CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
Çok memnun lafı çok göreceli bir kavram, dizel motorun torku çok yüksek, belki CVT buna dayanmayacağı için ZF nin 9 ileri planet dişlili şanzıman ünitesini kullanmış olabilirler, öte yandan planet dişli üniteli otomatik şanzıman CVT den daha fazla sürtünme katsayısına sahip 182hp lik benzinli zaten CVT ile tekerleklere 150-160hp anca aktarabiliyor ZF nin planet şanzımanı olsa bu güç 130-140hp lere kadar inebilir. Dizel motorun çalışma devir aralığı kısadır 800rpm rölanti 4500rpm maksimum, benzinlide ise 800rpm rölanti 6000rpm maksimum devir üretir bu sebeple benzinlinin şanzıman oranı yelpazesi geniştir şanzıman daha az vites oranı farkı ile çalışabilir, dizelde şanzıman oranları arasında daha çok fark olur Benzinli motora dişlilerde hiçbir değişiklik yapmadan ZF nin dizel Civic teki şanzımanını taksanız 35 saniyede 200km ye ulaşan Civic ZF şanzıman ile 5 dakikada 200km hıza anca ulaşır ve 200km yi zorlanarak ta olsa geçer, 0-100 ü 8,1 değil 15 saniye olur ama maksimum hızı çok yüksek olur.

CVT turbo benzinli motorda devri sabit tuttuğu için vites değiştirme esnasında oluşabilecek turbo lag sorununu kökünden çözüyor, turbo benzinli ve hybrid modellerin en ideal şanzımanı CVT, ancak dizelde tork dayanımı mevzusu var bunun için CVT şanzıman ile dizel motor bir arada pek görülmez, Subaru Forester var 2 litre dizel ve sanırım CVT şanzıman.

Dizelde gaz kelebeği yoktur benzinlide gaz kelebeği vardır, gazı kestiğinizde iki motorunda davranışı farklıdır. Şanzımandan elde edilecek verimlilik değişir.

tekrar yazayım Subaru dizel motorla CVT kullanıyor eğer ki yanlış görmediysem.

Benzinli motorlar ile planet dişlili şanzıman kullanan otomobiller var performans ciddi manada baygın balık gibi, oldukça sağır hızlanma tepkileri var.

Eğer ki planet dişli sistemli bir tam otomatik şanzıman ve turbo benzinli motoru Civic e koysalar idi ben onu tercih ederdim, CVT den çok daha sorunsuzdur.
Dedikleriniz teorikte doğru lakin pratikte maalesef böyle olmuyor. Honda 2.0 ve üstü motorlarda muhakkak tam otomatik şanzıman kullanıyor ( güncel olarak 10AT)
Dediğiniz gibi kayıp olsaydı örneğin turbo benzinli Bmw’lerin bizden çok daha geri kalmaları gerekiyordu. ( stock vs stock olarak 100-200 de bizden geriler onuda belirtiyim.)
Dizel FC 5 lerdeki zf şanzımanı neden turbo modellerde de kullanmamış Honda. Dizel sahibleri çok memnun sanırım araçlardan

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
ZF 9 bizim araçlarımız için yeterli bir şanzıman olsada Tamamen ZF 8 başarısı üzerine kurulu bir satış pazarlamasıyla piyasada lanse ediliyor.
CRV ve Civic ikilisindede denedim anlatıldığı kadar iyi bir şanzıman değil. Şahsen Tam otomatik bir şanzıman alınacaksa ZF 9 yerine Honda 10 AT gelmesini isterim.
Honda Accord ile büyük övgü toplayan bir şanzıman 10 AT (ZF 9 ise Amerikada’ki testlerde beğenilmemişti)
 
Son düzenleme:

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021

Hadi gözünüz aydın arkadaşlar daha öncede bahsettiğim gibi CVT gelişmeye değişime revizyona ve ilerlemeye açık en kolay revize edilebilecek bir şanzımandır. Bosch saolsun cvt ile uğraşıyor sürekli ve yeni bir kayış sistemi üretmiş videoyu izlediğinizde anlayacağınız üzere %40 daha az güç kaybı yani daha fazla tork %15 gibi daha dayanıklı %4 gibi daha az yakıt tüketimi ve %5 gibi daha az sarsıntı gibi iyileştirmeler yapılmış en güzel tarafı ise eski kayışı söküp bunu takabiliyorsunuz, yani tamamen uyumlu bir yapı üzerine geliştiriliyor, aynı kasnaklar ve aynı konfig ile sadece kayışı değiştirip devam ediyorsunuz. Bakalım daha neler göreceğiz.
 
Katılım
14 Mar 2020
Mesajlar
183
Tepki puanı
129
Konum
Sultangazi
Aracınız
Civic FC5 2018

Hadi gözünüz aydın arkadaşlar daha öncede bahsettiğim gibi CVT gelişmeye değişime revizyona ve ilerlemeye açık en kolay revize edilebilecek bir şanzımandır. Bosch saolsun cvt ile uğraşıyor sürekli ve yeni bir kayış sistemi üretmiş videoyu izlediğinizde anlayacağınız üzere %40 daha az güç kaybı yani daha fazla tork %15 gibi daha dayanıklı %4 gibi daha az yakıt tüketimi ve %5 gibi daha az sarsıntı gibi iyileştirmeler yapılmış en güzel tarafı ise eski kayışı söküp bunu takabiliyorsunuz, yani tamamen uyumlu bir yapı üzerine geliştiriliyor, aynı kasnaklar ve aynı konfig ile sadece kayışı değiştirip devam ediyorsunuz. Bakalım daha neler göreceğiz.
Verilen geliştirme oranları bir iyileştirme için çok başarılı ama bizlerin bu kayışa geçme şansı nedir ki? CVT patladıktan sonra başka parçalara da zarar verebiliyor. Patlamadan böyle bir imkanımız olsa güzel olurdu. Daha fazla tork ve dayanıklılık ile araçlar çok daha fazla keyifli olacaktır.
 

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
Verilen geliştirme oranları bir iyileştirme için çok başarılı ama bizlerin bu kayışa geçme şansı nedir ki? CVT patladıktan sonra başka parçalara da zarar verebiliyor. Patlamadan böyle bir imkanımız olsa güzel olurdu. Daha fazla tork ve dayanıklılık ile araçlar çok daha fazla keyifli olacaktır.
CVT de kayış kısmı dişli kısmından tamamen ayrı tutulmuştur, yani kasnaklar ve kayış ayrı bir bölümdedir ve komple açılmadan sadece o kısım açılabiliyor illaki insanlar gidip değiştirin demeyecektir ancak bir aksilik olduğunda ve kayış koparsa dediğiniz gibi başka kısımlara zarar vermez ise (ki bu zarar verme oranı %10 u geçmez) yeni takılacak kayış bu ve bunun gibi başka kayışlar olabilir, burada aslında şöyle bir durum çıkıyor cvt geliştikçe çoğu firma özellikle hibrit modeller için cvt kullanımına yönelecektir. Bu kayış ve zincir gelişmeleri devam edecek ve cvt normal tam otomatikler gibi genel bir şanzıman haline gelecek diye tahmin ediyorum. Şimdiden ustalar kendilerini gelişmeye başlamalıdırlar bence.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Video 2017 Hazidan'da eklenmiş. 3.5 sene olmuş. Her firmadan benzer çalışmalar vardır bu işi yapan. Burada önemli nokta imalata uygunluk, imalata optimize etme, yatırım ve maliyeti. Elektirkli otomobillere evriliyor çağ. Bakalım içten yanmalı motorlara yapılacak yatırımlar ne kadar daha sürer...
 
Katılım
14 Mar 2020
Mesajlar
183
Tepki puanı
129
Konum
Sultangazi
Aracınız
Civic FC5 2018
CVT de kayış kısmı dişli kısmından tamamen ayrı tutulmuştur, yani kasnaklar ve kayış ayrı bir bölümdedir ve komple açılmadan sadece o kısım açılabiliyor illaki insanlar gidip değiştirin demeyecektir ancak bir aksilik olduğunda ve kayış koparsa dediğiniz gibi başka kısımlara zarar vermez ise (ki bu zarar verme oranı %10 u geçmez) yeni takılacak kayış bu ve bunun gibi başka kayışlar olabilir, burada aslında şöyle bir durum çıkıyor cvt geliştikçe çoğu firma özellikle hibrit modeller için cvt kullanımına yönelecektir. Bu kayış ve zincir gelişmeleri devam edecek ve cvt normal tam otomatikler gibi genel bir şanzıman haline gelecek diye tahmin ediyorum. Şimdiden ustalar kendilerini gelişmeye başlamalıdırlar bence.
Dedikleriniz olursa en azından bir dgs ve zf şanzuman gibi cvt şanzuman da revizyon konusunda ustalar tarafından kabul görür. Çünkü şuanki korku CVT nin patlamasından ziyade çok yüksek tamir masrafı ve hatta çoğu yer tamire almıyor. İkinci el şanzuman takıyorlar. Piyasada yaygınlaşması bu bakımdan avantajlı olacaktır. Ben bu aracı CVT şanzuman diye tercih etmiştim buradaki konular yüzünden şuan konuştuklarıma bak :) sanırım biraz fazla korktuk
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@fx2006 Bildiğim kadarı ile Toyota'nın Corolla'lardaki kullandığı Multidrive S şanzımanında 200bin km.de bir kayış değişiminden bahsediliyor, acaba bu kayış o kayış mı :)
 
Geri
Üst