımanla ortada kalırız. Şanzımanın diğer parçaları böyle bir olayda zarar görmezse o zaman yine kayış değiştirmekle çözülebilir de.

analitik düşünmek lazım, ben artık işin teknik kısımı ile yani zincirdir tamiridir çıkma şanzıman bulmak vs. vs. böyle çözüm bulamayacağımız kanısındayım, kasko sigorta vs. gibi bir hukuki dayanak keşfedip şanzımanı ve motoru komple sigortalattırmayı maddi güvence altına almayı düşünmeye başladım. 50-60000 liralık bir meblağı da hiçbir kasko yada sigorta poliçesi arıza klozu olarak veremez. Yıllık olarak bizden alacağı 500-600 liralık poliçeye olası bir şanzıman arızasında en fazla 3000-5000 verecektir eğer sigortalatmış isek.

Bu konuda yazı yazan birçok kişinin cvt kayışı zaten kopmayacaktır, hatta buradaki hiç kimsenin şanzımanına belki birşey olmayacak, bu bir gerçek oranlamaya bakarsak öyle görünüyor evham yapacak çok ciddi birşey yok ancak olası bir dikkatsizlik sonucunda veya yağ değiştirme esnasında yapılan ufak bir hata ile bu kadar kolay arıza yapan bir şanzımanı olan otomobile biniyorsak bazı şeyleri güvence altına almakta fayda var.

Birde ben bu şanzımanı çok sevmeye başladım, sanki bu saatten sonra tam otomatik planet dişlili ile tek kavrama robotize ile yada çift kavrama bir sistem ile mutlu olamam gibi geliyor. 10000 tane vites oranına sahip otomobili kullanmak güzel oluyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Aslında cvt yi yapan firma ki bu Honda Amerika kısmında üretiliyor, cvt nin kayış kısmını rahatlıkla sökülüp açılabilecek şekilde yan tarafa koymuş, yani bu şanzıman olurda kayış dağıtırsa bu kapağı açıp değiştirsinler diye ancak servis kısmına gidince kimse şanzımanı indirip kayış değiştirme işine gitmiyor, malum daha fazla kar hangi işteyse onu yapma gayretindeler, ayrıca cvt yide bence her bayi her usta açıp tamir edemediği için bu yola gidiyor genelde. Ben cvt yi çok araştırdım yabancı videolar vs. hepsini izledim nerdeyse. Türkiye 'de 2 usta gördüm video ile cvt açıp tamir eden onun dışında uğraşan eden yok bu durumda işte servisin veya cvt yi bilmeyen ustaların yenisini takalım, çıkma takalım ayağına gitmesine neden oluyor. Sıkıntı ne honda da nede cvt de sıkıntı Türkiye'de ki (işini yapanlara demiyorum) usta lakaplı iki vidayı sıkmaktan aciz para göz sanayici ve servisçilerde. CVT ile ilgili videoları bir izleyin özellikle yurt dışı olanları dediğimi anlayacaksınız kayış tedarik edip çok rahat yapılabilecek bir şanzıman.
günün birinde o Amerika daki tamirciler gibi otomatik şanzımancıların da Türkiye de iş yapmaya başlamasını temenni ediyorum, eskiden turbo deyince kaçıyordu tamirciler şimdi tıkır tıkır tamir takımıydı revizyondu turboyu değiştirmeden çok güzel işler yapıyorlar, bunun için aslında birde pazar olması lazım, Subaru, Honda ve Toyota gibi markaların şanzımanı sık arıza yapmadığı için ve CVT yi de genellikle bu markalar kullandığı için sıkıntı yaşayanlar tek tük ve mağdur oluyorlar.
 
Katılım
14 Mar 2020
Mesajlar
183
Tepki puanı
129
Konum
Sultangazi
Aracınız
Civic FC5 2018
Arkadaşlar uzun zamandır konuyu takip ediyorum. Ben de Anadolu yakasında web sitesinde ilk sıralarda yer alan bir şanzuman firmasına başka bir araç için gittiğim zaman tamiri olmadığı için CVT ten uzak dur ve hatta bana 182 hp aracın var hemen sat demişti.
Ama şöyle bir durumda var 3 kardeş olarak bir abim ZF şanzumanlı BMW ye biniyor. Bir abim DSG şanzumanlı cc kullanıyor. Ben de CVT şanzuman Honda. Bunu neden söyledim? ZF şanzumanı gecen revizyon yaptırdık çünkü araçta belli bir devir aralığında titreme ve vites geçişlerinde sarsıntı mevcuttu. DSG şanzuman da zaman zaman ilk vites geçişinde Takk diye şiddetli ses yapıyor ve servis bile hala sorunu bulamadı. Yani yakında patlar mı diye bekliyoruz:) Bu arada iki araçta bakımlı ve kullanıcıları aracı yormuyor.
Yani oranladığımız zaman yine de CVT şanzuman kullancıları şikayetleri çok az gibi. Burada bu kadar konuşma geçti ama hep varsayım üzerine konuşuldu. Şikayet yaşayan bir iki kişi olmuş sanırım. Bugün en sağlam şanzumanlar Mercedeste deniliyor ama şunu da unutmamak gerekir ki Mercedes kullanıcıları araçlarını hep narin ve bakımlı kullanırlar. Ben turbo civic kullanmama rağmen ani hızlanmalardan, rampada sıkıştırmalardan uzak duruyorum. Evet haklısınız CVT değişim masrafı çok fazla yüksek ama video yu izlediğim zaman, iç içe geçmiş 11 di sanırım çelik kayışın kopması çok kolay bir ihtimal değil. Yani demem o ki yağını zamanında değiştirdiğimiz zaman ve aşırı zorlamadığımız sürece bozulacak bir şanzuman kullanmıyoruz.
 
Geri
Üst