Fd6 rampalarda yığılma

Katılım
27 Kas 2019
Mesajlar
38
Tepki puanı
27
Konum
Manisa
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam bence aracınızda problem yok hondaların motor karakteri bu yüksek vites düşük devirde cıkmıyolar benim 2010 92 binde aynı 4 vites 85 le çıkıyorum dik rampayı rahat olun bence fazla orasını burasını değiştirip para harcamayın
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@alonewolf17 Motor bağırıyor diye devir çevirmiyorsanız bence atmosferik motorlu araçlar size pek uygun değil.
Çünkü atmosferik motorda hız kaybetmek istemiyorsanız devir çevirmek zorundasınız, turbo motorlu araçlarla karıştırmayın.
Aracınızında devir çevirmesi için yokuşta uygun vitese almanız ve çekişin düşmeyeceği devri yakalamanız gerekli, tahminimce ilgili yokuşa girmeden vitesi 3e alsaydınız bahsettiğiniz hız pek kaybı olmazdı.

Kaba bir örnek verirsem atmosferik civic motorunda 2000 devirde iken 40 bg, 3000 devirde 60 bg, 4000 devirde 80 bg şeklinde devir arttıkça güç alırsınız, sizin 120 bg gücü alabilmeniz için 6000 devri çeviriyor olmanız gerek.

Turbolu araçta ise bu maximum gücü dizelse 2000-3000 devir arası, benzin turbo ise 4000-5000 devir civarında alırsınız.
Bu nedenle rutin araç kullanma devirlerinde (2000-3000 devir arası) turbo dizeller aracın max gücünü kullanıma verdikleri için kullanıcısına çok güçlü ve atak hissi yaratır. Genelde çekişin kesilmemesi içinde dizellerde vites aralıkları kısa olur, örneğin linea 1.3 multijetler 120 km için 5.viteste 3000 devir çeviriyordu. 120den sonra ise araç çok yavaş hızlanıyordu, çünkü özellikle turbo dizellerde güç devirleri bittiğinde güç artmaz, tam tersi düşer :) Bundan dolayı turbolu araçlar turbonun aktif olduğu devirlerde belirli bir sürate çok iyi çıkarken yüksek hızda kesilirler.

Şu konuyu inceleyin,

@h.k_ahmet hocamın bahsettiği rampa meceraları aslında benim yüzümden değil :D
Saolsunlar ankaraya doğru elmadağ tırmanışında turbo dizelli filo araç kullanıcıları altlarındakini 90-100 bglik yağ yakan symbol-fluence-lineaları ferrari sanıp önlerinde sakince ilerleyen bana 1 km öteden selektör yaparak gereksiz yere beni kızdırıp dürtüyorlardı, bende böyle yapanın dibime gelip hızını 80e düşürtüp sonrasında 2. viteste tozumu yutturuyordum, Düzlüğe geldiğimde de sakince sağdan devam ediyordum :D Bunu yapmamı sağlayanda otomatiklerin 2. viteslerinin 90 km hızda 5000 devire gelmesi ve oradan devir bandını bitirerek gücü sonuna kadar kullanabilmemdi :) Sonrasında araç hızını alınca 3. viteste de çekiş pek düşmüyordu ve 130-140ı zorlanmadan bulabiliyordum. Hatta sonlara doğru yol müsaitse sağa çekilip aero avantajları olması diye aynadan beni geçememelerini keyifle izliyordum :D Manuelde bu atraksiyonu yapması otomatikten daha kolaydır, çünkü manuelde otomatiklerdeki %10luk güç kaybı da yok.

Şimdi konum değiştirdiğim, FD6m olmadığı için :( ve FB7yi ailedekilerde kullandığı için atraksiyon işi bitti gibi :( Son bir tadımlık aksiyonum oldu, onu da saolsun @h.k_ahmet hocam hatırlatınca unutmadan konusuna yazayım dedim :)
 
Katılım
27 Nis 2020
Mesajlar
36
Tepki puanı
46
Konum
Çanakkale
Aracınız
Civic FD6 2007
Anladım ustalar teşekkür ederim anladığım kadarıyla arabada problem yok dik yokuşlarda düşük vites ve yüksek devirle çıkmam lazım yokuşu dediğiniz gibi işyernde torneo var turbo dizel onunla aynı yokuşta hiç 4 e çekmeden 120le çıkıyordum yokuşu birde düşük vitesle deneyeceğim bakalım ne olacak
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,970
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
D
Anladım ustalar teşekkür ederim anladığım kadarıyla arabada problem yok dik yokuşlarda düşük vites ve yüksek devirle çıkmam lazım yokuşu dediğiniz gibi işyernde torneo var turbo dizel onunla aynı yokuşta hiç 4 e çekmeden 120le çıkıyordum yokuşu birde düşük vitesle deneyeceğim bakalım ne olacak
Dizel araç ile kıyas sizi yanıltır. Honda'lar da 4500~ d/dk üzeri canlıdır ve max torku alabileceğiniz bir devirdir. Dik rampalarda 4500 devir üzeri seyrederseniz sizi üzmez. Aracınızın bakımları da tam ise hararetten de korkmayın ?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,687
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@alonewolf17 Motor bağırıyor diye devir çevirmiyorsanız bence atmosferik motorlu araçlar size pek uygun değil.
Çünkü atmosferik motorda hız kaybetmek istemiyorsanız devir çevirmek zorundasınız, turbo motorlu araçlarla karıştırmayın.
Aracınızında devir çevirmesi için yokuşta uygun vitese almanız ve çekişin düşmeyeceği devri yakalamanız gerekli, tahminimce ilgili yokuşa girmeden vitesi 3e alsaydınız bahsettiğiniz hız pek kaybı olmazdı.

Kaba bir örnek verirsem atmosferik civic motorunda 2000 devirde iken 40 bg, 3000 devirde 60 bg, 4000 devirde 80 bg şeklinde devir arttıkça güç alırsınız, sizin 120 bg gücü alabilmeniz için 6000 devri çeviriyor olmanız gerek.

Turbolu araçta ise bu maximum gücü dizelse 2000-3000 devir arası, benzin turbo ise 4000-5000 devir civarında alırsınız.
Bu nedenle rutin araç kullanma devirlerinde (2000-3000 devir arası) turbo dizeller aracın max gücünü kullanıma verdikleri için kullanıcısına çok güçlü ve atak hissi yaratır. Genelde çekişin kesilmemesi içinde dizellerde vites aralıkları kısa olur, örneğin linea 1.3 multijetler 120 km için 5.viteste 3000 devir çeviriyordu. 120den sonra ise araç çok yavaş hızlanıyordu, çünkü özellikle turbo dizellerde güç devirleri bittiğinde güç artmaz, tam tersi düşer :) Bundan dolayı turbolu araçlar turbonun aktif olduğu devirlerde belirli bir sürate çok iyi çıkarken yüksek hızda kesilirler.

Şu konuyu inceleyin,

@h.k_ahmet hocamın bahsettiği rampa meceraları aslında benim yüzümden değil :D
Saolsunlar ankaraya doğru elmadağ tırmanışında turbo dizelli filo araç kullanıcıları altlarındakini 90-100 bglik yağ yakan symbol-fluence-lineaları ferrari sanıp önlerinde sakince ilerleyen bana 1 km öteden selektör yaparak gereksiz yere beni kızdırıp dürtüyorlardı, bende böyle yapanın dibime gelip hızını 80e düşürtüp sonrasında 2. viteste tozumu yutturuyordum, Düzlüğe geldiğimde de sakince sağdan devam ediyordum :D Bunu yapmamı sağlayanda otomatiklerin 2. viteslerinin 90 km hızda 5000 devire gelmesi ve oradan devir bandını bitirerek gücü sonuna kadar kullanabilmemdi :) Sonrasında araç hızını alınca 3. viteste de çekiş pek düşmüyordu ve 130-140ı zorlanmadan bulabiliyordum. Hatta sonlara doğru yol müsaitse sağa çekilip aero avantajları olması diye aynadan beni geçememelerini keyifle izliyordum :D Manuelde bu atraksiyonu yapması otomatikten daha kolaydır, çünkü manuelde otomatiklerdeki %10luk güç kaybı da yok.

Şimdi konum değiştirdiğim, FD6m olmadığı için :( ve FB7yi ailedekilerde kullandığı için atraksiyon işi bitti gibi :( Son bir tadımlık aksiyonum oldu, onu da saolsun @h.k_ahmet hocam hatırlatınca unutmadan konusuna yazayım dedim :)
Hey gidi günler heyyy.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
602
Tepki puanı
642
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
37
Aracınız
Civic aracım yok
Dizeller gibi performans beklemek doğru olmaz, yokuşlara hızlı girmek, hız düşüyorsa da S ye alıp 4 bin devirde kullanmak hızı düşürmez hatta artırır. Ben özellikle uzun yola gittiğimde Seydişehir-Manavgat arası dağlık bölgede araç da doluyken gazı kökleyerek çıkıyordum yokuşları. Ben 90-100 kmh ile çıkarken yanımdan clio, egea vs araçlar rahatça geçip gidiyordu ama düzlükte de ben onlara toz yutturuyordum. Aradaki farkı kapatmak için yüksek devirde kullanmak lazım.

Mesele her gün işe giderken yaklaşık 2 km lik dik bir rampa var, genelde hızlı sürmem, 60-70 kmh ile çıkıyorum, yokuş sonuna doğru araç yığılıyor eğer gaza basmaz isem. Bugün tam tersi 4000-4500 devir arasında sürdüm 100km ye rahatça ulaştım. Kişiye göre de değişebilir bu. Ben dizellerden haz etmem, varsın ekonomik olsun benzinli/lpg li olsun uçmasam da olur.
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
222
Tepki puanı
140
Konum
darıca/Kocaeli
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhaba arkadaşlar fd6 manuel vites 246binde aracım var dik rampalarda araç bildiğin yığılıyor 5den 4 e iniyorum 120 le başladığım rampada 80lere kadar düşüyorum bende daha önce tipo vardı oda aynı şekildeydi ama şimdi bu hondaların seviyesi tipo gibi olmamalıdır herhalde şehir içinde yada düz yolda fena gidiyor iyi hızlanıyor benim yaptıklarım bujiler orjinalolarak değişti benzin deposundan enjektör temizleyici dökülerek yol yaptım bişey değişmedi boğaz kelebeği komple sökülerek temizlendi subap ayarı yapıldı yağ filtresi,motor yağı,şanzıman yağı,hava filtesi değişti eksoza bakıldı kaçak yok başka ne yapayım sizce yoksa arabayı satayımmı?

Benzer bir olay farklı marka atmosferik motorlu aracımda başıma geldi. Bursada bi şelale vardı oraya çıkıyodum rampa çok dik araba hızlanıyo vites atıyorum yığılıyodu. Sonrasında araştırmalar sonucu arabanın baskısının bitmeye yakın olduğunu öğrendim yaptırdım. 2. Viteste çıkamadığım rampada 3. Vitesle çıkabiliyodum. Demem o ki baskıya bi baktırın derim. Bitmiş yada bitmeye yakın olabilir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
27 Nis 2020
Mesajlar
36
Tepki puanı
46
Konum
Çanakkale
Aracınız
Civic FD6 2007
Arkadaşlar en son mesaj yazan latif arkadaşın dediği doğruymuş sanayide 2 usta baktı debriyaj çok sertleşmiş buda baskı balatanın işi bitmiş olduğu anlamına geliyormuş belki senden önceki yan sanayide taktırmış olabilir dedi orjinal takarsak hem debriyaj tüğ gibi olur hemde o yokuşu 140 la çıkarsın dedi o yokuşu biz şahinle 130 la çokıyoruz vites düşmeden senin çıkamaman imkansız dedi orjinal debriyaj seti araştırıp taktıracağım sonucu buraya yazacağım daha sonra...
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar en son mesaj yazan latif arkadaşın dediği doğruymuş sanayide 2 usta baktı debriyaj çok sertleşmiş buda baskı balatanın işi bitmiş olduğu anlamına geliyormuş belki senden önceki yan sanayide taktırmış olabilir dedi orjinal takarsak hem debriyaj tüğ gibi olur hemde o yokuşu 140 la çıkarsın dedi o yokuşu biz şahinle 130 la çokıyoruz vites düşmeden senin çıkamaman imkansız dedi orjinal debriyaj seti araştırıp taktıracağım sonucu buraya yazacağım daha sonra...
Orjinali Daikin Exedy olarak çıkıyor diye biliyorum, n11de bile orjinal ve exedy marka bulabilirsiniz diye düşünüyorum.
https://urun.n11.com/oem-yedek-parc...i-bilyali-civic-fd6-kasa-2007-2012-P302289059
 

Ekli dosyalar

  • 1594239831379.png
    1594239831379.png
    631.1 KB · Görüntüleme: 38
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
222
Tepki puanı
140
Konum
darıca/Kocaeli
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar en son mesaj yazan latif arkadaşın dediği doğruymuş sanayide 2 usta baktı debriyaj çok sertleşmiş buda baskı balatanın işi bitmiş olduğu anlamına geliyormuş belki senden önceki yan sanayide taktırmış olabilir dedi orjinal takarsak hem debriyaj tüğ gibi olur hemde o yokuşu 140 la çıkarsın dedi o yokuşu biz şahinle 130 la çokıyoruz vites düşmeden senin çıkamaman imkansız dedi orjinal debriyaj seti araştırıp taktıracağım sonucu buraya yazacağım daha sonra...
Arabayı fazla kurcalatmadan ve fazla para harcamadan çözebileceğine sevindim


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst