CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Ara 2017
Mesajlar
358
Tepki puanı
219
Konum
edirne
Aracınız
SElam; FB7 sahibi; ve FK7 alma arifesinde bir honda sever olarak; CVT ile ilgili bu kayış koparma olayından yeni haberdar oldum; açıkçası biraz hayal kırıklığına uğradım; okuduğum kadarı ile bu sorunu çok erken kmlerde yaşayanlar var; hiç yaşamayanlar çoğunlukta olsa da ; böyle bir arıza durumunda şanzımanın komple çöp olması ; ve sıfırlanma maliyetinin muhtemelen günümüzde 3 haneli rakamlara gelmiş olması; beni FK 7 seçimimi gözden geçirmeye itiyor.

  • Kısaca bu sorunun kronikleşme ihtimali var mıdır-kronik denebilir mi?yağmurdan kaçarken -DSG-; doluya -cVT- tutulma ihtmalimiz var mı ?
  • yüksek km. lere 140-150 binlere gelindiğinde bu şanzımanlar er-geç patlayacak-kayış koparacak mı ?
  • garanti süresi uzatma yapılabiliyor mu ?
  • bu durumda araç yenileyecek -model yükseltecekler acaba FK7- FC5 leri es geçip FE kasa civiclere yada farklı marka modellere mi yönelmeli ?
 
Katılım
9 Eyl 2018
Mesajlar
305
Tepki puanı
142
Konum
K.maraş
Forum sitelerinde şanzımanla uğraşan bı abimize sormuştum hondanin yeni nesil bazı modellerinde bol miktarda şikayet aldigini söylemişti fc5 demişti sanki Nissan xtronic çok biliyorum ama fk7 peri araştırmak lazim
 
Katılım
6 Eyl 2021
Mesajlar
91
Tepki puanı
77
Yaş
45
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
(Vtec Turbo Turkey) Ahmet Eroltu isimli arkadaşın 5 yıl 50-60bin km ve Burak İşbilir isimli arkadaşın 5 yıl 110-120bin km'dir FK7'leri ile yaptıklarını görünce özellikle 182'lik Civic'lerde kullanılan CVT şanzımanlar ile ilgili hiç endişem kalmadı. İlaveten 1.6 atmosferiklerde de özellikle taksi veya taksi çıkmalarının 300-400binde olanları mevcut. Bilinçli kullanım, zamanında ve kilometresinde doğru yağ ile bakım yapıldıktan sonra sıkıntı olacağını sanmıyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
SElam; FB7 sahibi; ve FK7 alma arifesinde bir honda sever olarak; CVT ile ilgili bu kayış koparma olayından yeni haberdar oldum; açıkçası biraz hayal kırıklığına uğradım; okuduğum kadarı ile bu sorunu çok erken kmlerde yaşayanlar var; hiç yaşamayanlar çoğunlukta olsa da ; böyle bir arıza durumunda şanzımanın komple çöp olması ; ve sıfırlanma maliyetinin muhtemelen günümüzde 3 haneli rakamlara gelmiş olması; beni FK 7 seçimimi gözden geçirmeye itiyor.

  • Kısaca bu sorunun kronikleşme ihtimali var mıdır-kronik denebilir mi?yağmurdan kaçarken -DSG-; doluya -cVT- tutulma ihtmalimiz var mı ?
  • yüksek km. lere 140-150 binlere gelindiğinde bu şanzımanlar er-geç patlayacak-kayış koparacak mı ?
  • garanti süresi uzatma yapılabiliyor mu ?

FC5 kasaları sevmeme rağmen bu şanzıman nedeni ile almaktan vazgeçmiştim bozulursa tamiri yok Honda' ya güvenim yok bu konuda Nissan ya da Toyota olsa alınır ama Honda sorun çıktığı zaman arkasında duramayan bir firma ufacık göçük sorununda gördük hepimiz.
 

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
CVT konusundaki ilk ön yargı Nissanın kalitesiz bir şekilde yaptığı cvt ile başladı, aynı dsg gibi dillere dolandı ama fc5 te veya fk7 de ben bu kadar sorun olduğunu duymadım satış adedi 6 yılda 150.000 den fazla adet olan bir araçtan bahsediyoruz hadi bunun 50 bini manuel diyelim o kadarda yokta 100 bin araçta benim videolarda vs. gördüğüm kadarı 10-15 zaten sayı az olduğu için tamir eden yok bu yüzden servis değişime gidiyor aslında kayış değişiyor ve tamir ediliyor sadece bazı aparatlar gerekiyor kasnakları sökmek için, FE kasa demişsiniz ancak oda CVT kullanıyor, ayrıca bir kaç taksici tanıdığım var 300-400 bin km de araçları ve sadece bakıma zamanında aksatmadan gidiyorum diyor. Ama arada keşke honda dizellere taktığı zf yi normallerede taksaydı demiryor değilim, ama zf9 da arıza veriyormuş yani sizin anlayacağınız otomatikse derdin var :)
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
CVT konusundaki ilk ön yargı Nissanın kalitesiz bir şekilde yaptığı cvt ile başladı, aynı dsg gibi dillere dolandı ama fc5 te veya fk7 de ben bu kadar sorun olduğunu duymadım satış adedi 6 yılda 150.000 den fazla adet olan bir araçtan bahsediyoruz hadi bunun 50 bini manuel diyelim o kadarda yokta 100 bin araçta benim videolarda vs. gördüğüm kadarı 10-15 zaten sayı az olduğu için tamir eden yok bu yüzden servis değişime gidiyor aslında kayış değişiyor ve tamir ediliyor sadece bazı aparatlar gerekiyor kasnakları sökmek için, FE kasa demişsiniz ancak oda CVT kullanıyor, ayrıca bir kaç taksici tanıdığım var 300-400 bin km de araçları ve sadece bakıma zamanında aksatmadan gidiyorum diyor. Ama arada keşke honda dizellere taktığı zf yi normallerede taksaydı demiryor değilim, ama zf9 da arıza veriyormuş yani sizin anlayacağınız otomatikse derdin var :)

Eski Renault meganelarda da bir ara CVT vardı sanırım. Atmosferik benzinli motorla birlikte kullanmışlardı. O araçtan ötürü kendi aracımı(FK7) alırken tereddütlerim vardı ama test sürüşünden sonra bunların çoğu gitmişti. Aracımı da 90 bin kilometredir kullanıyorum. En ufak bir rahatsızlık hissetmedim CVT'den ötürü. Hatta iddia ediyorum ki normal sakin kullanım ve şehir içi kullanımda daha iyisi yok. Yaşadığım yer Sarıyer'in tepeleri. O dik yokuşlarda en ufak bir kararsızlık yok. Bazen yokuşta dur kalk yapmak zorunda kalıyorsun. Hiç bir zaman üzmedi 4 senedir. Aynı yokuşlarda tek tük de olsa Audi A5, BMW X2 ve VW Passat ile de çıktım. Bunların şanzımanları kararsız kalıyor vites konusunda. Ve zor durumda bırakabiliyor.

Kısacası ben bu yeni Hondalardaki CVT'nin hastasıyım. Satın almadan önce çok büyük tereddütlerim varken 90 bin kilometredir kullancıkça daha da sevdim. Çok şükür bir arızası vs. de olmadı. Bakımlarını zamanında yaptıkça da olacağını sanmıyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
182 hp lik Civic lerin CVT si HRV CRV modelleri ile benzer yapıda dayanımı daha yüksek şanzımanlar, Jatco yada başka marka üretimi değiller doğrudan Honda tasarımı bu yüzden çok pahalı, kayış kopartma sebebi şanzıman yağını geç değiştirmek yada değiştirmemek, sürekli patinaja zorlamak, dipgaz kalkışlar yapmak, boşta gaz verirken 4000rpm lerde vitesi birden D ye takmak, 5 kişi artı full bagaj ile dimdik yokuşta tam gaz tırmanmaya zorlamak.

O kayış kolay kolay kopmaz, kayış kopartanlar genellikle 1.6 eco elegance modelleri, eğer ki: kayış kopartmadan evvel henüz yürür halde iken yüksek hızlara ulaşıldığında arıza lambası yakar ve belli ederse sürüş yapmaya devam etmezseniz sadece çelik kayış değiştirilebiliyor ve masrafı daha az ancak eğer kayış kopmaz ve şarapnel gibi dağılmaz ise. Bu durumda kasnakları da rektifiye yapıyorlar çünki yeni kayış tam oturmuyor.

bakımları düzgün yapıldığı sürece 500000km leri rahat devirebilir, sanılanın aksine ticari taksiler de sıklıkla kayış kopartıyor ticari taksi bakım mantığı sebebi ile. Hiçbir ticari taksi sahibi 20-40000km lerde 1000 lira verip o yağı değiştirmez.
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
CVT konusundaki ilk ön yargı Nissanın kalitesiz bir şekilde yaptığı cvt ile başladı, aynı dsg gibi dillere dolandı ama fc5 te veya fk7 de ben bu kadar sorun olduğunu duymadım satış adedi 6 yılda 150.000 den fazla adet olan bir araçtan bahsediyoruz hadi bunun 50 bini manuel diyelim o kadarda yokta 100 bin araçta benim videolarda vs. gördüğüm kadarı 10-15 zaten sayı az olduğu için tamir eden yok bu yüzden servis değişime gidiyor aslında kayış değişiyor ve tamir ediliyor sadece bazı aparatlar gerekiyor kasnakları sökmek için, FE kasa demişsiniz ancak oda CVT kullanıyor, ayrıca bir kaç taksici tanıdığım var 300-400 bin km de araçları ve sadece bakıma zamanında aksatmadan gidiyorum diyor. Ama arada keşke honda dizellere taktığı zf yi normallerede taksaydı demiryor değilim, ama zf9 da arıza veriyormuş yani sizin anlayacağınız otomatikse derdin var :)

Her cvt arıza veren araç sahibi açıklıyor mu sanıyorsun bizim grupta FK7 aracı olan bir arkadaş vardı şanzımanı bozuldu ama bize söylemedi instagram paylaşımlarından gördük meğerse tamir edip aracı satmak için uğraşıyormuş. ZF şanzımanı fazla zorlanmaya gelmez kucaklayan baya bmw sahibi var serviste kuzu kuzu yatıyorlardı geçende :)
 
Katılım
28 Tem 2018
Mesajlar
401
Tepki puanı
431
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FC5 2017
Her cvt arıza veren araç sahibi açıklıyor mu sanıyorsun bizim grupta FK7 aracı olan bir arkadaş vardı şanzımanı bozuldu ama bize söylemedi instagram paylaşımlarından gördük meğerse tamir edip aracı satmak için uğraşıyormuş. ZF şanzımanı fazla zorlanmaya gelmez kucaklayan baya bmw sahibi var serviste kuzu kuzu yatıyorlardı geçende :)
Değişik bir haleti ruhiyeye sahipsiniz. Allah şifa versin.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
197
Yaş
54
182 hp lik Civic lerin CVT si HRV CRV modelleri ile benzer yapıda dayanımı daha yüksek şanzımanlar, Jatco yada başka marka üretimi değiller doğrudan Honda tasarımı bu yüzden çok pahalı, kayış kopartma sebebi şanzıman yağını geç değiştirmek yada değiştirmemek, sürekli patinaja zorlamak, dipgaz kalkışlar yapmak, boşta gaz verirken 4000rpm lerde vitesi birden D ye takmak, 5 kişi artı full bagaj ile dimdik yokuşta tam gaz tırmanmaya zorlamak.

O kayış kolay kolay kopmaz, kayış kopartanlar genellikle 1.6 eco elegance modelleri, eğer ki: kayış kopartmadan evvel henüz yürür halde iken yüksek hızlara ulaşıldığında arıza lambası yakar ve belli ederse sürüş yapmaya devam etmezseniz sadece çelik kayış değiştirilebiliyor ve masrafı daha az ancak eğer kayış kopmaz ve şarapnel gibi dağılmaz ise. Bu durumda kasnakları da rektifiye yapıyorlar çünki yeni kayış tam oturmuyor.

bakımları düzgün yapıldığı sürece 500000km leri rahat devirebilir, sanılanın aksine ticari taksiler de sıklıkla kayış kopartıyor ticari taksi bakım mantığı sebebi ile. Hiçbir ticari taksi sahibi 20-40000km lerde 1000 lira verip o yağı değiştirmez.

Faydali bilgi, tesekkurler.
Hangi aracta hangi marka cvt kullanildigini nasil ogrenecegiz? Mesela bazi araclarda jatco bazilarinda honda uretimi yazmissiniz. Biz de kontrol edelim cvt leri.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst