Hondata performans

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
46
Konum
İstanbul
almadan önce aracın kronik problemi varmı diye bayideki arkadaşlarla samimi bir sohbet yapmıştık.Tek bir araç geldiğini servise onunda turbo sorunu olduğunu ve yazılım attıktan sonra olduğu gibi bir sohbet geçmişti.Citroen c2 de yazılım volvo c30 da yazılım vardı.rolanti titremeleri ve gaza yuklenmelerde sağlıksız devirlenmeler ve egzozdan gelen yoğun dizel kokusu aklımda kalanlar.şu an çok daha sağlıklı uygulanıyordur ama yinede garanti kapsamındaki bir araç için bana yazılım tehlikeli ve aracı yoran bir müdahale gibi geliyor.207 de limitör varsa bu bir şeylerin sınırı demek oluyor.

Sayın Onuran42 , prensip olarak çok doğru şeyler söylemişsiniz, fakat bazı eklemeler yapmak gereğini hissediyorum . Öncelikle bu hız limitörünü fabrika 207 de değilde 227 de koysaydı kimse ne buna itiraz eder ne de sebebini sorgulardı . Fakat 182 Hp bir arabaya 207 den fazla gidemezsin deyince açık söyleyeyim hem çok ciddi olarak bozuluyor ve şiddetlede nedenini merak ediyorum.
Mesela 156 Hp 1,6 lt turbo motorlu C180 , katalog hız verisi 225 km/h ve limitör falan yok . Önceki arabam Giulietta 1,4 motor 170 Hp , katalog verisi 218 km/h , benim gördüğüm hız 235 km/h . Bütün benzer arabalara karşı handikaplısınız. Üstelik bu deneyimi sizde yaşamışsınızdır , bir araba vardır , son hızına çıkabilmek için kilometrelerce düzlük , hafif arkadan esen rüzgar ister , gaza oturursun yavaş yavaş çıkarsın . Bu araba öylede değil ki , rampa yukarı gaza basıyorsun göz açıp kapayıncaya kadar 208 , sonrası yok. Hal böyle olunca Dumanefendi nin 242 si o kadar normal geliyor ki . Honda iyi arabalar üreten saygın bir marka olabilir , fakat maalesef tüketiciye saygı duymuyor.Tekrar ediyorum 207 sınırlaması radikal bir uygulamadır , bilgilendirme gerektirir ve bu eğer teknik bir gereklilikten kaynaklanıyorsa, buda aracın zaafiyeti denektir. Benim bu konudaki net düşüncem budur.
Eğer Honda nın argümanı “ 6 yıl mekanik garanti veriyorum onun için bu sınırlamayı koydum “ ise bana seninkini kaldırırım ama garantini 3 yıla veya atıyorum 2 yıla düşürürüm seçeneğini sunmalıdır.
Bu arada, bu konu ile ilgili üç gün önce bir haber paylaştım ama okunmadı galiba . Honda servisi yetkilisi bana hız limitörünü kaldırma konusunda HondaTR den haber beklediklerini , onay geldiği takdirde serviste bu işlemi yapacaklarını söyledi . Ben doğrusu şaşırdım , çünkü servise harita güncellemesi sormak için uğramıştım. Ne Honda dan ne de servislerden bu konuda bir hamle beklemiyordum


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
10 Ara 2017
Mesajlar
74
Tepki puanı
4
Konum
Konya
Tabiki sizde haklisiniz.Biraz araçla ilgili beklentilere de ilgili.Arac konusunda ben biraz fazla titizim.yikamaciya bırakmamak kendi yıkamak,bagaja süt döküldü diyerek 2500 kmde araç satmak gibi))).benim bahsettiğim konu birazda aracın garanti durumunu bozacak en ufak bir seyi araç için uygun bulmamakla ilgili.Yetkili servis yazılım güncelliyoruz limitör 230 240 gibi hızlara çekildi dediği anda mutlaka bunu bende isteyeceğim.ancak şöyle bir durumda var.son hız 207 km otoban kullanımları için bile yeterli bir surat.cunku araçlarimiz 200 km sabit uzun sure yola alabiliyor.Beni kullanırken mutlu eden şey 0 100 bile değil.benim alırken de en çok hosuma giden .aracin sürekli soluğu kesilmeden devirlenmesiydi.100 km den sonra dediginiz gibi son hıza bu kadar kararlı hızlanan araç çok fazla yok.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
İkiniz de haklısınız aslında baktığınız zaman 207 az bir hız değil zaten araç gerekli gücü ivmelenmeyi veriyor çabucak o hıza rahatça ulaşıyor fakat şu da var neden 207 ? Yani bu yeni turbolu motor ürettim yüksek hızlarda sıkıntı olabilir ben önlemimi alayım mı? Yoksa gerçekten güvenliği mi düşünüyorlar müşterinin? Bence 207 ile alakalı açıklama olmalıydı ayrıca bu güçteki arabaya istenildiği takdirde serviste limitör iptali yapılmalıdır bence. [MENTION=9520]rider[/MENTION] [MENTION=10988]Onuran42[/MENTION]
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
46
Konum
İstanbul
İkiniz de haklısınız aslında baktığınız zaman 207 az bir hız değil zaten araç gerekli gücü ivmelenmeyi veriyor çabucak o hıza rahatça ulaşıyor fakat şu da var neden 207 ? Yani bu yeni turbolu motor ürettim yüksek hızlarda sıkıntı olabilir ben önlemimi alayım mı? Yoksa gerçekten güvenliği mi düşünüyorlar müşterinin? Bence 207 ile alakalı açıklama olmalıydı ayrıca bu güçteki arabaya istenildiği takdirde serviste limitör iptali yapılmalıdır bence. [MENTION=9520]rider[/MENTION] [MENTION=10988]Onuran42[/MENTION]

Aynen öyle bende bunu demek istiyorum . Bu şuna benziyor , doktora gidiyorsun , doktor sana iyisin bir şeyin yok ama şunu yeme , sebebini de sorma diyor. Bunu kabul edermiyiz.Arabalarımızda maşallah çok iyi , gücü kuvveti yerinde ama 207 den yukarı çıkma . E peki daha güçsüz arabalar bunun üstüne çıkabiliyor , ben niye çıkmayayım ?? Honda bize bu soruyu sorma diyor . Samimi fikrim Honda nın bu davranışı bana göçük konusunda takındığı tutumdan daha absürt ve daha saygısız geliyor .


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
28 Kas 2017
Mesajlar
21
Tepki puanı
6
Konum
Ankara
Bence bu olayın açıklaması satış stratejisi. Türkiyede satılmıyor ancak yurtdışında biliyorsunuz civic SI modeli var. Bu araç da 1.5 turbo ve 205 beygir, aracın dinamikleri tamamen performansa yönelik ayarlanmış. Yani daha fazla hız ve performans isteyeni SI versiyonuna yönlendirmek için yapılan bir ayarlama bence. Aynı bmw de vw de bazı yazılımsal özelliklerin araçta olması ama pasif olması gibi, isteyen üst paketini alsın diye.

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
23 Nis 2017
Mesajlar
36
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
Merhabalar,
Bugün racechip yetkilileriyle iletişime geçtim. kendileri yeni ürünler geldiğini ancak sitenin güncellenmediğini söylediler. mevcuttaki ürünlerden pro2 sipariş edersem yeni ürünün rs modelini. ultimate siperiş edersem yeni ürünün gts modelini göndereceklerini ilettiler. yeni ürünlerin fiyatlarının yüksek olduğunu ancak şimdi sipariş verirsem eski ürün fiyatına geleceğini ilettiler. ben rs modelini sipariş ettim. düşünen varsa diye bilgilendirmek istedim. sipariş vermeden önce kendilerine ulaşmanızı ve yeni ürün olarak gönderilmesini rica etmenizi tavsiye ederim. konuşmadan yapılırsa eski ürünü gönderebilirler. linkte bizim araç için uygun boxları görebilirsiniz. s modeli varmı ellerinde bilmiyorum.
https://www.racechip.com/shop/honda/civic-x-from-2016/1-5-t-1496ccm-174hp-128kw-220nm.html
 
Katılım
23 Nis 2017
Mesajlar
36
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
bugün montajını yaptım. 4. kademede kullandım ve 6 kademe bulunmakta. ayrıca kn kutu içi filtre bulunmakta araçta. kısa süreli bir test ettim. gerçekten aşırı keyifli 0-100 1 sn yakın iyileşme var gibi uzun kullanım testlerinden sonra kişisel görüşlerimi muhakkak paylaşacağım.
 

okaya

0
Katılım
28 Mar 2017
Mesajlar
25
Tepki puanı
2
Konum
İstanbul
Aracınız
Hondata performans

Valla bu hondata yı satan btg firması bir video da konuyu açıklamış,
üzerindeki cvt şanzımanın sıkıntı çıkarabileceği için tork kısıtı var , beygir için kısıt koymamışlar ama araç eğer 207 üzeri gitmeye başlarsa ki bu devir artması ile mümkün yine cvt şanzıman limitleri ile ilgili yine kısıtlı.
Bir de konulan turbo küçük bir turbo . Basınç yükseltilip turbo devri artarsa turbo aşırı sıcaktan erimeye başlar diyor.

Bu aracı SI veya typeR ile karşılaştırmamak lazım. SI manual vites ve turbosu büyük , ayrıca sürüş durumuna göre şase süspansiyon gibi değişkenleri değiştiren Bir çok teknoloji kullanılan bir araç.

Bizimkiler spor görünümlü performanslı bir sedan, çok da abartmamak lazım. Audi a5 konsepti gibi bir şey , tabiki bir audi değil ama piyasada bu araca muadil bir araç yok hele bu fiyata .



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:
Geri
Üst