Fb7 otomatik vites aracımda seyir halinde P'ye aldım

Katılım
18 Ocak 2015
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Arkadaşlar merhaba 2 gün önce biraz agresif sürüş halindeyken anlık bir dalgınlıkla vitesi Sden Pye aldım ve iğrenç bi metal karışma sesi gibi bir ses geldi sağa çekip acaba arabaya bir zarar geldimi diye kontağı kapatıp yeniden çalıştırdım fakat aracımda hiçbir sıkıntı yoktu sizce şanzımanda bir sıkıntı oluşmuş ihtimali varmıdır diğer forumlarda okudum hasar kendini sonradan belli eder gibi yazılar okudum hondacılar olarak sizden yorum bekliyorum kardeşinizi bu sıkıntıdan kurtarın .duv..duv..duv.
 
Katılım
18 Ocak 2015
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Yine bi honda bayiine arabayı kontrol ettirmeye götürmeyi düşünüyorum kontrolden sonra bilgi alırsam paylasırım tamirci bir abimize sordum olayı araba hafif meyilli yollarda normalinden daha çok geriye kaçarsa ve eski hafif meyilli yollardaki çekişinden düşürürse yani önceden daha dinamik çıkmak yerine daha hantal cıkmaktan bahsediyorum böyle bir durum yaşanırsa şanzımanın ömrünün büyük bir kısmını yemişsin yenisini sipariş ver demekmiş sizleride bilgilendirmiş oldum


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Katılım
14 Ara 2014
Mesajlar
162
Tepki puanı
3
Konum
Manisa
Yine bi honda bayiine arabayı kontrol ettirmeye götürmeyi düşünüyorum kontrolden sonra bilgi alırsam paylasırım tamirci bir abimize sordum olayı araba hafif meyilli yollarda normalinden daha çok geriye kaçarsa ve eski hafif meyilli yollardaki çekişinden düşürürse yani önceden daha dinamik çıkmak yerine daha hantal cıkmaktan bahsediyorum böyle bir durum yaşanırsa şanzımanın ömrünün büyük bir kısmını yemişsin yenisini sipariş ver demekmiş sizleride bilgilendirmiş oldum


Sent from my iPhone using Tapatalk

abi ben yazmadan sen yazmışsın hemen servise götürmeni tavsiye ederim bi kontrol etsinler zararın neresinden dönsen kar dır ... olayıda iyice anlat...
 

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
201
Konum
Kocaeli, Körfez
Araç stop halindeyken p ye alıyorsun ya, yokuş bir yere parket p ye al el frenini indir bakalım araç kayacakmı eğer kayar ise gerçekten sıkıntı var, buna benzer birşey okumustum belki yardımcı olur
 

arzemo

0
Katılım
8 Kas 2014
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Yaş
44
Konum
ankara
Öncelikle geçmiş olsun. İnşallah aracinizda ciddi bir sorun olmamıştır. Nacizane düşüncem tam otomatik vitesli araçların agresif bir tarzda kullanılamayacağı yönünde. Bu durumu ben çok değerli bir sirk atını daha hızlı koşsun diye kirbaçlamaya benzetirim. Tork konvektorlu tam otomatik şanzımanların motorla uyumu iyidir ancak çalışma prensibi sebebiyle motordan gelen gücün bir kısmı tork konvektorunde eriyip gittiğinden yakıt sarfiyatı artar performans düşer. Tork konvektoru motor ve şanzıman arasında yer alır motordan gelen gücü şanzımana aktarır. Tork konvektörünun çalışma prensibine internetten videolardan bakabilirsiniz. Gelelim sizin duruma aracinizi S konumunda kullanırken P konumuna getirmişsiniz. Valla hocam ben bazen kırmızı ışıkta 20 sn den fazla bekleyeceğimi gördüğümde durduktan sonra salavat getirerek D konumundan N konumuna mandala basmadan alıyorum. Siz bir uçtan öteki uca gitmişsiniz. Şöyle ki ; S konumundan D konumuna mandala basmadan geçebilirsiniz hic bir sorun olmaz siz hizinizi alamadiniz D konumundan N konumuna gectiniz ki hareket halindeyken N konumuna geçmek tavsiye edilmez. Gelelim can alici noktaya N konumundan R konumuna mandala basılmadan gecilmez geçebilmek için çok zorlayıp mandal kilidini kirmaniz gerek ancak siz rahatlıkla gectiginiz için mandala basarak gectiniz ve o aci sesi R konumunda duydunuz. R konumuna alinca reverse dişlisi devreye giriyor ve bu araci geri geri goturmem gerek diyor ancak dişlinin yataga oturmasiyla sanziman milinin ters yönlü döndüğünü görür ve reverse dişlisi geri kaçar ama öpülmekten kurtulamaz dişli dişliye deger ve o insanin içini ezen ses duyulur. Ters yone donmeye meyleden iki dişli. Eliniz vites kolundaysa omzunuza kadar titretir. Soraki asama olan P konumuna daha önce hareket halindeyken gecen hic duymadım. P konumu yanılmıyorsam araç tam durduktan sonra motor çalışır vaziyetteyken el freni çekilir vites P konumuna alınır ve stop edilir. Sözü çok uzattim hakkınızı helal edin. Kazasız sorunsuz sürüşler dilerim.
 
Katılım
27 Ocak 2015
Mesajlar
390
Tepki puanı
0
Arkadaşlar merhaba 2 gün önce biraz agresif sürüş halindeyken anlık bir dalgınlıkla vitesi Sden Pye aldım ve iğrenç bi metal karışma sesi gibi bir ses geldi sağa çekip acaba arabaya bir zarar geldimi diye kontağı kapatıp yeniden çalıştırdım fakat aracımda hiçbir sıkıntı yoktu sizce şanzımanda bir sıkıntı oluşmuş ihtimali varmıdır diğer forumlarda okudum hasar kendini sonradan belli eder gibi yazılar okudum hondacılar olarak sizden yorum bekliyorum kardeşinizi bu sıkıntıdan kurtarın .duv..duv..duv.

okurken dehşete düştüm ancak cevaplar arasında beni daha çok dehşete düşüren ifadeler var :) mesela 2014 modelde r ye alınıyor sıkıntı olmuyor diyen kullanıcı gibi. hiçbir araç giderken aniden r ye yada p ye alınırsa bu normal değildir model yılı fark etmez. bazı tipler var aksiyon olsun diye r yapıyorlar hepimiz duyuyoruz ben bunların araç düşmanı olduğunu düşünüyorum hiç haz etmem. yaptığınızı pego vb markalarda yapsaydınız bence şu an şanzımanı kitlemiştiniz hatta renaultta şanzımanı kitleyip dürdaneden takla atan meganı iyi hatırlıyorum ancak honda kusursuz vites yapısı ile hemen endişelenmenizi önlüyor. en yakın bakım ne zaman ise konuyu dile getirin şanzıman yağı vs bakarken bir kaç km yürütüp aracınızı sorun çıkıp çıkmayacağını çok rahat anlayabilirler. bir dahada böyle bir şey yapmayın tabii :)
 
Katılım
18 Ocak 2015
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Arkadaşlar üzerinden epey zaman geçti ve mutlu haber bir sıkıntı yok servise gittim ve kontrol ettiler yinede bişey çıkmadı ama eğerki en ufak birşey çıksaydı şanzıman değişmesi gerektiği söylendi ki buda hasar olarak pert kaydı gibi birşeye denk geliyor ben ettim siz etmeyin o içler acısı iğrenç sesi duymayın hepinize kazasız belasız sürüşler


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,026
Tepki puanı
8
Yaş
54
Aracınız
Ben alıştım her şartta mandala basarak değişim yapıyorum. Böylelikle nerde basılacak nerde basılmayacak ayrımı kalmıyor.:)
 
Geri
Üst