Civic FC5 Dizelci arkadaslar buraya

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
442
Yaş
36
Konum
Tokat
Arkadaşlar havaların soğumasıdan da kaynaklı bu son zamanlarda aracım kısa mesafelerde fan açmaya başladı. Sorunun dpf den kaynaklandığını biliyorum. Genelde şehir içi ve kısa mesafe kullanıyorum ama bu aralar gereksiz zamanlarda fan açtığı için otobana çıkıp yüksek devir kullanmaktan hem zaman ayırmak hemde yakıt sarfiyatı nedeniyle iyice gına geldi. Sorum şuki her kısa mesafede fan açtığını gördüğümüzde yüksek devirli sürüşe çıkmasak birşey olur mu dpf tıkanır mı? Rutin kullanıma devam etsem kendi kendini temizleyemez mi?

M2007J20CG cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
10 Mar 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
89
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Arkadaşlar havaların soğumasıdan da kaynaklı bu son zamanlarda aracım kısa mesafelerde fan açmaya başladı. Sorunun dpf den kaynaklandığını biliyorum. Genelde şehir içi ve kısa mesafe kullanıyorum ama bu aralar gereksiz zamanlarda fan açtığı için otobana çıkıp yüksek devir kullanmaktan hem zaman ayırmak hemde yakıt sarfiyatı nedeniyle iyice gına geldi. Sorum şuki her kısa mesafede fan açtığını gördüğümüzde yüksek devirli sürüşe çıkmasak birşey olur mu dpf tıkanır mı? Rutin kullanıma devam etsem kendi kendini temizleyemez mi?

M2007J20CG cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam egr ve dpf’yi çekmeyen sobanın boruları gibi düşün. Soba çekmez ve harlı yanmazsa borularda kurum olur ve süreç içinde tıkanır. Ama soba çeker ve gürül gürül yanarsa borular tertemiz olur. Dpf’nin kendini temizleyebilmesi için egsoz sıcaklığının 500-700 derece ısıda olması lazım. Normal bir sürüşte bu ısı ancak 350-400 derece gibi bir sıcaklığa getiriyor. Kısa mesafe kullandığın için senin bu ısılara çıkabilmen için bahsettiğin gibi zaman ayırıp yüksek devirde kullanman lazım. Kullanmazsam dersen dpf iyice tıkanır ya çözülemeyecek bir hal alır ve dünya paralar verip yenisini taktırırsın yada söktürüp temizleme işi yapanlar var onlarda derdine çare ararsın. Bunlar sana sadece zaman değil parada kaybettirir. O yüzden en güzeli ya öngörülü hayat akışın içinde aracı devirli kullan (ben öyle yapıyorum) yada sat benzinli veya hybrid (lpgli alma çünkü bu sefer egrden aynı dersi yaşarsın) bir araç al ??
 
Katılım
20 Kas 2019
Mesajlar
251
Tepki puanı
161
Konum
İstanbul
Hocam ben senede 3-4 sefer uzun yol yapıyorum ve uzun süreli(yarım saat 40 dk gibi) 160 170 hızlarla gidiyorum. DBF dolmaması için yeterli olurmu? Yada hngi zmn aralıklarında yapmak gerekir?
Hocam egr ve dpf’yi çekmeyen sobanın boruları gibi düşün. Soba çekmez ve harlı yanmazsa borularda kurum olur ve süreç içinde tıkanır. Ama soba çeker ve gürül gürül yanarsa borular tertemiz olur. Dpf’nin kendini temizleyebilmesi için egsoz sıcaklığının 500-700 derece ısıda olması lazım. Normal bir sürüşte bu ısı ancak 350-400 derece gibi bir sıcaklığa getiriyor. Kısa mesafe kullandığın için senin bu ısılara çıkabilmen için bahsettiğin gibi zaman ayırıp yüksek devirde kullanman lazım. Kullanmazsam dersen dpf iyice tıkanır ya çözülemeyecek bir hal alır ve dünya paralar verip yenisini taktırırsın yada söktürüp temizleme işi yapanlar var onlarda derdine çare ararsın. Bunlar sana sadece zaman değil parada kaybettirir. O yüzden en güzeli ya öngörülü hayat akışın içinde aracı devirli kullan (ben öyle yapıyorum) yada sat benzinli veya hybrid (lpgli alma çünkü bu sefer egrden aynı dersi yaşarsın) bir araç al

Redmi Note 9S cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
442
Yaş
36
Konum
Tokat
Anladım hocam çaresi yok çıkacan otobana diyorsun bu zamana kadar 42000km deyim bu şekilde her fan açtığını gördüğümde devirli kullanım dpf hatası almadan götürdüm ama artık hakkaten üşengeçlik bıkkınlık vermeye başladı . Ama genel manada memnunum arabamdan bakalım çok bıktırırsa bi rs ye bakılabilir ilerleyen zamanda. Cevabınız için teşekkür ederim gayet iyi anlatmışsınız durumu.
Hocam egr ve dpf’yi çekmeyen sobanın boruları gibi düşün. Soba çekmez ve harlı yanmazsa borularda kurum olur ve süreç içinde tıkanır. Ama soba çeker ve gürül gürül yanarsa borular tertemiz olur. Dpf’nin kendini temizleyebilmesi için egsoz sıcaklığının 500-700 derece ısıda olması lazım. Normal bir sürüşte bu ısı ancak 350-400 derece gibi bir sıcaklığa getiriyor. Kısa mesafe kullandığın için senin bu ısılara çıkabilmen için bahsettiğin gibi zaman ayırıp yüksek devirde kullanman lazım. Kullanmazsam dersen dpf iyice tıkanır ya çözülemeyecek bir hal alır ve dünya paralar verip yenisini taktırırsın yada söktürüp temizleme işi yapanlar var onlarda derdine çare ararsın. Bunlar sana sadece zaman değil parada kaybettirir. O yüzden en güzeli ya öngörülü hayat akışın içinde aracı devirli kullan (ben öyle yapıyorum) yada sat benzinli veya hybrid (lpgli alma çünkü bu sefer egrden aynı dersi yaşarsın) bir araç al

M2007J20CG cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Ara 2019
Mesajlar
231
Tepki puanı
304
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2019
Lpg de de mi aynı sorunlar yaşanıyor?

Birde şu eklemeyi yapmak isterim. Yüksek hızlarda sürmek bu sorunu tam anlamıyla çözmez. Yüksek devir çevirmeniz lazım.



Anladım hocam çaresi yok çıkacan otobana diyorsun bu zamana kadar 42000km deyim bu şekilde her fan açtığını gördüğümde devirli kullanım dpf hatası almadan götürdüm ama artık hakkaten üşengeçlik bıkkınlık vermeye başladı . Ama genel manada memnunum arabamdan bakalım çok bıktırırsa bi rs ye bakılabilir ilerleyen zamanda. Cevabınız için teşekkür ederim gayet iyi anlatmışsınız durumu.

M2007J20CG cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

CPH1951 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
10 Mar 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
89
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Hocam ben senede 3-4 sefer uzun yol yapıyorum ve uzun süreli(yarım saat 40 dk gibi) 160 170 hızlarla gidiyorum. DBF dolmaması için yeterli olurmu? Yada hngi zmn aralıklarında yapmak gerekir?

Redmi Note 9S cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Şöyle söylemek daha doğru olur, uzun yoldaki kullanımınızla akü, dpf ve enjektörler için faydalı birşey yapmış olursunuz ama bu temizliği yapmak için o kadar yüksek hızlara çıkmanıza gerek yok. Aracı S’e alıp manuel olarak vites düşürüp gitmek istediğiniz hızda 3000 devir sabit bir şekilde gidersenizde amaca ulaşıyorsunuz. Böyle yaptığınızda hem akü tam kapasite şarj olur, hem enjektörler temizlenir, hemde dpf temizlenir. Bir taşla 3 kuş??. Yeterli olur mu kısmına gelice ise yeterli desem sizi yanıltırım, yetersiz desem yalan söylemiş olurum. Bu tamamen aracı normal kullanmanızla alakalı. Şehir içinde tek marşla 30-40 km sakin ve akıcı bir trafikte gidiyorsanız belki yeterli olur ama 5-10 km gidip tam araba ısınıp bu diğer görevlerini yapmaya başlayacakken stop ederseniz büyük ihtimalle yeterli olmayacaktır.
 
Katılım
10 Mar 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
89
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Anladım hocam çaresi yok çıkacan otobana diyorsun bu zamana kadar 42000km deyim bu şekilde her fan açtığını gördüğümde devirli kullanım dpf hatası almadan götürdüm ama artık hakkaten üşengeçlik bıkkınlık vermeye başladı . Ama genel manada memnunum arabamdan bakalım çok bıktırırsa bi rs ye bakılabilir ilerleyen zamanda. Cevabınız için teşekkür ederim gayet iyi anlatmışsınız durumu.

M2007J20CG cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ben teşekkür ederim, yukarıda da bahsettim hani hissedince otobana çıkmaktan buna ayrı bir zaman ayırmak yerine günlük kullanımında performanslı kullanırsan belki problemin çözülmüş olur. Bende memnunum ama aracım satılık çünkü eşim kullanamıyor büyük geliyor hakkımızda hayırlısı artık ?
 
Katılım
10 Mar 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
89
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Lpg de de mi aynı sorunlar yaşanıyor?

Birde şu eklemeyi yapmak isterim. Yüksek hızlarda sürmek bu sorunu tam anlamıyla çözmez. Yüksek devir çevirmeniz lazım.





CPH1951 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Lpg’de dpf olmaz zaten, onda da egr tıkanması yaşanır. Araç ısınmadan ve lpgye geçer geçmez hemen stop ediliyorsa orta ve uzun vadede egr tıkanır. Araç nefes almak isteyen ama alamayan bir insan gibi çalışır. Bu durum benzinli araçlarda da olur ama benzin yağlı olduğu için 30-40 km performanslı 3-4 kere kullandığınızda genelde otomatik temizlenir ancak lpg araç içini kuruttuğu için ve sıralı sistemde araç hem ilk çalışmada hemde lpgye geçtikten sonra bir miktar benzin sarfettiği için egr’ye ve boğaz kelebeğine yapışmalar çok daha hızlı olur. Önerim şu, acil işiniz olmadığı müddetçe aracın ilk çalışmada lpgye geçmesini bekleyin ve uzun ve yolda benzinle 100-150 km ara sıra performanslı ara sıra sakin bir sürüş yapın.
 
Katılım
20 Kas 2019
Mesajlar
251
Tepki puanı
161
Konum
İstanbul
Teşekkür ederim cevaplarınız için. Aracım düz vites 4. Vitese alıp 3000 devir üstü bi yarım saat gazlasam olur heralde.istanbulda Gece ideal bi zaman bu iş için :))
Şöyle söylemek daha doğru olur, uzun yoldaki kullanımınızla akü, dpf ve enjektörler için faydalı birşey yapmış olursunuz ama bu temizliği yapmak için o kadar yüksek hızlara çıkmanıza gerek yok. Aracı S’e alıp manuel olarak vites düşürüp gitmek istediğiniz hızda 3000 devir sabit bir şekilde gidersenizde amaca ulaşıyorsunuz. Böyle yaptığınızda hem akü tam kapasite şarj olur, hem enjektörler temizlenir, hemde dpf temizlenir. Bir taşla 3 kuş. Yeterli olur mu kısmına gelice ise yeterli desem sizi yanıltırım, yetersiz desem yalan söylemiş olurum. Bu tamamen aracı normal kullanmanızla alakalı. Şehir içinde tek marşla 30-40 km sakin ve akıcı bir trafikte gidiyorsanız belki yeterli olur ama 5-10 km gidip tam araba ısınıp bu diğer görevlerini yapmaya başlayacakken stop ederseniz büyük ihtimalle yeterli olmayacaktır.

Redmi Note 9S cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
5 Kas 2019
Mesajlar
17
Tepki puanı
17
Konum
Nevşehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Arkadaşlar havaların soğumasıdan da kaynaklı bu son zamanlarda aracım kısa mesafelerde fan açmaya başladı. Sorunun dpf den kaynaklandığını biliyorum. Genelde şehir içi ve kısa mesafe kullanıyorum ama bu aralar gereksiz zamanlarda fan açtığı için otobana çıkıp yüksek devir kullanmaktan hem zaman ayırmak hemde yakıt sarfiyatı nedeniyle iyice gına geldi. Sorum şuki her kısa mesafede fan açtığını gördüğümüzde yüksek devirli sürüşe çıkmasak birşey olur mu dpf tıkanır mı? Rutin kullanıma devam etsem kendi kendini temizleyemez mi?

M2007J20CG cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aynı sorunu bende yaşıyorum sizin gibi hep kısa mesafede kullanıyorum arabayı bazen fan acıyor havalar soğduğundan itibaren Sport moda almadan yüksek devirde kullanmaya çalışıyorum kalkışlarda yokuşlarda gazı sonuna kadar basıp motoru zorlayarak kullanıyorum bu şekilde son bir aydır fan açmadı
 
Geri
Üst