Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
civic.jpg
  • FD6 kasa kodlu Civic'in potansiyel sorunları ve çözümleri aracın yaşına bağlı olarak neredeyse standartize olmaya başlamıştır.
  • Şahsi gözlemlerimle de uzun süredir forumda sürekli aynı sorunlar için yeni yeni konular açıldığını gözlemlemekteyim.
  • Amacım; bu forumda vakit geçiren FD6 Civic sahibi kullanıcıların, olası arızalar karşısında bir fikir yürütmelerine imkan sağlayabilecek bir rehber oluşturmaktır.
  • Bu konu başlığı sürekli yeni bilgiler ışığında güncellenecektir.
  • Forumdaki her arkadaştan ricam, hatalı yada yanlış olduğum kısımlar için benle "Özel Mesaj"dan iletişime geçerek, bilgiyi en güncel ve doğru haline getirmeme yardımcı olmasıdır. Sonuçta bu rehberi bende yaşadığım-okuduğum-duyduğum tecrübelere dayanarak oluşturuyorum, sizlerin de katkısı ile daha da iyileştirerek, hepimizin yararlanabileceği bir kaynak olmasını umuyorum.
  • Bilgilendirme açısından konu içerisinde paylaştığım videolar tamamen fikir vermesi ve faydalı oldukları düşüncesiyle verilmiştir, videoyu çekenlerle herhangi bir ilişkim yoktur.
  • Konu rehber amaçlı olduğu için soru-cevaplara şimdilik kapalı tutulacaktır.

1. SUBAP AYARININ BOZULMASI & GAZ KELEBEĞİNİN KİRLENMESİ
------------------------------------------------------------------------------

R16A2 serisi Civic motorları güncel teknolojide rutin kullanılan otomatik subap ayarlama özelliğine sahip değildir, aslında benzinli kullanımda bu ayar 100bin km.ye kadar dayanırken, LPGli araçlarda ortalama 40bin km. civarında yeniden ayar gerekmektedir. Sürekli yüksek devirlerde araç kullanımında bu aralık 20bin km.ye kadar düşebilir. Subap ayarı motorun sağlıklı çalışması için olmazsa olmaz hususlardan biridir.

- SORUN : Özellikle soğuk motorda ilk çalıştırma sonrası rölanti dalgalanması, genel olarak yakıt tüketimi artışı, çekiş düşüklüğü (gaz kesildiğinde sanki el freni çekili kalıyor, aracı bir şey tutuyor hissiyatı), frenlemede motorun stop etmesi

- MUHTEMEL NEDEN : Subap ayarının bozulması-yapılamaması-yanlış ayar yapılması ya da gaz kelebeğinin kirliliği, ikisi de birlikte de görülebilir.

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : En başta aracınız LPGli ise LPG ayarınızın doğru olduğuna emin olun. LPG ayarında yada sisteminde sorun olmadığına emin olduktan sonra subap ayarınızı yaptırın. Subap ayarının emme: 0.20 ve egzos: 0.25 sente ayarında ve iyi bir işçilikle yapılması büyük ihtimalle sorunu çözecektir, lütfen bu emme-egzos rakamlarını ayar yapan ustaya teyit ettirin. Subap ayarı uygulamada zor bir işlem değildir ancak işçilik ve özen gerektirdiği için yaptırılan kişinin tecrübesi önemlidir. Çoğunlukla subap ayarıyla düzelecek bir sorunun, doğru yapılmayan subap ayarı sonrasında farklı yerlerde çözüm aranarak nasıl çözümsüz hale geldiğine dair birçok şikayet konusu okudum (bizzat kendimde yaşadım), bu nedenle subap ayarını ehil olduğuna emin olunmayan kişiye yaptırılmaması tavsiye olunur.
Subap ayarının nasıl yapıldığına dair faydalı gördüğüm bir video, fikir sahibi olunması açısında izlenebilir:


Subap ayarı sonrası eğer istenilen randıman sağlanmamışsa gaz kelebeğinin de kontrolü yapılmalıdır. Örnek bir gaz kelebeği adaptasyon gereksinim durumu,


Genelde en güncel FD6 bile 2012 model olduğu düşünülürse aslında 7 yılda gaz kelebeğinde kirlenmelerle karşılaşmak normal kabul edilebilir, kirlenme mevcutsa özellikle rölantide anlamsız devir düşme ve yükselmelerine neden olabilir. Bu kısmın özellikle yağ içermeyen temizleyicilerle temizlenmesi tavsiye edilir, yağ içerikli temizleyiciler (WD40 gibi) farklı sorunlara neden olabilmektedir. Gaz kelebeği temizliği sonrası mutlaka adaptasyonunda yaptırılması gereklidir, tavsiye edilen aracın OBDsine bağlanarak bilgisayarla adaptasyondur. Ancak ustanızın bilgisi var ise manuel adaptasyon seçeneği de vardır.
Kirli bir gaz kelebeği için örnek video:


- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI BAZI KONULAR


2. MARŞ MOTORUNDAN GELEN RAHATSIZ EDİCİ SÜRTME SESİ
------------------------------------------------------------------------------
- SORUN : Soğuk hava koşullarında genelde sadece ilk çalıştırmada marş motor kısmından "gırç" veya “gıcırtı” şeklinde betimlenen, 1.sn.den kısa süren sürtme sesi gelmektedir. V kayışının eskimesi ve gergi bilyalarının da ömrünü tamamladığı durumlarda benzer sesler oluşabilir ancak bu kadar kısa bir ses mevcut olmuyor. FB7 kasalarda dahil olmak üzere 5 yaşını geçmiş bütün R16 motorlu araçlarda gözlenen bir durumdur.
Sesin en net görüldüğü video:


- MUHTEMEL NEDEN : Marş motorunun zaman içinde kirlenmesi ve içerisindeki yağın özelliğini yitirmeye başlaması

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Marş motorunu sökülüp, içerisinin temizlenip (gerekirse kömürlerininde değiştirilip) tekrardan yağlanması sorunu çözecektir. Uzun süre bu şekilde kullanımında sorunun ilerleme potansiyeli mevcuttur.

- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI BAZI KONULAR
/


3. SAĞ ÜST MOTOR KULAĞI SORUNU
------------------------------------------------------------------------------

- SORUN : Özellikle R ve D konumunda motordan gelen ciddi seviyedeki “tak-tak-tak” şeklinde ve vurma tarzında ortaya çıkan titreşim-sarsıntı ve ses. Zamanla bu vibrasyon-ses daha da artış göstermektedir. Örnek videolar,



- MUHTEMEL NEDEN : Sağ üst motor kulağı, motorun vibrasyonunu şasiye iletmeyi engelleyen yağlı özellikte bir materyal olduğu için zamanla özelliğini kaybetmektedir.

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Sağ üst motor kulağının değişimidir. Ancak forumdaki kullanıcı deneyimleriyle mutabık kalınan nokta, hiçbir yan sanayi parçanın orijinal motor kulağının yerini tutamadığıdır. Değişimin mutlaka orijinal parça ile yapılması uzun vadeli en sağlıklısıdır.

- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI BAZI KONULAR

4. V KAYIŞ/KAYIŞ GERGİSİ SES SORUNU
------------------------------------------------------

- SORUN : Özellikle ilk çalıştırma sonrası soğuk motorda bozukluk durumuna göre sürekli yada kesik kesik ortaya çıkan gacırtı-takırtı şeklinde ses ve titreşim. Genelde motor ısındığında bu ses hissedilmez hale gelir, ancak arıza ilerlemişse her koşulda yapmaya başlar.
Örnek videolar,



- MUHTEMEL NEDEN : V kayışının zamana bağlı olarak gerginliğini kaybettiği koşullarda kayış gergisi görevini yapamamaktadır. Diğer bir nedeni de yağlı kayış gergisininde özelliğini zamanla yitirmesidir (dış kısmında bariz yağlanma mevcut olur), ayrıca kayışa bağlı diğer bilya sistemleri de zamana ve eskimeye bağlı sessiz çalışma özelliğini yitirebilir.

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Öncelikle eğer hiç değişim yapılmamışsa V kayışının değiştirilmesi gereklidir. Gerginliğini kaybetmiş bir V kayışı, kayış gergisinin sesli ve bozuk çalışmasına neden olduğu içinde gergide belirtilen sesler oluşabilir. Orjinal V kayış ölçüsü 7PK2061'dir, mümkünse orjinal kayış kullanmanız tavsiye edilir.
Alternatif olarak aftermarket üreticilerin satıştaki V kayışlarında orjinal kayışın ölçüsü olmadığı için 7PK2060 ebadı kullanılabilir.
V kayışının değiştirilmesine rağmen seste herhangi bir iyileşme yoksa kayış gergi ile gergi bilyalarının set olarak değiştirilmesi tavsiye edilir.
Kayış gergisinin orijinalini INA firması üretmektedir. FD6 için orjinal gerginin kodu Honda sisteminde 31170-RWK-025 olarak, INA sisteminde ise INA 534 0316 10 olarak geçmektedir.

fd6 gergi.jpg

Ayrıca kayış gergisi GATES markası adı altında da satılıyor ve bu versiyonda gerginin üstünde INA F-551449 kodu mevcuttur.
https://www.amazon.com/Gates-39077-Belt-Tensioner/dp/B00498AEQE

- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI KONULAR

5. DİREKSİYON KUTUSU SORUNU
--------------------------------------------------------------

- SORUN : Araç parke yollarda ilerlerken sağ ön bölgeden gelen tıkırtı şeklinde ses ile özellikle çukurlu yollarda ön taraftan gelen “lak-luk” tarzı sesler. Daha ileri durumlarda direksiyonda boşluk oluşması ve buna bağlı direksiyonun düşük hızlarda kendiliğinden 2-3 derece sağa dönmesi de görülebilir.

- MUHTEMEL NEDEN : Bu arıza Civic’e has bir arıza değildir, EPS olarak isimlendirilen elektrikli direksiyon sistemlerinin tamamında zaman içinde benzer şekilde sorun oluşması muhtemeldir. Direksiyon milindeki “tıkırtı burcu”nun zamanla aşınması yada özelliğini kaybetmesine bağlı direksiyon milindeki aşınmanın neden olduğu düşünülmektedir.

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Sesler çok rahatsız edici seviyede ve direksiyonda herhangi bir yönlendirme sorunu yoksa, direksiyonun yönlendirme kabiliyetinde sorun baş göstermediği sürece sadece ses ile kullanmaya devam eden birçok kullanıcı mevcuttur. Eğer sesten ciddi derecede rahatsız iseniz EPS Direksiyon revizyoncularında direksiyon kutusunu revize ettirdiğinizde bu sorundan kurtulabilirsiniz, ancak bazı kullanıcı yorumlarında ortalama 1-2 sene içinde sesin geri geldiğine yada direksiyonun sertleştiğine dair yorumlar mevcuttur. En kalıcı çözüm yeni bir direksiyon kutusuna geçilmesidir ancak bu işlemin maliyeti maalesef oldukça yüksektir.

- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI BAZI KONULAR


6. ARKA HELEZONUN DİPLEMESİ SORUNU
--------------------------------------------------------------
- SORUN : Özellikle LPG’li Civiclerde, aracın arka kısmının normalden çökük görünmesi, arka koltukta 3 kişi oturduğunda ve bagaj yüklü haldeyken derin çukur yada yüksek tümseklerden geçerken arkasından gelen şiddetli vurma sesi.

- MUHTEMEL NEDEN : Aracın arka helezonları standartta 2 yolcu+bagajı taşıyabilecek şekilde konfor göz önüne alınarak belirli bir yüke göre üretilmiştir. Ancak ülkemize özgü LPG tankı gibi ek ağırlık unsurları nedeniyle arka helezonlar sürekli yük altında kalmakta ve yüksekliklerini normalden daha hızlıca kaybetmektedirler. Uzun süredir gözlemlediğim kadarıyla da LPG’li FD6ların arka kısmı, LPG olmayan gruptan 1,5-2 cm civarı daha düşük seviyede durmaktadır. Bu şartlarda aracın arkasına 3 yetişkin oturduğunda aracın arka helezonları yük altında iyice kapanmakta ve helezon yaprakları arasında yaylanmayı tolere edebilecek yeterli mesafe kalmamaktadır. Bu şartlar altında derin çukur yada yüksek tümsek geçişlerinde helezon yaprakları çarpışmakta ve şiddetli vurma tarzı sesler oluşmaktadır.

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Yeni arka yaylar ile birlikte belirli bir süre bu soruna çözüm getirilebiliyor. Ancak ciddi yük altında yeni yaylarda da benzer sesler devam edebiliyor. Helezon yaylara get lastiği denen lastikler konarakta geçici çözüm elde edilebiliyor. Kendi kanaatimce uzun vadeli çözüm, yurtdışında Civic Si modelinin daha sert yapıdaki helezonları kullanılarak sağlanabiliyor ancak bu helezonlar maalesef ülkemizde satılmıyor. Merak edenler için Civic Si helezonun kodu 52441-SNX-A01'dir. Ayrıca bu konuda Drive2 forumlarında (Rus Forumu) FD6 için geliştirilmiş özel helezonlar mevcut olduğunu farkettim, OBK markasının C4H41122 ve C4H41222 kodlu helezonları ile ruslar çökme sorunu çözmüşler. Ancak ülkemizde bu ürünlerin ithal edilmediğini öğrendim. Merak edenler için linkler,

- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI BAZI KONULAR


7. AMORTİSÖR BİLYALARI SES SORUNU
---------------------------------------------------------

- SORUN : Araç hareket halinde değilken direksiyon çevrildiğinde ön kısımdan gelen tıkır-tıkır tarzı ses (8.sn.den sonra belirgin duyuluyor).


- MUHTEMEL NEDEN : Amörtisör takozlarının altındaki bilya sistemlerinin zamana bağlı olarak yağsız kalması nedeniyle oluşmaktadır.

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Amörtisör bilyalarının sökülerek tekrar yağlanması gerekmektedir. Eğer yağlama ile istenilen sonuç elde edilemiyorsa bilya takımının değişimi gerekir. İşlem için amörtisörlerin sökülmesinin gerekli olması nedeniyle biraz zahmetli bir işlemdir. İşlem ile ilgili fikir vermesi açısında bir video;



8. HIZ SABİTLEYİCİ SORUNU
--------------------------------------------------------------
- SORUN : Set – tuşuna basılmasına rağmen hız sabitleyici sisteminin aktifleşmemesi, aktifleştiği zamanda bir anda kendiliğinden devredışı kalması.

- MUHTEMEL NEDEN : Direksiyon üzerindeki tuşların arızalanması veya fren pedalına bağlı hız sabitleyici sisteminin devreden çıkmasını sağlayan müşürün arızalanması yada basılı kalması.

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Öncelikle bir elektrikçide direksiyon üstündeki tuşları kontrol ettirin, kumanda tuşlarında sorun olmadığına emin olduktan sonra fren pedalına bağlı hız sabitleyici sisteminin kalmasını sağlayan müşürü kontrol ettirin, yerinden milimetrik oynamış olabilir ve bu nedenle sürekli basılı kalmış olabilir, eğer arızalanmış ise yenisi ile değiştirin.
Konu ile alakalı bir kullanıcının videosunu fikir almak amacıyla izleyebilirsiniz,


- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI BAZI KONULAR


9. YÜKSEK HIZDA TEKERDEN GELEN UĞULTU SESİ
--------------------------------------------------------------

- SORUN : Bu arıza Civic’e has bir arıza değildir, zaman içerisinde bütün otomobillerde gözlenir. İlk aşamada yüksek hızlarda, zaman içinde 90 km hızda bile oluşan uçak sesine veya metal sürtmesine benzer uğultu sesi, ayrıca aracı sanki bir şey tutuyormuş hissiyatı oluşur.

- MUHTEMEL NEDEN : Teker bilyalarının zamanla özelliklerini kaybetmesi yada tekerin yarı hizasının üstündeki derin su birikintilerinden geçmeye bağlı bilyanın fazla suya maruz kalması.

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Araç lifte kaldırılarak bütün tekerler ayrı ayrı kontrol edilir, tekerler yüksek hızda döndürüldüğünde anormal ses kendini belli edecektir, sorunlu teker tespit edilip o tekere ait bilya değişimi yapılır. Civiclerin üzerinde genelde NSK ve KOYO marka bilyalar çıkmaktadır. NSK bulamadığınız durumlarda NTN gibi farklı japon markaları da tercih edebilirsiniz. Arka teker bilyaları porya ile birlikte tek parçadır ve bu nedenle ön teker bilyalarından daha yüksek fiyatlara sahip olabilirler.
Bilya arızasının tespiti için örnek video,


- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI KONULAR
 
Son düzenleme:

w0lkan

Super Moderator
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
930
Tepki puanı
1,104
Konum
İstanbul
Mevcut konu üzerinden gitmekte fayda olduğunu düşünüyorum, 2011 fd6 aracımın arka süspansiyonlarından bir süredir gıcırdı,çukurlarda takırtı,lıkırtı mevcuttu.Bostancı oto sanayideki sağolsunlar eş dost tavsiyesi fikirleri üzerine Aydın Amortisöre geldim.Gelmeden önce de 3-4 tane honda özel servise gidip arızayı gösterdim. Kimisi amortisör değişecek kimisi yaylardan yapıyor kimisi de arka askı kollarından dedi. Sonuç olarak tavsiye üzerine aydın amortisöre geldim. Arka sağ sol amortisörler söküldü, amortisörler sağlam fakat amortisör içinde bulunan takoz-kauçuk gibi bir malzeme serleşmiş ve bildiğiniz ahşap sertliğini almış.Amortisör içindeki takırtı,gıcırtı tüm sesler neredeyse bunlardan geliyor. Değişimini gerçekleştirdikten sonra oluşan farka inanamadım. Aracın sanki tüm arka amortisör yay vs değişmiş gibi sıfır ses. Arka süspansiyondan gelen sesler ciddi anlamda gözümü korkutuyordu.
Süre: 1 saat (müsaitlik durumuna göre)
Maliyet: 200 tl ( işçilik dahil)

06 HONDA 2234
 

Ekli dosyalar

  • 648F466A-812D-490F-9E2B-5E0555CD792B.jpeg
    648F466A-812D-490F-9E2B-5E0555CD792B.jpeg
    161.9 KB · Görüntüleme: 512
  • 813C4F5C-B960-4567-A931-FF1CC371AE4F.jpeg
    813C4F5C-B960-4567-A931-FF1CC371AE4F.jpeg
    162.9 KB · Görüntüleme: 510
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst