Fc5 yağ eksiltme

Katılım
29 Mar 2019
Mesajlar
99
Tepki puanı
80
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2016
Arkadaşlar aracım 112 binde. 6 bin km önce yağ bakımı vs yapıldı. Motul 0w20 tercih ettik. Son iki haftada araç sarı yağ ışığı simgesini yaktı. Aracı stop ettirip tekrar çalıştırınca gitti. Son iki hafta da iki kere yaşadım bu ışık sorunu. Sonra ustaya getirdik. Araçta yağ az yağ değişimi yapalım dedi ama içime hiç sinmedi açıkçası. Ekleme yaptık şimdilik. Sarı yağ çubuğunda gösterge olarak tırtıklı yüzeyi mi dikkate alıyoruz acaba bilen var mı?
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Arkadaşlar daha önce bende başka arkadaşlarda çok bahsetti bu yağ olayından. Motul motul diyorlar ama inanın piyasada çok sahtesi olan bir üründür bolca hemde. Siz fabrika dolum yağı olan Eneos kullanın ustanızda doğru yapmış. Motor modifiyesine gitmeyecekseniz pek vizkozite ile oynamanızı tavsiye etmiyorum. Yağ sensörünüzüde bozabilir. Yanlış yağ kullanımı.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Arkadaşlar daha önce bende başka arkadaşlarda çok bahsetti bu yağ olayından. Motul motul diyorlar ama inanın piyasada çok sahtesi olan bir üründür bolca hemde. Siz fabrika dolum yağı olan Eneos kullanın ustanızda doğru yapmış. Motor modifiyesine gitmeyecekseniz pek vizkozite ile oynamanızı tavsiye etmiyorum. Yağ sensörünüzüde bozabilir. Yanlış yağ kullanımı.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
eneos unda cok sahtesi var piyasayı bürümüş sahteciler

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Arkadaşlar önce şunu belirteyim bizim araçlarımız yağ değil su soğutmalıdır. Motor içerisinde dolaşan yağ elbet belirli bir sıcaklığı absorbe edecektir ancak bizim yağı kullanış amacımız bu değil. Zira araçlarımızda yağ soğutucu radyatörde yoktur.

İkinci olarak, üretici hangi yağı öneriyorsa onu kullanın. Ülkemizde 2012 sonrası araçlar için 0w-20 yağ önerilmektedir üretici tarafından.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
2 Nis 2017
Mesajlar
61
Tepki puanı
13
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Piston içinde, piston üstünde kam milinde, subap soğutmasında, subap iticilerinde, krank şaftında yani metalin metale temas ettiği tüm noktalarda soğutma vazifesi motor yağındadır. Su, motor bloğunu ve yağı soğutur. Hareketli hiçbir parça ile suyun teması yoktur.

Benzinli motor için 0w20 yeterli soğutmayı ve korumayı sağlasa dahi yüksek ısı ortaya çıkaran lpg de özellikle piston üstü subap, kam mili, iticiler vb parçaların soğutulmasında, yağlanmasında yetersiz kalacaktır. Uzun vadede erken aşınmayla karşılaşacağımız aşikar.

Şu an piyasada api normu olarak minimum sn ve aynı zamanda acea normu a5 veya a3 ü karşılayan en yüksek viskozite hangi yağda ise onu kullanmak gerekiyor. Maalesef 0w-40 ya da 5w-40 viskozitede bu normları karşılar yağ yok. Bu normları sağlayan 5w-30 var onu kullanıyoruz.

Kaldı ki eneos premium ultra 0w-20 tds belgesine göre akışkanlığını -45 dereceye kadar muhafaza eder iken 5w-30 -39 dereceye kadar muhafaza etmekte. Soğuk iklimde yaşıyorsanız kış için eyvallah 0w-20 bir nebze uygundur.
100 derecede yağlama özelliği ise astm d445 ölçüm normuna göre ise 5w-30 viskozite yağın 9,6 ya 8,76 üstünlüğü var.

Honda araçların soğutma sisteminin (termostat) motoru 90-95 dereceler arasında tutmak üzere ayarlı olduğu da nazara alındığında 0w-20 yağın ilk çalışma ve hava sıcaklığının -39 ya da daha altına inmediği zamanlar haricinde 5w-30 yağa nazaran hiçbir artısı olmadığı, bilakis motorun ideal çalışma ısısına ulaştığı andan itibaren 5w-30 yağa nazaran daha az film tabakası oluşturduğu açık. Yukarıda yazdığım akışkanlık noktası nazara alındığında ise 5w-30 yapın da nerdeyse 0w-20 kadar akışkan olduğu anlaşılıyor.

Şu halde ben şahsi görüşüm olarak; benzinli kullanmakta olanların 0w-20 motor yağı kullanmasına hiçbir diyeceğim yok iken lpg li araç kullanan arkadaşlarımın mümkün olduğunda yüksek viskozite kullanmasını tavsiye ederim. Zaten üretici de lpg li benzinli diye bir ayrım yapmaksızın 0w-20 yazıp geçmiş.

Neticede araba sizin motor sizin, ben çok km yapıyorum buna göre de motorun mümkün olduğunca uzun zaman performansını koruması, masraf çıkarmaması adına en yüksek viskoziteyi kullanıyorum.

İyi akşamlar.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Yağın amacı sürtünmeyi azaltıp aşınmayı önlemektir. Dolaylı olarak ısınmayı önler. Bu soğutma için motora yağ koymalıyız demek değildir.

Yağın soğutma sisteminde kullanıldığını öngörüyorsanız önce ısınan yağı soğutmalısınız.

Yineliyorum, önceki mesajlarımda belirttim. Bizim araçlarımıza koyduğumuz yağ elbet belli bir ısıyı absorbe edecektir. Bu fizik kanunudur. Temel amacı soğutmak değil, sürtünmeyi dolayısı ile ısınmayı en aza indirmektir.

Evet Honda fabrikasyon lpg'li modellerinde blok, kapak ve mekanik parçalarda lpg'li olmayan modele göre modifikasyon uygulamıştır. Sebep lpg yanması sonucu ortaya çıkan ısıdır. Buna istinaden 0w-20 dışında yağ tercih edilebilir. Ama bunu düşünemeyecek şekilde mühendis çalıştıran bir üreticinin değil arabasını, dikiş makinesini bile almam ben.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Yağ eksilttiğine emin misiniz turbo araçlarımızda böyle sorunla karşılaşıyoruz arada aslında eksiklik sorun yok sensör öyle algılıyor.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
aracinizda hicbir sorun yokken bosuna masraf etmissiniz. ayrica 0.20 ile 5.30 arasinda hava sicak dahi olsa ilk calismada cok buyuk asinma farki vardir. bu konu hakkinda yeni araştırmaları inceleyin. 0.20 eco lite suan api sp rc sartnamelerini dahi karsiliyor ilsac gf6 yi karsiliyor. ben rs lpg aracımda dahi bunu kullaniyorum. en ufak eksilme mevcut degil. yag lpg sicakligina dayanamiyor olsaydi yanma seklinde azalirdi. bu yagin parlama noktasi 200 derece uzerinde.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
ayrica lpg ile yag seviye sensoru arasinda hicbir baglanti yok. lpg de yuksek devirde araciniz biraz yag eksiltmis olabilir tek baglanti bu. yada sensorunuz bos yere yanmis olabilir.
 
Geri
Üst