- Katılım
- 7 Eyl 2014
- Mesajlar
- 10,346
- Çözümler
- 9
- Tepki puanı
- 13,217
- Konum
- Türkiye
- Ad Soyad
- M2Hamid
- Yaş
- 40
- Aracınız
- Civic FD6 2010

- FD6 kasa kodlu Civic'in potansiyel sorunları ve çözümleri aracın yaşına bağlı olarak neredeyse standartize olmaya başlamıştır.
- Şahsi gözlemlerimle de uzun süredir forumda sürekli aynı sorunlar için yeni yeni konular açıldığını gözlemlemekteyim.
- Amacım; bu forumda vakit geçiren FD6 Civic sahibi kullanıcıların, olası arızalar karşısında bir fikir yürütmelerine imkan sağlayabilecek bir rehber oluşturmaktır.
- Bu konu başlığı sürekli yeni bilgiler ışığında güncellenecektir.
- Forumdaki her arkadaştan ricam, hatalı yada yanlış olduğum kısımlar için benle "Özel Mesaj"dan iletişime geçerek, bilgiyi en güncel ve doğru haline getirmeme yardımcı olmasıdır. Sonuçta bu rehberi bende yaşadığım-okuduğum-duyduğum tecrübelere dayanarak oluşturuyorum, sizlerin de katkısı ile daha da iyileştirerek, hepimizin yararlanabileceği bir kaynak olmasını umuyorum.
- Bilgilendirme açısından konu içerisinde paylaştığım videolar tamamen fikir vermesi ve faydalı oldukları düşüncesiyle verilmiştir, videoyu çekenlerle herhangi bir ilişkim yoktur.
- Konu rehber amaçlı olduğu için soru-cevaplara şimdilik kapalı tutulacaktır.
1. SUBAP AYARININ BOZULMASI & GAZ KELEBEĞİNİN KİRLENMESİ
------------------------------------------------------------------------------
R16A2 serisi Civic motorları güncel teknolojide rutin kullanılan otomatik subap ayarlama özelliğine sahip değildir, aslında benzinli kullanımda bu ayar 100bin km.ye kadar dayanırken, LPGli araçlarda ortalama 40bin km. civarında yeniden ayar gerekmektedir. Sürekli yüksek devirlerde araç kullanımında bu aralık 20bin km.ye kadar düşebilir. Subap ayarı motorun sağlıklı çalışması için olmazsa olmaz hususlardan biridir.------------------------------------------------------------------------------
- SORUN : Özellikle soğuk motorda ilk çalıştırma sonrası rölanti dalgalanması, genel olarak yakıt tüketimi artışı, çekiş düşüklüğü (gaz kesildiğinde sanki el freni çekili kalıyor, aracı bir şey tutuyor hissiyatı), frenlemede motorun stop etmesi
- MUHTEMEL NEDEN : Subap ayarının bozulması-yapılamaması-yanlış ayar yapılması ya da gaz kelebeğinin kirliliği, ikisi de birlikte de görülebilir.
- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : En başta aracınız LPGli ise LPG ayarınızın doğru olduğuna emin olun. LPG ayarında yada sisteminde sorun olmadığına emin olduktan sonra subap ayarınızı yaptırın. Subap ayarının emme: 0.20 ve egzos: 0.25 sente ayarında ve iyi bir işçilikle yapılması büyük ihtimalle sorunu çözecektir, lütfen bu emme-egzos rakamlarını ayar yapan ustaya teyit ettirin. Subap ayarı uygulamada zor bir işlem değildir ancak işçilik ve özen gerektirdiği için yaptırılan kişinin tecrübesi önemlidir. Çoğunlukla subap ayarıyla düzelecek bir sorunun, doğru yapılmayan subap ayarı sonrasında farklı yerlerde çözüm aranarak nasıl çözümsüz hale geldiğine dair birçok şikayet konusu okudum (bizzat kendimde yaşadım), bu nedenle subap ayarını ehil olduğuna emin olunmayan kişiye yaptırılmaması tavsiye olunur.
Subap ayarının nasıl yapıldığına dair faydalı gördüğüm bir video, fikir sahibi olunması açısında izlenebilir:
Subap ayarı sonrası eğer istenilen randıman sağlanmamışsa gaz kelebeğinin de kontrolü yapılmalıdır. Örnek bir gaz kelebeği adaptasyon gereksinim durumu,
Genelde en güncel FD6 bile 2012 model olduğu düşünülürse aslında 7 yılda gaz kelebeğinde kirlenmelerle karşılaşmak normal kabul edilebilir, kirlenme mevcutsa özellikle rölantide anlamsız devir düşme ve yükselmelerine neden olabilir. Bu kısmın özellikle yağ içermeyen temizleyicilerle temizlenmesi tavsiye edilir, yağ içerikli temizleyiciler (WD40 gibi) farklı sorunlara neden olabilmektedir. Gaz kelebeği temizliği sonrası mutlaka adaptasyonunda yaptırılması gereklidir, tavsiye edilen aracın OBDsine bağlanarak bilgisayarla adaptasyondur. Ancak ustanızın bilgisi var ise manuel adaptasyon seçeneği de vardır.
Kirli bir gaz kelebeği için örnek video:
- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI BAZI KONULAR

motor soğukken stop ediyor
Merhabalar, 2007 LPG li FD6 kasa civic sahibiyim. Aracımı sabahları ilk çalıştırdığımda rölanti normale döndükten ilk kalkışta frene bastığımda devir sıfıra düşüyor yada düşer gibi yapıyor. Bazen topluyor bazen stop ediyor. Genellikle stop ediyor. Motor ısındıktan sonra problem olmuyor. Hava...

Civic FD6 - Rölantide dalgalanma sorunu?
Merhaba! Arkadaslar 2008 otomatik Fd6 kullanıcısıyım aracın hava filtresinede bulunan sensörü ve gaz kelebeğini temizlettim bugün aracın rölantisinde dalgalanmalar oluyor daha önce böyle birsey yoktu nasıl halledebiliriz yardımcı olabilecek var mı? iPhone cihazından CivicTR mobile app...
2. MARŞ MOTORUNDAN GELEN RAHATSIZ EDİCİ SÜRTME SESİ
------------------------------------------------------------------------------
- SORUN : Soğuk hava koşullarında genelde sadece ilk çalıştırmada marş motor kısmından "gırç" veya “gıcırtı” şeklinde betimlenen, 1.sn.den kısa süren sürtme sesi gelmektedir. V kayışının eskimesi ve gergi bilyalarının da ömrünü tamamladığı durumlarda benzer sesler oluşabilir ancak bu kadar kısa bir ses mevcut olmuyor. FB7 kasalarda dahil olmak üzere 5 yaşını geçmiş bütün R16 motorlu araçlarda gözlenen bir durumdur.------------------------------------------------------------------------------
Sesin en net görüldüğü video:
- MUHTEMEL NEDEN : Marş motorunun zaman içinde kirlenmesi ve içerisindeki yağın özelliğini yitirmeye başlaması
- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Marş motorunu sökülüp, içerisinin temizlenip (gerekirse kömürlerininde değiştirilip) tekrardan yağlanması sorunu çözecektir. Uzun süre bu şekilde kullanımında sorunun ilerleme potansiyeli mevcuttur.
- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI BAZI KONULAR

Civic FB7 - Marş motoru gacırtısı hakkında
Merhabalar, şu mars motorundan soğuk havalarda ve özellikle motor soğuk iken 1 sn kadar surtme sesi geliyor. Marş motoru çok pis bir yerde emme manifoldunun altında kalıyor. Bunun için saftin sokulmesinden filan. Bahsetti bir tamirci doğru mu bu ? Mafsal ile bunu sokmek mümkün değilmidir ...

Marş aldiktan sonra gelen sürtme sesi
https://youtu.be/uleguQ-Pi6Y Arkadaşlar öncelikle herkese merhabalar. bir süre önce kazara farketmiş olduğum bu foruma üye oldum ve düzenli paylaşım yapan arkadaşlar sayesinde çok faydalı bilgiler ediniyor, şimdiye kadar yüzeysel bildiğim bir çok şeyi daha iyi öğrenme fırsatım oldu. emeği...

Civic FD6 - İlk marşta gelen cırtlama sesi çözüldü !!!
Bilgi amaçlı. Marş sorunu !!! Selam arkadaşlar. Geçen gün aracım marş basmadı tık sesi geliyor başka hiçbir tepki vermiyordu çalışmıyordu.Bugün aracı bakıma çektik marş otomatiği arıza yapmış.Şuan zehir gibi ondan önce fd6 kasanın kronik sorunu olan ilk marşta gelen cırttt sesi sorunu vardı...

Marş Dinamosu?
Soğuk havalarda marşa bastığımda cızlama sesi geliyor sorun dinamodan mı? Başka biryerden mi ? Sıcaklığın normal olduğunda ve araç sıcakken bu sorun tekrarlamıyor. Bu problemin aciliyeti var mı?Teşekkür ediyorum.

FB7 Sabah ilk çalıştırmada gelen ses - CivicTR Forum
Merhaba Arkadaşlar aracımı sabah çalıştırdığımda bir gıçırtı şeklinde kayış sesi gibi bir ses geldi. Daha önce böyle bir sesle karşılaşan oldu mu? Her zaman yapmıyor özellikle sabahları ilk çalıştırmada yapıyor. Birde gelen ses 1-2 saniye sürüyor. Sonra ses kesiliyor. Soğuk havalardan dolayı...
3. SAĞ ÜST MOTOR KULAĞI SORUNU
------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------
- SORUN : Özellikle R ve D konumunda motordan gelen ciddi seviyedeki “tak-tak-tak” şeklinde ve vurma tarzında ortaya çıkan titreşim-sarsıntı ve ses. Zamanla bu vibrasyon-ses daha da artış göstermektedir. Örnek videolar,
- MUHTEMEL NEDEN : Sağ üst motor kulağı, motorun vibrasyonunu şasiye iletmeyi engelleyen yağlı özellikte bir materyal olduğu için zamanla özelliğini kaybetmektedir.
- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Sağ üst motor kulağının değişimidir. Ancak forumdaki kullanıcı deneyimleriyle mutabık kalınan nokta, hiçbir yan sanayi parçanın orijinal motor kulağının yerini tutamadığıdır. Değişimin mutlaka orijinal parça ile yapılması uzun vadeli en sağlıklısıdır.
- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI BAZI KONULAR

Civic FD6 - FD6 motor kulağı sorunu?
İyi akşamlar arkadaşlar. Bugün aracı çalıştırdım havada soğuktu baya araçta ilk çalışmada taktaktak sesi geldi motor kısmından araç ısınana kadar geçmedi o ses. Bende korktum hareket ettirmedim sesin kesilmesini bekledim. Sonra netten araştırdım motor kulağı diyorlar. Bende fotoğrafını...

Yan sanayi sağ motor takozu
Selam arkadaşlar yan sanayi motor kulağı taktıran var mı değiştirmeyi düşünüyorum vibrasyon yapıyor araçta?? 2008 fd6 otomatik araç iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
4. V KAYIŞ/KAYIŞ GERGİSİ SES SORUNU
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------
- SORUN : Özellikle ilk çalıştırma sonrası soğuk motorda bozukluk durumuna göre sürekli yada kesik kesik ortaya çıkan gacırtı-takırtı şeklinde ses ve titreşim. Genelde motor ısındığında bu ses hissedilmez hale gelir, ancak arıza ilerlemişse her koşulda yapmaya başlar.
Örnek videolar,
- MUHTEMEL NEDEN : V kayışının zamana bağlı olarak gerginliğini kaybettiği koşullarda kayış gergisi görevini yapamamaktadır. Diğer bir nedeni de yağlı kayış gergisininde özelliğini zamanla yitirmesidir (dış kısmında bariz yağlanma mevcut olur), ayrıca kayışa bağlı diğer bilya sistemleri de zamana ve eskimeye bağlı sessiz çalışma özelliğini yitirebilir.
- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Öncelikle eğer hiç değişim yapılmamışsa V kayışının değiştirilmesi gereklidir. Gerginliğini kaybetmiş bir V kayışı, kayış gergisinin sesli ve bozuk çalışmasına neden olduğu içinde gergide belirtilen sesler oluşabilir. Orjinal V kayış ölçüsü 7PK2061'dir, mümkünse orjinal kayış kullanmanız tavsiye edilir.
Alternatif olarak aftermarket üreticilerin satıştaki V kayışlarında orjinal kayışın ölçüsü olmadığı için 7PK2060 ebadı kullanılabilir.
V kayışının değiştirilmesine rağmen seste herhangi bir iyileşme yoksa kayış gergi ile gergi bilyalarının set olarak değiştirilmesi tavsiye edilir.
Kayış gergisinin orijinalini INA firması üretmektedir. FD6 için orjinal gerginin kodu Honda sisteminde 31170-RWK-025 olarak, INA sisteminde ise INA 534 0316 10 olarak geçmektedir.

Ayrıca kayış gergisi GATES markası adı altında da satılıyor ve bu versiyonda gerginin üstünde INA F-551449 kodu mevcuttur.
https://www.amazon.com/Gates-39077-Belt-Tensioner/dp/B00498AEQE
- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI KONULAR

Civic FD6 - Motordan gelen tak tak vurma sesi - V Kayış Gergisi Sorunu
Arkadaşlar 2007 Premium Otomatik Vites aracimdaki sesin kaynağı hakkında yardımcı olurmusunuz ? Videonun ilk 10 sn si Vites P modundaki motor sesi 11.snden itibaren Vites D modunda iken gelen motor sesi...
5. DİREKSİYON KUTUSU SORUNU
--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------
- SORUN : Araç parke yollarda ilerlerken sağ ön bölgeden gelen tıkırtı şeklinde ses ile özellikle çukurlu yollarda ön taraftan gelen “lak-luk” tarzı sesler. Daha ileri durumlarda direksiyonda boşluk oluşması ve buna bağlı direksiyonun düşük hızlarda kendiliğinden 2-3 derece sağa dönmesi de görülebilir.
- MUHTEMEL NEDEN : Bu arıza Civic’e has bir arıza değildir, EPS olarak isimlendirilen elektrikli direksiyon sistemlerinin tamamında zaman içinde benzer şekilde sorun oluşması muhtemeldir. Direksiyon milindeki “tıkırtı burcu”nun zamanla aşınması yada özelliğini kaybetmesine bağlı direksiyon milindeki aşınmanın neden olduğu düşünülmektedir.
- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Sesler çok rahatsız edici seviyede ve direksiyonda herhangi bir yönlendirme sorunu yoksa, direksiyonun yönlendirme kabiliyetinde sorun baş göstermediği sürece sadece ses ile kullanmaya devam eden birçok kullanıcı mevcuttur. Eğer sesten ciddi derecede rahatsız iseniz EPS Direksiyon revizyoncularında direksiyon kutusunu revize ettirdiğinizde bu sorundan kurtulabilirsiniz, ancak bazı kullanıcı yorumlarında ortalama 1-2 sene içinde sesin geri geldiğine yada direksiyonun sertleştiğine dair yorumlar mevcuttur. En kalıcı çözüm yeni bir direksiyon kutusuna geçilmesidir ancak bu işlemin maliyeti maalesef oldukça yüksektir.
- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI BAZI KONULAR


Direksiyon kutudan gelen ses
Arkadaşlar merhabalar 15 gün oldu 2011 model fd6 mı alalı bozuk yolda tıkırtı yapıyor bugün servise gittim direksiyon alt kutu falan revizyon yapılacak 1000 tl dediler dışarda iyi bir usta varım bu konuda İzmir’de yaşıyorum teşekkür iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

2011 fd6 sağa çekme problemi
Merhabalar arkadaşlar öncelikle iyi sürüşler dilerim. Honda civic 2011 fd6 aracım var, aracım sağa çekiyor, şasede herhangi bir eğrilik yok, araç kazaya karışmamış, tabla burclari yeni degisti usta düzelir dedi ama düzelmedi, ön ve arka rot ayarları yapıldı,lastiklerin yerini değiştirdik ama...
6. ARKA HELEZONUN DİPLEMESİ SORUNU
--------------------------------------------------------------
- SORUN : Özellikle LPG’li Civiclerde, aracın arka kısmının normalden çökük görünmesi, arka koltukta 3 kişi oturduğunda ve bagaj yüklü haldeyken derin çukur yada yüksek tümseklerden geçerken arkasından gelen şiddetli vurma sesi.--------------------------------------------------------------
- MUHTEMEL NEDEN : Aracın arka helezonları standartta 2 yolcu+bagajı taşıyabilecek şekilde konfor göz önüne alınarak belirli bir yüke göre üretilmiştir. Ancak ülkemize özgü LPG tankı gibi ek ağırlık unsurları nedeniyle arka helezonlar sürekli yük altında kalmakta ve yüksekliklerini normalden daha hızlıca kaybetmektedirler. Uzun süredir gözlemlediğim kadarıyla da LPG’li FD6ların arka kısmı, LPG olmayan gruptan 1,5-2 cm civarı daha düşük seviyede durmaktadır. Bu şartlarda aracın arkasına 3 yetişkin oturduğunda aracın arka helezonları yük altında iyice kapanmakta ve helezon yaprakları arasında yaylanmayı tolere edebilecek yeterli mesafe kalmamaktadır. Bu şartlar altında derin çukur yada yüksek tümsek geçişlerinde helezon yaprakları çarpışmakta ve şiddetli vurma tarzı sesler oluşmaktadır.
- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Yeni arka yaylar ile birlikte belirli bir süre bu soruna çözüm getirilebiliyor. Ancak ciddi yük altında yeni yaylarda da benzer sesler devam edebiliyor. Helezon yaylara get lastiği denen lastikler konarakta geçici çözüm elde edilebiliyor. Kendi kanaatimce uzun vadeli çözüm, yurtdışında Civic Si modelinin daha sert yapıdaki helezonları kullanılarak sağlanabiliyor ancak bu helezonlar maalesef ülkemizde satılmıyor. Merak edenler için Civic Si helezonun kodu 52441-SNX-A01'dir. Ayrıca bu konuda Drive2 forumlarında (Rus Forumu) FD6 için geliştirilmiş özel helezonlar mevcut olduğunu farkettim, OBK markasının C4H41122 ve C4H41222 kodlu helezonları ile ruslar çökme sorunu çözmüşler. Ancak ülkemizde bu ürünlerin ithal edilmediğini öğrendim. Merak edenler için linkler,

Замена задних пружин на OBK c4h-41222
Еще в прошлом году у меня родилась маленькая принцесса. Соответственно сразу увеличилась нагрузка на заднюю ось, там часто стала ездить моя супруга и доченька-лапушка:) Да что там говорить, я и сам и…


Усиленные задние пружины Civic 4d
Всем салют! Хочу сообщить всем, отличную новость, хотя для кого-то уже и не новость! Запущены в производство задние усиленные пружины на Civic 4d. По сути они являются репликой пружин от civic Si2D, …


Пружины OBK C4H41122
Значит пружины я поставил не вчера и не сегодня, накатал на них примерно км 800. Ездил один, ездил в хлам груженный и в средней степени загруженности. Могу сказать одно, если вы их себе еще не постав…


плановое ТО и замена задних пружин
Всем читающим привет! Как и всех меня не обошла стороной проблема задних пружин. Катаюсь на машине каждый день с двумя пассажирами сзади по 150 км, резину поджирает, схождение в норме, развал в район…

- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI BAZI KONULAR

Civic FD6 - FD6 Arka helezon sorunu
Uzun süredir gözlemlerimle emin olduğum üzere, FD6 serisi bütün Civiclerin arka helezonları ağırlık kaldırma özelliğini kaybetmeye başlamış durumda. Kendi kullanımımdaki araçta da bu durumu gözlemliyorum. Merak edenler incelerse özellikle sol arka helezon yay yüksüz halde bile oldukça çökük...

Arka Helezon temini hakkında - CivicTR Forum
Şu konuyu bir up yapayım bakalım belki yardımcı olacak birileri çıkar :) Zor :) Kyb nin Türkiye distiribütörü var mı araştırdınız mı?
7. AMORTİSÖR BİLYALARI SES SORUNU
---------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------
- SORUN : Araç hareket halinde değilken direksiyon çevrildiğinde ön kısımdan gelen tıkır-tıkır tarzı ses (8.sn.den sonra belirgin duyuluyor).
- MUHTEMEL NEDEN : Amörtisör takozlarının altındaki bilya sistemlerinin zamana bağlı olarak yağsız kalması nedeniyle oluşmaktadır.
- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Amörtisör bilyalarının sökülerek tekrar yağlanması gerekmektedir. Eğer yağlama ile istenilen sonuç elde edilemiyorsa bilya takımının değişimi gerekir. İşlem için amörtisörlerin sökülmesinin gerekli olması nedeniyle biraz zahmetli bir işlemdir. İşlem ile ilgili fikir vermesi açısında bir video;
8. HIZ SABİTLEYİCİ SORUNU
--------------------------------------------------------------
- MUHTEMEL NEDEN : Direksiyon üzerindeki tuşların arızalanması veya fren pedalına bağlı hız sabitleyici sisteminin devreden çıkmasını sağlayan müşürün arızalanması yada basılı kalması.
- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Öncelikle bir elektrikçide direksiyon üstündeki tuşları kontrol ettirin, kumanda tuşlarında sorun olmadığına emin olduktan sonra fren pedalına bağlı hız sabitleyici sisteminin kalmasını sağlayan müşürü kontrol ettirin, yerinden milimetrik oynamış olabilir ve bu nedenle sürekli basılı kalmış olabilir, eğer arızalanmış ise yenisi ile değiştirin.
Konu ile alakalı bir kullanıcının videosunu fikir almak amacıyla izleyebilirsiniz,
- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI BAZI KONULAR

Hız sabitleyici arızası - Fren müşürü sorunu
2008 civic otomatik var hız sabitleyici çalışmıyor. ilk yeşil lamba yanıyor fakat set tuşuna bastığımda hızı sabitlemiyor. (hız 40 ın üstünde iken deniyorum.) Servis haricinde bir elektrikçiye bağlattığımda bir arıza görmediğini söyledi, tuşların çalışıyor dedi. Arıza nerede olabilir böyle bir...
9. YÜKSEK HIZDA TEKERDEN GELEN UĞULTU SESİ
--------------------------------------------------------------
- SORUN : Bu arıza Civic’e has bir arıza değildir, zaman içerisinde bütün otomobillerde gözlenir. İlk aşamada yüksek hızlarda, zaman içinde 90 km hızda bile oluşan uçak sesine veya metal sürtmesine benzer uğultu sesi, ayrıca aracı sanki bir şey tutuyormuş hissiyatı oluşur.
- MUHTEMEL NEDEN : Teker bilyalarının zamanla özelliklerini kaybetmesi yada tekerin yarı hizasının üstündeki derin su birikintilerinden geçmeye bağlı bilyanın fazla suya maruz kalması.
- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Araç lifte kaldırılarak bütün tekerler ayrı ayrı kontrol edilir, tekerler yüksek hızda döndürüldüğünde anormal ses kendini belli edecektir, sorunlu teker tespit edilip o tekere ait bilya değişimi yapılır. Civiclerin üzerinde genelde NSK ve KOYO marka bilyalar çıkmaktadır. NSK bulamadığınız durumlarda NTN gibi farklı japon markaları da tercih edebilirsiniz. Arka teker bilyaları porya ile birlikte tek parçadır ve bu nedenle ön teker bilyalarından daha yüksek fiyatlara sahip olabilirler.
Bilya arızasının tespiti için örnek video,
- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI KONULAR

On tekerden gelen uğultu sesi hakkında..
Arkadaşlar ilçede oturduğum için servis ve sanayi ve parça sıkıntısı çekiyoruz zaman zaman. Aracın ön tekerinden bir uğultu geliyor. Uğultu bir metalin başka bir metale sürtme sesi seklinde. Bugun sanayide ustaya verdim dinlesin diye rulman bilyasından dedi. Tekeri hava kaldırdı ve dinledi. Ses...
Son düzenleme: