CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Cvt videolarını izlerseniz kayışın ve kasnakların bulunduğu bölüm şanzımandan ayrı bir kutu olarak yapılmıştır. Kayış dağıldığı anda parçalar mıknatıs kısımlarında toplanıp kalıyorlar böylece şanzımanın daha fazla bir yerine zarar vermiyorlar, kasnaklar zaten kapalı kutu ancak çizilme olabilir tabi bu şans işi o anki parçalanmanın nasıl olduğunu bağlı. Komple kasnak ve kayış setide satılıyor toplamda 300 Usd civarında, bence cvt işi yaygınlaştığında bu şanzımanlar aynı otomatikler gibi çok basit şekilde ve uygun fiyatlara tamir edilebilecek ve dediğim gibi yakın zamanda cvt kayışı için farklı revizyonlar çıkacak, aynı kasnak veya kasnaklarda değiştirilerek daha dayanıklı ve hatta daha farklı devir aralıklı şanzımanlara dönüşebilecekler. Dediğim gibi gelişmeye çok açık şanzımanlar. Birde işin şu noktası var ben civicte ilk cvt yi duyduğumda araştırmaya başladığımda honda jazz araçları çok takip etmezdim bunların 2002 den beridir otomatiklerinin cvt ile çıktığını anlayınca onlarla ilgili arızalar aradım ama cvt ile ilgili çok arıza bulamadım tek yakınılan kısım çok sesi çalışması bayır çıkarken aşırı devir kasması onun dışında şehir içi olsun dışı olsun 1.5 deviri geçmeden gidip geliyor insan çok hoş oluyor, bir keresinde bir arkadaş bindi gidiyoruz bana bu araba elektriklimi diye sordu yok dedim hiç ses yok vites atmıyor da diye söylemişti :)
bende Civic i almadan önce araştırdım, hem çok sorunsuz hemde arıza durumunda tamiri çok kolay şeklinde bilgilere ulaştım, ondan sonra bu beni güvende hissettirmişti, şu an o kadar güvende hissetmiyorum kendimi:). Ben Civic i tercih ettiğim dönem manuel vitesli HB yoktu zaten eğer olsa idi tercih edebilirdim Honda nın manuel vitesleri şıkır şıkır geçiyor kullanması basit bir Renault yada bir Fiat gibi zorlu değil, Civic te 182hp lik motor 2018 ortalarına kadar sadece CVT şanzıman ile satılıyordu, manuel sonradan sürüldü piyasaya ve şanzıman kayışı koparan otomatik vites Civic lerin çoğu her ne hikmetse 2018 1.6 eco elegance otomatik vites modeli. Benim yakaladığım beş altı tanesi bu modellerden, gerisi ise bir tane RS bir tane de HB Civic olarak gördüm kayış kıran, onlarda da modifiye ve alttan kaza durumları olmuş, yani durduk yere kopan yok. Gördüklerimden HB Civic de eksoz var diye garantiye girmemiş büyük ihtimal yazılım downpipe vs. de olabilir, RS nin ise şanzıman yağ karteri kapağı rögar kapağına vurup delinmiş bu şartlarda motor bile patlar herşey olabilir aks bile kırılabilir.
 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
836
Yaş
35
Konum
izmir
Aracınız
Aynen ve az yaktırıyor uzun yolda ve vites geçişi yok bunlar artılari eksileri. Yağı cok pahalı bozulunca tamiri yaygın değil ve her an kayıs kopabılırr durumu.. vs vs ama gelecegın teknoloji si kesınlıkle

Audi dekı cvt zincirli mesela Boyle kopmayan çeşitleri cıkabılır ..


arkadaşlar biz biraz Civic i abartıyoruz

yurd dışında bu aracın sıfırı 18 ile 15 bin dolar bu arac ... adam buna gidipde 15 binlik cvt takamaz mecbur bir yerlerden kısması gerekiyor... Bizim ülkemizde pahalı bu arac ama Aralık ayında dibin dip
fiyatında görmüş durumda

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Haklısınız hocam birde civic, al satçıların gözde arabası şu an ki durumun bayilerin ve al satçıların kara borsa yapmasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Stok yaptıkları araçlar argo tabirle ellerinde patladı. Yılbaşından sonra fiyatların yükseleceğini düşünüyorum.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
bende Civic i almadan önce araştırdım, hem çok sorunsuz hemde arıza durumunda tamiri çok kolay şeklinde bilgilere ulaştım, ondan sonra bu beni güvende hissettirmişti, şu an o kadar güvende hissetmiyorum kendimi:). Ben Civic i tercih ettiğim dönem manuel vitesli HB yoktu zaten eğer olsa idi tercih edebilirdim Honda nın manuel vitesleri şıkır şıkır geçiyor kullanması basit bir Renault yada bir Fiat gibi zorlu değil, Civic te 182hp lik motor 2018 ortalarına kadar sadece CVT şanzıman ile satılıyordu, manuel sonradan sürüldü piyasaya ve şanzıman kayışı koparan otomatik vites Civic lerin çoğu her ne hikmetse 2018 1.6 eco elegance otomatik vites modeli. Benim yakaladığım beş altı tanesi bu modellerden, gerisi ise bir tane RS bir tane de HB Civic olarak gördüm kayış kıran, onlarda da modifiye ve alttan kaza durumları olmuş, yani durduk yere kopan yok. Gördüklerimden HB Civic de eksoz var diye garantiye girmemiş büyük ihtimal yazılım downpipe vs. de olabilir, RS nin ise şanzıman yağ karteri kapağı rögar kapağına vurup delinmiş bu şartlarda motor bile patlar herşey olabilir aks bile kırılabilir.
Hocam birde kol dayama yüksekte oldugu için o manuel dekı değişim fazla sizi etkılemıyor ama diğer araclardaki manuele bir sey dıyemem Honda fc5 in manuel i diğer araclsrın manuel kullanımından farklı bunun da ana nedeni kol dayama nın yuksekte ve vıtese kadar gelmesi yani soyle diyeyim konforda sıkıntı yaşamazsınız cok ağir şehir içi trafık hariç ..

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Aynen ve az yaktırıyor uzun yolda ve vites geçişi yok bunlar artılari eksileri. Yağı cok pahalı bozulunca tamiri yaygın değil ve her an kayıs kopabılırr durumu.. vs vs ama gelecegın teknoloji si kesınlıkle

Audi dekı cvt zincirli mesela Boyle kopmayan çeşitleri cıkabılır ..


arkadaşlar biz biraz Civic i abartıyoruz

yurd dışında bu aracın sıfırı 18 ile 15 bin dolar bu arac ... adam buna gidipde 15 binlik cvt takamaz mecbur bir yerlerden kısması gerekiyor... Bizim ülkemizde pahalı bu arac ama Aralık ayında dibin dip
fiyatında görmüş durumda

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
eski 1996-97 model Nissan Micra 60000km de bir Hyundai nin tek tük bazı modelleri ise 100000km de bir CVT şanzıman yağı değiştirilmeli diyor, ancak o motorlar 70 ila 100hp gibi düşük güçler üreten atmosferik motorlar, Civic in atmosferiği bile 125hp güç üretiyor.

Nissan Micra nın CVT şanzımanlısını kullananlar CVT ye tövbe ediyorlar, kavrama sistemi manyetik kavrama, içinde kömür tozu gibi birşey var eski kare kutu gibi olan kasadan bahsediyorum.

CVT şanzımanlı Civic te vitesi manuel yapıp vites değiştirince koltukta insanı ileri geri salladığı oluyor. Premium markaların CVT leri muhakkak daha da iyidir. Honda nın CVT si hiç fena değil aslında.

Subaru yu incelemek lazım, 4x4 arazi araçlarında bile CVT var onların, Subaru nun kibar görünümlü SUV larının arazide çekiş kabiliyeti meşhurdur bir amatör offroad çı için mutluluk vesilesi gibidirler.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
eski 1996-97 model Nissan Micra 60000km de bir Hyundai nin tek tük bazı modelleri ise 100000km de bir CVT şanzıman yağı değiştirilmeli diyor, ancak o motorlar 70 ila 100hp gibi düşük güçler üreten atmosferik motorlar, Civic in atmosferiği bile 125hp güç üretiyor.

Nissan Micra nın CVT şanzımanlısını kullananlar CVT ye tövbe ediyorlar, kavrama sistemi manyetik kavrama, içinde kömür tozu gibi birşey var eski kare kutu gibi olan kasadan bahsediyorum.

CVT şanzımanlı Civic te vitesi manuel yapıp vites değiştirince koltukta insanı ileri geri salladığı oluyor. Premium markaların CVT leri muhakkak daha da iyidir. Honda nın CVT si hiç fena değil aslında.

Subaru yu incelemek lazım, 4x4 arazi araçlarında bile CVT var onların, Subaru nun kibar görünümlü SUV larının arazide çekiş kabiliyeti meşhurdur bir amatör offroad çı için mutluluk vesilesi gibidirler.
Evet muadillerinden iyi cvt si ama bir Audi dekı cvt yok onu demek istedim ama parası bıraz fazla olarak satılsa audinin kınden daha saglam cvt yı koyar o arabaya

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Hocam birde kol dayama yüksekte oldugu için o manuel dekı değişim fazla sizi etkılemıyor ama diğer araclardaki manuele bir sey dıyemem Honda fc5 in manuel i diğer araclsrın manuel kullanımından farklı bunun da ana nedeni kol dayama nın yuksekte ve vıtese kadar gelmesi yani soyle diyeyim konforda sıkıntı yaşamazsınız cok ağir şehir içi trafık hariç ..

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
debriyaj hidrolik değil mi? yani debriyaj pedalı parmakla basılabilecek kadar yumuşak olan otomobiller gördüm Civic in manuel ini bilmiyorum hiç manuel Civic e binmedim, mutlaka o da iyidir.

ergonomi konusunda da her zaman iyidir.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
debriyaj hidrolik değil mi? yani debriyaj pedalı parmakla basılabilecek kadar yumuşak olan otomobiller gördüm Civic in manuel ini bilmiyorum hiç manuel Civic e binmedim, mutlaka o da iyidir.

ergonomi konusunda da her zaman iyidir.
Evet öle tek parmağımla basabılırım debrıyajına ... Bende Doblo 4 var onu surup hondayı kullnınca ılk fark eden organım sol ayagım oluyo debrıyaj kuş gibi

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Evet muadillerinden iyi cvt si ama bir Audi dekı cvt yok onu demek istedim ama parası bıraz fazla olarak satılsa audinin kınden daha saglam cvt yı koyar o arabaya

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Eski A4 2.0 TDIlardaki Multitronic CVT şanzımandan bahsediyorsanız onlarda sorunsuz bir şanzıman değil, 2013-2014 model olması lazım A4 2.0 TDI sahibi bir tanıdığım aracı 80binlerde arıza yapmıştı ve kendinden önceki sahibi bir bakımı özel serviste yaptırdığı için tamirat bedelini kendi ödemek zorunda kalmıştı.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Eski A4 2.0 TDIlardaki Multitronic CVT şanzımandan bahsediyorsanız onlarda sorunsuz bir şanzıman değil, 2013-2014 model olması lazım A4 2.0 TDI sahibi bir tanıdığım aracı 80binlerde arıza yapmıştı ve kendinden önceki sahibi bir bakımı özel serviste yaptırdığı için tamirat bedelini kendi ödemek zorunda kalmıştı.
Hocam kayış mı koparmıstı?

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam kayış mı koparmıstı?

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Kayışı hakkında bir bilgim yok, araç çalışıyor ama hiç yürümüyordu, şanzımanı açınca içi paramparça olmuş komple herşey değişti diye anlatmıştı. Hatta bu Multitronic CVTler kronik sorunlu ondan S-Tronic yeni tip şanzımana geçtiler bende bunu yaptırayım aracı değiştirecem diye bahsediyordu ama sonra farklı şehire gittiği için görüşemedik.
 
Geri
Üst