Fb7 Otomatik Şanzıman Sorunu

Katılım
11 Ocak 2019
Mesajlar
19
Tepki puanı
10
Konum
adana
Aracınız
Civic FB7 2013
Arkadaşlar merhaba 2013 civic eco elegance otomatik araç sahibiyim. Aracı 2.el almıstım. Aracım şuan 72.000 kmde. Farkettim ki aracım 2. vitesten 1.vitese düşerken sarsıntı oluyor vuruntu oluyor gibi. Bu durumu şöyle farkettim yolda giderken ışıklara yaklasırken yavas yavas durmaya calısıp tam durmaya yakınken araçta bir sarsıntı olup öyle duruyor. yada tam duruyorum araç ileri doğru gitmeye calısıyor gibi oluyor. Daha sonraki denemem ise şöyle aracı P'den R'ye attığımda anında tepki veriyor sorun yok anında hareket ediyor araç ancak P'den D'ye attığımda 2 3 sn gecikme yaşayıp öyle tepki veriyor yani gitmeye başlıyor. 1.vitesten 2.vitese geçiştede sorun yok. Sadece yazdığım bu sorunlar var. Aracın şanzıman yağı hiç değişmedi. Değiştirmek istedik ustalar şanzıman yağı değişmez gerek yok diyip değiştirmedik. Acaba yağdan mı oldu aklıma ilk gelen o oldu. Bu sorunu bugün yaşadığım içinde ustaya göstermedim henüz. Fikri olan bilen varsa yardımları için şimdiden teşekkürler. Umarım derdimi açık anlatabilmişimdir.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,151
Çözümler
4
Tepki puanı
3,274
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
ben 60.000 de eneosla değiştim evin önünde kendim. Şimdi 80.000 de motul vi aldım 3 litre , 3 litre de liqui moly 1800 aldım bunlar da gayet kaliteli yağlar ben ard arda 3er 3er yenileyecem şimdi boş bi günümde hocam . Anlatmak istediğim aynı şanzımanı başka araba firmaları da kullanıyor hondanın şanzımanı da değil aw nin şanzımanı
Farklı marka ve özellikte yağ kullanmak bunları karıştırmak problem cıkarabilir.
 

Civci

0
Katılım
6 Tem 2018
Mesajlar
87
Tepki puanı
37
Konum
Mardin

Civci

0
Katılım
6 Tem 2018
Mesajlar
87
Tepki puanı
37
Konum
Mardin
Farklı marka ve özellikte yağ kullanmak bunları karıştırmak problem cıkarabilir.
tabi olabilir ancak biz tek seferde sadece 3 litresini değiştirebiliyoruz değiltikten sonra kullanım klavuzu a göre 2 sene yada 40.000 km sonra değiştirmemiz gerekiyor o esnada eski yağ ile o 3 litre zaten birbirine karışmış olmuyor mu . Honda marka yağ her seride aynı özellikte mi üretiliyor. Honda dw1 e uyumlu diyorsa 3 aşağı 5 yuksrı aynı bn çok karşılaştırdım pdf lerini
 

Civci

0
Katılım
6 Tem 2018
Mesajlar
87
Tepki puanı
37
Konum
Mardin

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,950
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
hocam bu şanzıman honda tarafından mı üretildi patenti kime ait honda dışında aynı şanzımanı başka markalarda kullanıyor şu anki cvt şanzımanlar zf nin üretimi
aisin warner meşhur japon markası
buyrun n11 de aisin marka yağ var honda servislerini zengin etmeye gerek var mı

Siz Toyota ile Honda'yı karıştırıyorsunuz.
Aisin Toyota'nın hissedarı olduğu bir Japon şanzıman üreticisi ancak Honda ile Civic platformu için bir anlaşması yok.
Honda'nın son FC5 dizel otomatikleri harici Civic serisindeki otomatik şanzımanları KENDİ ÜRETİMİDİR. CVT şanzımanda kendi üretimidir.
Sadece dizel otomatiklerdeki 9 ileri şanzıman ZF üretimidir, bunun nedeni de bu şanzımanın sadece Avrupa pazarı için üretilmesidir.

Geçmişte farklı marka şanzıman yağı kullanıp 3. vitesin üstüne çıkmamadan tutunda sarsıntı vites geçişleri ve vuruntu tarzı birçok problemle karşılaşanlar oldu, hatta bizzat tanıdığımın başına geldi.
Şanzımanda olası bir arıza da ciddi maliyetlerin çok kolay çıkabileceğini gözönüne alarak riske atılacak bir parça olduğunu düşünmüyorum.
100-150 lira kısa dönem kar edeceğim diye uzun dönemde şanzımana zarar verme riski bana mantıksız geliyor ve bu nedenle şanzımanda orjinal Honda DW-1 şanzıman yağı dışındaki yağlara güvenemiyorum, sizinde tam ve net bilgi sahibi olmadan muadil yağlara yönlendirmeniz bana doğru gelmiyor.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,940
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
ben 60.000 de eneosla değiştim evin önünde kendim. Şimdi 80.000 de motul vi aldım 3 litre , 3 litre de liqui moly 1800 aldım bunlar da gayet kaliteli yağlar ben ard arda 3er 3er yenileyecem şimdi boş bi günümde hocam . Anlatmak istediğim aynı şanzımanı başka araba firmaları da kullanıyor hondanın şanzımanı da değil aw nin şanzımanı
Ben de sizin gibi servise para kazandırmamak için uyumlu olduğunu düşündüğüm Motul şanzıman yağı almıştım. Hatta haftasonuydu ve foruma da yazmıştım. Daha sonra Hamid hocam falan da hatırlar %100 uyumlu mudur değil midir diye araştırmaya başladım baktım viskozitesinden, formülasyonuna, kaynama noktasından, hammadeye kadar bir çok noktada farklılıklar mevcut. Bunların da uyum ve sorun yaratmama konusunda problem çıkarabileceğini düşünüp siparişimi iptal ettirmiştim.

Honda dw-1'den daha kaliteli hammaddeye sahip daha yüksek oranda sentetik yağ içeren ve dayanamı daha yüksek yani değişim aralığı daha uzun yağlar mevcut. Bunlara dayanarak ben yağ değiştirmeye kalkmıştım ancak gördüm ki olay öyle olmuyor. Bu olay şanzıman tasarımıyla ve ona göre kullanılacak yağın belirlenmesiyle direkt alakalı. Bunun içinde özel olarak formüle edilmiş honda dw1 yağı kullanılmakta. Siz datasheetteki tipik özelliklere bakıp yağ karşılaştırırsanız yeterli veriye ulaşamazsınız. Bu olay tamamen kimyasal. Bunu da öğrenebilmenizin yolu yağ analizi yaptırmak ve içindeki katkıları öğrenmek ve bu içeriklerin - katkıların ne işe yaradığını bilmektir. Üstün körü bu tip yağlara bakıp şanzımana koymak sağlıklı değil. Siz bunu yapabilirsiniz özgür iradenizdir, ancak burada yazmanız ve bunu görüp başkalarının da bu hataya düşmesine sebep olma ihtimaliniz büyük bir yanlışa ve kişileri büyük bir masrafa sokmaya yol açabilir. Bunun vebalini üstlenmeden önce lütfen tecrübe ettikten sonra veya sağlam verilerle bunu kanıtladıktan sonra buraya yazınız. Bunun vebali gerçekten ağır olabilir. Siz yağdan servise para kazandırmayayım derken yeni bir şanzıman alarak ya da tamirat yaptırarak aslında daha fazla para kazandırma yolunda bir adım atmış olacaksınız benim gördüğüm kadarıyla... Şanzıman yağı motor yağına benzemez dikkatli olmakta fayda var. Sonuçta ilk 60bin km'den sonra 40bin'de bir değiştirilen bir yağ. Çok bir kar yaptırmıyoruz bence.

Yağ konusunda gelirsek: Öncelikle Honda Dw-1'in formülü neyse odur. Yani her üretimi aynıdır. Eğer revizyon getirilecekse de bu geriye doğru uyumlu olacak şekilde getirilir. Aynı honda Z1'de olduğu gibi... Honda z1 şanzıman yağını kullanan araçlar honda dw-1 yağını da kullanabilirler. Geriye doğru uyumluluk söz konusudur. Eneos eco atf ve plus arasındaki fark tipik özellik tablolarında yakın duruyor olabilir ancak asıl etki aslında kimyasal yapıdadır. Bu da hangi sürtünmeyi arttırıcı ya da azaltıcı katkıların konulduğuyla ilgilidir. Bunun yanında eski honda z1 yağı kullanan hondalara uyumlu olabilir eneos eco atf ancak bizim fb7'lere uyumlu değil. Formülasyon olarak yakın ancak orjinal yağ ile aynı değil. Yağı koyarsınız ilk başlarda bir şey hissetmezsiniz eskisiyle karıştığı için bir müddet tolere eder ancak zamanla farkedersiniz vites geçişlerindeki zorlanmayı veya vites geçişlerinin olmadığını. Sizin gibi gelişine yağ koyup servisin yolunu tutan o kadar çok insan var ki...

Edit: Ben yağı geçen sene kasım ayındaki kampanyayla işçilik dahil 320tl'ye değiştirmiştim.
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,950
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
İsmail ve hamid hocam ilginiz alakanız için teşekkür ederim tane tane üşenmeden anlatmışsınız ben de motul vi ile yakın zamanda değiştirecem aldım artık bakalım hayırlısı
Uzun ve kısa dönem sonuçlarınızı paylaşırsanız seviniriz :)
 
Geri
Üst