Civic FC5 Dizelci arkadaslar buraya

Katılım
10 Mar 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
89
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Aynı sorunu bende yaşıyorum sizin gibi hep kısa mesafede kullanıyorum arabayı bazen fan acıyor havalar soğduğundan itibaren Sport moda almadan yüksek devirde kullanmaya çalışıyorum kalkışlarda yokuşlarda gazı sonuna kadar basıp motoru zorlayarak kullanıyorum bu şekilde son bir aydır fan açmadı
Hocam demekki dpf temizlenmiş, yani yukarıda da değindiğim gibi hayat akışı içerisinde bu durumu düşünerek müsait zamanlarda biraz araca yüklenmek gerekiyor ?
 

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
441
Yaş
36
Konum
Tokat
Aynen hocam ev iş arası 5 km araç tam ısınıyor ben stop ediyorum. Soğuk motorda da ısınmadan da basıp motoru yıpratmak istemiyorum fan açtığında otobana çıkıp 3. Yada 4. Vites te 3 bin devirde bi 20 dk kullanıyorum. Yazın sıcak havalarda çok nadir oluyor bu ama havalar soğuyunca sıklıkla olmaya başladı neredeyse haftada 1 kez oluyor.
Aynı sorunu bende yaşıyorum sizin gibi hep kısa mesafede kullanıyorum arabayı bazen fan acıyor havalar soğduğundan itibaren Sport moda almadan yüksek devirde kullanmaya çalışıyorum kalkışlarda yokuşlarda gazı sonuna kadar basıp motoru zorlayarak kullanıyorum bu şekilde son bir aydır fan açmadı

M2007J20CG cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
162
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2018
dpf yi niyyese ben fazla kafama takmıyorum,sonuçta adamlar kısa mesafede kullanılmaz diye bir uyarı yazmamışlar. az yakıt ile çok yol iddealarının dışında devirli kullanmayı seviyorum sanırım o yuzden bana denk gelmiyor fan olayı.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Anladım hocam çaresi yok çıkacan otobana diyorsun bu zamana kadar 42000km deyim bu şekilde her fan açtığını gördüğümde devirli kullanım dpf hatası almadan götürdüm ama artık hakkaten üşengeçlik bıkkınlık vermeye başladı . Ama genel manada memnunum arabamdan bakalım çok bıktırırsa bi rs ye bakılabilir ilerleyen zamanda. Cevabınız için teşekkür ederim gayet iyi anlatmışsınız durumu.

M2007J20CG cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Dizelin kötü yanı

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Lpg de de mi aynı sorunlar yaşanıyor?

Birde şu eklemeyi yapmak isterim. Yüksek hızlarda sürmek bu sorunu tam anlamıyla çözmez. Yüksek devir çevirmeniz lazım.





CPH1951 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Benzinde hiç bişi olmaz bas marşa devam arabaya bınınce beklemeye gerek bile yok

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Lpg’de dpf olmaz zaten, onda da egr tıkanması yaşanır. Araç ısınmadan ve lpgye geçer geçmez hemen stop ediliyorsa orta ve uzun vadede egr tıkanır. Araç nefes almak isteyen ama alamayan bir insan gibi çalışır. Bu durum benzinli araçlarda da olur ama benzin yağlı olduğu için 30-40 km performanslı 3-4 kere kullandığınızda genelde otomatik temizlenir ancak lpg araç içini kuruttuğu için ve sıralı sistemde araç hem ilk çalışmada hemde lpgye geçtikten sonra bir miktar benzin sarfettiği için egr’ye ve boğaz kelebeğine yapışmalar çok daha hızlı olur. Önerim şu, acil işiniz olmadığı müddetçe aracın ilk çalışmada lpgye geçmesini bekleyin ve uzun ve yolda benzinle 100-150 km ara sıra performanslı ara sıra sakin bir sürüş yapın.
Benzin li araclarda partikül fılıtresi var ama dizel gibi belalı değil tıkanmıyor.

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
10 Mar 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
89
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Benzin li araclarda partikül fılıtresi var ama dizel gibi belalı değil tıkanmıyor.

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam herşeyden önce seni tebrik etmek istiyorum. Her konu başlığında muhakkak bir yazın, bir sözün var. Bence forum yöneticileri senin aktifliğine yetişemiyor???.
En sondan başa doğru gideyim, benzinli araçlar özellikle 95-96 sonrasında araçların egsoz manifoldu ile orta susturucusunun arasına katalitik konvertör adında bir parça koydular. Bu parçanın içi arı kovanı gibidir ve yanma odasında yanmayan partiküller burada birikir, egsoz yine ısınmasını gerçekleştirdiğinde (yaklaşık 450-500 derece) içindeki partikülleri yakar ve dışarı daha temiz bir egsoz gazı salardı. Büyük şehirlerde pek kalmadı ama 95-05 model arası lpgli bir araç stop ettiğinde yanmış yağ gibi pis pis kokuyorsa bilin ki katalitiği iptal ettirmiştir onunda sebebi aşırı şehir içi düzensiz ve kısa kullanım sonucu kataliğin tıkanması. Yani bu durumun gerçekleşmesi için illa lpgli olmayada gerek yok benzinlide de orta ve uzun vadede olacaktır. Dizelde çok çabuk olmasının nedeni partikülün benzinli ve lpgli araca göre çok olması. Katalitik ve bahsettiğin benzin partikül filtresi (GPF) mantık olarak aynı olsada farklı şeyler. Honda’nın Unesco’nun Dünya Miras Listesi’ne girmiş 1.6 atmosferik motorunda “GPF” olabileceğine ihtimal vermiyorum ama 1.5 ve 1.0 Turbo motorlarda bu filtre mevcut. Aksine bir bilgi mevcutsa bununla ilgili bilgilendirirseniz ayrıca memnun olurum.

İkinci olarak lpgli araçta sabah ilk çalıştırmada marşa basıp gidilebilir mi? Evet gidilebilir ama motorun belli bir çalışma ısısına ulaştıktan sonra hareket ettirilmesi en doğrusu. Marşa basıp hareket edip motor ısınmadan ulaşacağınız yere ulaşıp stop ederseniz 2-3 kerede birşey olmaz ama düzenli bir şekilde ekstradan da bir uzun yol veya motor tam ısısındayken agresif bir sürüş gerçekleştirmezseniz 6 ay - 1 yıl bandında çeşitli sorunlar yaşayacağınız aşikar. Bunu yaşamamak fiziğe aykırı.. Ama şu var dizel de mi benzin de mi bunun yaşama ihtimali daha yüksek, tabiki dizel.. Bunuda tartışmaya gerek yok. Her güzelin bir kusuru var dicez başka çaresi yok..
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,722
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Benzinde hiç bişi olmaz bas marşa devam arabaya bınınce beklemeye gerek bile yok

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Soğuk motorda için yazın 30 saniye kışın 1 dakika beklenmesi iyi olur. Asıl aracın Benzin'den Lpg'ye geçiş yapmasına kadar beklenmesine gerek yoktur.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Geri
Üst