Dizel mi LPG mi

Katılım
9 May 2021
Mesajlar
12
Tepki puanı
11
Konum
Ankara
Aracınız
Diğer Markalar
Arkadaşlar merhaba. foruma yeni kayıt oldum. yazıları okuduğum kadarıyla anladığım oldukça aktif bir forum. Herkes yardım ediyor sorulan sorularda. Aylardır Honda civic yeni kasalara bakıyorum. ama dizel ve eco arasında kaldım. Onlarca video izledim, yazılar okudum ama hala kararsızım. Dizelin performansı için herkes iyi diyor ama eco‘da performans zayıf diyorlar. Bu performanstan kasıt nedir. Dizel civice göre daha az performans sunuyor ne demek. Çok mu fark var. Yıllardır düz vites 1.3 motor dizel araç kullanıyorum. Lpgli civic alırsam çok şaşırtır mı. Örneğin yokuşlarda sollamalarda çok sorun yaşar mıyım. Bu koşullarda çok zorlanıyor mu araç. Bir arkadaşım Honda’larda dizelden uzak durmak lazım dedi. Bu düşünce ne derece doğru. Bir de bu araçtan performans almak için cvt şanzımanın uzmanı olmak gerek deniyor. Cvtde hiç deneyimim yok. Alışması kolay mı cvt şanzımana.

bir diğer soru da bakım maliyetleri. Yanlış anlamadıysam dizelde de ecoda da aynı zaman aralıklarında bakıma gitmek gerekiyor. Şu anki bakım maliyetleri hakkında bilgi verebilecek olan var mı

Özetle Ankara’da yaşıyorum. istanbul kadar olmasa da trafik iyi kötü oluyor. Ev iş arası 16 km. git gel başka yerlere de uğrarsam 40 km’yi buluyor. Yılda bir iki de uzun yol yapıyorum. Toplamda yılda ortalama 15.000 km yapıyorum. Bu koşullarda ben hangi modeli almalıyım.

Şimdiden cevabınız için teşekkür ederim
 
Katılım
7 Mar 2019
Mesajlar
458
Tepki puanı
426
Konum
Ardahan
Aracınız
Civic FB7 2015
Eco'nun performansı kesinlikle bir çok 1.6 araçtan iyidir. 125 hp sonuna kadar alırsın. Burda cvt önemli bir etkendir. Dünyanın en rahat şanzımanı diyebilirim. Ama bir miktar performans kaybı olduğu doğru. Benim aracımda 2015 fb7 kasa. Bizimkiler de tork konvertörlü şanzıman. Bizde de güç kaybı var. Ama bu her iki araç için de söylüyorum performanssız olduğu anlamına gelmez. Hondaların çoğunda olduğu gibi bu kasalarda da üst devir olayı çok zevkli. Bana sorarsanız tanıdık birinden rica edip bir fc5 kullanın.

Diğer konu dizel... Hondanın dizelini hiç kullanmadım. Zaten bildiğim kadarı ile honda artık dizel üretmiyor. Hatta yakın zamanda benzinli araç ta üretmeyecek. Elektrikli otomobile yönelecek. İleri dönük Alacaksanız dizel almayın. Dizelin performans olayı malum. Alt devirler canavar gibi olur. Çok zevklidir, 9 ileri zdef tam otomatik şanzıman var. Yakıtı sanıyorum ki eco ile aynıdır (lpg'de). Onu da dizelci arkadaşlara sormak gerek.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
21 Şub 2020
Mesajlar
237
Tepki puanı
173
Konum
eskişehir
Aracınız
Civic FC5 2020
Bir çok ülke dizel yakıtlı araç kullanımını bitiriyor.
15 bin km için dizel zaten verimsiz olur.
Performanstan kastınız anı hızlanma surat son gaz gezeyim gibi birşey ise 1.5 turbo 182 bg
Rutin kullanım rahatlık zevk az yakıt gibi birşey ise 1.6 125 bg eco bir araç
CVT kullanımı zevkli kullandıkça o size siz ona alışarak uyum sağlayacağınız bir şanzıman
 
Katılım
23 Nis 2021
Mesajlar
309
Tepki puanı
186
Konum
istanbul
Ad Soyad
Suat Tanar
Yaş
47
Aracınız
Civic HB 9. Jen.
Bende dizel civic var.Araç alırken benim tercihim dizel olması ve tam otomatik şanzımana sahip olmasından dolayı bu şekilde aldım.Aracın yakıt tüketimi bir önceki aracım ile İstanbul şehir içi aynı değerlerde 6.5-7lt civarında yakıyor.Ben senede 20.000km yaptığımdan dizeli tercih ettim yoksa benzinli bir aracıda tercih edebilirdim.Bu aracın dizeli çok yok,genellikle fabrika çıkışı Lpg'lisi çok var.Türkiyede dizelin devri bir miktar devam edeceğinden dizel satın alınabilir.Tabiki 2 aracıda test ederek almanız daha doğru olur.Bakım maliyeti anladığım kadarı ile aynı,dizelin şanzıman bakımı 60.000km de bir yapılıyor.Lpg de subap ayarı,dizelde mazot filtresi farkı var.Bir de araç almayı planlıyorsanız aracı bayramdan önce almanızı tavsiye ederim.Çünkü fiyatlara bir miktar zam yapılacak gibi gözüküyor.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@Asistan25 foruma hoşgeldiniz.
> Dizel veya Lpg seçimi için kullanım tarzınıza göre hareket etmenizi öneririm. Benim objektif olarak gördüklerim:
> Dizel uzun yol aracıdır. Depoya doldur devam et.
> Dizelde kısa mesafelerde Dpf problemini erken yaşatır. Dikkat edilmesi gerekir.
> ZF şanzıman Cvt'ye göre vites geçişleri daha belirgindir. Cvt'de alt devirlerde vtec kararsızlığı yapabilir. Hafif silkeleme diye tabir edilir.
> Eco'da çift yakıt olacağı için bir problemi çözmek zor olabiliyor. Tek yakıt bu yüzden daha rahattır.
> Düz yolda yarışırsa eco dizeli geçer. Yani Econun motoru kötü değildir.
> 1.3'ten sonra eco sizi çok üzmez. Daha yüksek torklu bir araç kullanmış olsaydınız sürüş hissi ciddi oranda fark olurdu.
> Yakıt olarak dizel daha az yakar fakat litre fiyatı yüksek olduğu için lpg bu konuda yine avantajlıdır.
> 100.000 kilometre bakımları karşılaştırırsak Eco'da cvt şanzıman yağı değişimi daha sık olduğu için bakım fiyatı daha yüksek çıkar.
> Piyasaya bakarsak Eco daha çok tutulandır. Elden daha rahat çıkar.
> Forumda yakıt, bakım ve problemler hakkında birden falza konu mevcut bulunmaktadır. Kıyas olarak şu iki videoyu izlemenizi tavsiye ederim.


 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Dizel ile Eco arasındaki size yansıyan temel fark aslında tork farkı. Dizel 2000rpm'de 300nm tork verirken, siz bunun yarısını (153nm max torku) eco'da 4300rpm'de yakalarsınız. Atmosferik motorlu olduğu için torku düşük ve bunu verdiği devir yüksek. Sizin kullanım tarzınız ve yaptığınız kilometre de göz önünde bulundurulunca eco modeli bence daha uygun. Her ne kadar daha sonra telafi edilebilecek olsa da ilk etapta fazladan para vermemiş olursunuz dizel için.

Bakım maliyetleri de ortalama olarak yakın sayılabilir eco ile dizel için. Dizel araçta subap ayarı ve lpg filtresi değişimi yok, şanzıman yağ değişimi de daha geç iken bir de buji değişimi dayatılıyor 50binde eco araçlara. Dizel araçta ise yakıt filtresi değişiminden gelen ekstra bir masraf var her bakımda bir de motor yağı daha fazla masraf açıyor. Dizel turbo'dan sonra eco size biraz daha alt devirlerdeki tork kaynaklı diri gelmeyebilir, alışana kadar fazla yakabilirsiniz. Yokuşlardaki sollamalarda doğru vites ve gaz tepkisi ile sıkıntı yaşamazsınız genelde. Ancak çok dik rampalı yollarda da asla turbo dizel kadar da verimli olamaz.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 May 2021
Mesajlar
12
Tepki puanı
11
Konum
Ankara
Aracınız
Diğer Markalar
Eco'nun performansı kesinlikle bir çok 1.6 araçtan iyidir. 125 hp sonuna kadar alırsın. Burda cvt önemli bir etkendir. Dünyanın en rahat şanzımanı diyebilirim. Ama bir miktar performans kaybı olduğu doğru. Benim aracımda 2015 fb7 kasa. Bizimkiler de tork konvertörlü şanzıman. Bizde de güç kaybı var. Ama bu her iki araç için de söylüyorum performanssız olduğu anlamına gelmez. Hondaların çoğunda olduğu gibi bu kasalarda da üst devir olayı çok zevkli. Bana sorarsanız tanıdık birinden rica edip bir fc5 kullanın.

Diğer konu dizel... Hondanın dizelini hiç kullanmadım. Zaten bildiğim kadarı ile honda artık dizel üretmiyor. Hatta yakın zamanda benzinli araç ta üretmeyecek. Elektrikli otomobile yönelecek. İleri dönük Alacaksanız dizel almayın. Dizelin performans olayı malum. Alt devirler canavar gibi olur. Çok zevklidir, 9 ileri zdef tam otomatik şanzıman var. Yakıtı sanıyorum ki eco ile aynıdır (lpg'de). Onu da dizelci arkadaşlara sormak gerek.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam çok teşekkür ederim sağ olun
 
Katılım
9 May 2021
Mesajlar
12
Tepki puanı
11
Konum
Ankara
Aracınız
Diğer Markalar
Bir çok ülke dizel yakıtlı araç kullanımını bitiriyor.
15 bin km için dizel zaten verimsiz olur.
Performanstan kastınız anı hızlanma surat son gaz gezeyim gibi birşey ise 1.5 turbo 182 bg
Rutin kullanım rahatlık zevk az yakıt gibi birşey ise 1.6 125 bg eco bir araç
CVT kullanımı zevkli kullandıkça o size siz ona alışarak uyum sağlayacağınız bir şanzıman
Çok teşekkür ederim sağ olun
 
Katılım
9 May 2021
Mesajlar
12
Tepki puanı
11
Konum
Ankara
Aracınız
Diğer Markalar
Bende dizel civic var.Araç alırken benim tercihim dizel olması ve tam otomatik şanzımana sahip olmasından dolayı bu şekilde aldım.Aracın yakıt tüketimi bir önceki aracım ile İstanbul şehir içi aynı değerlerde 6.5-7lt civarında yakıyor.Ben senede 20.000km yaptığımdan dizeli tercih ettim yoksa benzinli bir aracıda tercih edebilirdim.Bu aracın dizeli çok yok,genellikle fabrika çıkışı Lpg'lisi çok var.Türkiyede dizelin devri bir miktar devam edeceğinden dizel satın alınabilir.Tabiki 2 aracıda test ederek almanız daha doğru olur.Bakım maliyeti anladığım kadarı ile aynı,dizelin şanzıman bakımı 60.000km de bir yapılıyor.Lpg de subap ayarı,dizelde mazot filtresi farkı var.Bir de araç almayı planlıyorsanız aracı bayramdan önce almanızı tavsiye ederim.Çünkü fiyatlara bir miktar zam yapılacak gibi gözüküyor.
Çok teşekkür ederim sağ olun. Evet bayramdan sonra piyasa hareketlenecek gibi
 
Katılım
9 May 2021
Mesajlar
12
Tepki puanı
11
Konum
Ankara
Aracınız
Diğer Markalar
@Asistan25 foruma hoşgeldiniz.
> Dizel veya Lpg seçimi için kullanım tarzınıza göre hareket etmenizi öneririm. Benim objektif olarak gördüklerim:
> Dizel uzun yol aracıdır. Depoya doldur devam et.
> Dizelde kısa mesafelerde Dpf problemini erken yaşatır. Dikkat edilmesi gerekir.
> ZF şanzıman Cvt'ye göre vites geçişleri daha belirgindir. Cvt'de alt devirlerde vtec kararsızlığı yapabilir. Hafif silkeleme diye tabir edilir.
> Eco'da çift yakıt olacağı için bir problemi çözmek zor olabiliyor. Tek yakıt bu yüzden daha rahattır.
> Düz yolda yarışırsa eco dizeli geçer. Yani Econun motoru kötü değildir.
> 1.3'ten sonra eco sizi çok üzmez. Daha yüksek torklu bir araç kullanmış olsaydınız sürüş hissi ciddi oranda fark olurdu.
> Yakıt olarak dizel daha az yakar fakat litre fiyatı yüksek olduğu için lpg bu konuda yine avantajlıdır.
> 100.000 kilometre bakımları karşılaştırırsak Eco'da cvt şanzıman yağı değişimi daha sık olduğu için bakım fiyatı daha yüksek çıkar.
> Piyasaya bakarsak Eco daha çok tutulandır. Elden daha rahat çıkar.
> Forumda yakıt, bakım ve problemler hakkında birden falza konu mevcut bulunmaktadır. Kıyas olarak şu iki videoyu izlemenizi tavsiye ederim.


Eyvallah hocam sağ olun mesajınız için. bugün eski Honda kullanıcısı bir arkadaşım eco civici asla önermem dedi. sürüş konforu çok kötü uzun yolda beni perişan etti dedi. Cvtden de hiç memnun kalmamış. Dizele yöneliyorum ben sanırım
 
Geri
Üst