CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Eki 2019
Mesajlar
333
Çözümler
1
Tepki puanı
289
Konum
cankırı
Aracınız
Civic FC5 2019
Herşey iyi guzelde arkadaslar. Bu kayış koparma işi 90 100 ile sabit giderken vtec teklemesi denilen olay yasandiginda bazen arac gayette guzel silkeleniyor. Bunun hic mi sanzimana zarari yok. Diyede sormadan edemiyo insan.

Simdi servis adam gibi kullanacan diyo eyvallah. Yazilim atma diyo eyvallah. Bakima gir diyo tamam. Eee silkeleme nolacak

Siz nediyosunuz.

GM 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
Herşey iyi guzelde arkadaslar. Bu kayış koparma işi 90 100 ile sabit giderken vtec teklemesi denilen olay yasandiginda bazen arac gayette guzel silkeleniyor. Bunun hic mi sanzimana zarari yok. Diyede sormadan edemiyo insan.

Simdi servis adam gibi kullanacan diyo eyvallah. Yazilim atma diyo eyvallah. Bakima gir diyo tamam. Eee silkeleme nolacak

Siz nediyosunuz.

GM 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bildiğim kadarıyla tork konventoru bu gibi silkeleme olayını absorve ediyor diye düşünüyorum. Ayrıca amerikada cvt şanzıman fb7 lerde 6 yıldır kullanılıyor malum fb7 lerdede bu vtec silkelenmesi aşırı derece oluyor, hatta tam otomatik fb7 lerde 70km hızlarda ben arabada sorun var diye servise gitmiştim ve servis vtec kararsızlığı diye bir açıklama yapmıştı bazen çok can sıkıcı oluyordu ancak fc5 te bu çok cuzzi hissettim 100km civarında bir kaç kez oldu ama fb7 gibi sallantılı bir olay değildi. Kanaatimce bunun bir çok testinin yapıldığını düşünüyorum. birde şu kısmı var vtec silkelenmesi tam düz yolda oluyor yani en azından ben öyle yaşadım düz yolda da çok büyük bir ağırlık bindiğini düşünmüyorum.
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Hyundai forumunda da yazıyorum, daha önce Hyundai Getz im vardı 1.4 benzinli manuel vitesli hava yastığı klima abs. Japon ve Güney Kore üretimi otomobiller sürüş stilime tam cevap veren otomobillerdir, en dışta duran hayal ötesi alternatifim ise İtalyanların ürettiği otomobiller, Alfa Romeo, Ferrari, Maserati ve Lamborghini gibi markalar onlar ile de rahatsızlık çekmezdim eğer Allah nasip etse idi.

Uzakdoğu dediğimiz Asyalı markalar gerçekte Japon ve Güney Kore den ibaret, Çin ve Hindistan bu standarta asla giremezler, Uzakdoğu felsefesini taşıyan otomobillerde insana uyum yani ergonomi benim görüşümle had safhada, kokpitte yada yolcu koltuğunda hiçbir zaman yabancılık ve rahatsızlık çekmiyorum, sürüş dinamikleri keskin ve kolay anlaşılır oluyor dış tasarım olarak iddialı, mekanik olarakta genellikle çok olmasa da hatırı sayılır düzeyde performans odaklı oluyorlar, sorunsuzluk ve güvenilirlik ise bu kanı taşıyan otomobillerin en önemli temel özelliklerinden birisi, uzun yıllara ve yollara meydan okuyarak uzun süre hayatta kalabilme kabiliyetleri de avrupalı markaları rahatlıkla ezip geçer.

İtalyanlar öyle değiller, çok sorunlu ve güvenilirlik olarak rezalet ötesiler, ancak aşkla tasarlanmış olup performans ruhu ve sürüş keyfi verebilmesi için konfor, işlevsellik ve geleneksel tasarımlar gibi diğer pek çok şeyi göz ardı edilerek üretilmiş, uzak geçmişlerinden gelen tarihsel mirası üzerinde barındıran tutku yüklü otomobillerdir, şu yanlış anlaşılmasın italyan olup ta bir Egea yada bir Tofaş aracı onlardan birisi değildir bahsettiğim araçlar Alfa Giulietta dan F12 Berlinatta ya kadar olan hayalleri süsleyen sınırlı sayıda üretilen az satılan otomobiller. Hiç İtalyan ım olmadı bu arada, uzaktan güzel duruyorlar, şimdilik öyle kalmalılar.

Binecek isem Subaru, Mazda, Honda olabilir. Kapım her zaman açık onlara.

Otomobilde hiçbir zaman ikinci el değeri, yakıt ekonomisi ve ortalama bir performans ile tatminkarlık gibi şeyler aramam, performans ve dayanıklılık benim için çok önemli ancak performans kelimesi burada basit biçimde sadece yüksek maksimum hıza ulaşma yada yüksek motor gücü olarak algılanmasın, aerodinamikten viraj kabiliyetine, motor gücünden frenleme başarısına, yağmurlu hava sürüşünde verdiği tepkiden aks mesafesinin sağladığı stabilite ile viraj dengesine, ağırlık merkezi ve hafiflik gibi şeylere kadar pekçok detay performansı bir araya getirir.

Civic, üç yıl önce cebimdeki paramın ve bu beklentilerimin tam karşılığı idi. Alternatifi ise Kia Proceed GT ve i30 T-GDI Sport idi, ancak listelerden silinen, satıştan kaldırılan modeller oldular, bilirsiniz işte piyasayı, gerektiği kadar satmadı satılmadı bana da yar olmadılar, Türkiye deki tüketicinin çoğunluğunun ihtiyaçları ve benim ihtiyaçlarım gibi ortada bir kontrast var, şimdi burada bencilmişim gibi sözler sarfetmek istemiyorum, kibirli sözler söylemek te istemiyorum herkesten bu yüzden öncelikle af diliyorum özür diliyorum ama Türkiye deki otomobil tüketicilerinin yüzde 95 i ile tamamen zıt görüşte bir otomobil tüketicisiyim ve bu bazen beni rahatsız ediyor, fazla yakar o yüzden ikinci elini satamam diye yada spor model alıp yarış mı yapacaz sanki diye ben ve benim gibiler ile zıt görüşte olup çoğunlukta olan insanlar benim en sevdiğim modelleri asla satın almıyorlar ve bu sportif ve uçarı tipteki modeller talep azlığı arz talep meseleleri gibi sebepler ile galerilerde kısa sürede satıştan kaldırılıyor. Çok şükür Allah beni koruyor demekki maddi imkanım iyi olsa Bentley yada Aston Martin gibi yada Mercedes G classe jipleri gibi sakin ve emniyetli modeller yerine Ferrari nin hafif ve tehlike saçan modellerine gönlüm kayacak onlara gidecek ve başına bu yüzden belki bela alacak birisiyim, kaşınacak tırnak Allah vermiyor demekki bana o yüzden tırnaklarımın ulaşabileceği kadarlık gücüm ile Civic e biniyorum ama çok mutluyum. Yarış falan yaptığım yok, yakıt tüketiminden şikayetim de yok, Civic i üç dört sene içinde satmazsam değeri düşer kaygım asla yok.

Getz amatörlüğümü giderdiğim ilk otomobilimdi her yükümü taşıdı ona hiçbir zaman asla saygısızlık edemem. Hatırası çok büyüktür, hiçbir yere sığmaz o hatıralar.

Ben de bu konuda sizin gibiyim hocam. Ben olaya bir de şöyle bakıyorum. Bir restorana gidip güzel ve tatmin edici bir yemek yemek gibi.. Bu araca bir ücret veriyorum ve karşılığında beni mutlu etmesi lazım. İyi hissetirmesi lazım. Kaygılardan uzak her direksiyona geçişimde özel hissettirmesi lazım. Ayrıca verimlilik olayına biraz takık bir insanımdır. Mühendislik kafasından olabilir. Motoru verimli olmayan bir araca binemem. Tüm bunları düşündüğümde Civic Fk7 gerçekten de bana hepsini sunuyor. Verimli ve harika bir motoru var. Aracın kokpitine oturduğunuzda size sarıp sarmalayan bir ruhu var. Sıradan bir araç kullanmadığını ilk andan itibaren hissediyorsunuz. Hele ilk virajını döndüğünde aracın o bütünlüğü, bir bütün halinde virajı dönüşü, stabilizasyonu, hiç yatmadan, kaymadan sanki bir ray üzerinde gidiyormuş gibi yere sımsıkı tutunuşu müthiş bir şaşkınlığa sebep oluyor. Ve bu şaşkınlık aslında müthiş hissettiriyor. Sürüş pozisyonu mesela. Bizim bu FK7 lerin sürüş pozisyonu muazzam bence. Yolun tamamına hakimsin. Sanki bir araç kullanmıyorsun da araç senmişsin gibi. Bir makine ile bütünleşmiş tek vücut olmuşsun gibi.
Umarım daha uzun zaman kazasız belasız kullanırım.
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
113
Tepki puanı
108
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
benim cvt'ye güvenim tamdı, honda motosiklet aldım o da cvt.

yalnız bu saffet'i reklamcı olarak almaları biraz canımı sıktı, bir sorun mu var ki bu adamı almışlar.
genelde sorun yaşayan marka alıp reklam yüzü yapıyor.
 
Katılım
28 Eki 2020
Mesajlar
46
Tepki puanı
24
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2018
Sadece CVT yi anlatmıyor ki, Honda teknolojilerini anlatıyor. Geçen hafta ivtec i anlatmıştı
benim cvt'ye güvenim tamdı, honda motosiklet aldım o da cvt.

yalnız bu saffet'i reklamcı olarak almaları biraz canımı sıktı, bir sorun mu var ki bu adamı almışlar.
genelde sorun yaşayan marka alıp reklam yüzü yapıyor.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Eki 2019
Mesajlar
333
Çözümler
1
Tepki puanı
289
Konum
cankırı
Aracınız
Civic FC5 2019
Ben de bu konuda sizin gibiyim hocam. Ben olaya bir de şöyle bakıyorum. Bir restorana gidip güzel ve tatmin edici bir yemek yemek gibi.. Bu araca bir ücret veriyorum ve karşılığında beni mutlu etmesi lazım. İyi hissetirmesi lazım. Kaygılardan uzak her direksiyona geçişimde özel hissettirmesi lazım. Ayrıca verimlilik olayına biraz takık bir insanımdır. Mühendislik kafasından olabilir. Motoru verimli olmayan bir araca binemem. Tüm bunları düşündüğümde Civic Fk7 gerçekten de bana hepsini sunuyor. Verimli ve harika bir motoru var. Aracın kokpitine oturduğunuzda size sarıp sarmalayan bir ruhu var. Sıradan bir araç kullanmadığını ilk andan itibaren hissediyorsunuz. Hele ilk virajını döndüğünde aracın o bütünlüğü, bir bütün halinde virajı dönüşü, stabilizasyonu, hiç yatmadan, kaymadan sanki bir ray üzerinde gidiyormuş gibi yere sımsıkı tutunuşu müthiş bir şaşkınlığa sebep oluyor. Ve bu şaşkınlık aslında müthiş hissettiriyor. Sürüş pozisyonu mesela. Bizim bu FK7 lerin sürüş pozisyonu muazzam bence. Yolun tamamına hakimsin. Sanki bir araç kullanmıyorsun da araç senmişsin gibi. Bir makine ile bütünleşmiş tek vücut olmuşsun gibi.
Umarım daha uzun zaman kazasız belasız kullanırım.
Ne güzel anlatmışsın hocam. Eline agzina saglik

GM 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
189
Tepki puanı
185
Konum
Balıkesir
Muhtemelen sizin turbonun sürücü koltuğu yükselticisi arizalidir bununla ilgili bülten var benim koltuk komple iskeleti değişti sizde değiştirebilirsiniz
Şikayet var da çok acayip şikayetler var, vitesi sabahları ilk çalışmada D ye R ye takınca şanzımandan çok kötü felaket feci bir gacırt sesi geliyor diyen var, normalde otomobillerin birçoğunda el freni çekili iken yada ayak frende iken vitesi D ye takınca araç öne esner kıçını hafif yere indirir ve fren disklerinden yada süspansiyondan helezon yaylardan hafif bir gacırtı sesi gelebilir, bu yüzden servise gidip şanzıman kontrol edilsin binmem bu arabaya diyenler var. Ben her frene bastığımda içeride bir gacırtı kopuyor, biliyorum ki benim sürücü koltuğu yayları bozuk kıçım koltuktan kayıp sırtım koltuğa baskı yapınca minder ses yapıyor bu benim emniyetimi yada kalite beklentimi bozan bir durum değil mesela. Şahsen şikayetçi olmadım, ama bazı şeylere dikkat etmek lazım, buna benzer bir sebepten dolayı şanzıman kurcalansa belki o zaman kayış koparabilir mi?

Demek istediğim şey eğer CVT kayışı kopması mevzusu da böyle birşey ise sorun yaşayan kayış kopartan araç sahiplerinin geri bildirimlerine pek itibar edesim gelmiyor. Demek istediğim burada şudur ki kimbilir nasıl kullandılar. Otomobil kompleks bir makina.

Birçok marka kullanma kılavuzunda şanzıman yağı illaki ama illaki yetkili serviste değiştirilmeli diye özellikle belirtiyor ancak bunun yanında motor yağı, fren hidroliği antifriz sıvısı gibi sıvılar hakkında genellikle böyle bir uyarı yada ibare olmuyor.

Şu konu açıldığından beri gece uykularım kaçıyor gönül rahatlığıyla gaza basamaz oldum, yakıt tüketimim azaldı ama buna bile sevinmiyorum

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,674
Çözümler
2
Tepki puanı
2,971
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Dizel FC 5 lerdeki zf şanzımanı neden turbo modellerde de kullanmamış Honda. Dizel sahibleri çok memnun sanırım araçlardan

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Çok memnun lafı çok göreceli bir kavram, dizel motorun torku çok yüksek, belki CVT buna dayanmayacağı için ZF nin 9 ileri planet dişlili şanzıman ünitesini kullanmış olabilirler, öte yandan planet dişli üniteli otomatik şanzıman CVT den daha fazla sürtünme katsayısına sahip 182hp lik benzinli zaten CVT ile tekerleklere 150-160hp anca aktarabiliyor ZF nin planet şanzımanı olsa bu güç 130-140hp lere kadar inebilir. Dizel motorun çalışma devir aralığı kısadır 800rpm rölanti 4500rpm maksimum, benzinlide ise 800rpm rölanti 6000rpm maksimum devir üretir bu sebeple benzinlinin şanzıman oranı yelpazesi geniştir şanzıman daha az vites oranı farkı ile çalışabilir, dizelde şanzıman oranları arasında daha çok fark olur Benzinli motora dişlilerde hiçbir değişiklik yapmadan ZF nin dizel Civic teki şanzımanını taksanız 35 saniyede 200km ye ulaşan Civic ZF şanzıman ile 5 dakikada 200km hıza anca ulaşır ve 200km yi zorlanarak ta olsa geçer, 0-100 ü 8,1 değil 15 saniye olur ama maksimum hızı çok yüksek olur.

CVT turbo benzinli motorda devri sabit tuttuğu için vites değiştirme esnasında oluşabilecek turbo lag sorununu kökünden çözüyor, turbo benzinli ve hybrid modellerin en ideal şanzımanı CVT, ancak dizelde tork dayanımı mevzusu var bunun için CVT şanzıman ile dizel motor bir arada pek görülmez, Subaru Forester var 2 litre dizel ve sanırım CVT şanzıman.

Dizelde gaz kelebeği yoktur benzinlide gaz kelebeği vardır, gazı kestiğinizde iki motorunda davranışı farklıdır. Şanzımandan elde edilecek verimlilik değişir.

tekrar yazayım Subaru dizel motorla CVT kullanıyor eğer ki yanlış görmediysem.

Benzinli motorlar ile planet dişlili şanzıman kullanan otomobiller var performans ciddi manada baygın balık gibi, oldukça sağır hızlanma tepkileri var.

Eğer ki planet dişli sistemli bir tam otomatik şanzıman ve turbo benzinli motoru Civic e koysalar idi ben onu tercih ederdim, CVT den çok daha sorunsuzdur.
 
Geri
Üst