FC5 için stepne ve kriko ihtiyacı hissetiniz mi?

Katılım
14 Şub 2017
Mesajlar
24
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
küçük ince stephne alınmalı L kol anahtar ve en az yerkaplayan kriko,arkadaslar bu tip seyler 1 defa lazım olur o da o zamandır.yani sıfır aldığım önceki arabam 13 yıl boyunca hiç patlamadı fakat bir keresinde dağda gezerken kayalıklarda yarıldı gece vaktı saygılarımla
 
Katılım
16 Ağu 2019
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Konu biraz eski ama problem güncel. 2018 Aralık çıkışlı civic sedanım var. Fabrika lastik şişime kiti ve bir solüsyon koymuş. Ancak lastiğe giren çivi (yaklaşık 7-8 cm) tabandan girip yanağın janta yakın kısmından çıktı. Yani 2 delik birden oluştu. Şişirme setini kullandım ama hiç bir işe yaramadı (İkinci deliği seti kullanırken fark ettim). Stepnem olsaydı 15 dk da çözümleyebileceğim iş, yol yardımı falan 3 saati buldu.
Şimdi stepne seti araştırıyorum. Ağustos 2019 da Honda Çiftkurtlar-İstanbul Full set için (stepne + kriko + bijon anahtarı) 2000 TL fiyat verdi ($=5,70). Planım internetten akardiyon kriko ve bijon anahtarı almak (Yaklaşık 80 -100 TL) ve bir adet çıkma orijinal jant +lastik alıp konnuyu kapatmak. Ayrıca internette tüm markalarla uyumlu full set satıyorlar (400 - 500 TL) ama lastikler bence iyi değil. Arabanın yüksekliği açısından akordiyon kriko zorunlu.
 
Katılım
12 Ara 2015
Mesajlar
22
Tepki puanı
17
Konum
Tekirdağ - Çorlu
Aracınız
Civic FC5 2018
Bagajdaki stepne yerine orjinal ölçüdeki jant ve lastik sığmıyor, bizzat lastiği söküp test ettim :( Mini stepne aldım bende. Lastik kalitesi açıkçası çok önemli değil, bu mini stepnenin bana göre amacı en yakın lastikçiye götürmek (y)
 
Katılım
29 Haz 2019
Mesajlar
261
Tepki puanı
158
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
Ne kriko tasirim ne stepne.. Kaskoya cuvalla parayi bosa mi oduyoruz arkadaslar..henuz bir sikinti yasamadim ama en ufak bir durumda kaskoyu arayin cekicisiydi ikame aracti oteliydi hemen kostursun zalimlar.. dunya paraya kasko yaptirip bir de kriko mu tasiyalim..
 
Katılım
12 Ara 2015
Mesajlar
22
Tepki puanı
17
Konum
Tekirdağ - Çorlu
Aracınız
Civic FC5 2018
Hocam mantık doğru da abuk subuk bir yolda sıkıntı olduğunda onun beklemesi, derdini anlatman vs vs çilesi yeter. Yoksa kaskonun kullanılması taraftarıyım bende.
Ne kriko tasirim ne stepne.. Kaskoya cuvalla parayi bosa mi oduyoruz arkadaslar..henuz bir sikinti yasamadim ama en ufak bir durumda kaskoyu arayin cekicisiydi ikame aracti oteliydi hemen kostursun zalimlar.. dunya paraya kasko yaptirip bir de kriko mu tasiyalim..
 
Katılım
16 Ağu 2019
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Bagajdaki stepne yerine orjinal ölçüdeki jant ve lastik sığmıyor, bizzat lastiği söküp test ettim :( Mini stepne aldım bende. Lastik kalitesi açıkçası çok önemli değil, bu mini stepnenin bana göre amacı en yakın lastikçiye götürmek (y)
Bilgi için çok teşekkür ederim. Lastikçilerle bir konuşayım.
 
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
213
Tepki puanı
93
Konum
Sivas
Daha önce bu konuya yazmıştım. Stepne olması gerektiğini savunmuştum...
Fakat fikrim değişti :ROFLMAO:
küçük stepne ve krikom olmasına rağmen kullanmıyorum. İlk uzun yol tecrübemde kullandım; ama bagajdan çaldığı alan lazım olduğunda söylendim :) Daha sonraki seyahatlerimde yanıma almadım. Zaten güzel bir şekilde yerleşmiyor, sığmıyor...
Yani bana sorarsanız şart değil...
 

RS23

Moderator
Yönetici
Katılım
24 Ara 2018
Mesajlar
501
Tepki puanı
699
Konum
Balıkesir
Aracınız
Civic FC5 2018
Full dolu bagajdan stepneyi çıkarmak zaten yeterince sinir bozucu 😬

Bu arada bir Civic kullanıcısıyla tanıştım. Ticari taksi olarak kullanıyor FC5’i.
Stepne haznesindeki straforu stepneye göre kesip stepneyi güzelce oturtmuş hazneye. ☺👍🏻

“Tırnağın varsa başını kaşı.” demiş atalarımız. Çekici ya gelir ya gelmez. 😁

Kaldığın yerde telefonun çekmez. Trafik yoğunluğu az olan bir yerdir beklersin birisi gelse de beni arabasına alsa telefon çeken yere gidip telefon edip çekici çağırsam diye...
Çekici kem küm eder -abi orayı nerden buldun yaa der. Orası bize uzak sen falan yerden çekici iste der. Biz 150 km’den fazlasına ek ücret alıyoruz der... Canı ne isterse der işte... ☺

Çekici gelip en yakın lastikçiye bırakır. Oh be tamam dersin ancak olmadık bir vakitse lastikçiye ulaşmak için beklemek gerekebilir v.s.
Ayrıca, yolda kalmışsın ya. Kötü niyetli bir lastikçiye de düşersen bir de kazıklanırsın!

Tercih meselesi elbette...
Çoluk çocuk seyahat halindeyken ve bagaj full doluyken hoş bir uğraş olmasa da lastiğimi değiştirmekle uğraşmayı tercih ederim ben yine de... ☺
 
Katılım
12 Ara 2015
Mesajlar
22
Tepki puanı
17
Konum
Tekirdağ - Çorlu
Aracınız
Civic FC5 2018
Full dolu bagajdan stepneyi çıkarmak zaten yeterince sinir bozucu 😬

Bu arada bir Civic kullanıcısıyla tanıştım. Ticari taksi olarak kullanıyor FC5’i.
Stepne haznesindeki straforu stepneye göre kesip stepneyi güzelce oturtmuş hazneye. ☺👍🏻

“Tırnağın varsa başını kaşı.” demiş atalarımız. Çekici ya gelir ya gelmez. 😁

Kaldığın yerde telefonun çekmez. Trafik yoğunluğu az olan bir yerdir beklersin birisi gelse de beni arabasına alsa telefon çeken yere gidip telefon edip çekici çağırsam diye...
Çekici kem küm eder -abi orayı nerden buldun yaa der. Orası bize uzak sen falan yerden çekici iste der. Biz 150 km’den fazlasına ek ücret alıyoruz der... Canı ne isterse der işte... ☺

Çekici gelip en yakın lastikçiye bırakır. Oh be tamam dersin ancak olmadık bir vakitse lastikçiye ulaşmak için beklemek gerekebilir v.s.
Ayrıca, yolda kalmışsın ya. Kötü niyetli bir lastikçiye de düşersen bir de kazıklanırsın!

Tercih meselesi elbette...
Çoluk çocuk seyahat halindeyken ve bagaj full doluyken hoş bir uğraş olmasa da lastiğimi değiştirmekle uğraşmayı tercih ederim ben yine de... ☺
Kastettiğim durum buydu, yazmaya üşenmiştim :) klavyene sağlık hocam (y)
 
Üst