Dizel mi LPG mi

Katılım
9 May 2021
Mesajlar
12
Tepki puanı
11
Konum
Ankara
Aracınız
Diğer Markalar
Dizel ile Eco arasındaki size yansıyan temel fark aslında tork farkı. Dizel 2000rpm'de 300nm tork verirken, siz bunun yarısını (153nm max torku) eco'da 4300rpm'de yakalarsınız. Atmosferik motorlu olduğu için torku düşük ve bunu verdiği devir yüksek. Sizin kullanım tarzınız ve yaptığınız kilometre de göz önünde bulundurulunca eco modeli bence daha uygun. Her ne kadar daha sonra telafi edilebilecek olsa da ilk etapta fazladan para vermemiş olursunuz dizel için.

Bakım maliyetleri de ortalama olarak yakın sayılabilir eco ile dizel için. Dizel araçta subap ayarı ve lpg filtresi değişimi yok, şanzıman yağ değişimi de daha geç iken bir de buji değişimi dayatılıyor 50binde eco araçlara. Dizel araçta ise yakıt filtresi değişiminden gelen ekstra bir masraf var her bakımda bir de motor yağı daha fazla masraf açıyor. Dizel turbo'dan sonra eco size biraz daha alt devirlerdeki tork kaynaklı diri gelmeyebilir, alışana kadar fazla yakabilirsiniz. Yokuşlardaki sollamalarda doğru vites ve gaz tepkisi ile sıkıntı yaşamazsınız genelde. Ancak çok dik rampalı yollarda da asla turbo dizel kadar da verimli olamaz.
Çok teşekkür ederim sağ olun hocam. Ben sanırım dizele daha yakınım şu an. Hayırlısı olsun diyorum artık.
 
Katılım
20 Kas 2019
Mesajlar
251
Tepki puanı
161
Konum
İstanbul
Dizel düz vites kullanıyorum. Turbo dizel motor çok iyi gidiyor. Yokuş rampa performansı süper. Yakıt olarak istanbul içi 5.7 yakıyorum. Uzun yolda tadından yenmez :) ama artık dizel araçların tarihe kavuşacağını düşünmek lazım. Aracımdan çok memnunum ama sırf bu yüzden satıp benzin elektrik gibi motorlara yönelicem.

Redmi Note 9S cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 May 2021
Mesajlar
12
Tepki puanı
11
Konum
Ankara
Aracınız
Diğer Markalar
Eyvallah hocam teşekkür ederim.. ben elektrikli araçların Türkiye’de yaygınlaşmasının uzun süreceğini düşünüyorum. Dolayısıyla dizelin Türkiye’deki yakın geleceğinde sorun olmaz diye tahmin ediyorum. düz vites kullanıyorum demişsiniz Ama Zf şanzıman hakkında bilginiz var mı acaba. Sağlamlık ve performans konusunda özellikle.
 
Katılım
22 Mar 2018
Mesajlar
226
Tepki puanı
65
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Cvt de kasnak sistemi var.zincir veya kayis kopmadigi surece sikinti olmaz.lakin yuksek hiz ve ani depar yogun yuklere gelmez. Zf daha az sorunlari vardir.eksi taraflari honda kaynakli birazda sanziman yazilim guncelleme istemesi.1600 cc 120 bg randimanli degil motor zayif kaliyor.bazen uygun vites karari verememesidir.2000 cc gibi yuksek hqcim ve yuksek beygirle uyumlu.

Mi Note 10 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
23 Nis 2021
Mesajlar
309
Tepki puanı
186
Konum
istanbul
Ad Soyad
Suat Tanar
Yaş
47
Aracınız
Civic HB 9. Jen.
Bu arada bu aracın şanzıman bakımlarını Honda da yaptırmak mı daha mantıklı? Yoksa ZF'nin kendi yerinde yaptırmak mı daha doğru olur?Akü ile ilgili bir şikayetim var.40 ile 45 km arası giderken vitesin 4 ten 5 e atmasını beğenmiyorum.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bu arada bu aracın şanzıman bakımlarını Honda da yaptırmak mı daha mantıklı? Yoksa ZF'nin kendi yerinde yaptırmak mı daha doğru olur?Akü ile ilgili bir şikayetim var.40 ile 45 km arası giderken vitesin 4 ten 5 e atmasını beğenmiyorum.
Garantisi yoksa dışarıda da olabilir. ZF'in kendi yerini bilmiyorum ancak aracınızdaki şanzımanın modeline göre bakım yapabilirler elbette. Fiyatları karşılaştırıp hareket edebilirsiniz.

@Asistan25 ZF şanzımanda soğukken ilk vites geçişleri hissettirir bunun dışında yakıt ekonomisine uygun, sağlam ve güvenilir bir şanzıman olarak nitelendirilebilir.
 
Katılım
23 Nis 2021
Mesajlar
309
Tepki puanı
186
Konum
istanbul
Ad Soyad
Suat Tanar
Yaş
47
Aracınız
Civic HB 9. Jen.
Aracımın garantisi daha var.ZF nin kendi yeri bana çok yakın.Aracım 50.000 km'de,60.000 km bakımında bu sene içinde yaptırırım.Ben ZF'nin şanzımana Hondadan daha iyi bakacağına eminim.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Aracımın garantisi daha var.ZF nin kendi yeri bana çok yakın.Aracım 50.000 km'de,60.000 km bakımında bu sene içinde yaptırırım.Ben ZF'nin şanzımana Hondadan daha iyi bakacağına eminim.
Yapacakları şey aynı şekilde aynı yağı koymak olabilir. Garantiyi bozmaya gerek yok.
 
Katılım
23 Nis 2021
Mesajlar
309
Tepki puanı
186
Konum
istanbul
Ad Soyad
Suat Tanar
Yaş
47
Aracınız
Civic HB 9. Jen.
Araç bende olduğu sürece devamlı yetkili servise getiririm.Şimdilik garantiyi bozmaya gerek yok ama çok elzem bir şey çıkarsa oraya da getirebilirim.
 
Katılım
23 Ocak 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
195
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Dizelin alt devirleri çok akıcı, zf9 şanzıman cvt’den daha avantajlı.
Eco daha sessiz ve titreşimsiz.

Dizelde titreşim ve gürültü benzinliye göre epey hissediliyor.

Eco da sollamalarda sürekli 5-6 devirlere atıyor kendini, arabada bir bağırma söz konusu.

Dizel ortalama bir şehir için de 6lt’yi geçmiyor. Uzun yolda hıza bağlı ama 5lt’yi zor geçer.

Eco şehir içi 10-12lt, şehir dışı 8-9lt lpg yakar 100km’de.

Civic almam gerekiyorsa eco almam, yine dizel alırdım.

Farklı markalar da alternatif ise turbo benzinli tercih ederim. 1.3lt dilime girmeyen herhangi bir turbo benzinli dizel ve atmosferiğe göre her daim daha iyi. Ama bu noktada dsg gibi çift kavrama otomatikleştirilmiş manuel şanzıman kesinlikle tercih etmem.
Dolayısıyla;
Civic ise dizel oto

Başka markalar ise tork konvertörlü turbo benzinli ararım


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst