CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
836
Yaş
35
Konum
izmir
Aracınız
Memleketten kurban bayramı dönüşü kurban etleri evin erzakları derken bagaj zor kapanmış arabanın iç yaşam alanında ayak altları bile dolu durumdaydı hatta arka lastikler çamurluğa sürter mi diye düşünmüştüm. Adana'dan Pozantı'ya tırmanırken çok zorlanmıştık orta şerite taşan tırlardan dolayı sol şeridi bırakamamıştım bu defa doğal olarak arkadaki dizeller yol istediği için de zirve noktası olan tekir yaylasına kadar dip gaz yaparak çıkmıştım. Tekir'e çıktığımızda arabadakiler elektrik süpürgesi gibi gür gür başımız şişti demişlerdi neyse konuyu dağıtmadan araba o kadar fazla ağırlık taşırken, o kadar uzun süre dip gaz yaparak tırmanırken kayışı koparmadıysa daha da koparmaz bence. Şanzıman arızasını ilk duyduğumda tedirgin olmuştum ama aklıma kurban bayramı dönüşü geldi o yüzden yeniden rahat rahat kullanmaya devam ediyorum. Benim görüşüm kayışın kolay kolay kopmayacağı yönünde ki koparsa da garantisi var 6 yıl.20200822_232359.jpeg

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Memleketten kurban bayramı dönüşü kurban etleri evin erzakları derken bagaj zor kapanmış arabanın iç yaşam alanında ayak altları bile dolu durumdaydı hatta arka lastikler çamurluğa sürter mi diye düşünmüştüm. Adana'dan Pozantı'ya tırmanırken çok zorlanmıştık orta şerite taşan tırlardan dolayı sol şeridi bırakamamıştım bu defa doğal olarak arkadaki dizeller yol istediği için de zirve noktası olan tekir yaylasına kadar dip gaz yaparak çıkmıştım. Tekir'e çıktığımızda arabadakiler elektrik süpürgesi gibi gür gür başımız şişti demişlerdi neyse konuyu dağıtmadan araba o kadar fazla ağırlık taşırken, o kadar uzun süre dip gaz yaparak tırmanırken kayışı koparmadıysa daha da koparmaz bence. Şanzıman arızasını ilk duyduğumda tedirgin olmuştum ama aklıma kurban bayramı dönüşü geldi o yüzden yeniden rahat rahat kullanmaya devam ediyorum. Benim görüşüm kayışın kolay kolay kopmayacağı yönünde ki koparsa da garantisi var 6 yıl.Ekli dosyayı görüntüle 263258

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Elektrik süpürgesi gibi

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Cvt sanzımanın konforu hiç bir şanzımanda yok.1900 devirde 117 ile gitmek çok keyifli. Ya da sehir içinde sarsıntısız yağ gibi akan bir keyif. Bence tad almaya bakmalıyız.

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aynen düzde öle ama bayırdada tam tersi bu sefer cok bagırıyor değil mi ?

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
257
Tepki puanı
172
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
biliyorum yurtdışından şu anki Honda Civic modeli için olan CVT kayışını da alıp getirtebiliriz ancak kayış koptuğu zaman fırlayan dağılan parçalar arasında zaten çok az bir mesafe olan kasnakların arasına sıkışıp kasnakların arkasında duran hidrolik pistonları eğip büker, kasnakları tamir edilemeyecek kadar çizerek derin yarıklar açabilir, bu kayış kasnaklara 600psi lık bir basınç ile baskı uyguluyor, eğer koparsa zaten fırlayan parçalar mermi gibi sağa sola çarpıp şanzımanda içeride sağlam birşey bırakmıyor.

Kayışı değiştirebilmek için ses geldiğini farkettiğiniz anda arabayı durdurup bir daha asla hareket ettirmemelisiniz sesin kesin şanzımandan geldiğini de aracı hareket ettirmeden tespit etmeniz lazım sonra o şanzımanı indirtip te kayışı değiştirmeye razı olacak bir tamirci bulmanız lazım ki yetkili servis bu işlemi asla yapmayacaktır. Kayış kopup ta kasnaklara yada şanzımana bir ihtimal zarar vermeyebilir de.

Bulacağınız otomatik şanzıman tamircisi de sesi birde ben duyayım dur bakayım edeyim diye şanzımandan ses gelen aracı tekrar tekrar test etmeye yürütmeye kalkarsa o anda o ses gelen kayış bir koparsa tam facia, elde kayışla bozuk bir şanzımanla ortada kalırız. Şanzımanın diğer parçaları böyle bir olayda zarar görmezse o zaman yine kayış değiştirmekle çözülebilir de.

analitik düşünmek lazım, ben artık işin teknik kısımı ile yani zincirdir tamiridir çıkma şanzıman bulmak vs. vs. böyle çözüm bulamayacağımız kanısındayım, kasko sigorta vs. gibi bir hukuki dayanak keşfedip şanzımanı ve motoru komple sigortalattırmayı maddi güvence altına almayı düşünmeye başladım. 50-60000 liralık bir meblağı da hiçbir kasko yada sigorta poliçesi arıza klozu olarak veremez. Yıllık olarak bizden alacağı 500-600 liralık poliçeye olası bir şanzıman arızasında en fazla 3000-5000 verecektir eğer sigortalatmış isek.

Bu konuda yazı yazan birçok kişinin cvt kayışı zaten kopmayacaktır, hatta buradaki hiç kimsenin şanzımanına belki birşey olmayacak, bu bir gerçek oranlamaya bakarsak öyle görünüyor evham yapacak çok ciddi birşey yok ancak olası bir dikkatsizlik sonucunda veya yağ değiştirme esnasında yapılan ufak bir hata ile bu kadar kolay arıza yapan bir şanzımanı olan otomobile biniyorsak bazı şeyleri güvence altına almakta fayda var.

Birde ben bu şanzımanı çok sevmeye başladım, sanki bu saatten sonra tam otomatik planet dişlili ile tek kavrama robotize ile yada çift kavrama bir sistem ile mutlu olamam gibi geliyor. 10000 tane vites oranına sahip otomobili kullanmak güzel oluyor.
Cvt videolarını izlerseniz kayışın ve kasnakların bulunduğu bölüm şanzımandan ayrı bir kutu olarak yapılmıştır. Kayış dağıldığı anda parçalar mıknatıs kısımlarında toplanıp kalıyorlar böylece şanzımanın daha fazla bir yerine zarar vermiyorlar, kasnaklar zaten kapalı kutu ancak çizilme olabilir tabi bu şans işi o anki parçalanmanın nasıl olduğunu bağlı. Komple kasnak ve kayış setide satılıyor toplamda 300 Usd civarında, bence cvt işi yaygınlaştığında bu şanzımanlar aynı otomatikler gibi çok basit şekilde ve uygun fiyatlara tamir edilebilecek ve dediğim gibi yakın zamanda cvt kayışı için farklı revizyonlar çıkacak, aynı kasnak veya kasnaklarda değiştirilerek daha dayanıklı ve hatta daha farklı devir aralıklı şanzımanlara dönüşebilecekler. Dediğim gibi gelişmeye çok açık şanzımanlar. Birde işin şu noktası var ben civicte ilk cvt yi duyduğumda araştırmaya başladığımda honda jazz araçları çok takip etmezdim bunların 2002 den beridir otomatiklerinin cvt ile çıktığını anlayınca onlarla ilgili arızalar aradım ama cvt ile ilgili çok arıza bulamadım tek yakınılan kısım çok sesi çalışması bayır çıkarken aşırı devir kasması onun dışında şehir içi olsun dışı olsun 1.5 deviri geçmeden gidip geliyor insan çok hoş oluyor, bir keresinde bir arkadaş bindi gidiyoruz bana bu araba elektriklimi diye sordu yok dedim hiç ses yok vites atmıyor da diye söylemişti :)
 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
836
Yaş
35
Konum
izmir
Aracınız
Elektrik süpürgesi gibi

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Dip gaz yaparsanız elektrik süpürgesi ama hızlandıkça ayağınızı gazdan hafif hafif çekerseniz elektrik süpürgesi olmuyor kullanmayı öğrenmek lazım hocam benim dediğim ekstrem bir durum Pozantı rampasını o tarafa yolu düşenler bilir hem bagaj hem arabanın içi aşırı doluydu hemde sol şeritte devri düşürmemem gerekiyordu. Cvt şanzımana çok laf ediyoruz ama hakkını da yememek lazım manuel kullanımda fb7'den daha güçlü hissettiriyor ve yüksek hızda devir çok düşük kaldığı için 140 km hız ile 90 km hız konforunda seyahat ediyor sunuz. Eğriye eğri doğruya doğru :)

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Dip gaz yaparsanız elektrik süpürgesi ama hızlandıkça ayağınızı gazdan hafif hafif çekerseniz elektrik süpürgesi olmuyor kullanmayı öğrenmek lazım hocam benim dediğim ekstrem bir durum Pozantı rampasını o tarafa yolu düşenler bilir hem bagaj hem arabanın içi aşırı doluydu hemde sol şeritte devri düşürmemem gerekiyordu. Cvt şanzımana çok laf ediyoruz ama hakkını da yememek lazım manuel kullanımda fb7'den daha güçlü hissettiriyor ve yüksek hızda devir çok düşük kaldığı için 140 km hız ile 90 km hız konforunda seyahat ediyor sunuz. Eğriye eğri doğruya doğru :)

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aynen ve az yaktırıyor uzun yolda ve vites geçişi yok bunlar artılari eksileri. Yağı cok pahalı bozulunca tamiri yaygın değil ve her an kayıs kopabılırr durumu.. vs vs ama gelecegın teknoloji si kesınlıkle

Audi dekı cvt zincirli mesela Boyle kopmayan çeşitleri cıkabılır ..


arkadaşlar biz biraz Civic i abartıyoruz

yurd dışında bu aracın sıfırı 18 ile 15 bin dolar bu arac ... adam buna gidipde 15 binlik cvt takamaz mecbur bir yerlerden kısması gerekiyor... Bizim ülkemizde pahalı bu arac ama Aralık ayında dibin dip
fiyatında görmüş durumda

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
Aynen ve az yaktırıyor uzun yolda ve vites geçişi yok bunlar artılari eksileri. Yağı cok pahalı bozulunca tamiri yaygın değil ve her an kayıs kopabılırr durumu.. vs vs ama gelecegın teknoloji si kesınlıkle

Audi dekı cvt zincirli mesela Boyle kopmayan çeşitleri cıkabılır ..


arkadaşlar biz biraz Civic i abartıyoruz

yurd dışında bu aracın sıfırı 18 ile 15 bin dolar bu arac ... adam buna gidipde 15 binlik cvt takamaz mecbur bir yerlerden kısması gerekiyor... Bizim ülkemizde pahalı bu arac ama Aralık ayında dibin dip
fiyatında görmüş durumda

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Forumlarda ve yakın dostuğumda gözlemlediğime göre
Multitronic şanzımanada sorunsuz diyemeyiz.
Sorunları elbet bir DSG kadar değil lakin yinede var.
 
Geri
Üst