Fb7 otomatik vites aracımda seyir halinde P'ye aldım

Katılım
18 Ocak 2015
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Arkadaşlar merhaba 2 gün önce biraz agresif sürüş halindeyken anlık bir dalgınlıkla vitesi Sden Pye aldım ve iğrenç bi metal karışma sesi gibi bir ses geldi sağa çekip acaba arabaya bir zarar geldimi diye kontağı kapatıp yeniden çalıştırdım fakat aracımda hiçbir sıkıntı yoktu sizce şanzımanda bir sıkıntı oluşmuş ihtimali varmıdır diğer forumlarda okudum hasar kendini sonradan belli eder gibi yazılar okudum hondacılar olarak sizden yorum bekliyorum kardeşinizi bu sıkıntıdan kurtarın .duv..duv..duv.
 
Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
787
Tepki puanı
17
Yaş
46
Konum
Ataşehir / İstanbul
bir soru da benden. aracimizi yokusa parkettik.ben once n ye alip el frenini cekip araci el frenine yukleyip sonra p ye aliyorum. gereksiz bir aksiyon mu?

yani bu isin bir sirasi var mi?
 

Can

0
Yönetici
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
3,635
Tepki puanı
225
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
bir soru da benden. aracimizi yokusa parkettik.ben once n ye alip el frenini cekip araci el frenine yukleyip sonra p ye aliyorum. gereksiz bir aksiyon mu?

yani bu isin bir sirasi var mi?
Dogrusu, durduktan sonra el frenini cekip sonra p'ye almak.

GT-I9300 cihazımdan gönderildi
 

Can

0
Yönetici
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
3,635
Tepki puanı
225
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Doğrusu önce N ye alıp şanzımanı boşa çıkarıp sonra P ye almak bu şekilde şanzımana yükü bindirmemis oluyoruz
Ben diger turlu yapiyordum bir sıkıntı yasamadim ikisi de olabilir o zaman :)

GT-I9300 cihazımdan gönderildi
 
Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
787
Tepki puanı
17
Yaş
46
Konum
Ataşehir / İstanbul
benimki dogru yani :
 
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
1,387
Tepki puanı
5
Konum
istanbul
Aracınız
Ben diger turlu yapiyordum bir sıkıntı yasamadim ikisi de olabilir o zaman :)

GT-I9300 cihazımdan gönderildi
Bizim şanzımanlar da durduğunda basınç olusmuyormus Bu yüzden şanzımanlar çok uzun sure arızasız kullanılıyor başka şanzıman olsa şimdiye elinde kalırdı.Sole bir örneklersek rampa yukarı yada aşağı frene baktığımızda ileri yönlü bir durum var frenle sabitlenmiş oluyor N ye aldığımızda bu ileri hareket yok bu aşamada el frenini cektigimizde yük el freninde bu şekilde P ye alındığında sorun olmaz. Diğer seçenek de P den D ye alırken rampa aşağı ve yukarı durumunda koldaki sertlikten o asamada verdigi sesden yukun sanzimanda kaldigi bariz belli oluyor benin aracda
 

Can

0
Yönetici
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
3,635
Tepki puanı
225
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Ben de aynisini soyleyecektim, D'deyken ayagimi frenden cekmeden el frenini cekip sonra P'ye alinca hic zorlanma olmuyor sonraki geciste. Ama P'ye alip sonra el freni cekersem tekrar calistirma sonrasi vites gecisi zor oluyor. Demek ki olay D ve N'de bitiyormus :)

GT-I9300 cihazımdan gönderildi
 
Katılım
24 Nis 2015
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Aracınız
Arkadaşlar merhaba 2 gün önce biraz agresif sürüş halindeyken anlık bir dalgınlıkla vitesi Sden Pye aldım ve iğrenç bi metal karışma sesi gibi bir ses geldi sağa çekip acaba arabaya bir zarar geldimi diye kontağı kapatıp yeniden çalıştırdım fakat aracımda hiçbir sıkıntı yoktu sizce şanzımanda bir sıkıntı oluşmuş ihtimali varmıdır diğer forumlarda okudum hasar kendini sonradan belli eder gibi yazılar okudum hondacılar olarak sizden yorum bekliyorum kardeşinizi bu sıkıntıdan kurtarın .duv..duv..duv.

aslında konunun üzerinden fazla zaman geçmiş ama yeni bir üye olarak bende bu konuda hemde bu noktada bir kaç şey söylemek isterim. şöyleki ; 2014 model 2015 mart ayı trafik çakıştı Allah ' a emanet bir fb7 otomatik elegance sahibiyim. aracı aldığım ilk gün biraz heyecan birazda ilk defa sıfır ve otomatik şanzımız araç sahibi olan biri olarak aracı deniyordum. araç yaklaşık 120-130 km/h hızda seyrederken önce vitesi d- den s- ye aldım. tabi bu esnada kulakçıkları deneyecem ya. araç zaten çok yüksek bi devirde s modunda seyrederken ben birde vites düşürdüm. arabanın devri birden yükseklik anlamında dibe vurdu. yani inanılmaz bi gürültü. benim bu konuda bir sorum var acaba bu kadar yüksek devirde vites neden küçüldü. şanzumana veya motora bi zarar verilmişmidir. bu olayın üzerinden yaklaşık iki ay ve 5000 km geçti. bi sıkıntı görmedim ama insan yinede merak ediyor tabi.
bu olayın hemen akabinde araba heralde 2. en fazla 3. viteste saatte seyrederken heyecanla vitesi R 'ye taktım. vites kolu alenen r de olup vites gösterge lambası da R de idi. ama hiç bir değişik ses ve bi sıkıntı olmadı. araç sanki boşta gibi 130 km/h hızla seyretmeye devam ediyordu. sonra sakince D ye alıp devam ettim ve bi daha o günden beri S modunu kendime yasak ettim. ama o akadar yüksek devirde bir alt vitese geçerken duyduğum ses arkadaşında dediği gibi çok acı idi. sanki araba alttan bir darbe almış gibi geldi..duv. belki de ben abartıyorum. herkese saygılar
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,026
Tepki puanı
8
Yaş
54
Aracınız
Benim daha önceki denemelerimde S modda sürüş esnasında kulakçıktan vites küçültmelerinde eğer aracın hızı ve devri küçültülmek istenen vitese uygun değilse araç değişikliğe izin vermiyordu.
 
Katılım
20 Nis 2014
Mesajlar
230
Tepki puanı
2
Yaş
54
Gelendostlu hocamın dediği gibi eğer hızınız ve devriniz kulakçık ile küçültmek istediğiniz vitese göre fazla ise gostergede bulunduğunuz vites ışığı yanıp sönüyor ve vites kucultmenize müsade vermiyor araba. Tam tersi de geçerli. Düşük hızda ve devirde kulakçık ile vitesi büyütmek istediğinizde de buna izin vermiyor. Yani Ozat olarak eğer araba vitesi kucultmenize izin verdiyse sikiti olmayan bir devir aralığında seyrediyormussunuz demektir. O duyduğunuz ses ise zamanla hayran olacağınız honda motorunun muhteşem sesi. Öyle turbolu araçlarda duyamayacaginiz zamanla alışkanlık yapan bir ses.

R'ye alma konusunda tecrübem yok olmasını da istemem :) ama tahmin yürütecek olursam bir şekilde bir koruma mekanizması vardır ve devreye girmiştir diye düşünüyorum.
 
Geri
Üst