Civic FC5 Dizelci arkadaslar buraya

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Erdiiican
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Biz toplum olarak sorunları öteleyerek kendimizce akıllı bir iş yaptığımızı düşünüyoruz. Ama her zaman ağır şekilde bedelini ödüyoruz ve ödemeye de devam edeceğiz.
Benim için anlamlı noktası dizelin tehlikesinin artık devletleri harekete geçirmesi, zaten Almanya’nın dizeli yasaklamasının temel çıkış noktası bu.

Vatandaşlarının sağlığını düşünen ve olası gelecek yıllardaki kanser vakalarını azaltmak amacıyla Almanya bu uygulamalara geçiyor. Kısa vadeli ekonomik yük, uzun vadeli kanser yada benzeri problemler karşısında çok daha önemsiz demekki.

Bakalım biz ne zaman uyanacaz? sigarayı bile üstünde öldürür demesine rağmen içen, ayıp olmasın diye birbirine ikram eden, direk etkisini görmedikçe zararı dikkate almayan bir mentalitemiz var, bunda da mantık aynı işliyor, bakalım sonuçları ne olacak?
Kendi adıma en azından dizelle ilişkim minimum düzeyde olduğu için rahatım, umarım toplumda bunun farkındalığı oluşur.
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
286
Tepki puanı
58
Konum
Ordu
Aracınız
Civic FC5 2018
Dizel motor teknolojisi pahalı bir teknoloji. Ayrıca dizel motorlar ilk çıktıkları yıllardan itibaren ufak tefek modifikasyonlar dışında önemli bir gelişme gösteremediler. Bu yüzden araba üreticileri argeye daha fazla parar ayırmak istemiyorlar. Asıl amaç duysusal yani... Amerikada patlak veren dizel sorunu ise tamamen siyasi. Almanlara Amerikan yönetimi fabrika kurup amerikada üretim yapmasını istedi fakat Wolksvagen bunu yapmadı. Sorunda bu yüzden patlak verdi. Hadi diyelim hususi araçlarda dizel yasaklandı. Peki ya iş makineleri ve kamyonlar? Kimsenin umrunda değil insanların sağlığı falan. Bizim araçlardan çıkan gazların etkisi bir sürü fabrikadan çıkan gazlara atıklara göre okyanusta damla kalır. Örneğin 1 litre coca cola üretmek için 40 lt su harcanır. Sonra aynı küresel şirketler dernekler kurup yok efenim deodorant kullanmayın ozon tabakası deliniyor, yok efendim evlerde suyu boşa harcamayın kaynaklarımızı düzgün kullanalım derler. Oysaki arka yüzü çok farklı. Bütün bunların yanında dizel araçlarda zararlı atıkları filtrelemek için dizel partikül filtresi de bulunmakta.


Bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Dizel motor teknolojisi pahalı bir teknoloji. Ayrıca dizel motorlar ilk çıktıkları yıllardan itibaren ufak tefek modifikasyonlar dışında önemli bir gelişme gösteremediler. Bu yüzden araba üreticileri argeye daha fazla parar ayırmak istemiyorlar. Asıl amaç duysusal yani... Amerikada patlak veren dizel sorunu ise tamamen siyasi. Almanlara Amerikan yönetimi fabrika kurup amerikada üretim yapmasını istedi fakat Wolksvagen bunu yapmadı. Sorunda bu yüzden patlak verdi. Hadi diyelim hususi araçlarda dizel yasaklandı. Peki ya iş makineleri ve kamyonlar? Kimsenin umrunda değil insanların sağlığı falan. Bizim araçlardan çıkan gazların etkisi bir sürü fabrikadan çıkan gazlara atıklara göre okyanusta damla kalır. Örneğin 1 litre coca cola üretmek için 40 lt su harcanır. Sonra aynı küresel şirketler dernekler kurup yok efenim deodorant kullanmayın ozon tabakası deliniyor, yok efendim evlerde suyu boşa harcamayın kaynaklarımızı düzgün kullanalım derler. Oysaki arka yüzü çok farklı. Bütün bunların yanında dizel araçlarda zararlı atıkları filtrelemek için dizel partikül filtresi de bulunmakta.

Yorumlarınıza katılmıyorum. Çok yüzeyel ve altyapısı yok, varsayıma dayalı.
 

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
443
Yaş
37
Konum
Tokat
Biz toplum olarak sorunları öteleyerek kendimizce akıllı bir iş yaptığımızı düşünüyoruz. Ama her zaman ağır şekilde bedelini ödüyoruz ve ödemeye de devam edeceğiz.
Benim için anlamlı noktası dizelin tehlikesinin artık devletleri harekete geçirmesi, zaten Almanya’nın dizeli yasaklamasının temel çıkış noktası bu.

Vatandaşlarının sağlığını düşünen ve olası gelecek yıllardaki kanser vakalarını azaltmak amacıyla Almanya bu uygulamalara geçiyor. Kısa vadeli ekonomik yük, uzun vadeli kanser yada benzeri problemler karşısında çok daha önemsiz demekki.

Bakalım biz ne zaman uyanacaz? sigarayı bile üstünde öldürür demesine rağmen içen, ayıp olmasın diye birbirine ikram eden, direk etkisini görmedikçe zararı dikkate almayan bir mentalitemiz var, bunda da mantık aynı işliyor, bakalım sonuçları ne olacak?
Kendi adıma en azından dizelle ilişkim minimum düzeyde olduğu için rahatım, umarım toplumda bunun farkındalığı oluşur.
Hocam sizin kullandığınız aracı atmosferik benzinli diye tahmin ederek soruyorum bu soruyu aracınızın co2 salınımı nekadar? Benim aracım euro6 motor dizel co2 salınımı 91 . benzinli civicin yanlış hatırlamıyorsam 148. Hangi hava kirliliğinden hangi gelişmeyen dizel teknolojisinden bahsediyorsunuz ? Dizellerdeki dpf sıkıntısı neyden kaynaklı zannediyorsunuz egzoz gazlarının salınımının sınırlandırılmasından..

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
595
Tepki puanı
291
Konum
izmir
Aracınız
Hocam dediklerinizde haklılık payı var ama bunlar devede kulak kalır bence. Atmosferik motorlara göre turbolu araçlarda sonuçta ekstra parçalar var. Sorun çıkaracak parça sayısı daha fazla. Fakat aracı tanıyıp ona göre kullanırsanız hiçbir sıkıntı olacağını sanmıyorum istisnalar dışında. Turbolu aracı atmosferik gibi zorlarsanız turboyu kucağınıza alırsınız mesela..

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
İyi de kullansan bunların ömrü var ben de 100 150bin aralığı olduğunu söylüyorum normal kullanımlarda. Ben neden almam çünkü alırsam 0 bi araba 10 yıl binerim. Bu hesaplar ondan benim açımdan
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
595
Tepki puanı
291
Konum
izmir
Aracınız
Bu parçalar daha yüksek devir güç veya yük altında çalışıyor olabilir. Ama ne turbo ne DPF ne de diğerleri yeni bir olay değil. Yaklaşık 200 bin km katettigim tdi aracımız bu saydığınız maddelerde hiç sıkıntı çıkarmadı. Özellikle bu turbo konusunda size katılmıyorum. Dediğiniz gibi olsaydı piyasada turbosu değişmesi gereken milyon araç olurdu. Bu kadar büyük çapta bir şey duymadım ben.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
286
Tepki puanı
58
Konum
Ordu
Aracınız
Civic FC5 2018
İyi de kullansan bunların ömrü var ben de 100 150bin aralığı olduğunu söylüyorum normal kullanımlarda. Ben neden almam çünkü alırsam 0 bi araba 10 yıl binerim. Bu hesaplar ondan benim açımdan
Benim çevremde 100000 km de turbo arızası veren bir dizel araç yok. Olursa da şans artık. Bir arkadaşımda 6 yıllık cvt şanzıman Jazz var ve şu an şanzımandan ses geliyor. Bir yerde oda patlak verecek bakalım ne kadar masraf açacak. Ki bu arkadaş arabasına aşırı titiz biridir. Biraz da şans işi bu işler.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
595
Tepki puanı
291
Konum
izmir
Aracınız
E tabi herkeste olacak diye bişey yok ona bakarsan ben orijinal aküsünü 11 sene kullandım civicin. Bi üst kasada 3 ayda bi akü değiştirenler vardı bi ara garantiden. Genel konuşuyorum.
 
Geri
Üst